جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

اپلیکیشن پنتل، یک شبکه اجتماعی فراتر از پیام رسان

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
اپلیکیشن پنتل، یک شبکه اجتماعی فراتر از پیام رسان

چند سالی است که با حضور اپلیکیشن های واتساپ و تلگرام، محیط اجتماعی شلوغی را ملاحظه می‌کنیم. تا کنون بیشترین وظایفی را که این پیام رسان ها داشته اند چت های گروهی و بعضاً کانال ها بود. استفاده از استیکرها و ایموجی ها تنها تفریحاتی بود که در این اپلیکیشن ها به چشم می‌خورد. اما امروزه شاید این قابلیت ها، جذابیت چندانی را نداشته باشند. این عدم جذاب بودن، باعث شده تا شاهد انواع اپلیکیشن های پیام رسان اجتماعی باشیم. حتی اپلیکیشن های اجتماعی تصویری مانند اینستاگرام نیز راه خود را به خوبی در این مسیر باز کردند. همانطور که می‌دانیم تماس های صوتی و تصویری برای پیام رسان ها بسیار حائز اهمیت اند. نه تنها وقت گیر نیستند بلکه کار شما را سریعتر و  بهتر انجام می‌دهند. محیط یک پیام رسان باید جذاب و متنوع باشد و کاربر دسترسی زیادی به انواع قابلیت ها داشته باشد. ساخت استیکرها راحت تر باشند و ما بتوانیم دوستان خود را سریع تر در محیط اجتماعی پیدا کنیم. این قابلیت ها با اپلیکیشن پنتل به ثمر می‌نشیند.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن تلگرام؛ معمای لغو پروژه بلاکچین و رفع احتمالی فیلترینگ

بررسی کلی اپلیکیشن پنتل

اپلیکیشن پنتل شاید یک اپلیکیشن پیام رسانی است ولی در نوع خود یک شبکه اجتماعی فراتر به نظر می‌رسد. در حقیقت بسیاری از کاربران، پنتل را یک سوپر اپلیکیشن کاربردی می‌دانند و عنوان سرگرمی و معاشرت را به آن اضافه می کنند. زمانی که اپلیکیشن پنتل را در گوشی خود نصب می‌کنید، فقط به پیام رساندن، کانال زدن و برقرای تماس های صوتی و تصویری بسنده نکنید؛ چرا که با قابلیت های جدید و سرگرم کننده ای در این اپلیکیشن مواجه خواهید شد. یکی از بهترین ویژگی های آن دوست یابی از طریق مکان یابی است که در کمتری اپلیکیشنی دیده می‌شود. اگر هم دیده شود به خوبی این برنامه در دوست یابی جامه عمل پوشانده نشده است. از آنجایی که بسیاری از کاربران ضمن محدود بودن تلگرام، بخش مهم حافظه ی ابری را از دست داده اند با وجود اپلیکیشن پنتل و نصب بر روی دسکتاپ به راحتی می توانند فایل های خود را در صندوق ذخیره ی ابری بریزند.

اگر بخواهم به اختصار بگویم، پنتل، ترکیبی از اینستاگرام و تلگرام است. هم تماس های صوتی و تصویری و پیام رسانی قابل انجام است و هم گشت و گذار در میان تازه ترین عکس ها. به راحتی می توانید وارد موقعیت مکانی دوستان خود شوید، جدیدترین تصاویر و پربازدیدترین آن ها را مرور کنید و نسبت به کپشن یا کامنت در صفحه مورد نظر اقدام کنید. به مانند اینستاگرام قادر خواهید بود از طریق «هشتگ» به جست و جوی موارد دلخواه بپردازید. کاریکاتور بسازید و از ویژگی های جذاب برنامه استفاده کنید.

اپلیکیشن پنتل، در هر صورت در دسته ی «شبکه اجتماعی» قرار می‌گیرد، علی رغم اینکه امکان پیام رسانی و برقرای تماس و کانال ساختن را نیز فراهم می‌کند. پنتل، برای تمامی پلتفرم ها عرضه شده است. از اندروید و IOS تا دسکتاپ و ویندوز. حتی نسخه ی تحت وب نیز برای پنتل در نظر گرفته شده است که از طریق آدرس https://pantel.me/web/  قابل دسترسی است. دیگر نسخه های پلتفرم های دیگر را در بازار، سیبچه و بستر اینترنت می‌توانید دانلود کنید.

اپلیکیشن پنتل را چگونه راه اندازی کنیم؟

نصب و راه اندازی اپلیکیشن پنتل در تمامی پلتفرم ها به یک روش انجام می‌شود. به طور مثال نسخه اندروید را با 42 مگابایت از کافه بازار دانلود کنید.

سپس آن را اجرا کنید. در گام نخست نام خود را در بالا و نام خانوادگی را در قسمت پایین وارد کنید. در قسمت بعد شماره موبایل خود را (بدون 0) وارد کنید تا کد تایید برای شما ارسال شود. پس از ورود به محیط اپلیکیشن از شما اجازه ورود به چند قسمت از موبایلتان (از جمبله مخاطبین و ...) را می‌دهد. پس از اجازه دسترسی، اپلیکیشن برای شما آزاد می‌شود.

در همان نگاه اول، پنتل را شبیه به تلگرام می یابید. اما با کمی گشت و گذار در آن می بینید که فراتر از تلگرام است. از نکات جالبی که می توانم در یک گیومه باز کنم، وجود نسخه کلاسیک آن در اپلیکیشن هاست که می توانید طرح متفاوتی را در گوشی خود نصب کنید.
با اجرای اپلیکیشن پنتل در گوشی (به زبان فارسی)، اولین چیزی که در منو بار می‌بینید پنج پنجره‌ی متفاوت است:

پنجره ی Home: اولین پنجره که مربوط به پنجره ی Home است، پیام های ذخیره شده شما و پیام های ارسالی شما به مخاطبین قابل رویت خواهد بود. در بالای پنجره ی Home یک دایره ای را مشاهده می‌کنید که علامت + در آن قرار گرفته شده و برای دسترسی سریع به مخاطبین و ساخت چت، گروه و یا کانال جدید طراحی شده است.

پنجره ی تازه ها: پنجره ی دوم که آن را با آیکون آتش می بینیم همان تازه ترین و پربازدیدترین ویدئو ها و تصاویری است که در پنتل بارگذاری شده است. پنتل در این مورد شباهت زیادی به اینستاگرام دارد.

پنجره ی دوست یابی: در پنجره ی میانی امکان دوست یابی از طریق GPS و موقعیت مکانی به موبایل شما داده شده است. اگر قبلا جست و جو را انجام داده اید با زدن بر روی آیکون جست و جو در بالا، در قسمت «مکان ها» و یا «همه» می‌توانیم جست و جوهای قبلی را مشاهده کنیم. در غیر این صورت نام مکان خود را سرچ کنید یا از طریق نقشه مخاطب مورد نظر خود را پیدا کنید.

پنجره تماس های ویدئویی: دسته ی چهارم مربوط به 4 قسمت مفید است. کنفرانس صوتی، کنفرانس تصویری، کلاس صوتی و کلاس درس. برای فعال سای آن ها ابتدا مورد دلخواه خود را تاچ و انتخاب کنید. برای کنفرانس یک «نام» تعیین کنید. سپس تیک خصوصی سازی کنفرانس را بزنید و گزینه ی «بعدی» را انتخاب کنید. در مرحله بعدی به صورت آنلاین کنفرانس شما ضبط می‌شود. همچنین در حین کنفرانس می‌توانید صدا و حتی تصویر خود را قطع کنید. پس از ضبط ، تصاویر در یک حافظه‌ی ابری ذخیره می شوند و قادر خواهید بود کنفرانس را به کانال ها و گروه های دلخواه ارسال کنید.

پنجره‌ی سرگرمی: آخرین پنجره که در سمت راست قرار دارد مربوط به دسته های سرگرمی، بازی ها و بات ها است. تا الان بخش های «همه، کامپیوتر و اینترنت، اجتماعی و اقتصادی» اضافه شده اند و انتظار می رود در به روزرسانی های بعدی این قسمت کامل تر شود.

اپلیکیشن پنتل

بیشتر بخوانید: نکاتی برای جذب مخاطب در اینستاگرام

امکان برقراری تماس های صوتی و ارسال پیام در اپلیکیشن پنتل

اپلیکیشن پنتل به شما اجازه ی تماس های تصویری و صوتی را می‌دهد. زمانی که یک مخاطب جدید را می‌سازید و یا یک گفت و گوی جدیدی را آغاز می‌کنید، می‌توانید ارسال پیام های متنی را شروع کنید. پنتل اجازه می‌دهد شما از طریق یوزرنیم ها (کاربران) هم مخاطبین خود را پیدا کنید و صرفاً شماره مخاطب لازم نیست. اینکه یک اپلیکیشن شبیه به تلگرام را یافته اید جالب است. نه؟! حتی برخی از کاربران که صفحه اختصاصی Page را دارند در پنل «صفحه» هم می‌توانید نام و یا یوزر آن ها را مشاهده کنید. آخرین بخش جست و جوی مخاطبین به قسمت هشتگ منتهی می‌شود که این مورد را می‌توانید خودتان شروع کنید و دوستان خود را دعوت کنید و یا اینکه هشتگ هایی که دوستانتان آغاز کرده اند را بیابید و عضو شوید.

اما کم و بیش آنچه که شما را به استفاده از این اپلیکیشن فرا می خواند برقراری تماس های صوتی و تصویری با هزینه های است. اما فراموش نکنیم که امنیت پنتل آنچنان که باید اثبات نشده و حرفی هم از آن زده نشده است. ولی به دلیل وجود رمز دو مرحله ای تا حدودی احساس امنیت ما نسبت به استفاده از تماس های صوتی و تصویری بیشتر خواهد شد. کیفیت تماس ها تقریبا نامطلوب است. صداها با تاخیر رد و بدل می‌شوند و تصاویر آنلاین ویدئویی کیفیت ضعیفی را دارند. نویز تا حدودی گوش شما را اذیت می‌کند ولی به هرحال قابل تحمل است. همین عوامل است که کماکان پنتل جایگاه خود را در دل مردم نیفتاده است ولی انتظار می رود به زودی وارد دل مردم شود.

اپلیکیشن پنتل

راه اندازی کنفرانس های صوتی و تصویری با اپلیکیشن پنتل

یکی از مهم ترین بخش های اپلیکیشن پنتل بخش کنفرانس ها است.

کنفرانس: در بخش کنفرانس، شاهد کنفرانس های تصویری خواهیم بود که پیش از این گفتیم که در حین کنفرانس می‌توانید صدا و حتی تصویر خود را قطع کنید. پس از ضبط قادر خواهید بود کنفرانس را به کانال ها و گروه های دلخواه ارسال کنید. در حین کنفرانس می توانید مخاطب را به کنفرانس خود دعوت کنید تا به صورت آنلاین کنفرانس شما را مشاهده کند.

کنفرانس صوتی در مقوله صوتی و کلاس درس و کلاس صوتی از دیگر بخش های این دسته محسوب می‌شوند که در این شرایط وخیم کرونا به خوبی، کمک یار دانش آموزان و دانشجویان خواهد بود.

اپلیکیشن پنتل در دوست یابی، پا فراتر گذاشته است

آنچه که کاربران از یک اپلیکیشن انتظار دارند، دسترسی سریع به مخاطبین است؛ اما چیزی که انتظار نمی رود دسترسی به همه ی مخاطبین است که با برنامه پنتل این امکان فراهم می‌شود. پنتل، اجازه می دهد تا در بخش مکان یابی، دوستان خود را بر روی نقشه پیدا کنید، اضافه کنید و با آن هم به گفت و گو بپردازید. ابتدا در بخش تنظیمات قابلیت «مکان یابی» را فعال کنید. معمولا این بخش در گوشی ها فعال است. در صورتی که دوستان شما عضو پنتل باشند ولی شما شماره ها و یوزرهایشان را نداشته باشید، از طریق پنتل به راحتی به آن ها دست پیدا می‌کنید. دوستان شما در صورت عضو بودن یک دایره ی بنفش رنگی را در نقشه پدیدار می‌کنند که در حال چشمک زدن است. با بزرگ نمایی و تاچ کردن دایره ی دلخواه، مخاطب را شناسایی و بر میگزینید. نکته ی جالب ماجرا آنجاست که نه فقط مخاطبین، بلکه گروه ها و کانال های فعال اطراف شما هم در نقشه به شکل دایره ی بنفش رنگ قابل رؤیت هستند.

تازه ها و سرگرمی های اپلیکیشن پنتل

سرگرمی های اپلیکیشن پنتل بخش جذاب ماجرا هستند. در این قسمت دسته های متفاوتی را می‌بینیم. در دسته ی همه، بخش های کاریکاتور چهره، جهان چهره و ... یافت می‌شود. به طور مثال در بخش کاریکاتور، کافی است یک تصویری از چهره ی خود را بارگذاری کنید تا یک کاریکاتور جالب به شما تحویل دهد. حتما تصویر شما تمام رخ از چهره و با حاشیه های اضافه ی بسیار کم باشد. البته کاریکاتوری که تحویل شما داده می‌شود آنچنان که باید قشنگ طراحی نشده است.

کماکان بازی جذابی بر روی اپلیکیشن منتشر نشده است تا به روزرسانی بعدی مطمئناً این بخش اضافه می‌شود.

اپلیکیشن پنتل

تجربه ظاهری اپلیکیشن پنتل با تغییرات در پوسته ها و تم ها

اپلیکیشن پنتل از لحاظ ظاهری نیز یک برنامه جذاب به نظر می‌رسد. در قسمت تنظیمات خیلی راحت می‌توانید پوسته و تم اپلیکیشن را تغییر دهید. پنجره ی پیامک ها قابل کوچک و بزرگ شدن هستند. بدنه ی آن ها نیز می توانید تغییر دهید. فونت ها نیز می توانند تغییر پیدا کنند. پوسته های قابل تغییر پنتل، جذابیت خاصی را دارند. پوسته ی شب در صورتی قابل استفاده شما خواهد بود که از پوسته های روشن ابراز نگرانی کنید.

در قسمت تنظیمات در بخش حساب کاربری قار خواهید بود یک تصویر بر روی حساب کاربری بگذارید. نام آدرس خود را نیز تغییر دهید. در بخش حریم خصوصی، نیز کد QR قرار دارد که برای همگام سازی با نسخه ی کامپیوتر بسیار حائز اهمیت است. صداها و اعلان ها در بخش عمومی قابل دسترسی اند و قالب رنگی به شما اجازه تغییر پوسته و رنگ اپلیکیشن را می‌دهد.

اپلیکیشن پنتل

مزایا و معایب اپلیکیشن پنتل

اکنون که طریقه‌ی نصب و کارآیی اپلیکیشن پنتل را با هم مرور کردیم بد نیست یه سخن پایانی از تجربه ای که با آن داشتم را بازگو کنم:

مزایا:

* پنتل برای تمامی پلتفرم ها منتشر شده است.

* موقعیت یابی مخاطبین و اضافه کردن آن ها با یک گشت و گذار در نقشه

* انتقال داده ها و فایل ها در قسمت «پیام ها ذخیره شده» که همان حافظه ی ابری تلگرام به شمار می‌رود. همانطور که سخنان قبلی خود گفتیم بسیاری از کاربران که به خاطر محدود بودن تلگرام، بخش مهم حافظه ی ابری را از دست داده اند با اپلیکیشن پنتل و نصب بر روی دسکتاپ، قادر خواهند بود تا فایل های خود را در صندوق ذخیره ی ابری بفرستند و دانلود کنند.

* پنتل ترکیبی از محتویات اینستاگرام و قابلیت های تلگرام است.

* امکان برقرای کنفرانس های صوتی و تصویری آنلاین، کمک شایانی به مدارس و دانشگاه ها در این شرایط سخت می کند.

* سرعت ارسال فایل ها و داده ها بسیار بالا است.

معایب:

* پنتل، در برقرای تماس های صوتی و تصویری کماکان مشکل دارد.

* ایمن بودن پنتل برای کاربران به طور یقین، ثابت نشده است.

* کُندی برنامه (کارکرد کند برنامه) در برخی از قسمت ها بسیار محسوس است.

اپلیشکین پنتل در حال سپری کردن اولین گام های خود است و وجود چنین باگ هایی طبیعی است. دیری نمی گذرد که پنتل، قدرت خود را به رخ رقبا می کشد و روزی به خود سر و سامان می دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید