جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بازی کامپیوتری Fortnite؛ برگ برنده ی کمپانی اپیک گیمینگ

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
بازی کامپیوتری Fortnite؛ برگ برنده ی کمپانی اپیک گیمینگ

اگر شما علاقه مند به بازی های آنلاین باشید بی شک تاکنون نام Fortnite به گوشتان خورده باشد. بازی های بتل رویال یک سبک بقای بسیار جالبی است که علاقه مندان زیادی را به طرف خود جذب کرده است. سبک های خشن بتل رویال الهام گرفته از یک فیلم ژاپنی است که کارگردان، چندین بازیگر را در یک جزیره رها می‌کند و در هر منطقه ای سلاح هایی را برای ستیز و بقا در اختیار آن ها می‌گذارد. اکنون آن ها برای اینکه خود را نجات دهند و یکی از آن ها از جزیره سر برآورد به ستیز می‌پردازند. این فیلم بهانه ای بود تا گرین برای اولین بار این ایده را در یک بازی کامپیوتری بازسازی کند.

بررسی کلی بازی کامپیوتری Fortnite

بازی کامپیوتری Fortnite، کم و بیش هر گیمری با آن آشنایی دارد. گرین از ابتدا در فکر ساخت یک بازی بتل رویال بود اما به کلی نمی توانست آن را جمع آوری کند. بازی های آرما 2 و آرما 3، قدم های اولیه ی او در ساخت یک بازی بتل رویال بود. شاید اولین بار بود که گرین از مادسازی برای بازی های خود استفاده می‌کرد. تلاش های زیاد گرین در خصوص ساخت بازی های بتل رویال ماد سازی شده، راه را برای یک بتل رویال حرفه ای باز کرد. گرین توانست با کمک شرکت Unreal Engine که تا مرز شکست، پا نهاده بود بتل رویالی را تحت عنوان Fortnite عرضه کند. آنرال انجین، پیش از همکاری خود با مغز متفکر دنیای گیم در نسخه های Gears of War و OverWatch پیراهنی پاره کرده بود و می دانست این بازی را چگونه طراحی کند. برنامه ریزی چندماهه ی خود را در اختیار Epic Games گذاشت و اپیک گیمینگ نیز وسوسه ی داستان سرایی آنرال شد. اپیک گیمینگ که در عرضه ی بازی های Rainbow Six و Warframe  عرض اندام کرده بود، از عرضه ی یک بازی بتل رویال بدش نمی‌آمد. نهایتاً بازی کامپیوتری فورتنایت عرضه شد؛ به طور رایگان در اپیک گیمز در اختیار کاربران قرار گرفت و در همان سال های اولیه توانست 120 میلیون کاربر را به خود جذب کند.

بیشتر بخوانید: معرفی 7 بازی برتر شوتر اول شخص متفاوت برای کامپیوتر

بازی کامپیوتری Fortnite و گیم پلی مشابه با PUBG

بعدها که بازی کامپیوتری Fortnite در دسترس قرار گرفت، با تجربه‌ی اولین آن شاهد شباهت های بسیاری به بازی PUBG بودیم. خود را به صورت تک نفره در یک جزیره (نقشه) بسیار بزرگ می یابید. در این بازی برخلاف PUBG اسلحه خیلی کم یافت می‌شود و بیشترین تلاش خود را باید صرف نگه داری از داشته هایتان کنید. دفاع بر خلاف حمله یکی از ترفندهای حائز اهمیت در بازی فورتنایت است. به اندازه ای دفاع برای سازندگان این بازی حائز اهمیت است که حرکت شخصیت ها در بازی کند است و مکان هایی از جمله دریاچه ها بهترین مکان برای مخفی شدن است.

در ادامه به روزرسانی های فورتنایت، حالت های دو نفره و چهار نفره اضافه شدند و در این حالت ها در هر رقابت 100 نفر مشغول ستیز خواهند بود. فورتنایت بر خلاف پابجی، حوادث و نبردهای بیشتری را به همراه دارد، اما نمی‌تواند در این حیث با Apex Legends رقابت کند؛ چرا که نقشه‌ی بازی Apex Legends کوچک تر و در عین حال هرآن امکان ستیز وجود دارد.

بازی کامپیوتری Fortnite

بازی کامپیوتری Fortnite؛ از شروع بازی تا چالش های آن

آغاز بازی کامپیوتری Fortnite به سبک بتل گراند (پرواز از آسمان) اتفاق می‌افتد ولی با این حال تفاوت هایی با بازی های دیگر دارد. این بار خبری از دراپ شدن از دراپ شیپ Apex نیست و هیچ گونه هواپیمایی مانند بازی وارزون شاهد نیستیم. پرواز و خروج شما از یک اتوبوس کودکانه آغاز می‌شود و با یک چتر مخصوص (بالن مخصوص) تا زمین هدایت می شوید. این رویداد به عینه مشابه PUBG است که پیش از فورتنایت ساخته شده است. در حقیقت بازی فورتنایت، یک کپی با اندکی تفاوت از برادر خود PUBG، وارد دنیای گیم شد.

تعداد سلاح ها در بازی بسیار محدود است و سلاح های تهاجمی، ویژه، شات گان ها و مسلسل ها که با عنوان LMG شناخته می شوند در بازی قابل رؤیت اند. این سلاح ها در کلاس های متعددی تقسیم بندی شده اند و حتی رنگ آمیزی شده در اختیار شما قرار گرفته اند. این سلاح ها به کالیبرهای اندکی با مخلفاتی مشخص شده بر روی زمین افتاده اند و به راحتی قابل جمع آوری است. در حالیکه در پابجی مخلفات بسیاری را باید به اسلحه افزود تا شرایط ایده آل به خود بگیرد. برای یافتن اسلحه ها باید در خانه ها به جست و جو بپردازید. برخی از سلاح های ویژه ی بازی در میان در و دیوارها مخفی شده اند و با کوبیدن آن ها توسط یک کلنگ قابل دسترسی خواهند بود.

یکی از بزرگ ترین خصوصیتی که فورتنایت را از هر بازی دیگر جدا می کند قابلیت ساخت و ساز در این بازی است. هر بازی بتل رویال به دلیل بزرگی مپ (نقشه) فضای باز زیادی را دارد که در صدد تک تیراندازها قرار می‌گیرید. اما با وجود ساخت و ساز در بازی Fortnite به سرعت می توانید یک خانه را جلوی خود بسازید تا در مقابل هجوم دشمنان دفاع کنید. برخی از افراد خانه ها را برای دفاع کردن و مخفی کردن سلاح های خود می‌سازند و برخی برای اوج گرفتن و دید بهتر برای تیراندازی. منابع ساخت و ساز از طریق گشت و گذار در مپ و کوبیدن و بریدن قابل دسترسی است و وجود 4 نفر در تیم به راحتی این امر را عملی می‌کند.

یکی از برتری های بای فورتنایت به مانند Apex برخلاف بازی های PUBG و ... رایگان بودن آن است. یک بازی هیجانی و سرگرم کننده که به بدون پرداخت پول هم قابل اجرا است. اما اپیک گیمز، درآمد خود را از طریق فروش اسکین ها به دست می‌آورد. به روزرسانی و تغییر نقشه ها، همه و همه، بازی را به یک نبرد شورانگیز در یک جزیره تبدیل کرده است.

بازی کامپیوتری Fortnite

بیشتر بخوانید: 10 بازی انحصاری PS4 که نباید از دست بدید

دلایلی که شما را به بازی کامپیوتری Fortnite علاقه مند می‌کند

شاید هیچ کدام از شما گمان نمی کردید که روزی بازی کامپیوتری Fortnite این همه علاقه مند را داشته باشد. اما چه دلایلی شما را به این بازی علاقه مند می‌کند؟

* بازی فورتنایت بچه گانه نیست؛ برخلاف عقیده بسیاری، به دلیل گرافیک کودکانه و کارتونی بازی بسیاری از گیمرها این بازی را بچه گانه صدا می زنند. وجود اسکین های به ظاهر کودکانه و شخصیت هایی اعم از موز و ... این بازی را تحت شعاع قرار می‌دهد؛ ولی خشونت درون آن و تاکتیک های ذهنی مسابقه، برخلاف دیدگاه های کودکانه است.

* رایگان بودن بازی: یکی از دلایلی که شما را علاقه مند به این بازی می‌کند رایگان بودن آن است. بازی پابجی از آنجایی که 30 دلار هزینه بردار است می‌تواند شما را به فورتنایت بکشاند.

* سیستم آنتی چیت: درگیری با چیترها، از بزرگ ترین چیزهایی است که یک گیمر را از بازی منصرف می‌کند. بازی های Apex Legends و وارزون محیط مجولان چیترها شده و موجب می‌شوند از بازی محبوب شما خود زده شوید. اما فورتنایت به سیستم آنتی چیت بسیار قوی مجهز شده که پس از زدن چیت بلافاصله اکانت را شناسایی کرده و آن را بَن می‌سازد.

* عدم وجود باگ: بازی های آنلاین بتل رویال معمولا با باگ های زیادی همراه هستند. اما در بتل رویال فورتنایت کمتر شاهد مشکلات فنی هستیم و علارغم پیچدیگی زیاد، کمپانی آنرال موفق شده یک بازی بدون باگ را عرضه کند.

* آرای گیمرها حائز اهمیت است: معمولا بازی پس از هر بار آپدیت شدن درخواست نظر می‌کند و گیمرها به راحتی می‌توانند نسبت به بازی انتقاد کنند. فورتنایت نیز نسبت به تغییر آن ها اقدام می‌کند و توجه زیادی به انتقاد گیمرها دارد.

* یادگیری سریع تر بازی: این بازی بر خلاف بازی پیچیده PUBG توازن یادگیری فوق العاده ای دارد. بازی های بتل رویال آنلاین معمولا زمان زیادی را باید صرف یادگیری بازی کنید. در حالیکه این بازی برای یادگیری سریع فوق العاده است.

* سیستم بتل پس: سیستم لوت باکس جدید یا همان بتل پس، یکی از راه های کسب درآمد کمپانی و جذابیت بازی است که شما را به شدت مجذوب بازی می‌کند.

* سیستم ساخت و ساز: قبلا هم اشاره کردیم که یکی از قابلیت های جالب بازی سیستم ساخت و ساز است و جذابیت آن به نصب این بازی توسط گیمرها کمک شایانی می‌کند.

* گرافیک فانتزی: یکی از جذابیت های منحصر به فرد این بازی علناً وجود گرافیک فانتزی بازی است که از گیمری را به سمت خود می‌کشاند. در کنار گرافیک جذاب بازی، خلاقیت زیادی نیز در صداگذاری به کار رفته است.

* مود ها و ایونت ها: وجود مودهای استاندارد در بازی فورتنایت شاید یکی از اصلی ترین دلایل علاقه مندی گیمرها به این بازی است. مودهای Solo یا همان تک نفره و چهار نفره در هیچ بازی بتل رویالی دیده نمی شود؛ اگرچه مود Dou را در بازی Apex شاهد هستیم. ایونت های بازی نیز که با نام رویداد در برخی از زمان برنامه ریزی شده توسط فورتنایت به بازی اضافه می‌شوند این بازی هیجانی را بیش از پیش متنوع تر می‌کنند.

بازی کامپیوتری Fortnite

لذا بر خلاف چیزی که فکر می‌کنید، بازی کامپیوتری فورتنایت بچه گانه نیست؛ بلکه یک ستیز با خون و خونریزی در جزیره ی بزرگ و سر سبز است که چشم هر گیمری را به سمت خود وا می‌دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید