جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

Cyberpunk 2077: تمام چیزی که ما درباره پروژه جدید CD Project میدانیم

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
Cyberpunk 2077: تمام چیزی که ما درباره پروژه جدید CD Project میدانیم

بازی Cyberpunk 2077 قدم بزرگ بعدی استدیوی CD Projekt (توسعه دهندگان بازی ویچر) در سبک بازی های RPG است. پس از مدت ها بالاخره CD Project تاریخ انتشار بازی جدید خود را در مراسم E3 2019 اعلام کرد. مدت ها بود که هر هفته اطلاعات ما درمورد این بازی کم و زیاد میشد و با شایعات گوناگونی رو به رو می‌شدیم. ما با شخصیت Keanu Reeves آشنا شدیم، جزئیاتی را در مورد داستان بازی دانستیم و تریلرهایی را ازگیم پلی بازی مشاهده کردیم. هر چه به روز انتشار بازی نزدیک تر میشویم هیجان ما بیشتر می‌شود، در این مقاله ما هرچه درمورد 2077 Cyberpunk می‌دانیم را به شما میگوییم.

بیشتر بخوانید: بررسی بازی کامپیوتری Call of Duty: Modern warfare

تاریخ انتشار Cyberpunk 2077 چه زمانی است؟

طبق گفته های CD Projekt تاریخ انتشار رسمی بازی Cyberpunk 2077 ،16 آوریل 2020 می‌باشد. این بازی بر روی پلتفرم های PC ،PS4 Xbox one و Google Stadia عرضه خواهد شد. در حالی که امید ما برای انتشار بازی در سال 2019 از بین رفت اما اکنون می‌دانیم کمتر از یک سال تا Cyberpunk 2077 فاصله داریم. مقدمات این بازی قبلا آغاز شده و همچنین ما تمام جزئیاتی که در این مقاله گفته می‌شود را هم می‌دانیم. پس تا روز انتشار Cyberpunk 2077 باید صبر کنیم .

آخرین اخباری که از Cyberpunk 2077 می‌دانیم چیست؟

بازی Half-Life:Alyx یک ماه قبل از CyberPunk 2077 منتشر خواهد شد.

CD Projekt کسب درآمد در بخش مولتی پلیر Cyberpunk را رد نمی‌کند.

حالت Hardcore ( سخت ) UI را در Cyberpunk پنهان خواهد کرد.

این بازی در کنسول Google Stadia در دسترس خواهد بود.

آیا Cyberpunk 2077 اول شخص می‌باشد؟

به جرئت می‌توانیم بگوییم Cyberpunk 2077 یک بازی اول شخص در سبک RPG است؟ بله جرئتش را داریم. گرچه بعضی از صحنه ها و رانندگی گاهی زاویه دید را به سوم شخص تغییر می‌دهد اما تیراندازی ها زاویه را به اول شخص خواهد برد. با تعداد زیادی اسلحه که در طول بازی استفاده خواهیم کرد، Cyberpunk کاملا هیجانی، سرعتی و خشن خواهد بود. وسط یه آتیش بازی که در دموی بازی دیده شد ، کاراکتر اصلی بازی یعنی V، در گوشه ای پنهان میشود تا محافظان ارگان را با اسلحه اتوماتیک خود از پای دربیاورد اما دشمنان مانند تکه ای اسفنج انگار هیچ حسی نسبت به گلوله ها ندارند.

Cyberpunk

گرچه در Cyberpunk 2077 تفاوت های زیادی در توانایی های V وجود دارد اما در دموی سال 2018 او فردی چابک بود. او می‌توانست بدود و روی زمین سر بخورد تا در گوشه ای پنهان شود. او همچنین یک لاین سریع داشت که به او اجازه می‌داد جهتی خاص را پشت سر بگذارد . زمانی که این خط و زمان شلیک باهم هماهنگ می‌شدند، او میتوانست به سرعت دشمنان را هدف قرار داده و ضربات مهلکی را به آن‌ها وارد کند.

همچنین ما سلاح های سردی را هم مشاهده کردیم ... و بله ... سلاح هایی به غیر از اسلحه ... با اینکه اسلحه های زیادی در Cyberpunk وجود دارد. یک اسلحه دستکاری شده که با توانایی های ارتقا یافته ی اپتیک V (نمایش دشمنان در میان اشیا) جفت شده، می‌تواند پوشش دشمنان را کنار زده و در میان آن‌ها نفوذ کند و آن‌ها را از پای درآورد. برای مثال با قفل شدن سریع روی یک کپسول و شلیک به آن دشمنان را نابود خواهید کرد. بنابر این Cyberpunk یک بازی جهان آزاد می‌باشد، با تمام دیالوگ ها، مهارت ها و ... اما در درجه اول ، یک بازی اول شخص شوتر به حساب می‌آید.

خلق شخصیت در Cyberpunk 2077

در دموی سال 2018، ما اوج سریعی از خلق شخصیت در بازی را شاهد بودیم که با انتخاب جنسیت کاراکتر شما شروع می‌شود. پس از آن می‌توانید رنگ مو، لباس، خالکوبی و ... را به دلخواه تنظیم کنید. اما به نظر نمی‌رسد شما بتوانید استخوان بندی شخصیت خود را تغییر دهید و او را چاق و یا لاغر کنید، ما در این بخش هیچ آپشنی را مشاهده نکردیم. در مراسم E3 2019 کارگردان مراحل Cyberpunk توضیح داد که:" طراحی کاراکتر تنها محدودیت به جنسیت نخواهد بود. ما در بازی نهایی اختیار زیادی را برای شخصی سازی کاراکتر به بازیکنان خواهیم داد، که در نسخه دمو نشان داده نشد و روی آن کار می‌شود ".

CDPR همچنین در حال کار بر روی شخصی سازی صداهای بازی است، توضیح داد که این‌ها همه کارهایی است که تیم قرار است بر روی Cyberpunk 2077 انجام دهد، بنابراین هیچ قول و قراری برای انجام شدن این کارها درکار نیست. شما همچنین میتوانید وضعیت شخصیت خود را تغییر دهید. قدرت، هوش، اطلاعات، دقت سلاح ها، کنترل استرس و ... چیزهایی است که شما در طول بازی می‌توانید سطح آن‌ها را بالا برده و شخصیت خود را به نوعی ارتقا دهید. شما همچنین می‌توانید خط داستانی گذشته خود را نیز تغییر داده و در تغییر مکان زندگی و اتفاقات دخیل باشید. پس تصمیم گیری امری بسیار مهم است.

شما می‌توانید Cyberpunk را بدون کشتن کسی تمام کنید

CD Projekt در Cyberpunk 2077 این امکان را به شما می‌دهد که حتی بازی را بدون اینکه کسی را بکشید به پایان برسانید، این امری جالب برای افرادی است که با کشت و کشتار مشکل دارند و می‌خواهند بازی را با کمترین خشونت تمام کنند. بازی این گونه برنامه ریزی نشده بود، پس از بازخورد ها در E3 2018 تصمیم گرفتند تا گزینه های غیر کشتاری را تقریبا به تمام سلاح های Cyberpunk اضافه کنند. گفتیم تقریبا چون به هر حال استثنائاتی هم وجود دارد.

شخصیت Keanu Reeve در Cyberpunk کیست، آیا Johnny Silverhand است؟

هنگامی که در مراسم E3 2019 شخصیت Keanu Reeve به نمایش گذاشته شد، جهان از هیجان منفجر شد. این موضوع در Cyberpunk 2077 به خودی خود جالب است اما وقتی موضوع جالب تر می‌شود که او در حال بازی در نقش Johnny Silverhand کاراکتر شناخته شده ی مربوط به بازی Cyberpunk 1998 باشد. تفسیر CD Projekt از Silverhand موضوع را در جهتی جالب قرار می‌دهد:"Silverhand در حال حاضر مرده است و در سر V تحت یک شبح دیجیتال زندگی می‌کند".

Cyberpunk

ما انتظار داشتیم که یک شخصیت هالیوودی در Cyberpunk شخصیتی کوچک و کم اهمیت باشد اما به نظر می‌رسد که Silverhand به یک شخصیت اصلی و مهم در خط داستانی بازی تبدیل شده باشد. در بازی Tabletop ،Silverhand یک نوازنده موسیقی راک است. طراحی اصلی او ریشه در زیبایی شناسی Cyberpunk با الهام از بازی قدیم tabletop دارد، اما هنوز هم بازوی سایبر مانند خود را به همان شکل حفظ می‌کند.

بیشتر بخوانید: بازی کامپیوتری Apex؛ تبلور بهترین گیم پلی اول شخص

آیا روابط عاشقانه در Cyberpunk وجود خواهد داشت؟

جواب سوال مثبت است. مانند بازی ویچر شما می‌توانید در Cyberpunk روابط عاشقانه را تحت شخصیت V تجربه کنید.

Cyberpunk شامل خلق شخصیت های زیاد و متنوعی است پس در این بازی شما می‌توانید عاشقانه های بیشتری را نسبت به ویچر تجربه کنید. پاتریک میلز طراح مراحل بازی در مصاحبه با Game Informer گفت:"شما کاراکتر خود را خلق می‌کنید، جنسیتش را شما تعیین می‌کنید، پس گزینه های بیشتری را دارا خواهید بود، با گرالت (شخصیت بازی ویچر) شما شخصیتی را داشتید که تمایلات او توسط بازی ها و داستان های قبلی خوب تعریف شده بود، اما در این مورد با وجود NPCهای مختلف تصمیم برعهده شماست".

وی همچنین گفت در Cyberpunk 2077 شخصیت های بازی متفاوت هستند، NPCهای همجنس گرا، NPCهایی با احساسات معمولی و NPC هایی با احساسات بیشتر. در ماه ژوئن CDPR گفت خطوط عاشقانه بازی از لحاظ جزئیات و دامنه با گرالت (شخصیت ویچر) شباهت دارند، هرچند که تعداد NPCهای Cyberpunk بیشتر باشد. CDPR همچنین توضیح داد که روابط عاشقانه چیزی است که به شدت در Cyberpunk 2077 احساس می‌شود و بازیکنان قادر به برقراری ارتباط معنادار و عاطفی با یکدیگر هستند. با همه این ها شما نمی‌توانید شخصیت Keanu را کنترل کنید و گزینه ی عاشقانه ای در او وجود ندارد.

آیا Cyberpunk مانند ویچر 3 درجه سنی بزرگسالان دارد؟

بله، قطعا Cyberpunk 2077 با توجه به توضیحات فوق مخصوص کودکان نیست و درجه سنی بالایی را خواهد داشت. در نسخه دموی بازی V زنی را که دزدیده شده بود نجات داد و او برهنه بود و خط بازی از این مسیر دور نشد. در هر صورت بازی خالی از فحاشی و شوخی های جنسی نخواهد بود و همانطور که گفتیم مناسب کودکان نیست و دارای درجه سنی بزرگسالان خواهد بود.

Cyberpunk

دیالوگ ها در Cyberpunk چگونه کار می‌کنند؟

در بسیاری از بازی های سبک RPG، دیالوگ ها اساسا بازی را در حالت مکث و ایست قرار می‌دهند در حالی که دو شخصیت عقب و جلو صحبت می‌کنند. این راه خوبی برای ارائه داستان نیست و خوشبختانه Cyberpunk در این زمینه پیشرفت های بسیاری داشته، هرچند ما کاملا مطمئن نیستیم. تمام گفت و گو ها در زمان واقعی اتفاق می افتد و شما می‌توانید شخصیت خود را حرکت داده و به محیط اطراف نگاه کنید. اما وقتی دوربین را روی شخصیتی که با شما صحبت می‌کند فوکوس کنید گزینه های گفت و گو ظاهر خواهند شد. معمولا در هر زمان سه یا چهار گزینه وجود دارد که نشان می‌دهد این سیستم مانند دیگر NPC ها قوی نیست.

چه توانایی هایی را در Cyberpunk می‌توانید قفل گشایی کنید؟

در طول بازی Cyberpunk قابلیت های متفاوتی وجود دارد که هرکدام کارایی خاص خود را دارند. در طول دموی بازی، ما از Ripperdoc بازدید کردیم که می‌تواند فضای سایبری ما را ارتقا داده و با گزینه های بهتر جایگزین کند. ما برای آپشن Optical implant ارتقایی را دریافت کردیم که اجازه میداد تا روی اشیاء مختلف زوم کنیم، محیط افراد را تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین سطح دشمن را ببینیم و اطلاعات دقیقی درباره آن‌ها به دست آوریم. همچنین آپشنی را برای اسلحه خود برداشتیم که قدرت آسیب گلوله را افزایش می‌داد.

Cyberpunk

در Cyberpunk 2077 همچنین برخی از Ripperdoc ها به ما اجازه می‌دادند تا از فناوری های نظامی غیر قانونی در طول بازی بهره مند شویم. بعضی از آپشن ها به V اجازه می‌داد تا دشمنانی که در جایی کمین گرفته و مخفی شده اند را از بین ببرد. او همچنان با هک کردن ابزار دشمن مانند اسلحه، می‌توانست آن‌ها را سردرگم کرده و سریع به آن‌ها نزدیک شود و نابودشان کند. فعلا ما فقط می‌توانیم تصور کنیم که این امکانات در کنار هم چقدر جذاب خواهند بود.

Cyberpunk مشکل اخلاقی ندارد، این بستگی به شما دارد

مدیر مراحل بازی Cyberpunk 2077 در گفت و گو با GamingBolt اظهار داشت که Cyberpunk سیستم اخلاقی خاصی ندارد. بر اساس شهرت و شخصیت کاراکتر ها با V رفتار های متفاوتی خواهد شد اما بازی دارای یک سیستم اخلاقی سخت نخواهد بود. وی همچنین گفت برای اینکه بازی را غیر قانونی تمام کنید باید در مخفی کاری خوب و حرفه ای باشید. از سلاح هایی استفاده کنید که به جای کشتن دشمن آن‌ها را ناتوان کند. سعی کنید تا جایی که می‌توانید از کشتار زیاد جلوگیری کنید.

Cyberpunk

اگر بد بودن را انتخاب کنید قطعا توسط پلیس شهر Night City مورد توجه قرار خواهید گرفت و تعقیب می‌شوید. فعالیت های خوشایند و ناخوشایند شما بستگی به جایی دارد که در انجا فعالیت های جنایی خود را دنبال می‌کنید، منطقه ای فقیر نشین و یا منطقه ای ثروتمند و یا حتی مرکز شهر. گزینه های زیادی در رو به رو شدن با پلیس وجود دارد، اینکه فرارکنید، بجنگید و فرار کنید و یا بجنگید و بجنگید و بجنگید تا بمیرید.!!!!!پس عاقلانه رفتار کنید.

آیا Cyberpunk بخش مولتی پلیر دارد؟

بله، CD Projekt رسما تایید کرد که Cyberpunk دارای بخش چند نفره و آنلاین است، با این حال تا زمانی که تمام DLC های رایگان آزاد باشند این حالت معرفی نخواهد شد. این یک سورپرایز نیست زیرا چند سالی است که راجب این بخش صحبت هایی می‌شود، ما اولین بار در سال 2013 در مورد این ویژگی شنیدیم اما CD Projekt به وضوح می‌دانست که این کلمه می‌تواند طرفداران را تحریک کند. در سال 2017 آدام کیچیسکی، مدیر عامل CD Projekt گفت که ویژگی های بخش چند نفره موفقیت CDPR را سال‌ها تضمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: Sparx بازی ای که افسردگی را درمان می‌کند

آیا می‌توانید Cyberpunk را مود کنید؟

نه، درحال حاضر برنامه ای در این مورد برای Cyberpunk 2077 وجود ندارد و در هنگام انتشار امکان مود کردن بازی وجود نخواهد داشت. CDPR گفت ما دوست داریم از جوامع مود کننده حمایت کنیم اما در حال حاضر تمرکز ما روی یک بازی جهان باز فوق العاده است.

اخبار پایانی در مورد Cyberpunk

شما می‌توانید V را با توانایی های مختلف سازگار کنید تا به یک نینجای سایبری قدرتمند تبدیل شود.

ساختمان های بلند و زیاد با فعالیت های مختلفی وجود دارد.

تنها یک حالت عکس وجود خواهد داشت.

Cyberpunk پایان های مختلفی خواهد داشت.

در سال 2018 CD Projekt یک توسعه دهنده جدید برای توسعه Cyberpunk به دست آورد.

آهنگساز ویچر 3، مارسین پرزیبیوویچ در زمینه موسیقی متن فعالیت می‌کند.

در سال 2013 این ایده مطرح شد که ممکن است آن‌ها تمام گفتگو هارا به زبان هر شخصیت –مثلا اسپانیایی- ضبط کنند و از پخش کننده برای رمزگشایی استفاده کنند.

منبع:

https://www.pcgamer.com

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید