جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آیا کسب و کار شما آمادگی ادغام با فناوری را دارد

author منتشر کننده
بدون نظر 9 0
آیا کسب و کار شما آمادگی ادغام با فناوری را دارد

امروزه شاهد رشد فناوری در تمام حوزه ها هستیم و روز همه روز برسرعت پیشرفت و همه گیر شدن آن افزوده می‌شود و کمتر کاری را می‌توان پیش بینی نمود که هم اکنون و دست کم در سال های آتی بدون هماهنگی و هم راستایی با فناوری بتواند فعالیت کند و ادامه یابد. فناوری، عامل تغییر نسل ما بوده و با فعال کردن مشاغل کوچک و متوسط ​​برای ساده‌سازی فرایندها، بهبود بهره‌وری و پیشروی از رقبا، چشم‌انداز کسب‌وکار را تغییر می‌دهد. آیا شما هم برای تغییر و تحول کسب و کار خود با فناوری آمادگی دارید.

فناوری

اخیراً مطالعه‌ای توسط گروه اس ام بی (SMB Group) انجام‌شده که در آن 218 مدیرعامل از مشاغل کوچک و متوسط ​​ رویکرد خود را در مورد تحول دیجیتال به اشتراک گذاشتند. نه نفر از ده مدیرعامل گزارش دادند که فناوری به شکل قابل‌توجهی کسب‌وکار آن‌ها را تغییر داده است و با مسائلی چون، تجدید ساختار در صنعت، تحول در شیوه‌های کسب‌ و کار، تغییر محل کار و فرهنگ و اطمینان از بقا و رشد آن‌ها روبرو بوده اند. با وجود این، تنها نیمی (51 درصد) از مدیران عامل، که در حوزه صنعت و تجارت فعال هستند از فناوری بهره گرفته و استراتژی تجارت دیجیتال را در دست اقدام دارند.

بیشتر بخوانید: با این ترفندهای مدیریت زمان، کیفیت زندگی خود را بالا ببرید

حال سوال اینجاست چرا این موضوع برای کسب و کارها یک مشکل است؟

 بدون وجود یک برنامه بلند مدت و استراتژی تدوین شده، مدیر عاملان آموزش‌های لازم در مورد تحول دیجیتال را دریافت نکرده و یا  بسیار ‌دشوار خواهند آموخت. این امر به‌ویژه در مورد ادغام فناوری و کسب و کار صادق است، زیرا بسیاری از مدیرعامل‌ها مجهز به دستیابی و استفاده از آن، نیستند. و تنها 37 درصد از پاسخ‌دهندگان این تحقیق بیان داشتند که در این حوزه مشکلی ندارند و آن‌ها هم کسانی بودند که کارمندان IT در اختیارداشتند.

با توجه به تحقیق صورت گرفته و نتایج حاصل از آن و درگیری ومشکلاتی که برای صاحبان مشاغل در این زمینه وجود دارد در اینجا این پنج حقیقت در مورد به کارگیری فناوری ارائه شده است.

به سرعت به ادغام کسب و کاربا فناوری اقدام کنید

در عصر حاضر، پیشرفت‌های تکنولوژی هرگز کاهش نمی‌یابد. آن‌ها فقط به ‌سرعت ادامه می‌دهند و پیش می‌روند. هم اکنون بلاک چین، هوش مصنوعی، شبکه‌های 5G، وجود دارند و به راحتی از تغییر و تحولات و فناوری روز استفاده می‌کنند. واقعیت این است، شما همیشه باید تحت‌فشار باشید تا از بهترین مورد بعدی پیروی کنید، اما یک استراتژی روشن به شما کمک می‌کند تا بدانید که سرمایه‌گذاری‌های خود را به کجا هدایت کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه مذاکره کاری موفقی داشته باشیم!

هزینه‌ ادغام کسب و کار با فناوری را پیش بینی کنید

اگر تصمیم دارید که سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدتی انجام داده و تغییر و تحولاتی در زیرساخت‌ها، برنامه‌ها و فناوری اطلاعات که برای تجارت شما بسیار مهم است انجام دهید. باید بدانید که بهره مندی از فناوری و ادغام آن با کسب و کارتان ارزان نیست و معمولاً بیشتر ازآنچه فکر می‌کنید هزینه خواهد داشت. این واقعیت را بپذیرید که کیفیت با یک هزینه همراه است، با توجه به برنامه و اهداف سازمانی خود اقدام به این عمل کنید. هر چند کسب و کار شما متحول شده و دنیای جدیدی را تجربه خواهید کرد. ولی آسان و ارزان نیست. حداقل نیاز به آموزش اساسی برای تمام افراد دارد که خود بخشی از این هزینه هاست.

بیشتر بخوانید:‌ فناوری اینترنت 5G، جدیدترین تکنولوژی شبکه ای جهان

پذیرای دشواری ادغام کسب و کار با فناوری باشید

پروژه‌های IT همیشه به طول می‌انجامد، و هزینه بیشتری نسبت به دیگر پروژه ها خواهند داشت و معمولا انجام آن دشوارتر ازآنچه در ابتدا تصور می‌شود است. به عبارتی دشواری زیادی دارد و تلاش و کوشش فراوانی می‌طلبد. باید بدانید که ترکیب و تلفیق کار با فناوری تکانی شدید و قابل ملاحظه برای هر کسب و کار محسوب می‌شود و دشواری های زیادی نیز به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: مدیریت یک سخنرانی درست

امنیت سایبری را در زمان ادغام کسب و کار با فناوری اعمال کنید

مزایای استفاده از داده‌ها برای مدیریت مشتریان، کارمندان، عملیات و امور مالی ریسک قابل ‌توجهی را در قالب تهدیدات سایبری به همراه دارد. هرروز، مجرمان سایبری در حال تلاش برای سوءاستفاده و آسیب رساندن در امنیت دیجیتال شما هستند و آن‌ها هرگز دست برنمی‌دارند. اگر IP دیجیتالی دارید، کسب‌وکار شما به اطلاعات شما مربوط می‌شود، بنابراین باید در مورد سرمایه‌گذاری خود  احتیاط لازم را به عمل آورده و از آن محافظت کنید.

امنیت سایبری

در نظر داشته باشید که فناوری می‌تواند کارهای شگفت‌انگیز انجام دهد. اما این امر تنها زمانی مهم بوده و  قدرتمند محسوب می‌شود که رهبران، مدیران و کارگران را قادر به تصمیم‌گیری بهتر کند و هنگامی ‌که اطلاعاتی را فراهم می‌کند بهره‌وری را بهبود بخشد. نحوه استفاده مشتریان از فناوری، موجب برقرای ارتباط بهتر و تعامل با شما و چگونگی استفاده افراد از فناوری برای نزدیک‌تر شدن و ارتباط داشتن با شما و مشتریان شما، این است که یک شرکت دیجیتالی را به سمت  آینده ای بهتر و دیجیتالی سوق می‌دهد.

به یاد داشته باشید تحول دیجیتال یک پروژه فناوری اطلاعات نیست، این یک ابتکار برای رهبری کسب و کار است. این تنها در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که بتوانید تغییر رفتاری لازم برای پذیرش و به‌طور کامل سرمایه‌گذاری در فرآیندها و سیستم‌های دیجیتال را ایجاد کنید. و پتانسیل واقعی فناوری فقط وقتی تحقق می‌یابد که همه آن را پذیرفته و از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید