جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

معرفی 7 بازی برتر شوتر اول شخص متفاوت برای کامپیوتر

author منتشر کننده
نظرات (1) 4 0
معرفی 7 بازی برتر شوتر اول شخص متفاوت برای کامپیوتر

بازی های کامپیوتری زیادی در سراسر جهان وجود دارد که مورد علاقه بسیاری از گیمرهای روز واقع شده است. یکی از سبک ای این نمونه بازی ها، بازی های شوتر اول شخص است. بازی های شوتر به مجموعه بازی های اکشنی گفته می‌شود که هدف از آن تیراندازی و انجام ماموریت هایی در این حوزه است. بازی های اول شخص به گونه ای هستند که خود بازیگر در تصویر دیده نمی‌شود و شما خدو را در جلد و چشم بازیگر می‌بینید. امثال بازی های callofduty مثال خوبی برای این امر هستند. اما اگر نگاهی به گیم پلی Space Ops بیندازید با سبک بازی شوتر سوم شخص آشنا می‌شوید. در این مطلب می‌خواهیم شما را با 7 بازی معروف شوتر اول شخص آشنا کنیم که بد نیست این بازی ها را در سیستم خود تجربه کنید.

آشنایی با بازی کامپیوتری Battlefield، رقیب سرسخت CallOfDuty

پیشنهاد اول ما بازی کامپیوتری Battlefield است. بتلفیلد که گذشته پرباری را دارد رقیب جدی شوتر اول شخص CallOfDuty به شمار می‌شود. شاید تنها اشتباهی که در صنعت گیم می‌تواند رخ دهد مقایسه کردن این بازی با CallOfDuty است. چرا که بتلفیلد موفق شده برای خود یک بازی شوتر اول شخص فوق العاده ای دست و پا کند. بتلفیلد برای اولین بار در سال 1999 توسط کمپانی Refractor Games طراحی شد و عرضه آن توسط کمپانی Take two صورت گرفت. این بازی به دلیل گیم پلی خوب خود بلافاصله محبوب دل هواداران صنعت گیم شد. در سال 2002 نسخه دیگری از بلتلفیلد با عنوان بتلفیلد 1942 روانه بازار شد و پس از عرضه نسخه ویتنام، بتلفیلد 2 در سال 2005 عرضه شد. روند ساخت بلتفیلد با فاصله بسیاری همراه بود ولی رفته رفته کیفیت بازی بیشتر میشد و نورپردازی حرفه ای تری توسط سازندگان آن صورت می‌گرفت.

در سال 2010 اولین نسخه بتلفیلدی که همه انتظار آن را می‌کشیدند عرضه شد. Battlefield Bad Company 2 که پس از نسخه اولیه آن انتشار یافته بود با یک گرافیک بسیار قوی تر و با وجود محتویات مولتی پلیر در اختیار گیمرها قرار گرفت. عرضه این نسخه نقطه عطفی برای بازی های بتفیلد شد. بعدها بتفیلد 3،4 و 5 عرضه شدند.

شاید بهترین نسخه ای که از بتلفیلد عرضه شده است نسخه پنجم آن یعنی Battlefield V باشد. این سری از بازی توسط کمپانی های دایس و الکترونیک آرتز طراحی شد که با موفقیت های فراوانی همراه شد. علاوه بر خط داستانی قوی آن با محتوای جنگ جهانی، پلیرها در بخش مولتی پلیر خود را در یک نقشه بزرگی می‌یابند که حدود 60 نفر در آن به صورت زنده بازی می‌کنند و با ابزار و سلاح های مختلف سبک و سنگین با هم به رقابت می پردازند.

بیشتر بخوانید: نگاهی به تاریخچه بازی Call of Duty، یکی از بهترین های شوتر اول شخص

بازی کامپیوتری Far Cry، امضای همیشگی یوبیسافت

بازی کامپیوتری زمانی بر دل مردم می نشیند که بتواند به خواسته های آنان پاسخ خوبی دهد. Far Cry اولین شوتر اول شخصی است که معنای جنون را برای ما می‌آموزد. سال 2004 بود که نسخه اولیه فارکری منتشر شد. ولی تلاش زیادی برای اجرای آن صورت نگرفت. کمتر کسی نیز نسخه دوم آن را پلی داد. اما تریلر و تصاویری که از فصل سوم آن منتشر شد نوید یک بازی هیجان انگیز و جنون آمیز را می داد. وجود شخصیت Vaas در فارکری 3 نماد جنون و هیجان بود. از آن روز به بعد بود که پرچم یوبیسافت، عرضه کننده این بازی بالاتر از همیشه رفت و امضای خود را بر صنعت گیم همیشگی کرد.

داستان فارکری 3 از آن قرار بود که خود را در یک قفس و در زندانی شخصیت دیوانه ای با نام Vaas می بینید. پس از اینکه او دوست شما را می‌کشد و دوستان دیگر شما را فراری می‌دهد از او می‌گریزید و در زمانی سنجیده در پی انتقام بر می‌آیید. عملکرد بازیگری شخصیت منفی این بازی از دید بسیاری از علاقه مندان صنعت گیم بهترین نقش منفی ای است که تاکنون به چشم دیده اند. مردی از خود راضی که خوب می‌داند چگونه خوب و بد را به هم درآویزد.

بازی فارکری پس از ارائه نسخه های چهارم و نسخه پریمال در نسخه پنجم نیز به خوبی از پس ماجرا برآمد. خط داستانی درام و قدرتمند فارکری 5 شما را وادار می‌سازد تا این بازی را تجربه کنید. عرضه بازی های فارکری هر دو سال یکبار بین نسخه های اصلی انجام می‌شود و یکسال پس از عرضه نسخه اصلی، نسخه ای به عنوان اسپیناف سال بعد ارائه می‌شود. Far Cry New Down نسخه اسپیناف فارکری 5 است که پس از نابودی زمین منتشر شد. خط داستانی بازی نسخه های اسپیناف ضعیف است ولی دارای چلنج های متفاوتی است.

از جمله خصوصیات بارزی که در بازی دیده می‌شود علاوه بر خط داستانی قوی آن، سبک بازی است. شما اسلحه های متفاوتی را می‌توانید در دست داشته باشید. بعضی اوقات با کمبود تیر مواجه می‌شوید و مجبور می‌شوید با پرتاب سنگ حواس دشمن خود را پرت کنید و با خنجر او را از راه به در کنید. محیط سرسبز و مراحل سخت و فکری بازی شما هرچه بیشتر به این گیم، علاقه مند می‌کند.

بازی کامپیوتری

بازی کامپیوتری Medal of Honor، از آغاز تا کنون

بازی کامپیوتری Medal of Honor، بیش از این خود را مرهون سازندگان نسخه های اولیه خود در پلتفرم پلی استیشن هستند. نسخه های اولیه ی این بازی به جنگ جهانی 1939 تا 1945 بر می‌گردد. جایی که خود را در میان جسدهای بی شماری از جنگجویان می‌بینید و باید ماموریت خود را تا  سرانجام کار به اتمام برسانید. نسخه اول و دوم پلاک افتخار در سال 2000 و 2002 فقط برای پلی استیشن 1 و 2 عرضه شد. حتی نسخه ی Rising Sun و Infiltrator نیز برای پلی استیشن 2 معرفی شد. اما اولین نسخه PC با نام Pacific Assault در اختیار گیمرهای پی سی قرار گرفت. پی سی بازان برای اولین بار مدال افتخار را بر روی کامپیوتر خود تجربه می‌کردند. مدال افتخار یکی پس از دیگری عرضه میشد و همه در مورد جنگ جهانی بود و خبری از دنیای مدرن نبود. بهترین نسخه جنگ جهانی مدال افتخار به Airborne 2007 می‌رسد که رکورد بسیاری از بازی ها را با یک گیم پلی منحصر به فرد شکست داد.

بالاخره در سال 2010 برای اولین بار مدال افتخار پا به عرصه دنیای مدرن نهاد. نسخه Medal of Honor که جنگ های تروریستی طالبان را جلوه می‌دهد خیلی زود خود را در دل بازی دوستان جا کرد. اگرچه گیم پلی بازی و نورپردازی آن فوق العاده بود ولی مشکل تکچرها و لود شدن آن ها مشکل اساسی بازی به شمار می رفت. مدال افتخار در نسخه Warfighter که دو سال بعد عرضه شد با فروش پایین و سبک تکراری ای که در دستور کار قرار داده بود شرکت EA را وادار کرد تا دیگر خبری از ساخت بازی های مدال افتخار نباشد. آخرین نسخه های مدال افتخار که توسط شرکت EA عرضه خواهند شد نسخه های Lone Echo II و Above and Beyond در سال 2020 خواهد بود.

هیجان را بازی کامپیوتری Titanfall 2 تجربه کنید

بازی کامپیوتری Titanfall 2 علی رغم فصل اول آنلاین خود تجربه موفقی را در بخش داستانی فصل دوم دارد. داستانی خاطره انگیز از وقایع فرانتیر که نبردی فراموش نشدنی را برای رقابت ساخته و پرداخته کرده است. پس از عرضه نسخه اولیه تایتان فال، ریسپاون، این بار به گریزی به بخش کمپین (داستانی) بازی زده است. قصه ای میان پایلوت ها و ربات هایشان. داستان با شخصیت پردازی متفاوت جک کوپر آغاز می‌شود. او خود را در محیطی می‌بیند که هموطن خود لاستیموسا توانایی هدایت ربات خود را از دست داده و از آن پس هدایت ربات او به جک کوپر می‌رسد. رابطه ی جک کوپر با ربات (BT) به شدت درام و غم انگیز ساخته شده است. از خط داستانی حیرت انگیز بازی که بگذریم، به گرافیک فوق العاده و در عین حال سبک می‌رسیم. ریسپاون سعی کرده با ارائه گرافیک منحصر به فرد، این بازی ها را برای سیستم های متوسط روز هم مهیّا سازد. در واقع تایتان فال، یک بازی شوتر اول شخص سرعتی است. سرعت بی نظیر بازی هر کاربری را وادار به تجربه آن می‌کند. ریسپاون این سبک گیم پلی را در نسخه آنلاین Apex Legends هم به کار گرفته است. در این بازی با شخصیت های متفاوتی آشنا می‌شوید و گیم پلی آن مدام در میان پیاده روی جک کوپر و نبردهای او و انتقال پیوسته ی او به ربات خود BT صورت می‌گیرد. تمرکز زیادی بر روی پرش بر روی دیوارها توسط سازندگان بازی صورت گرفته است. همچنین قابلیت های نامرئی شدن و حتی صدای به کار رفته در دمیج و کشتار دشمنان به غایت لذت بخش است. حرکات قابل پیش بینی ربات های بیگانه و سرعت دلپذیر بازی در کنار هوش مصنوعی و عینک مجازی کوپر هر گیمری را به این بازی علاقه مند می‌کند.

بازی کامپیوتری

بیشتر بخوانید: Cyberpunk 2077: تمام چیزی که ما درباره پروژه جدید CD Project میدانیم

نگاهی به بازی کامپیوتریWolfenstein و تاریخچه موفق آن

تاریخچه بازی کامیپوتری Wolfenstein به سال 1981 باز می‌گردد. جایی که این بازی برای آتاری 8 بیتی ساخته شده بود. سال 2001 این بازی به سیستم های کامپیوتری راه یافت. Return to Castle Wolfenstein که محصول سال 2001 است برای دومین بار است که از شخصیت بلازکوویچ استفاده شده است. محصولات سال 2008 و 2009 ولنفشتاین که با نام های Wolfenstein RPG و Wolfenstein دیده می‌شوند با خط داستانی جنگ جهانی میان آمریکا و آلمانی ها شروع به کار کرد. اما بسیار طول کشید تا این بازی در سال 2014 وارد دنیای مدرن شود. ولفنشتاین The New Order و Old Blood دو نسخه موفق اسپیناف ولفنشتاین 1 بودند که خط داستانی پشت سر هم و رو به جلویی را سپری می‌کنند. اما این نسخه ها ابداً به پای نسخه دوم ولفنشتاین یعنی The New Colossus نمی‌رسد. محصول 2017 MachineGames که بلازکوویچ صرب را به گودال نازی ها می‌فرستد تا داستانی جدید را رقم بزند. این بازی علاوه بر گیم پلی فوق العاده ای که در شوتر سرعتی دارد، از پیچیدگی خاص داستانی و معمایی بودن ماموریت ها بهره برده است. خشونت در این بازی به شدت بالاست و نازی ها دشمن سرسخت شما خواهند بود.

بازی کامپیوتری Doom، قهرمان سناریوی شیاطین

بازی کامپیوتری Doom به مانند ولفنشتاین یک بازی شوتر سرعتی و هیجان انگیزی است که پس از یک بار تجربه‌ی آن به شدت به آن معتاد خواهید شد. کاراکترهایی چون لاست سول، ایمپ و ... نقش آفرین های داستان هستند و بازی از سیاره مارس آغاز می‌شود. خط داستانی بازی درباره تحقیقات نظامی و بیولوژیکی و آزمایش های مرموزی است که در سیاره انجام شده و فاجعه مصیبت باری را برای افراد آنجا به وجود آورده است. اکنون شما وظیفه دارید پا به سیاره بگذارید و با انجام مراحل سخت ماموریت های خود را به اتمام برسانید. در این بازی با انواع نیروهای شیطانی و اهریمنی مواجه می‌شوید که بیشتر به یک سناریوی شیطانی شبیه است.

تنها نقطه ضعفی که برای این بازی در نظر گرفته شده است تعداد کم شخصیت های واقعی و انسان نما است و هر آنچه می بینید موجودات فضایی هستند. اما گیم پلی کمپین بالای 12 ساعت بازی شما را سرگرم و معتاد این بازی مهیّج خواهد کرد. اکنون نسخه ی جدیدی با عنوان DOOM Eternal منتشر شده است.

بازی کامپیوتری singularity و معمای ترسناک آن

اگر به بازی های شوتر اول شخص ترسناک علاقه مندید، singularity یکی از بهترین های بازی کامپیوتری ترسناک به شمار می‌رود. داستان بازی به رقابت سرسخت شوروی سابق و ایالات متحده آمریکا و جنگ سرد آن ها بر می‌گردد. این بازی سازه ی دست Activision است که از جمله موفقیت های آن ساخت بازی های CallOfDuty بوده است. این بازی از گیم پلی ثابتی به مانند نسخه بلک آپس CallOfDuty بهره می برد. داستان از آنجایی شروع می‌شود که پس از سقوط هواپیما، شما خود را در یک جزیره‌ی مرموز می‌یابید. المان های ترس سراسر بازی را فراگرفته و شما در هر لحظه برای بقا می‌جنگید. این بازی پر از راز و رمز است و در آن از دستگاه زمان استفاده شده تا عامه پسند تر از نسخه های ساده‌ی بازی ها شود. لذا اگر به شوتر اول شخص علمی – تخیلی و ترسناک علاقه مندید بازی کامپیوتری singularity تجربه وبی را برای شما رقم خواهد زد.

بازی کامپیوتری

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. وای عاشق بازی های هیجان انگیز و جدید هستم، ممنون از شما بابت معرفی این برنامه

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید