جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

استفاده از جمله انگیزشی برای کسب موفقیت

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
استفاده از جمله انگیزشی برای کسب موفقیت

اگر دوست دارید مانند یک فرد موفق عمل کنید و در مسیر رسیدن به امیال و آرزوهای خود به دستاوردهای مهم برسید، باید بدانید که کسب موفقیت از آنچه که تصورش را دارید، بسیار به شما نزدیک‌ تر و دست یافتنی تر خواهد بود، تنها کافی است که انگیزه ی رسیدن به آن‌ها را داشته باشید که همین عامل، نقطه قوت و محرک اصلی شما برای حرکت و تلاش بیشتر است.

همان ‌طور که می‌دانید عامل اصلی انگیزش هر فردی، نوع نگرش وی به موضوعات و مسائل پیش روی وی می‌باشد و تنها کافی است که نگرش ‌تان را اصلاح کنید تا اعمال ‌تان اصلاح شود. زیرا تفکر، نقطه آغازین برای اعمال انسان می‌باشد و این موضوع هنگامی که به موفقیت فرد مرتبط ‌باشد، اهمیت آن دو چندان می‌شود و شما را برای رسیدن به موفقیت یاری می‌کنند. جملات مثبت و انگیزشی بر اعمال افراد تاثیر گذار است و آن‌ها را به سمت موفقیت ‌های بزرگتر سوق می‌دهد.

برای کسب موفقیت نیاز است تا با افکاری که مقدمات موفقیت شما را فراهم می‌کنند آشنا شوید. در این مقاله به موضوع اهمیت استفاده از جمله انگیزشی برای رسیدن به موفقیت در زندگی روزمره می‌پردازیم که شما با آگاهی از تاثیر جملات انگیزشی و کاربرد آن‌ها، می‌توانید هر روز به کسب موفقیت خود نزدیک ‌تر شوید.

جمله انگیزشی

بیشتر بخوانید: خصوصیات افراد موفق چیست؟

جمله انگیزشی شماره 1. من می‌توانم یک قدم مثبت بردارم

شما با تکرار جمله انگیزشی مثبت، به سمت رسیدن به موفقیت خویش گام برمی‌دارید. همین امروز با خود بگویید که من می‌توانم یک قدم مثبت بردارم. درست است که شاید شما نتوانید تمام آنچه را که می‌خواهید به سرعت و در یک روز انجام دهید ولی می‌توانید یک قدم کوچک بردارید و از وقفه و تنبلی در انجام کارهای خویش دوری کنید.

دقت داشته باشید که شما تا زمانی که دست به انجام عمل نزنید، هیچ دستاوردی نخواهید داشت ودیگر مهم نیست که چه برنامه‌ ها، اهداف و ایده‌ های بزرگی در سر دارید.

برای کسب موفقیت از همین جمله انگیزشی استفاده کنید و با احساس قدرت پیش روید و یک هدف یا  برنامه را انتخاب کرده و فعالیت خود را آغاز کنید و یک قدم کوچک بردارید. بهتر است این نکته را یادآوری کنیم که همیشه اولین قدم به سوی موفقیت دشوارترین قدم است و پس از آن انگیزه ی شما برای ادامه‌ی مسیر تقویت شده و با قدرتی بیشتر به سوی موفقیت خواهید رفت.

جمله انگیزشی شماره 2. یک کار متفاوت انجام می‌دهم

شما با استفاده از جمله انگیزشی من یک کار متفاوت و خاص انجام می‌دهم به خود انگیزه‌ی بیشتری برای کسب موفقیت داده و می‌توانید برای رسیدن به آن متفاوت تر از دیگران عمل نمایید و به نتیجه‌ی دلخواه و مطلوب برسید.

برای انگیزش بیشتر سعی کنید تا اموری را که دیگر افراد در حالت عادی آن را انجام نمی‌دهند، انتخاب کنید، معمولا برگزیدن و انتخاب روش هایی که مردم از آن دوری می‌کنند آسان ترین راه برای متفاوت تر عمل کردن است و برای انجام آن کار، از امور کوچک یا آسان شروع کنید و انجامش دهید. در همان لحظه شما به یک فرد متفاوت تبدیل می‌شوید و به همین منوال ادامه دهید و به دنبال راه و روش هایی جدید و متفاوت باشید. به این شکل، شما ایده هایی جذاب و مهم خواهید داشت و هر روز به انجام کاری می‌اندیشید که دیگران انجام نمی‌دهد. در این صورت پس از گذشت مدت ها، روش هایی خاص و منحصر به فرد برای انجام کارهای خود خواهید داشت و به همین راحتی از مردم عادی متمایز می‌شوید.

نکته‌ی مهم تر در این زمینه و به کارگیری جمله انگیزشی این است که شما با کسب موفقیت در هر مرحله، عزت ‌نفس و اراده ‌ی خود را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهید.

جمله انگیزشی شماره 3. با ترس‌هایم مواجه می‌شوم

یکی از موارد منفی و بازدارنده برای انجام کار و یا پذیرش انجام آن، ترس از ناشناخته‌ ها و مشکلاتی که ممکن است روی دهد، می‌باشد. برای رسیدن به موفقیت با ترس‌ هایتان مواجه شوید و همواره این جمله انگیزشی را به کار برید و با خود تکرار کنید، من با ترس ‌هایم مواجه می‌شوم.

بهتر است یادآور شویم که هیچ موضوعی به آن اندازه که ما در مورد آن فکر می‌کنیم و تصورش را داریم، سخت و دشوار نیست که باعث ایجاد ترس و هراس در ما شود و با افزایش استرس و اضطراب مانع از انجام درست و صحیح آن شود. به علاوه، غلبه کردن بر ترس بسیار هیجان‌ انگیز است. زیرا شما در جریان مواجهه با ترس ها و عبور موفقیت آمیز از آن‌ها، احساس رضایتی را تجربه می‌کنید که تا به حال برایتان رخ نداده است و عاملی برای رشد و پیشرفت شما در انجام کارها و حتی انتخاب و پذیرش کارهای مهم تر خواهد شد.

توصیه می‌شود که روزانه کاری را انجام دهید که کمی ترسناک باشد و شما را از نظر جسمی یا احساسی به چالش بکشد و به هیچ عنوان نگران نباشید و اطمینان داشته باشید که هر مشکلی بر سر راهتان قرار داشته باشد، راه حلی را برای آن پیدا خواهید کرد.

جمله انگیزشی

بیشتر بخوانید: زبان بدن، گویای اعتماد به نفس در شما می‌باشد

جمله انگیزشی شماره 4. از اطرافیانم قدردانی می‌کنم

برای کسب موفقیت باید قدرشناس باشید و این مساله ی مهم را با تکرار جمله انگیزشی، از اطرافیانم قدردانی می‌کنم، به دست آورید.

انجام برخی از کارها بیش از آنکه به مهارت نیاز داشته باشد، به تلاش فرد بستگی دارد. اموری که در زمینه ی کارهای خدماتی هستند از قبیل، تحویل دادن بسته ‌های پستی و رسیدگی به امور مشتریان در شمار این نوع فعالیت ها می‌باشند. این امور در ظاهر آسان هستند و معمولا به چشم نمی‌آیند، اما باید بدانید که مانند هر کار دیگری تلاش و زحمت زیادی برای پیشبرد آن‌ کار انجام شده است. سعی کنید این افراد را دریابید و تنها با گفتن یک تشکر ساده از کنار آن‌ها رد نشوید، با آن‌ها ارتباط چشمی موثرتری برقرار کنید و با کلمات محبت‌آمیز، قدردانی خود را به آنان ابزار کنید.

اگر شما از اطرافیان خود قدردانی کنید و با تکرار این جمله انگیزشی به خودتان قول دهید که همیشه به آن‌ها توجه داشته باشید، پس از مدتی به احترامی واقعی از سوی آن‌ها خواهید رسید.

جمله انگیزشی شماره 5. بیش از آنکه حرف بزنم گوش می‌دهم

یکی دیگر از رموز کسب موفقیت این است که مهارت گوش کردن را در خود تقویت کنید و برای رسیدن به آن، این جمله ی انگیزشی را با خود تکرار کنید که من بیش از آنکه حرف بزنم گوش می‌دهم.

یک اصل مهم و مورد توجه وجود دارد که بیان می‌دارد آن عده از افرادی که میزان اعتماد به نفس بالایی دارند، معمولا نیازی به حرف زدن احساس نمی‌کنند و تنها در مواقع لازم و مناسب به صحبت با مخاطبان مورد نظر خود می‌پردازند و توجه دارند که مخاطبان به صحبت های آن‌ها علاقه مند باشند و هیچ‌ گاه تنها برای خوشنودی خودشان صحبت نمی‌کنند، زیرا به این موضوع واقف هستند که  هیچ‌ فردی از این نوع رفتارها خوشش نمی‌آید.

جمله انگیزشی شماره 6. به افکار دیگران اهمیت نمی‌دهم

با استفاده از جمله انگیزشی، به افکار دیگران اهمیت نمی‌دهم، موانع موجود را از سر راه خود بر می‌دارید و به خودتان کمک می‌کنید که اگر از انجام کاری تنها به دلیل نگرانی و ترس از افکار و حرف ‌های دیگران صرف نظر نموده و کنار گذاشته‌اید را انتخاب کنید و انجامش دهید. شما باید بدانید که برای کسب موفقیت باید از انگیزه‌ی کافی برخوردار باشید و یکی از عوامل آن است که به افکار دیگران توجه نکنید.

البته باید یادآور شویم که بیشتر اوقات لازم است به افکار دیگران توجه کنید، اما نه وقتی آن افکار مانع رسیدن به خواسته ها و اهداف شما باشد. توجه داشته باشید که زندگی‌ شما تنها متعلق به خود شماست و این حق را دارید که به روش و شیوه ای که خودتان در نظر دارید و انتخاب شماست زندگی کنید.

جمله انگیزشی شماره 7. به سوالات دیگران پاسخ می‌دهم

شما برای کسب موفقیت باید تلاش کنید و پرسش ‌های اطرافیانتان را دریابید و برای این عمل و برخورداری از این خصیصه می‌توانید از جمله‌ی انگیزشی، به سوالات دیگران پاسخ می‌دهم استفاده نمایید.

اگر به خوبی دقت کنید متوجه می‌شوید که پشت بسیاری از سوالات افراد، سوالی پرسیده نشده وجود دارد زیرا گاهی افراد به دلیل تردید، خجالت، ناامنی و عدم اطمینان سوالات خود را به صورت غیرِ مستقیم می‌پرسند، سعی کنید بیشتر به آن‌ها توجه کنید تا بتوانید مفهوم و منظور آن‌ها را دریافته و بدان پاسخ دهید زیرا فرد مقابل‌ شما به آن پاسخ نیاز دارد، هرچند که مستقیما از شما نپرسیده باشد.

مثلا ممکن است کارمندتان درباره‌ ی شرکت در دوره‌ های آموزشی از شما نظر بخواهد، اما در واقع می‌خواهد بداند از نظر شما برای پیشرفت در مؤسسه توانایی‌ های لازم را دارد یا خیر؟ اگر به وی پاسخ مثبت دهید و شرایط و دلایل خود  را برای او بیان نمایید، کارمند شما بسیار خوشحال تر و راضی تر خواهد شد و نتیجه آن است که یک کارمند راضی،‌ شما را به سمت موفقیت بیشتر سوق خواهد داد.

بیشتر بخوانید: توصیه هایی برای حفظ و تقویت سلامت روان

جمله انگیزشی شماره 8. توقع بهترین نتایج را ندارم

شما برای کسب موفقیت علاوه بر اینکه نیاز به انگیزه‌ی قوی دارید باید سعی کنید که به ‌سختی تلاش کنید، هر آنچه که بر عهده ی شماست را به خوبی انجام دهید و بهترین کاری که در توان ‌تان است را ارائه دهید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.  

به یاد داشته باشید تا زمانی که خود را درگیر دریافت بهترین و عالی ترین نتیجه می‌کنید و گرفتار سخت ‌گیری‌های بیهوده باشید نمی‌توانید هیچ کاری را انجام دهید، روش صحیح این است که به خودتان سخت نگیرید و برای جبران کمبودهایتان تلاش‌ کنید.

این موضوع را در نظر داشته باشید که هیچ کار یا محصولی کامل نیست و تاکنون هیچ طرح یا ابتکاری بدون نقص و برنامه ریزی دقیق  اجرا نشده‌ است و شما نیز برای کسب موفقیت توقع بهترین ‌ها را نداشته باشید، زیرا گاهی مواقع، توقع بهترین ‌‌ها را داشتن، به نوعی یک مانع  دردسرساز است و شما را از ادامه ی راه باز می‌دارد.

جمله انگیزشی شماره 9. تلاش می‌کنم بهتر از گذشته باشم

شما با تکرار روزانه‌ی جمله انگیزشی تلاش می‌کنم بهتر از گذشته باشم، خود را آماده ی انجام کارهای مهم تر و مفید تر می‌کنید و سعی می‌کنید که برای برای رسیدن به موفقیت، همواره بهتر از دیروز عمل کنید.

برای کسب موفقیت و دستیابی به آن به هیچ عنوان نیاز نیست تا انسان کاملی باشید، تنها لازم است سعی کنید تا جایی که می‌توانید بهتر عمل کنید و برای انجام این عمل، از خطاهایی که تا به حال مرتکب شده‌اید، بگذرید و تقصیرات ‌خودتان را بپذیرید، مسئولیت کارهایتان را بر عهده بگیرید و به خودتان قول دهید و تکرا نمایید که من امروز تلاش می‌کنم بهتر از گذشته باشم. تلاش و سخت کوشی می‌تواند ابزار پیشرفت و موفقیت  شما باشد.

جمله انگیزشی شماره 10. ارزش داشته‌ هایم را می‌دانم

برای داشتن انگیزه بیشتر و انجام کارهای مفید باید بتوانید از داشته‌ هایتان لذت ببرید، شاید شما برنامه ‌ها و اهداف بزرگی در سر داشته باشید و برای آن‌ها تلاش کنید ولی خوشحال نباشید. این موضوع بیانگر این است که شما خوشبخت نیستید، زیرا بیشتر به مواردی که به‌ دست‌ نیاورده‌اید و انجام ندادید می‌اندیشید. راه حل این است که ارزش داشته‌ ها و دستاوردهای خود را بدانید و برای کارهایی که خوشحال ‌تان می‌کند، بیشتر وقت بگذارید.

لحظه ‌ای به دارایی ‌های فردی و حرفه ‌ای ‌تان بی‌اندیشید. ممکن است متوجه شوید بیشتر از آنچه زمانی رویایش را داشته‌اید به ‌دست آورده‌اید و همواره این جمله انگیزشی را با خود تکرار نمایید که ارزش داشته‌ هایم را می‌دانم.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید