جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

با انواع میوه و فواید آن ها آشنا شوید

author منتشر کننده
نظرات (2) 7 0
با انواع میوه و فواید آن ها آشنا شوید

مصرف میوه به صورت پی در پی نه تنها بر سلامتی شما تاثیر می‌گذارد بلکه در سلامت پوست و موی شما نیز بسیار تاثیر مثبتی می‌گذارد. هر فصل میوه های مخصوص خود را دارد که با توجه  به مناسب بودن شرایط آب و هوایی کشت می‌ شود. برخی از میوه‌های تابستونه عبارت است از: گلابی، انجیر، انگور، آلو، هلو، انبه و.. . میوه‌های زمستانی هم مانند پرتقال، نارنگی، گریپ فروت، انار و.. . هرکدام از این میوه ها، خولص مفید خود را دارند که در عناوین بعدی، برای شما توضیح خواهیم داد و شما با آن‌ها آشنا می‌شوید.

با انواع میوه و فواید آن آشنا شوید

لاغری با میوه موز

شاید از خودتان پرسیده باشید که میوه موز چاق می کند یا لاغر؟ آیا لاغری با میوه موز امکان پذیر است؟ باید بگوییم که رژیم کاهش وزن موز، اولین بار توسط یک داروساز ژاپنی برای کاهش وزنش ابداع شد. این رژیم غذایی به این صورت است که صبح یک عدد موز می‌خورید، ظهر موز را با یک لیوان شیر یا با یک بشقاب سالاد بخورید، در طول روز غیر از موز نباید چیز دیگری جز موز بخورید. در این رژیم هیچ محدودیتی در مصرف مور وجود ندارد و در طول روز می‌توانید هر مقدار موز را که دوست دارید نوش جان کنید. موز سرشار از فیبر است و فیبر برای کسانی که مراقب سایز میان تنه خود هستند، اهمیت ویژه ای دارد.

لاغری با میوه موز

بیشتر بخوانید: 15 ماده غذایی فوق العاده برای سلامت قلب

میوه سلامتی، سیب

در هر کجای دنیا، میوه سلامتی، سیب را می‌شناسند. سیب تقریبا در همه ی فصل ها وجود دارد و فواید بسیار زیادی دارد. خوردن روزانه یک سیب، مارا از دکتر بی نیاز خواهد کرد. سیب سرشار از فیبر است که موجب هضم غذا و سیری زود می‌شود. همچنینسیب احتمال مبتلا شدن به سرطان‌ها به خصوص سرطان پستان و روده‌ی بزرگ را کاهش می‌دهد. سیب در پیشگیری از سرطان ریه نقش چشمگیری دارد. سیب موجب سلامت دندان ها و لثه نیز می‌شود، سیب به علت خاصیت سم زدایی، بیماری‌های عصبی و آلزایمر را درمان می کند و برای آن مفید است. همچنین میوه سیب با روش های مختلف به سلامت قلب، کمک می‌کند.

فواید میوه پرتقال

از قدیم، پرتقال جز میوه های پر مصرف و مفید بوده است. که تقریبا همه با فواید میوه پرتقال آشنایی دارند. در پرتقال مقدار زیادی ویتامین سی وجو دارد که از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند. مهم ترین ویژگی پرتقال این است که دارای آنتی اکسیدان های قوی ای است که از آسیب رساندن به سلول های پوست جلوگیری می‌کند. همچنین  پرتقال سرشار از ویتامین ث است به همین منظور کمک ویژه ای به قلب در پمپاژ خون می‌کند. نوشیدن مرتب آب پرتقال خطر ابتلا به سنگ کلیه و بیماری های کلیوی را در فرد کاهش می دهد.

ویتامین های موجود در میوه هلو

ویتامین های موجود در میوه هلو به بهبود بینایی، مراقبت از پوست، سیستم عصبی، سلامت دندان‌ها کمک می‌کند. این میوه شامل مواد مغذی بسیار زیادی است که برای سلامتی بدن ما بسیار ضروری است. هلو سرشار از بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامین A شده و نقش مهمی در بهبود بینایی دارد. همچنین به دلیل داشتن ویتامین های مختلف در دوران بارداری بسیار پیشنهاد می شود و گزینه ی مناسبی است. وجود روی در هلو، موجب می شود از پیری جلوگیری شود. این عنصر مانع از آسیب های سلولی ناشی از رادیکال ها می‌شود. این میوه، دارای فسفر و کلسیم است که موجب تقویت سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود.

ویتامین های موجود در میوه هلو

بیشتر بخوانید: پوست میوه‌ها را دور نیاندازیم

انرژی فراوان در انبه

همه ما از اینکه انرژی فراوان در انبه وجود دارد، مطلع هستیم. این میوه بسیار بوده است و تقویت کننده بدن است. خوردن مغز هسته ی انبه برای بهبود اسهال استفاده می‌شود و همچنین برای سرماخوردگی تجویز می‌شود. انبه سرشار از پتاسیم است به همین علت، برای افرادی که فشار خون دارند، توسط متخصصان تجویز می شود. مصرف مرتب این میوه از سرطان رحم، جلوگیری می‌کند. برای برطرف کردن ریزمو، آّ برگ درخت انبه را به سر خود بمالید. انبه‌ی رسیده از نظر طب سنتی گرم و خشک و نارس آن، سرد و خشک است. همچنین این میوه مانع خشکی چشم و شب کوری می‌شود.

میوه گریپ فروت، منبع ویتامین

میوه گریپ فروت، منبع ویتامین: از زمان های قدیم گریپ فروت را منبع ویتامین دانسته و برای درمان بیماری‌های خود از این میوه استفاده می‌کردند. گریپ فروت از ترکیب پرتقال و دارابی به دست آمده است. بهترین زمان خوردن این میوه صبح می‌باشد، زیرا کم کالری بوده و به علت داشتن آب زیاد احساس گرسنگی و تشنگی را در فرد در طول کاهش می‌دهد. همچنین این موه به عنوان یک میوه لاغر کننده و کاهش دهنده اشتها شناخته شده است. به علت وجود فیبر گرسسنگی و ریزه خواری را در فرد کاهش داده و موجب کاهش وزن می‌شود. گریپ فروت دارای ویتامین سی است که برای پوست و مو بسیار مفید است.

فواید میوه کیوی

فواید میوه کیوی، واقعا منحصر به فرد است. این میوه به انگور فرنگی چینی نیز شناخته می‌شود. کیوی تنها یک میوه مغذی و خوشمزه نیست، این میموه سرشار از ویتامین هایی است که برای پوست و مو به شدت مفید است. بیشتر افراد از داشتن پوست چرب بدشان می آِد زیرا موجب جوش و آکنه می‌شود، کیوی موجب گرفتن چربی  اضافه پوست می‌شود. کسانی که تیرگی‌های سیاهی زیر چشمشان است می‌توانند با تکه های کوچک کیوی، آن را از بین ببرند. ویتامین های سی و ای که برای بدن ضروری هستند در این میوه وجود دارد. همچنین دارای منیزیم و فسفر است  که باعث گردش خون بهتر می‌شود و رشد موها را سرعت می‌بخشد.

فواید میوه کیوی

نقش میوه گلابی، در یبوست

شاید از خودتان این سوال را بپرسید که نقش میوه گلابی، در یبوست چیست؟ یک گلابی که در طول روز مصرف می‌کنید، تقریبا حاوی 20، 25 درصد فیبر مورد نیاز شما می‌باشد. از آن جا که فیبر این میوه نامحلول است به هضم غذا کمک ویژه ای می‌کند. اسید فولیک به زنان باردار کمک می کند که هنگام تولد نوزاد، نوزاد ناقص نباشد و از آن جلوگیری کند. همچنین نیز این میوه به ورود قند به جریان خون، جلوگیری می‌کند و مانع آُیب رساندن به پوست می‌شود. اگر موهای وزی دارید با استفاده از گلابی، آن‌ها را صاف کنید.

نقش میوه گلابی، در یبوست

مزایا میوه انجیر، برای سلامتی

انجیر سرشار از پتاسیم است که به فشار خون کمک منحصر به فردی می‌کند. افراد معمولا برای تامین سدیم بدن خود، نمک مصرف می‌کنند که استفاده زیاد از آن موجب فشار خون می‌شود، انجیر سرشار از پتاسیم است اما اندکی سدیم درون خود دارد که می‌تواند نیزا بدن شمارا تامین کند. به دلیل فیبری که در انجیر وجود دارد، پیشنهاد می‌شود افراد چاق جهت کاهش وزن در رژیم های خود انجیر را نیز اضافه کنند. برگ انجیر نیز جلو ابتلا به  سرطان را می‌گیرد.

مزایا میوه انجیر، برای سلامتی

گیلاس میوه ای خوش طعم و پرطرفدار

همه‌ی ما میدانیم که گیلاس میوه ای خوش طعم و پرطرفدار است که علاوه بر این ها فواید بسیار زیادی دارد. آب گیلاس می‌تواند رنگ پوست شما را روشن‌تر کند. گیلاس سرشار از ویتامین سی و آنتی اکسیدان است که بارادیکال های آزاد مبارزه می‌کند و مانع چین و چروک و لک روی پوست می‌شود. اگر پوست مرده ای دارید و یا جوش روی صورتتان دارید، مقداری گیلاس روی صورت خود بمالید. به دلیل وجود ویتامین بی که موجب افزایش گردش خون می‌شود، این میوه می‌تواند رشد مو را تسریع کند.

رژیم لاغری با استفاده از میوه

اگر می‌خواهید لاغر شوید، از رژیم لاغری با ساتفاده از میوه استفاده کنید. مصرف میوه باعث می‌شود که هضم غذا زودتر اتفاق بیوفتد و همچنین سوخت و ساز بدن بالا برود. آیا کسانی که برای وزن کم کرد بجای شام میوه می‌خورند، لاغر می‌شوند؟ انجام اینکار به مدت دوروز در هفته هیچ ایرادی ندارد اما اینکه وعده شام را به کل حذف کرده و میوه را جایگزین آن کرد، موجب بالا رفتن قند خون می‌شود. در طول روز بهتر  است دو یا سه واحد میوه مصرف کنیم و زمان آن‌ها را در طول روز پخش کنیم. آلبالو، خیار، گیلاس جز میوه های کم کالری هستند و موز رسیده بیشترین کالری را دارد.

تاثیر میوه خشک بر وزن بدن

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که تاثیر میوه خشک بر وزن بدن چگونه است؟ چاق می‌کند یا لاغر؟ باید بگوییم که وزن کم کردن و رسیدن به اندام دلخواه کار آسانی نیست و برای بدست آوردن آن باید در کنار ورزش رژیم گرفت. اگر شما می‌خواهید وزن خود را کم کنید از همین الان، در رژیم های غذایی خود میوه‌های خشک شده را قرار دهید. میوه‌های خشک شده با افزایش سوخت و ساز بدن موجب لاغری می‌شود. برگه خشک شده هلو به دلیل فیبر زیادی که در آن وجود دارد موجب می‌شود بیشتر نیاز روزانه ویتامین A، تامین شود و موجب احساس سیری می‌شود.

کاربرد میوه در دسر ها

همه‌ی ما می دانیم که به هیچ عنوان نباید میوه را از وعده های غذایی خود حذف کرد زیرا به ویتامین ها، چربی ها و پروتئین هایی که در میوه ها وجود دارد نیاز جدی داریم. اگر کسی است که به هر علتی میوه دوست ندارد و نمی‌تواند بخورد، میوه را در دسر ها به کار ببرید. کاربرد میوه در دسر ها به این صورت است که برای مثال می‌توان ژله ی پرتقال درست کرد و در ان تیکه های پرتقال ریخت. برای مثال اگر کیک می پزید برای تزئین آن، رویش را با خامه پر کنید و چند تکه میوه مانند توت فرنگی، کیوی و میوه های دیگر بگذارید

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (2)

  1. البته بايد به اين توجه كرد كه ميوه ي خشك به شدت چاق كننده تر از ميوه و داراي قند بيشتري است

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید