جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی تخصصی آیفون 7 پلاس؛ اولین گوشی دوگانه آیفون

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
بررسی تخصصی آیفون 7 پلاس؛ اولین گوشی دوگانه آیفون

نسل جدید گوشی های آیفون تا حدودی مواضع تکراری نسل های قبلی را پشت سر گذاشتند. از حذف جک 3.5 میلی متری تا ارتقاء سطح گرافیکی 50 درصد آیفون 7 گرفته تا تغییرات بزرگی که در آیفون 7 پلاس، روند صعودی کمپانی اپل را در ساخت و طراحی گوشی های جدید به نمایش می‌گذارد. قابل ذکر است که بگوییم آیفون 7 پلاس، بزرگ ترین و قدرتمندترین آیفونی بود که اپل در سال 2016 عرضه کرده بود و توانست با اختلاف بسیاری نسبت به نسل های قبلی بازده بالایی را داشته باشد. اما چیزی که مهم است نظرات کاربران در مقایسه‌ی آیفون با سایر گوشی های هم رده از کمپانی های دیگر است. جا دارد در این مقاله جدیدترین تغییراتی که در نسل جدید آیفون رخ داده است را بررسی کنیم.

گوشی هوشمند آیفون 7 پلاس

مشخصات کلی گوشی هوشمند آیفون 7 پلاس

ابتدا نگاهی به مشخصات کلی گوشی هوشمند آیفون 7 پلاس می‌اندازیم:

سیستم عامل: IOS 10

نمایشگر: 5.5 اینچ

وزن: 188 گرم

حافظه داخلی: 32/128/256 گیگابایت

دو دوربین: 12 + 12 مگاپیکسلی (دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی)

باتری: لی پو 2900 میلی آمپری

مجهز به شبکه ارتباطی 4G

عرضه در رنگ های: جت بلک، قرمز، نقره ای، طلایی و رز گلد

پردازنده: A10

پردازنده گرافیکی: 6 هسته ای

بیشتر بخوانید: بررسی تخصصی آیفون 7 اس؛ اپل با رفتاری محافظه کارانه

نگاهی تخصصی به دوربین دوگانه گوشی آیفون 7 پلاس

گوشی هوشمند آیفون 7 پلاس با تغییرات گسترده ای که به خود دیده است توجه بسیاری از کاربران علاقه مند به گوشی های هوشمند را به خود جلب کرده است. بسیاری از کاربران نیز به جای اینکه به ماهیت گوشی علاقه نشان دهند، دوربین را تنها گزینه ی اصلی خرید گوشی مورد علاقه خود می دانند. تغییر در گوشی آیفون 7 پلاس به این معنی نیست که گوشی اندازه بزرگ تری دارد و نمایشگر بزرگ تری را برای خود دست و پا کرده است؛ بلکه وجود دوربین دوگانه در این گوشی اولین استارتی است که اپل برای گوشی های خود زده است. ویژگی های زوم اپیتیکال دوربین های اصلی و عکاسی تصاویر پرتره دوربین سلفی در زمره جدیدترین قابلیت های گوشی آیفون 7 پلاس قرار می‌گیرند.

آیفون 7 پلاس دو دوربین 12 مگاپیکسلی را در اختیار دارد که دارای مشخصه های فنی متفاوتی است:
دوربین اصلی: ثبت و ضبط تصاویر معمولی با دریچه دیافراگم 1.8/f

دوربین دوم: سنسوری با دریچه دیافراگم تنگ تر یعنی 2.8/f. دریچه دیافراگم سنسور دوم تنگ تر است و هرچه تنگ تر باشد نفوذ نور به دوربین کم تر خواهد شد و در نتیجه دوربین تصاویر را با کیفیت مطلوب تری در محیط های با نور زیاد ثبت می‌کند. علاوه بر این ویژگی، سنسور دوم از زوم اپیتیکال 2X نیست بهره برده تا حدود 3 متر عمل بزرگ نمایی را انجام دهد. در این مسافت، کیفیت پیکسل دوربین ها به هیچ وجه تضعیف نمی‌شوند. کیفیت و شفافیت تصاویر پس از ثبت دوربین های اصلی حرفی برای گفتن نمی گذارد.

اما صحبت ها در مورد دوربین سلفی و تغییرات گسترده آن شده است. در نسل های گذشته و دور نسخه ها عادی، S و یا پلاس تغییر چندانی در دوربین های سلفی داده نمیشد، اما این بار اپل تصمیم گرفت تا ویژگی جدیدی را به گوشی هوشمند خود اضافه کند. در کنار اینکه دوربین سلفی دقت 7 مگاپیکسلی را در دست دارد، این دوربین می‌تواند عکس های پرتره با کیفیتی را ارائه دهد. ویژگی پرتره مخصوص ثبت تصاویر چهره است که با دقت بسیار بالایی صورت می گیرد. لذا دوربین سلفی گوشی هوشمند آیفون 7 پلاس اولین دوربین اپلی است که قادر به ثبت تصاویر پرتره است.

گوشی هوشمند آیفون 7 پلاس

طراحی ظاهری گوشی هوشمند آیفون 7 پلاس

قبل از گوشی هوشمند آیفون 7 پلاس، نسخه آیفون 7 توانسته بود جک 3.5 میلی متری را حذف کند و اینبار هم آیفون 7 پلاس این کار را تکرار کرده است. سیر مداوم حذف جک 3.5 mm کمک شایانی به گستردگی پردازنده گرافیکی کرده است که از چشم ها مخفی مانده است. طراحی ظاهری آیفون 7 و 7 پلاس به کلی مشابه هستند و تفاوت های آن ها را در حجم و بزرگی آن ها می بینیم.

در بخش جلودوربین 7 مگاپیکسلی سلفی در سمت چپ اسپیکر قرار دارد و نسبت صفحه نمایش به بنده به مانند آیفون 6 پلاس دست نخورده باقی مانده است. در بخش پشتی نیز فقط سنسور دوم را می بینیم که اضافه شده است و دیگر جاها را به فلش دوتایی تخصیص داده است.

در سمت راست کلید پاور به همراه اسلات سیمکارت و در سمت چپ هم بدون کلید اضافه شاهد کلیدهای ولوم و سوئیچ اسلات هستیم. در زیر گوشی نیز علی رغم اینکه جک 3.5 میلی متری حذف شده ولی ظاهر آن برای تهویه هوای بیرونی نگه داشته شده است. دوربین پشتی نیز به مانند قبل از بدنه بیرون زده شده است و شما نمی‌توانید گوشی خود را در سطح صاف به صورت مسطح قرار دهید.

آیفون 7 پلاس در رنگ مشکی به دل می‌نشیند. اما شاید رنگ های دیگر به دلیل وجود نوارهای پلاستیکی در پشت و حواشی بدنه در ذوق شما جای نگیرد.

گوشی هوشمند آیفون 7 پلاس

بیشتر بخوانید: نگاهی به آیفون 5s؛ قلمی، برای نوشتن قدمت اپل

بررسی سخت افزارهای گوشی هوشمند آیفون 7 پلاس

بررسی های انجام شده نشان می‌دهد که گوشی هوشمند آیفون 7 پلاس علی رغم برابری چیپست خود با آیفون 7 قادر است 1.5 برابر اطلاعات داخلی سیستم عامل را نسبت به چیپست آیفون 7 سریع تر پردازش کند. این پردازش سریع اطلاعات در حالی رخ می‌دهد که هر دو گوشی این نسل مجهز به چیپست A10 Fusion هستند. لذا تفاوت ها را در هسته های پردازنده مرکزی 4 هسته ای آن ها می بینیم. همچنین پردازنده گرافیکی به لطف گستردگی صفحه نمایش 10 درصد نسبت به آیفون 7 ارتقا یافته و 60 درصد از آیفون 6 اس قوی تر شده است. این پردازنده گرافیکی 6 هسته ای تا حدی قوی ساخته شده که تا الان (سال 2020) قادر است بازی های گرافیکی بزرگ را به راحتی پوشش دهد.

وجود اسپیکرهای قدرتمند در این گوشی دیگر ویژگی بزرگ سخت افزاری 7 پلاس به شمار می رود. از آنجایی که نسل های گذشته آیفون در پخش صدا با مشکلاتی همراه بودند ، در این سری رفع مشکل تا جایی پیش رفت که نه تنها صدای بلندی را دراختیار خواهید داشت بلکه کیفیت زیر و بم صداها در هنگام پخش موسیقی در گوشتان کیفیتی فوق العاده را تداعی خواهند کرد. این رفع مشکل در صورتی رخ داده است که اپل جک 3.5mm را حذف  کرده و گوشی حجم 188 گرمی به خود گرفته است.

ظرفیت باتری نیز نشان دیگری از اپل است که به سمت گوشی 7 پلای کمانه رفته است. یکبار شارژ کردن 100 درصد حدود 10 ساعت پخش فیلم با با نور 100 درصد را پشتیبانی می کند.

صفحه نمایش گوشی هوشمند آیفون 7 پلاس با طیف گسترده

شاید به ظاهر، نمایشگر گوشی هوشمند آیفون 7 پلاس با آیفون 6 پلاس تفاوت چندانی نداشته باشد، اما اپل مدعی شده که نمایشگر جدید آیفون 7 پلاس دارای روشنایی بیشتری است و قادر است طیف رنگ های بیشتری را در خود اختصاص دهد. طیف رنگ هایی که در نسل ها و نسخه های گذشته ی آیفون نمی توانستیم ببینیم و اکنون در این نسخه برای ما میسّر شده است.طبق ادعای اپل، آیفون 7 پلاس رنگ های قرمز و آبی را با دقت هرچه تمام تر برای شما نمایش می دهند. البته این گستردگی فقط برای جلوه‌ی رنگ های آبی و قرمز نیست و دایره ی وضوح رنگ های بیشتری را نیز در بر می گیرد. روشنایی صفحه نمایش تقریباً مشابه آیفون 7 است ولی شفاف تر و واضح تر از قبل.

اگر اشکالاتی در تاچ آیدی نسل های قبل دیده می شد در این سری مشکلات برطرف شده اند و لرزش ها ظریف تر از قبل شده است.

صفحه نمایش آیفون 7 پلاس 1080×1920 پیکسل است با اندازه 5.5 اینچ نسبت به 67.7 درصدی صفحه نمایش به بدنه را نشان می‌دهد.

گوشی هوشمند آیفون 7 پلاس

سیستم عامل IOS 10 گوشی هوشمند آیفون 7 پلاس

رشد دو پله ای سیستم عامل در گوشی هوشمند آیفون 7 پلاس قابل ملاحظه است. آیفون هنگامی که سیستم عامل خود را  بر IOS 10 بنا کرد تحولات زیادی را سیستم عامل گوشی شاهد بودیم. باگ های نیمه کاره ی آیفون برای همیشه برطرف شده بود نسخه های جدید آیفون پس از عرضه IOS 10 بدون مشکل معرفی شدند.

قابلیت های جدیدی را در IOS 10 دیدیم که چند نمونه از آن را مرور کنید:

- فونت فارسی تغییر یافته و سبک بهتری به خود گرفته است.

- برنامه Apple Music قابل بازنویسی است.

- نمایش اعلان ها متحول شده اند.

- محتویات لوک اسکرین تغییر کلی پیدا کرده اند.

- کلید Home با تغییر نرم افزاری روبه رو شده و قابلیت های جدیدتری به خود یافته است.

- همچنین یک بخش جدیدی به نام Bed Time در سیستم عامل قابل مشاهده است که مربوط به ساعت خواب در آیفون است که داده های آن در اپلیکیشن Health ذخیره می‌شوند. این قابلیت به شما آمار ساعت خواب در روز، سه روز، هفته و یک ماه را می دهد.

- امکانات جدیدتری در قسمت iMassage رؤیت شده است.

- و نهایتاً چندین استیکر و اموجی خاصی که پیش از این در کیبورد مشاهده نمی شد در این IOS 10 قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید