جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

برای خرید دوربین عکاسی به چه اطلاعاتی نیاز داریم

author منتشر کننده
نظرات (13) 38 0
برای خرید دوربین عکاسی به چه اطلاعاتی نیاز داریم

خرید دوربین عکاسی یکی از آن دسته کارهایی است که نیازمند دقت بالایی می‌‌باشد زیرا ممکن است با وجود هزینه زیاد برای آن، در نهایت نتیجه مورد نظرتان را نگیرید و از خرید خود احساس رضایت کافی نداشته باشید. در هنگام خرید دوربین عکاسی به نکات زیر حتما توجه کنید:

دوربین عکاسی و فیلمبرداری

کاربری عکاسی خود را مشخص کنید

از دوربین عکاسی خود چه انتظاری خواهید داشت؟ این مهمترین سوالی است که باید به آن پاسخ دهید. در پاسخ به این سوال باید کارهایی که به احتمال زیاد تا 5 سال آینده با دوربین خود خواهید کرد را نیز توجه داشته باشید. گاهی اوقات ممکن است یک دوربین ارزان با یک لنز معمولی کار شما را راه بیاندازد و خرید یک دوربین DSLR علاوه بر پیچیدگی‌های فراوان، برای شما مقرون به صرفه نباشد. در مقابل خرید دوربینی با امکانات بیشتر می‌تواند یک سرمایه‌گذاری برای فعالیت‌های بیشتر در این زمینه در آینده باشد.

قیمت دوربین عکاسی  در مقابل بودجه مورد نظر شما

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید یک محصول به ویژه دوربین، مشخص کردن محدوده بودجه شماست. با توجه به تغییرت مداوم نرخ ارز، شما باید یه بازه مشخص برای خرید دوربین خود در نظر بگیرید. این بودجه می‌تواند شامل قیمت بدنه دوربین، قیمت لنزهای مورد نیاز و  تجهیزات جانبی نظیر کیف، فیلترها، فلش و... باشد.

به ابعاد و وزن دوربین عکاسی دقت کنید

دوربین‌های DSLR معمولا وزن زیادی دارند. در این نوع دوربین‌ها هرچه امکانات بالاتر می‌رود، به ابعاد و  وزن دستگاه نیز اضافه می‌شود. در مقابل دوربین‌های کامپکت به راحتی قابل حمل هستند و قابلیت حمل هستند ولی کیفیت تصاویر ثبت شده با آن‌ و امکاناتی که در اختیار شما می‌گذارند محدود است. در این میان دوربین‌های بدون آینه، ضمن کاهش وزن و ابعاد چشمگیر در مقایسه با دوربین‌های DSLR با آینه، کیفیت و امکانات بالایی دارند و در برخی موارد از مدل‌های سنتی بهتر عمل‌ می‌کنند. هرچند که معمولا قیمت تمام شده آن از دوربین‌های با آینه بیشتر است.

اندازه سنسور مهم است

اگر قصد خرید دوربین DSRL  را دارید، باید در اندازه سنسور دقت لازم را داشته باشید. سنسورهای APS-C، APS-H و فول فریم از معروف‌ترین ابعاد سنسور دوربین عکاسی دیجیتال هستند. دوربین‌های مجهز به  سنسورهای فول فریم اغلب قیمت‌هایی بسیار بالاتر از سنسورهای کراپ دارند، با این وجود علاوه بر کیفیت بالاتر به علت جذب نور بیشتر، امکان ثبت تصاویری با ابعاد بزرگتر را به عکاسان می‌دهد. بدیهی است که این موضوع بر استفاده شما از دوربین تاثیر زیادی دارد. به عنوان مثال اگر در زمینه معماری عکاسی می‌کنید، استفاده از سنسور فول‌فریم برای جایدهی بخش بیشتری از بنا در یک عکس بسیار توصیه می‌شود. در مقابل برای عکاسی پرتره یا استفاده‌های آتلیه‌ای و عکاسی از محصول، اهمیت فول فریم بودن کمتر است.

لنزها را فراموش نکنید

بسته به کاربری شما از دوربین عکاسی ، لنزها می‌توانند به شدت بر نتایج کارتان تاثیرگذار باشند. بجز دوربین‌های کامپکت و نیمه حرفه‌ای که امکان تعویض لنز در آن‌ها وجود ندارد، در دوربین‌های DSLR با آینه و بدون آینه با هر نوع سنسوری، امکان تعویض لنز مهیا است. با این وجود با توجه به برند دوربین، مدل خاص آن و فول فریم یا کراپ بودن دوربین، محدودیت‌هایی در انتخاب لنز هم وجود دارد. بدیهی است که یک دوربین بدون آینه که تازه معرفی است، امکان نصب تعداد محدودی از لنز‌ها را دارد در صورتی که دوربین‌های DSLR  معمولی با برندهای معرویف نظیر Canon و Nikon، امکان نصب انواع بیشتری از لنزها از برند خود و دیگر تولید کنندگان شخص ثالث را دارند. پس قبل از انتخاب نهایی دوربین، ضمن در نظرگیری کاربری خود، به بررسی لنزهای موجود یا وعده داده شده برای آن مدل نیز بپردازید تا در آینده با محدودیت کمتری مواجه شود.

دوربین عکاسی و فیلمبرداری

در برند دوربین وسواس به خرج دهید!

شاید با خود بگویید کافی است دوربینی که می‌خرم امکانات و کیفیت مد نظرم را داشته باشد و برند آن چندان مهم نیست. در پاسخ باید گفت حتی اگر علاقه‌ به برند خاصی ندارید، لازم است که به برخی موارد دقت کنید. اول اینکه تجربه کار با هر برند متفاوت است. به عنوان مثال ممکن است شما در کار کردن با دوربین Canon  راحت‌تر باشید و سریع‌تر عمل کنید. از طرف دیگر گارانتی، خدمات پس از فروش و تامین لوازم جانبی به ویژه لنزها نیز در انتخاب برند تاثیر به سزایی دارد. افراد زیادی وجود دارند که به یک برند علاقه بیشتری دارند، اما به علت پشتیبانی نامناسب یا ناموجود بودن لوازم جانبی و لنز در ایران، اقدام به خریداری دوربین از برندی دیگر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (13)

  1. خوبی بازار دوربین دیجیتال اینه که هرکسی با حداقل 200 هزارتومن میتونه یک دوربین مناسب پیدا کنه

  1. مطالب مفیدی بود،مرسی از شما

  1. بسیار عالی و مطالب مفید و کاربردی بود.

  1. برای کسانی که به تازگی به عکاسی با دوربین های حرفه ای روی آورده اند مطالب بسیار مفید و کاربردی بود.

  1. مطلب بسیار روان نوشته شده و عنوان و زیر عنوان ها به خوبی طراحی شده بودن و کلمات کلیدی اصلی و فرعی در متن به درستی به کار رفتند و بسیار مفید بود.

  1. این دوربین هایی که عکس ها رو حالت قدیمی میندازه چی هستند؟ در نماهنگ های لانا دل ری مثل افسردگی تابستانه هم به کار رفته. میشه کمی هم از اونها بنویسید

  1. مفید بود برای عکاس تازه کاری مثل من ممنون

  1. دوستان توجه کنند که یکی از موارد بسیار مهم در خرید دوربین عکاسی توجه به میزان زوم اپتیکال یک دوربینه

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید