جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی تخصصی آیفون 7 اس؛ اپل با رفتاری محافظه کارانه

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
بررسی تخصصی آیفون 7 اس؛ اپل با رفتاری محافظه کارانه

اپل پس از عرضه آیفون 6 اس و 6 پلاس درس هایی را پس داده بود و تمامی تلاش خود را برای بهتر کردن سری بعد به کار گرفت. اولین حرکت شجاعانه ای که از آیفون سر زد و دیگر گوشی های روز نیز از او آموختند حذف جک 3.5 میلی متری هدفون بود که بدنه ی گوشی را خلوت تر از همیشه کرد. اما آیفون در دیگر قسمت های گوشی های سری هفتم خود رفتاری محافظه کارانه داشت. به همین دلیل از لحاظ ظاهری تغییرات چندانی را وارد نکرد و در بخش نرم افزار نیز به مانند سری قبل پیش رفت. در حقیقت آیفون 7 را بسیار شبیه به نسخه قبلی خود یعنی 6 می‌بینیم. اما آیفون با اضافه کردن ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری جدیدی، تغییراتی را در سری جدید خود اضافه کرده است. عملکرد گرافیکی آیفون 7 50 درصد بیشتر شده است و قابلیت حافظه داخلی 256 گیگابایتی نیز به آن اضافه شده است. با رایامگ همراه باشید.

گوشی هوشمند آیفون 7

نگاهی به مشخصات کلی گوشی هوشمند آیفون 7

ابتدا نگاهی به مشخصات کلی گوشی هوشمند آیفون 7 داشته باشیم:

- سیستم عامل: IOS 10.1

- صفحه نمایش: 4.7 اینچ

- رم: 2 گیگابایت

- حافظه داخلی: 32/128/256 گیگابایتی

- چیپست: A10 Fusion

- دوربین پشت (اصلی): 12 مگاپیکسل 1.8 فریم

- دوربین جلو: 7 مگاپیکسل 2.2 فریم

- وزن: 138 گرم

- باتری: Li-Ion 1.960 میلی آمپر

بیشتر بخوانید: رونمایی از شیائومی ردمی 9 با دوربینی چهارگانه

طراحی گوشی هوشمند آیفون 7 در قالب آیفون 6 اس

در ظاهر گوشی هوشمند آیفون 7 کم و بیش تغییراتی را شاهد هستیم. در زمان معرفی ایفون حدود 10 سال از عرضه آیفون می گذشت و به عقیده ی بسیاری از مردم، آیفون در این سری نیز طراحی مشابهی را با سری های گذشته خود دارد. با این حال با دقت که به جزئیات نگاه کنیم ظاهری متفاوت تر را می‌بینیم. آیفون، نوارهای آنتن را در لبه ی بالایی و پایینی گوشی جا سازی کرده و این بار نیز به مانند سابق برای عدم اشکال در آنتن دهی از نوارهای آلومینیومی صرف نظر کرده است. این نوار بندی در رنگ مشکی کاملا ناپیداست و شما آن را فقط در رنگ سفید می‌بینید. این اصلاحیه، که صرفا برای آنتن دهی بهتر گوشی های اپل انجام شده است یک تقلید توسط اپل به شمار می‌رود که از گوشی Meizu Pro 6 انجام شده است. لنز دوربین در بخش پشتی گوشی نیز به مانند آیفون 7 پلاس بیرون آمده تا گوشی دریچه دیافراگم بهتری را داشته باشد. البته این بیرون زدگی در حالت ایستای پشت گوشی کاربر را اذیت می‌کند و گوشی نمی‌تواند به صورت صاف بر روی سطح قرار بگیرد.

در کنار رنگ های طلایی، کرمی و سفید دو رنگ مشکی متفاوت را می‌بینیم که اپل برای گوشی های خود در نظر گرفته است. رنگ جت بلک بی شک زیباترین رنگ به کار رفته در گوشی آیفون 7 است که این گوشی در نسخه های 128 و 256 گیگابایتی عرضه شده است. اما با اینکه رنگ بندی بسیار ترو تمیزی را در آیفون شاهد هستیم ولی بدنه پشتی و حواشی گوشی به گونه ای است که قابل خراش و آسیب دیدگی زودهنگام است. لذا سعی کنید تا می‌توانید این گوشی را از معرض آسیب دور نگه دارید و یا اینکه برای آن قاب ژله ای محکم در نظر بگیرید.

نمایشگر 4.7 اینچی آیفون 7 به کاربر کمک می‌کند تا یک گوشی خوش دست به نظر برسد. همچنین وزن سبک آن نیز به مانند ایفون 6 اس کمک شایانی به جا به جایی و حمل آن در شرایط خاص می‌کند. کار خوبی که اپل در آیفون 7 کرده زبر بودن پلاستیک های حواشی بالا و پایین بدنه ی پشتی است که نوار آن تا بدنه کناری هم آمده و از لغزش گوشی جلوگیری می‌کند. لذا علی رغم خمیدگی بدنه نگران سر خردن گوشی نباشید.

در انتهای گوشی شاهد جک لایتینگ و USB مخصوص هستیم. اپل موفق شده جک 3.5 میلی متری که جای زیادی را در زیر چیپست پر می کرد حذف کند. دلیل دو پنجره بودن انتهای گوشی در روزهای ابتدایی مشخص نشده بود. اما بعدها خود اپل مشخص کرد که یکی از آن ها به اسپیکر اصلی گوشی متصل است و دیگری جایگاه مشخصی ندارد و در نسل بعدی حذف خواهد شد. همچنین گمانه زنی هایی در مورد این پنجره وجود دارد که گفته شده مربوط به ورود هوای آزاد به حسگر فشارسنج است. سمت راست و چپ بدنه نیز شباهت کاملی به آیفون 6 اس دارد.

گوشی هوشمند آیفون 7

گوشی هوشمند آیفون 7 و صفحه نمایش جدید رتینا

گوشی هوشمند آیفون 7 نمایشگر بهبود یافته ای را در خود میبیند. اگرچه تغییری در سایز و رزولوشن نمایشگر دیده نمی‌شود ولی استفاده از صفحه نمایش جدید رتینا چندین دلار برای کمپانی اپل آب خورده است. اندازه نمایشگر 4.7 اینچ است و با رزولوشن 750×1334 پیکسل تشابه خود را با ظاهر 6 اس نشان می‌دهد. همچنین تاچ آی دی سه بعدی نسل قبلی نیز با امکانات مشابه در این نسخه به کار رفته است. مدل صفحه نمایش از نوع IPS-LCD با نور پس زمینه روشن و RGB است. اگرچه اپل از صفحه نمایش های با رنگ WRGB بهره نبرده ولی استفاده آن ها از پنل جدید رتینا کمک شایانی در درخشان تر شدن صفحه نمایش کرده است. درخشانی 25 درصدی صفحه نمایش نسبت به قبل نشان از گسترش طیف وسیعی از رنگ ها و عمق سیاه ترکیبی را در پنل صفحه نمایش آیفون 7 می‌دهد. حداکثر روشنایی گوشی آیفون 7 حدود 560 نیت است که تا حدودی با گوشی های به روز رقابت می‌کند. کالیبراسون رنگ های صفحه نمایش این گوشی نسبت به قبل بسیار گسترده تر شده و موجب شده تا در روزهای روشن پیکسل ها و رنگ های صفحه نمایش به خوبی دیده شوند.

کار بی عیب و نقص رنگ ها در صفحه نمایش آیفون 7 زمانی تکمیل شد که اپل حالت Night-Shift را برای صفحه نمایش تنطیم کرد. این حالت موجب می‌شود تا چشمان شما در برابر نورآبی آبی در معرض نور خورشید اذیت نشود.

گوشی هوشمند آیفون 7

بیشتر بخوانید: نگاهی به آیفون 5s؛ قلمی، برای نوشتن قدمت اپل

بررسی دقیق سخت افزاری و نرم افزاری گوشی هوشمند آیفون 7

اولین گامی که اپل در جبهه‌ی سخت افزاری برای گوشی هوشمند آیفون 7 نهاد افزایش ظرفیت باتری بود. باتری لیتیوم پلیمری 1960 میلی آمپری آیفون 7 15 درصد بزرگ تر از نسل قبلی است. چیپست A10 به همراه سیستم عامل IOS 10 در کنار هم باتری 1960 میل آمپری آیفون 7 را قدرتمندتر از همیشه خواهند کرد. سیستم عامل گوشی مجهز به حالت Low Power است که می توانید در شرایط حیاتی، آن را فعال کنید تا به صورت خودکار مصرف صورت نگیرد. با ظرفیت 100 درصد باتری آیفون 7 می‌توانید تا حدود 11 ساعت و نیم، مکامه صوتی و یا وب گردی داشته باشید.

تراشه جدید A10 که در مطالب بالا از آن نام بردیم جدیدترین چیپست به کار رفته توسط آیفون است که دو پله از چیپست قبلی بالاتر رفته و برای اولین شاهد یک پردازنده ی 4 هسته ای هستیم. دو هسته ی این پردازنده 2.43 گیگاهرتز کلاک فعالیت می‌کنند و و دو هسته دیگر مصرف بهینه گوشی و باتری را پوشش می‌دهند. چیپست A10 دوبرابر قدرتمندتر از چیسپت A8 است که پیش از این در آیفون 6 اس و 6 پلاس شاهد بودیم. پردازنده گرافیکی گوشی نیز تا 50 درصد بهبود کیفیت داشته که با داشتن 6 هسته پردازشی بخش عظیمی از چیپست را از آن خود کرده است. آیفون کماکان به دو گیگابایت رم بسنده کرده است و سعی کرده در آیفون 7 پلاس از سه گیگابایت رم استفاده کند.

به روز شدن رابط کاربری آیفون 7 دیگر نتایج بزرگی بود که در آیفون 7 به آن برخورد کردیم. بخشی از رابط کاربری آپدیت شده آیفون 7 را بررسی می‌کنیم:

1. وجود نوتیفیکشن سنترهایی با طراحی جدید و به صورت حباب مانند

2. نمایش اعلان ها به صورت کامل (در حالی که در نسل قبلی آیفون فقط اعلان پیام ها نشان داده می شد و قادر نبودید که تصاویر موجود در اعلان ها را ببینید.)

3. اضافه شدن قابلیت های جدیدی به صفحه today (مانند ویجت های جدید و به روز)

4. استفاده از لمس سه بعدی پر کاربرد برای جا به جایی در صفحات

5. دسترسی سریع تر به مخاطبین

و ...

نگاهی تخصصی به دوربین گوشی هوشمند آیفون 7

اپل حتی دوربین گوشی هوشمند آیفون 7 را نیز به روزرسانی کرده است. دوربین 7 مگاپیکسلی جلویی گوشی حدود 2.2 فریم دریچه دیافراگم است که به خوبی باز بودن لنز را برای تصویرداری چهره به ما نشان می‌دهد. تصویربرداری از چهره با دریچه دیافراگم مناسب و لنز باز دوربین قبل از آیفون 7 منجر نمیشد تا اینکه آیفون در نسل هفتم خود این کار را عملی کرد.

دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی گوشی نیز دارای دریچه دیافراگم 1.8 فریم است تا بتواند به ورود نور بیشتر به لنز کمک کند. برای اولین بار در محصولات اپل از لرزشگیر اپیتیکال در فیلمبرداری عادی هستیم. در حالی که در سری های قبل این ویژگی به طور انحصاری در بخش اسلوموشن گنجانده شده بود.

سرعت شاتر دوربین نیز حدود 60 درصد ارتقاء یافته تا تصاویر محیط در حین چرخاندن دوربین به اطراف تار نشوند و جلوه ی واقعی را داشته باشند. علاوه بر فیلمبرداری 1080 قابلیت تصویربرداری 4k وجود دارد ولی در منوی دوربین شاهد آن نیستیم و در بخش تنظیمات باید این قسمت را فعال کنیم.

گوشی هوشمند آیفون 7

اکنون که این مقاله را دنبال کردید پیشنهاد می‌دهم سری هم به گوشی هوشمند آیفون 7 پلاس بزنید و تفاوت های را به خوبی ببینید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید