جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی تخصصی آیفون 8 با پردازنده چشمگیر A11 Bionic

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
بررسی تخصصی آیفون 8 با پردازنده چشمگیر A11 Bionic

زمستان هر سال، وجود کاربران علاقه مند به گوشی های آیفون جدید گرم می‌شود. اپل طبق روال هر سال در رویدادهای زمستانه ی خود از نسل جدید خود رونمایی می‌کند که سال 2017 نوبت به نسل پنجم آیفون یعنی آیفون 8 می‌رسد. کمپانی اپل در سال 2017 سه نسخه آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X را عرضه کرد که با معرفی نسخه پلاس و X آیفون 8 تحول بزرگی در این کمپانی رقم خورد. اکنون دو مدل دیگر را کنار می‌گذاریم و به بررسی تخصصی آیفون 8 می‌پردازیم. گوشی آیفون 8 بر خلاف انتقاد بسیاری از کاربران، به خوبی جایگزین آیفون های 6 اس و آیفون 7 شد. به لطف هزینه هایی که اپل برای تمامی مدل های گوشی خود می کند نسخه های عادی آیفون چندان فاصله ای با نسخه های پرومیوم ندارد و بیشترین تفاوت آن ها در جبه های سخت افزاری پرومیوم هاست. آیفون 8 نیز با یک صفحه نمایش قوی و شارژ بی سیم قدرتمند عرضه شده و کیفیت و توانمندی دوربین خود را به رخ رقبا می‌کشد.

اپل آیفون 8 / Apple iPhone 8

نگاهی به مشخصات کلی گوشی هوشمند آیفون 8

یک نگاه ابتدایی به مشخصات کلی گوشی هوشمند آیفون 8 داشته باشیم:

- سیستم عامل: IOS 11

- صفحه نمایش: 4.7 اینچ

- رم: 2 گیگابایت

- حافظه داخلی: 64/256 گیگابایتی

- چیپست: A11 Bioni

- دوربین پشت (اصلی): 12 مگاپیکسل 1.8 فریم

- دوربین جلو: 7 مگاپیکسل 2.2 فریم

- وزن: 148 گرم

- باتری: لیتیوم یونی 1.821 میلی آمپری (غیرقابل تعویض)

- عرضه در رنگ های: نقره‌ای - طلایی و خاکستری فضایی

بیشتر بخوانید: بررسی تخصصی آیفون 7 پلاس؛ اولین گوشی دوگانه آیفون

طراحی مشابه بصری گوشی هوشمند آیفون 8 با آیفون 7

از دید ظاهری، گوشی هوشمند آیفون 8 شباهت زیادی به آیفون 7 دارد. کمپانی اپل تلاش چندانی برای تغییر ظاهر گوشی جدید خود نکرده است و تقریباً همان مدل قبلی را با مقداری تفاوت روانه بازار کرده است.

در قاب جلویی کماکان صفحه نمایش نسبت به بدنه 65.4 درصد فاصله دارد و جنس قاب نیز به مانند نسل قبلی است. حذف علنی جک 3.5 میلی متر موجب شده تا اسپیکر دوم در بخش بالایی گوشی با یک سوراخ کوچک جا باز کند.

قاب پشتی بر خلاف قاب های اخیر که از جنس فلز بوده اند اکنون توسط کمپانی کنار زده شده و از قاب های شیشه ای استفاده شده است. آخرین باری که آیفون از قاب شیشه ای استفاده می‌کرد، به کارگیری آن ها در آیفون S4 بود. تنها علت اینکه اپل بتواند از شارژ بی سیم استفاده کند و قابلیت فست شارژ را به گوشی بدهد تغییر فلزی به قاب شیشه ای بود. جا دارد بیان کنیم که نوارهای آنتن حواشی و پشت بدنه از آلومینیوم ساخته شده اند. در سمت راست اسلات سیمکارت و کلید پاور و در سمت چپ به مانند همیشه شاهد کلیدهای ولوم هستیم.

چیزی که توجه ما را در گوشی هوشمند آیفون 8 به خود جلب می‌کند تغییر ریزی است که در اندازه گوشی ایجاد شده است. آیفون 8 حدود 0.2 میلی متر ضخیم تر از آیفون 7 شده و وزن آن نیز 10 گرم سنگین تر شده است. اکنون این گوشی را با وزن 148 گرم می‌توانید تست کنید. استفاده از قاب شیشه ای، گوشی را لیز تر از قبل کرده است. حتی خمیدگی اطراف نیز به سر خوردن گوشی کمک می‌کنند. لذا در اسرع وقت یک قاب مناسب برای گوشی خود در نظر بگیرید.

گوشی آیفون 8 به طور کامل از نفوذ هر گونه گرد و خاک به گوشی جلوگیری می‌کند. حتی قادر است بیشتر از سه ساعت زیر آب دوام بیاورد. ولی مواظب باشید که هنگامی که آبی بر روی آن ریخت هشده باشد آن را شارژ نکنید. مجموعاً لگر یک قاب ژله ای یا چرم برایگوشی آیفون 8 تهیه کنید، یک گوشی خوش دست و با طراوت خواهد بود.

اپل آیفون 8 / Apple iPhone 8

ارتقاء صفحه نمایش True Tone در گوشی هوشمند آیفون 8

گوشی هوشمند آیفون 8 دارای صفحه نمایش  4.7 اینچی است و پیش از این فاصله آن را تا بدنه بررسی کردیم. وضوح 720p نمایشگر آیفون 8 جذابیت خاصی را به ما نمی‌بخشد. اپل صرفاً برای اینکه گوشی خود خوش دست ولی در عین حال جذاب جلوه دهد نمایشگر گوشی خود را همان 4.7 اینچ نگه داشته است، چرا که بسیاری از کاربران علاقه زیادی به گوشی های با اینچ پایین دارند. اگر شما  کسی هستید که گوشی های با نمایشگر بزرگ تر را می خواهید آیفون 8 پلاس را خریداری کنید.

اپل برای اولین بار ویژگی True Tone را در صفحه نمایش گوشی های خود به کار می‌گیرد. این قابلیت پیش از این در آیپدهای 9.7 اینچی استفاده میشد تا صفحه نمایش، جلوه ی بصری بهتری را ارائه کند. True Tone یک قابلیت منحصر به فردی است که هدف آن نگه داشتن تعادل سفیدی و روشنایی نمایشگر در محیط های مختلف است. لذا تنها تحول بزرگی که در صفحه نمایش ایجاد شده است همین ویژگی تعادل سفیدی است. کیفیت نوردهی گوشی حدود 600 نیتس است. مقدار بالای نیتس به شما کمک می‌کند در شرایط سخت نور آفتاب به خوبی داده های نمایشگر را مشاهده کنید. اگرچه تغییر چندان بزرگی در صفحه نمایش آیفون 8 دیده نمی‌شود، ولی کیفیت نوردهی بالایی را در زیر نور آفتاب دارد. زاویه دید صفحه نمایش به لطف وجود IPS بسیار مناسب است و به هیچ وجه شاهد افت رنگ نیستیم.

اپل آیفون 8 / Apple iPhone 8

بیشتر بخوانید: بررسی تخصصی آیفون 7 اس؛ اپل با رفتاری محافظه کارانه

چشم روشن گوشی هوشمند آیفون 8 با چیپست قدرتمند A11 Bionic

چیپست: به مانند اکثر پلتفرم ها، گوشی هوشمند آیفون 8 نیز به آخرین چیپست کمپانی خود مجهز شده است. چیپست قدرتمند A11 Bionic اولین چیپست بسیار قدرتمندی است که اپل از آن رو نمایی می کند. کمپانی اپل در ادامه طراحی های خود از نسخه جدید این چیپست استفاده کرده است. پردازنده مرکزی آیفون 8 با وجود چیپست A11 حدود 24-25 درصد کارآیی بهتری به خود گرفته است. چیپست A11 مجهز به 6 هسته قدرتمند است که 4 هسته س آن 70 درصد قوی ار از قبل شده اند و 2 هسته دیگر کمک شایانی به باتری لیتومی آیفون 8 می کنند. همچنین پردازنده گرافیکی نیز به میمنت این چیپست 30 درصد نسبت به قبل ارتقاء یافته است. تعداد هسته ها و قدرت های پردازش پردازنده مرکزی و گرافیکی با چیپست، هماهنگی بلامنازعی را در گوشی آیفون 8 رقم زده اند. با وجود پردازنده مرکزی 6 هسته ای کشش نرم افزارها و سیستم عامل دوچندان می شود. امکان اجرای جدیدترین و سنگین ترین بازی ها در آیفون 8 وجود دارد.

اسپیکر: تغییری در اسپیکر گوشی ایجاد نشده است. یک اسپیکر در بخش زیرین گوشی و دیگری در بخش بالای گوشی قرار داده شده است.

باتری: پیش از این برخی از منتقدان ادعا کرده بودند که آیفون در طراحی و به کارگیری باتری های خود ضعیف عمل می‌کند. اگرچه این مسئله اثبات نشد، ولی اعتقاد آن ها را می‌توان یک کوتاه بینی در نظر گرفت. هرچند باتری گوشی آیفون 8 نسبت به قبل کوچک تر شده، ولی ثبات آن بیشتر شده و دوام و قدرت آن افزایش پیدا کرده است. لب کلام این که مصرف آن به لطف چیپست A11 Bionic بهبود یافته است.

گوشی هوشمند آیفون 8 به روز تر از همیشه با دستیار Siri

Siri رفته رفته بر روی گوشی های آیفون هوشمند تر می‌شود. گوشی هوشمند آیفون 8 نیز از این قضیه مستثنی نیست. اپل در نسل پنجم گوشی های هوشمند خود هر سه عضو شماره هشت را به دستیار صوتی Siri قدرتمند مجهز ساخته است. صوت ها و دستورات شما با دقت بیشتری شنود می‌شوند و اجرای فرامین سریع تر و دقیق تر شده اند.

سیستم عامل گوشی بر مبنای IOS 11 بنا شده و جدیدترین تغییرات گسترده گوشی های هوشمند آیفون از این شماره آغاز می شوند. اگرچه IOS 11 هنوز هم نیاز به اصلاحات جدید دارد ولی می‌تواند انتظارات کاربران را به خوبی فراهم کند.

اپل آیفون 8 / Apple iPhone 8

بررسی جزئی دوربین گوشی هوشمند آیفون 8

دوربین اصلی گوشی هوشمند آیفون 8 دارای سنسور 12 مگایپسکلی با دریچه دیافراگم 1.8 است. لذا لنز به خوبی بسته می‌شود تا از نفوذ نور زیاد به دوربین جلوگیری کند. دوربین سلفی نیز 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.2 فریم است. رنج دینامیکی تصاویر در دوربین این گوشی فوق العاده است و در نسخه پلاس هم به شدت شاهد این بخش هستیم. گرفتن تصاویری با افکت های طبیعی و دینامیکی خاص نیاز شما ار از استفاده از هر برنامه ی گرافیکی دیگری مبرا می‌کند. تنها نقطه ضعف ریزی که قابل چشم پوشی است، تصویر برداری در شب است که حالت Night Mode تا حدودی ضعیف تر از نسخه های پلاس و X این سری از گوشی های آیفون است. کیفیت فیلمبرداری دوربین اصلی 2160p است که با سرعت 60 فریم فیلمبرداری می‌کند. البته که در این مورد هم ضعیف تر از دوربین های پلاس و X است.

آیا گوشی هوشمند آیفون 8 ارزش خرید دارد؟

اما در کنار این جزئیاتی که مرور شد، آیا گوشی هوشمند آیفون 8 برای شما یک خرید مناسب خواهد بود؟ اینکه این گوشی اکنون از خط تولید خارج شده بحثی جداگانه است؛ ولی خرید آن شکست محسوب نمی‌شود. شما یک گوشی با قابلیت دو برابر بالاتر از آیفون 7 را خواهید خرید که قیمت آن مشابه 7 پلاس خواهد بود. اما در کنار قیمت مناسب آن اپل در استفاده از نمایشگرهای OLED، دوربین های دو گانه و برخی ویژگی های دیگر کم لطفی کرده است. چرا که اپل می‌بایست این گوشی را در حد سامسونگ گلکسی اس 8 نگه داشت می‌داشت؛ ولی چیزی که بیشتر می‌بینیم شباهت قیمتی و قابلیت ها بین گلکسی اس 8 و آیفون X رد و بدل می‌شود. لذا اگر یک سرمایه گذار قوی هستید پول خود را در راه آیفون X بگذارید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید