جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

8 ترفند برای ایجاد تغییر اساسی در زندگی

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
8 ترفند برای ایجاد تغییر اساسی در زندگی

اگر تمایل دارید که تغییر و تحول اساسی در روند زندگی و طرز تفکر خودتان ایجاد کنید باید تلاش کنید که واقعیت های زندگی را ببینید و بر اساس آن عمل نمایید. رویاهای خود را دنبال نموده و آن‌ها را به واقعیت تبدیل کنید و به این شیوه می‌توانید موفق تر باشید و بیشتر از زندگی خود لذت ببرید.

ممکن است از خودتان بپرسید که چطور می‌توانم این کار را انجام دهم، وقتی نمی‌دانم باید چه کار کنم؟

این را بدانید که هرگز برای انتخاب مسیر جدید و ایجاد تغییر در زندگی، دیر نیست. تقریبا اکثر افراد در برهه ای از زندگیشان چنین احساسی داشته اند و با توجه به ارزش زندگی و یادگیری اصول و روش های رسیدن به اهداف، به آنچه که می خواسته اند، رسیده اند.

اگر شما هم دوست دارید یکی از این افراد باشید و انگیزه‌ی تغییر دادن خود و سبک زندگی تان را دارید تا به مطلوبیت بیشتری دست یابید این مقاله را به دقت مطالعه نمایید. در ادامه هشت مرحله و تکنیک ‌برای ایجاد تغییر در زندگی ارائه شده که به کمک آن‌ها شما یاد می‌گیرید در مسیر رسیدن به اهداف خود گام بردارید.

ایجاد تغییر در زندگی

بیشتر بخوانید: چگونه عادت های بد خود را ترک کنیم و عادت های خوب بسازیم (بخش اول)

برای ایجاد تغییر اساسی در زندگی، برنامه‌ ریزی کنید

تحقیقات نشان می‌دهند که بسیاری از افراد، هدف ‌هایی که در زندگی دارند را یادداشت نمی‌کنند. توجه داشته باشید که تقریبا همه‌ی ما برای تهیه و تدارک یک میهمانی ساده و خرید از سوپرمارکت اقدام به یادداشت کردن اقلام مورد نیاز می‌‌کنیم و همیشه هم نتیجه ی کار عالی می‌باشد. خب چطور انگیزه و هدف ‌هایی که داریم را یادداشت نمی‌کنیم؟ به نظر خود شما، با این شرایط و عدم دانستن اینکه چه می‌خواهیم و به کجا می‌خواهیم برسیم، آیا می‌توانیم انتظار ایجاد تغییر در زندگی مان را داشته باشیم؟

بدون شک شما و هر فرد دیگری برای زندگی خود برنامه ‌ریزی می‌کنید. پس باید بدانید که اگر برای موفقیت و رسیدن به اهداف برنامه ‌ریزی نکنید، در واقع در حال برنامه‌ ریزی برای شکست خود هستید.

پس برای اینکه بتوانیم تغییر در زندگی ایجاد کنیم، باید در ابتدا به ارزش زندگی خود پی برده و انگیزه‌ی تغییر را در خود پرورش دهیم. آن‌ها را یادداشت کرده و برای رسیدن به آن، برنامه‌ریزی کنیم.

برای ایجاد تغییر در زندگی، ارزش ‌های واقعی زندگی را بیابید

فرض کنید هم اکنون به شما بگویند که تنها یک هفته فرصت دارید تا آنچه را که می‌خواهید انجام دهید و بعد از آن فرصتی نخواهید داشت. شما در این هفته چه کارهایی انجام می‌دهید؟

پاسخی که به این سوال می‌دهید ارزش زندگی شما را بیان می‌کند. شاید زمانی که به جواب ‌خود توجه می‌کنید، متوجه شوید که آنچه تاکنون بدان مشغول بوده اید، با آنچه که برای شما ارزش محسوب می‌شود، فاصله ی زیادی دارد. بله، این یک واقعیت است که در روند زندگی و انجام کارهای روزمره غرق می‌شویم و از ارزش ‌های واقعی زندگی‌ مان دور می‌شویم و حتی شاید آن‌ها را فراموش کنیم.

اما شما که در حال خواندن این مطلب هستید، حتما تمایل به ایجاد تغییر در زندگی تان را دارید. پس حتما جوابی که به سوال بالا می‌دهید را بنویسید و با دقت بر آن تمرکز کنید و سعی کنید آنچه که برای شما ارزش دارد را در اولویت کارها و فعالیت های خود قرار دهید.

ایجاد تغییر در زندگی

برای ایجاد تغییر در زندگی، به پایان زندگی خود فکر کنید

تصور کنید که پایان زندگی شما نزدیک است، آیا از مسیری که طی نموده اید و به این نقطه رسیده اید، راضی هستید؟

بیایید کمی به پایان زندگی فکر کنیم. می‌دانیم که برخی از افراد که به پایان زندگی‌ خود نزدیک می‌شوند از اینکه در مسیر رویاهایشان قدم برنداشته اند، افسوس می‌خورند. اما ما نمی‌خواهیم همچون آن دسته از افراد باشیم و دوست داریم وقتی به پایان زندگی‌ نزدیک می‌شویم و برمی‌گردیم و به گذشته مان نگاه می‌کنیم، از مسیری که آمده ایم راضی باشیم.

بیشتر بخوانید: با این نکات ساده به بمب انگیزه تبدیل بشین

به سوالات زیر توجه کنید و به آن‌ها پاسخ دهید:

1.فرض کنید به پایان زندگی رسیده اید. سه درس و تجربه‌ی بزرگی که در زندگی خود آموخته اید، چه بوده اند؟ و چرا این سه مورد برایتان بسیار مهم هستند؟

پاسخ به این سوال به شما کمک می‌کند که در روند زندگی تان به این درس ‌ها و همچنین آنچه که در آینده تجربه خواهید کرد، بیشتر توجه کنید و در پایان زندگی از بی ‌توجهی به آن‌ها افسوس نخورید.

2. در زندگی خود برای چه فردی، احترام بیشتری قائل هستید؟ سه خصوصیت فرد مورد نظر را که برایتان مهم و مورد تحسین می‌باشد را بنویسید.

انجام این کار به شما کمک می‌کند که  همواره تلاش کنید تا این خصوصیات را در خود ایجاد یا تقویت نمایید.

3. فرض کنید شما همین الان به انتهای زندگی رسیدید. حال به خودتان توجه کنید و ببینید، شما در بهترین حالت، چه کسی هستید؟ آیا از آن راضی هستید؟ آیا می‌توانستید بهتر باشید؟

پاسخ این سوال به شما می‌کند تا تمام سعی و کوشش خود را به کار بسته و به بهترین نسخه خود تبدیل شوید و از خودتان راضی باشید.

4. فکر می‌کنید چه جمله ‌ای باید روی سنگ قبر شما نوشته شود تا شما را به دقیق ترین شکلی که بوده اید توصیف کند؟ آیا واقعا از نوشته شدن این جمله روی سنگ قبر خود  راضی هستید؟

باید تلاش کنید این جمله را به جمله ‌ای تبدیل کنید که احساس رضایت در شما ایجاد کند.

برای ایجاد تغییر در زندگی، ذهن خود را رها کنید

به آنچه که دوست دارید و رویاهایتان فکر کنید و گاهی به خودتان اجازه دهید که در رویاهای خود غرق شوید و دنیا را با خودتان تطبیق دهید.

اگر همیشه بخواهیم و راضی باشیم که خودمان را با شرایط موجود هماهنگ کنیم، به هیچ وجه نمی‌توانیم تغییر در زندگی ایجاد کنیم و به پیشرفتی هم دست نمی‌یابیم. کسانی که به رویاهای خود اهمیت می‌دهند و ذهن خود را رها می‌کنند از قید و بند و محدودیت های موجود دور می‌شوند و انگیزه‌ی تغییر در آن‌ها شکل گرفته و به رشد و پیشرفت مطلوب تری می‌رسند.

ایجاد تغییر در زندگی

برای ایجاد تغییر در زندگی، میزان موفقیت خود را اندازه بگیرید

اندازه گیری موفقیت بسیار مهم است و یکی از ضروریات محسوب می‌شود. فرض کنید حجم زیادی از کار یک پروژه بر عهده‌ی شماست و این کار زمان و حوصله زیادی نیاز دارد. شما باید در فاصله ‌های زمانی یکسان یا حتی متفاوت، تعداد کارهایی که انجام داده اید را بشمارید. این عمل یعنی اندازه گیری میزان موفقیت شما.

 فرض کنید بعد از سه روز، توجه می‌کنید و می‌بینید که بخشی از کار پروژه را انجام داده اید که این کار به شما روحیه می‌دهد. چون شما تاکنون توانسته اید یک دهم کار را تمام کنید. و پس از یک هفته دقت می‌کنید و می‌بینید نصف کار را انجام داده اید، در صورتی که هنوز دو روز دیگر برای انجام آن فرصت داشتید. حتما روحیه بیشتری می‌گیرید.

به همین ترتیب، شما باید هر هدفی که برای خود تعیین می کنید را اندازه بگیرید و نشانه هایی پیدا کنید که به شما نشان دهند در مسیر رسیدن به اهداف حرکت می‌کنید. البته اندازه گیری موفقیت به شما کمک می‌‌کند که انحراف از مسیر را تشخیص دهید و از همان ابتدا تلاش کنید که به فکر اندازه گیری میزان موفقیت باشید تا بتوانید رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید و انگیزه‌ی بیشتری برای ادامه داشته باشید.

برای ایجاد تغییر در زندگی، بر موانع غلبه نمایید

در مسیر ایجاد تغییر در زندگی، باید به موانعی که با آن مواجه می‌شوید نیز توجه داشته باشید و دقت کنید که چه چیزهایی باعث می‌شود که شما به سمت رویاهای خود حرکت نکنید و انگیزه‌ی تغییر در شما کاهش یابد؟

گاهی اوقات، دلیل اینکه انگیزه ی ایجاد تغییر در افراد کاهش می‌یابد اینست که اهدافی که پیگیری می‌کنیم و به دنبال آن‌ها هستیم در واقع مال ما و یا مربوط به ما نیستند. مثلا پدر و مادر رویا هایی برایمان در نظر دارند و ما خود را موظف می‌دانیم که آن‌ها را به واقعیت تبدیل کنیم. بنابراین قبل از اینکه حرکت را شروع کنید باید کمی فکر کنید و ببینید آنچه را که یادداشت کرده اید و برای آن تلاش می‌کنید مال خود شما هستند یا نه؟ و این را بدانید که اگر اهداف مربوط به خود شما باشند، به راحتی می‌توانید موانع را از سر راه برداشته و بر آن‌ها غلبه نمایید.

برای ایجاد تغییر در زندگی، خط زمانی موفقیت برای خود در نظر بگیرید

برای ایجاد تغییر در زندگی باید اهداف مشخص و تعیین شده ای داشته باشید و برای رسیدن به آن‌ها، برنامه زمانی در نظر بگیرید. شما علاوه بر اینکه تعیین می‌کنید چه زمانی می‌خواهید به کدام مورد برسید، مشخص می‌کنید که به کدام یک از آن‌ها و در چه زمانی رسیده اید و یک خط زمانی در نظر گرفته و بر روی آن یادداشت کنید.

این خط زمانی به مرور تبدیل به راهنمای شما در زندگی می‌شود. به طوری که می‌توانید هر از گاهی به آن نگاه کنید و ببینید در روند ایجاد تغییرات مثبت در زندگی، چه مقطعی کند پیشروی کرده و چه وقت عملکرد خوبی داشتید و دلیل آن چه بوده است. به این شیوه، شما می‌توانید عملکرد خود را بهبود بخشیده و برای دستیابی به برنامه‌ی خود، آگاهانه‌ تر قدم بردارید.

بیشتر بخوانید: چطوری باید اعتماد به نفس مون رو افزایش بدیم؟

برای ایجاد تغییر در زندگی، منابعی که در اختیار دارید را یادداشت کنید

سعی کنید تمام منابعی که دارید را یادداشت کنید تا بدانید شما به چه شیوه ای عمل کنید تا بازدهی بالاتری را بدست آورید. زیرا منابع و امکاناتی که در اختیار دارید، یکی از موارد مهم و اصلی برای شما  و رسیدن به هدف محسوب می‌شود.

برای ایجاد تغییر در زندگی باید از ناحیه‌ی امن خود خارج شوید و قدرت ریسک پذیری و جسارت خود را افزایش داده و به عبارتی با شرایط و روحیه ی قبلی خود خداحافظی کنید.

برای اینکه در این زمینه و خروج از ناحیه‌ی امن خود، موفق تر عمل کنید باید از تمام منابعی که در اختیار دارید استفاده کنید. یادداشت کردن منابع به شما کمک می‌کند منابعی که خارج از ناحیه امن شما هستند را هم در نظر بگیرید.

برای ایجاد تغییر در زندگی، اقدام کنید

اگر توجه کرده باشید تا به اینجا، فقط در حال فکر کردن و یادداشت کردن بودیم و باید این نکته‌ی مهم را بدانید که با فکر کردن و یادداشت کردن، نمی‌توانید تغییر در زندگی ایجاد کنید. بدون اقدام و عملی کردن افکار و مواردی که یادداشت کرده ایم به هیچ چیزی نخواهیم رسید.  

فکر کردن به رویاها و میل دستیابی به آن‌ها باعث می‌شود که انگیزه‌ی لازم را برای اقدام و عمل بدست بیاورید. اما تعهد به اهداف است که باعث می‌شود اتفاقات خوب و مثبت در زندگی برایمان ایجاد شود. زیرا تعهد قابلیت این را دارد که همچون یک آهنربا عمل کرده و موارد خوب و مثبت را که برای شما خوشایند و رضایت بخش است را به سمت شما جذب کند. پس همین حالا دست به کار شوید و برای ایجاد تغییر در زندگی قدم بردارید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید