جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی لپ تاپ MSI GT76 Titan

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
بررسی لپ تاپ MSI GT76 Titan

لپ تاپ MSI GT76 Titan به مانند نام خود، ظاهر قدرتمندی دارد. این غول گیمینگ با وزن 4 کیلوگرمی و استفاده از قطعات کامپیوتر‌های رومیزی عملکرد بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

برای حمل لپ تاپ GT76 Titan به شانه‌های قوی و کوله پشتی محکم نیاز دارید اما این تمام ماجرا نیست، چرا که از همه مهمتر، برای خرید آن باید 4000 پوند ناقابل ذخیره کرده باشید.

مشخصات کلیدی لپ تاپ MSI GT76 Titan

* قیمت مدل بررسی شده: 4000 یورو

* پردازنده Intel Core i9-9900K

* 64 گیگابایت رم DDR4

* 1 ترابایت فضای هارد

* ابعاد: 397 x 330 x 42 میلی‌متر

* نمایشگر 17.3 اینچی IPS، 60 هرتزی با وضوح 3840 x 2160

* گرافیک Nvidia GeForce RTX 2080

* دو عدد SSD 512 گیگابایتی M.2 از نوع RAID 0

* سیستم عامل: Windows 10 64-bit

* وزن: 4.2 کیلوگرم

لپ تاپ MSI GT76 Titan

طراحی و ساخت لپ تاپ MSI GT76 Titan: قهرمان سنگین وزن

هیچکس نمی‌تواند منکر سابقه درخشان MSI در تولید محصولات گیمینگ باشد. لپ تاپ MSI GT76 Titan نیز مانند بقیه لپ تاپ‌های ساخت MSI با وسواس خاصی طراحی شده و تقریبا همه جای دستگاه با نورپردازی تزئین شده است. در نگاه اول، LEDهای RGB بکار رفته در صفحه کلید، یک ریسه نور در ردیف جلو و همچنین LEDهای RGB بیشتری در بالای دریچه‌های عظیم خروج هوا در قسمت عقب لپ تاپ نظر شما را جلب خواهد کرد.

وزن 4 کیلوگرمی این هیولا با ابعاد آن همخوانی دارد، بطوریکه لپ تاپ GT76 Titan با 397 میلی‌متر عرض و 42 میلی‌متر ضخامت یکی از سنگین‌ترین لپ تاپ‌های امروزی است. جالب است بدانید که لپ تاپ‌های گیمینگ رده بالا هم توان رقابت با جثه عظیم لپ تاپ MSI GT76 ندارند، به عنوان مثال لپ تاپ Alienware m17 با 2.6 کیلوگرم وزن و 21 میلی‌متر یا لپ تاپ Acer Predator Triton 900 با وزن 4.5 کیلوگرمی و ضخامت 24 میلی‌متری همچنان از لپ تاپ GT76 Titan نازکتر هستند.

درست است که وزن لپ تاپ به 4 کیلوگرم ختم می‌شود، اما اقلام همراه آن را نباید فراموش کنید. لپ تاپ GT76 Titan دارای دو عدد شارژر به همراه یک موس USB است که جمعا حدود 1.8 کیلوگرم وزن دارند و به این معنی است که حمل این پکیج قدرتمند به منزله حمل یک وزنه 6 کیلوگرمی می‌باشد.

MSI طیف وسیعی از راه‌های ارتباطی را برای لپ تاپ GT76 Titan در نظر گرفته است. این امکانات شامل 4 عدد درگاه USB 3.2 نسل دوم، 2 درگاه Type-C که یکی از آنها از Thunderbolt 3 پشتیبانی می‌کند، درگاه HDMI و mini-DisplayPort به همراه دو عدد جک هدفون و یک شیار microSD می‌باشد.

اگر بخواهیم نگاهی به داخل لپ تاپ MSI GT76 Titan بیندازیم، با دو عدد سوکت رم اضافه روبرو می‌شویم، که بنظر برای آیندگان تعبیه شده است، چرا که 64 گیگابایت رم بسیار زیاد و کاملا کافی است.

اگرچه کیفیت ساخت لپ تاپ GT76 Titan خوب است، اما این دستگاه بی‌نقص نیست. هنگام کار با لپ تاپ، قسمت استراحتگاه دست و نمایشگر آن کمی لرزش دارند. همچنین پنل پلاستیکی زیرین دستگاه، کمی سست و بی‌دوام بنظر می‌رسد و بدلیل مشبک بودن، قطعات داخل لپ تاپ دیده می‌‎شوند.

لپ تاپ MSI GT76 Titan

بیشتر بخوانید: بررسی لپ تاپ ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU: ترکیبی از گیمینگ و زیبایی

نمایشگر لپ تاپ MSI GT76 Titan: ایده‌آل برای گیمینگ تک‌ نفره

لپ تاپ MSI GT76 Titan دارای نمایشگر IPS 17.3 اینچی 4K با تراکم پیکسلی 255ppi می‌باشد که برای گیمینگ ایده‌آل محسوب می‌شود. این نمایشگر بدلیل بهره‌گیری از پنل 4K برای تجربه بازی‌های تک نفره بسیار مناسب است، اما با توجه به نرخ تازه‌سازی 60 هرتزی و فقدان تکنولوژی syncing به اندازه کافی برای تجربه بازی‌های آنلاین سریع نیست.

میزان روشنایی این پنل به 407 نیت می‌رسد که قابل توجه بوده و برای استفاده در فضای باز نیز کافی است. همچنین میزان رنگ مشکی 0.35 نیت باعث می‌شود عمق رنگ مشکی در تصاویر زیاد باشد. این ارقام با نسبت کنتراست 1163:1 ترکیب می‌شوند و در نتیجه تصاویر کاملا واقعی و درخشان بنظر می‌رسند. همچنین دمای رنگ 6672K، میزان Delta E 3.33 و پوشش 99.8% از طیف رنگ‌های sRGB همگی به تولید رنگ‌های گرم و پرنشاط کمک می‌کنند.

به‌طور کلی نمایشگر لپ تاپ MSI GT76 با کیفیت بوده و با بهره‌گیری از پنل 4K مناسب گیمینگ است، اما بدلیل نرخ تازه‌سازی پایین شاید بیشتر مناسب بازی‌های تک نفره باشد.

کیفیت بلندگوها متوسط است، به این دلیل که از باس، تریبل و حجم خوبی برخوردارند، اما در جزئیات کمی ضعیف عمل می‌کنند. بدین ترتیب برای استفاده روزانه مناسب هستند، اما برای تجربه گیمینگ حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود از هدست استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: سورفیس پرو 7: بررسی محصول جدید مایکروسافت

صفحه کلید لپ تاپ MSI GT76 Titan: یادآور کلید‌های مکانیکی

شرکت MSI سالهاست که از صفحه کلید‌های ساخت شرکت SteelSeries استفاده می‌کند، لپ تاپ MSI GT76 Titan نیز از این قاعده مستثنا نیست. بدین ترتیب لپ تاپ GT76 Titan از یک صفحه کلید جزیره‌ای SteelSeries با قابلیت نورپردازی RGB LED به صورت مجزا برای هر کلید و همچنین صفحه اعداد جداگانه بهره می‎‌برد.

کلیدها راحت و مستحکم بنظر می‌رسند و هنگام تایپ بدون سروصدا عمل می‌کنند. عمق کلیدها مناسب است و بازخورد سریعی دارند، همچنین بدلیل ضخامت زیاد لپ تاپ قطعا روی پایه‌های محکمی سوار هستند.

صفحه کلید لپ تاپ GT76 Titan برای گیمینگ کاملا مناسب است و با اینکه از نوع جزیره‌ای است، بدلیل عمق کافی و سرعت خوب کلیدها می‌تواند به نوعی یادآور صفحه کلید‌های مکانیکی باشد. همچنین اگر از صفحه اعداد زیاد استفاده می‌کنید، باید بدانید که کلیدهای اعداد، کوچکتر از حد معمول طراحی شده‌اند و اندازه آن‌ها کامل نیست.

تاچ‌ پد لپ تاپ MSI GT76 سریع است اما کلیدهای آن ضعیف عمل می‌کنند، بطوریکه هرچه به مرکز کلید‌های تاچ پد نزدیک می‌شود بازخورد آن‌ها سطحی و سفت و هرچه از مرکز فاصله می‌گیرد عملکرد آن‌ها عمیق‌تر و سست‌تر می‌شود. احتمالا کار با تاچ پد لپ تاپ، حس یک محصول نامرغوب را به شما منتقل کند که در این قسمت درست بنظر می‌رسد. با این حال، برای تجربه گیمینگ استفاده از یک موس USB ضروری است.

لپ تاپ MSI GT76 Titan

عملکرد و کارایی لپ تاپ MSI GT76 Titan: قدرت کامپیوتر رومیزی در لباس لپ تاپ

تعجب آور نیست که این غول MSI یعنی لپ تاپ MSI GT76 Titan از قطعات کامپیوتر‌های رومیزی استفاده می‌کند. به عنوان مثال، نسخه دسکتاپ کارت گرافیک Nvidia دارای 2944 جریان پردازشی و 8 گیگابایت حافظه است که در این لپ تاپ از آن استفاده شده است. البته MSI کار را به همین‌جا ختم نکرده و گرافیک GeForce RTX 2080 را اورکلاک کرده است تا خیال شما را از قدرت گرافیکی فوق العاده آن راحت کند.

پردازنده Intel Core i9-9900K قطعه دیگری است که در کامپیوترهای دسکتاپ از آن استفاده می‌شود و تابحال شاهد بکارگیری آن در یک لپ تاپ نبوده‌ایم. این پردازنده دارای هشت هسته بوده، سرعت پایه آن 3.6 گیگاهرتز است و در صورت لزوم به سرعت 5 گیگاهرتز نیز می‌رسد.

علاوه بر این‌ها، 64 گیگابایت رم DDR4، دو عدد SSD 512 گیگابایتی ساخت شرکت سامسونگ از نوع RAID و یک ترابایت حافظه هارد، قدرت پردازشی لپ تاپ GT76 Titan را تکمیل می‌کنند. همچنین درگاه اترنت با پشتیبانی تا سرعت 2.5 گیگابایت بر ثانیه و وای‌فای دوبانده با استاندارد 802.11ax اتصال شما را به اینترنت برقرار می‌کنند.

لپ تاپ MSI GT76 Titan

تعجب‌آور نیست که با چنین مشخصاتی، عملکرد هیجان انگیزی را تجربه کنید. با لپ تاپ GT76 Titan می‌توانید تقریبا تمامی بازی‌های جدید را با کیفیت 4K اجرا کنید و از آن لذت ببرید. همچنین MSI قابلیت اتصال به نمایشگرهای عریض و هدست واقعیت مجازی را برای محصول خود درنظر گرفته است.

اگر از علاقه‌مندان دنیای کامپیوترها هستید حتما می‌دانید که فاصله زیادی میان قدرت پردازشی کارت گرافیک دسکتاپ RTX 2080 و گرافیک لپ تاپی RTX 2080 Max-Q وجود دارد. به عنوان مثال لپ تاپ Alienware m17 که از گرافیک لپ تاپی استفاده می‌کند مرجع خوبی برای مقایسه با لپ تاپ MSI GT76 نیست، لذا از لپ تاپ Alienware Area 51m برای مقایسه استفاده می‌کنیم، چرا که تقریبا قیمت یکسانی دارد و از همه مهمتر مانند لپ تاپ GT76 Titan از قطعات دسکتاپی استفاده می‌کند. نتایج تست‌ها حاکی از آن است که قدرت پردازشی لپ تاپ Area 51m کمی از محصول MSI بیشتر است، اما به یاد داشته باشید که نمایشگر این لپ تاپ Full HD است و مانند لپ تاپGT76 Titan از نمایشگر 4K بهره نمی‌برد.

لپ تاپ MSI GT76 Titan

این قدرت پردازشی کاملا ایده‌آل است و براحتی از پس ویرایش عکس،  تدوین ویدیو و کارهایی از این قبیل برمی‌آید. در حالت پیش‌فرض MSI از حالت Comfort در این لپ تاپ استفاده می‌کند که در این حالت، سرعت کارت گرافیک در حدود 1860 مگاهرتز و قدرت پردازنده در حدود 4 گیگاهرتز محدود شده است. همچنین SSD‌های استفاده شده در این لپ تاپ، سرعت خواندن و نوشتن به ترتیب 3188 و 2884 مگابایت برثانیه را ارائه می‌دهند که در نوع خود منحصر بفرد است.

گرافیک و پردازنده در حالت‌های Sport و Turbo اورکلاک می‌شوند. با فعال کردن حالت Sport میزان فریم دریافتی در بازی تقریبا دوبرابر می‌شود و نتایج تست‌های پردازشی نیز بهبود می‌یابد. اما حالت Turbo به اندازه لازم کارایی ندارد، به این دلیل که قدرت گرافیکی را افزایش می‌دهد اما پردازنده را در سرعت 3.6 گیگاهرتز محدود می‌کند و باعث کاهش عملکرد لپ تاپ می‌شود. با این حال ناامید کننده است که پردازنده i9-9900K در عمل هرگز به سرعت 5 گیگاهرتز نمی‌رسد، درصورتی که با استفاده از همین پردازنده در کامپیوترهای دسکتاپ این اتفاق رخ می‌دهد.

نباید فراموش کنیم که با اینکه لپ تاپ GT76 Titan از قطعات دسکتاپی استفاده می‌کند، اما همچنان یک لپ تاپ است و مانند تمام لپ تاپ‌ها با مشکلات حرارتی و کنترل دما دست و پنجه نرم می‌کند. در تست ها، پردازنده لپ تاپ MSI GT76 Titan حداکثر دمای 97 درجه سانتی‌گراد را ثبت کرده است که دمای بالایی است، اما جای نگرانی نیست چرا که این پردازنده در هنگام بازی هرگز به چنین دمایی نمی‌رسد و این عدد فقط در تست‌های حرارتی ثبت می‌شود.

بیشتر بخوانید: لپ تاپ گیمینگ GS75 Stealth

شارژدهی لپ تاپ MSI GT76 Titan: نمی‌توانید آن را از خانه خارج کنید

شاسی لپ تاپ MSI GT76 Titan هنگام بازی خنک می‌ماند، اما هوای داغی که از سمت راست لپ تاپ خارج می‌شود، باعث می‌شود که سمت راست و قسمت بالای صفحه کلید کمی داغ شود که به هیچ وجه آزار دهنده نیست و برای لپ تاپی با این مشخصات کاملا طبیعی بنظر می‌رسد.

میزان صدای تولیدی لپ تاپ GT76 Titan نیز معقول است. این میزان صدای تولیدی تقریبا یکسان با رقبا است و مزاحمتی برای کاربر ایجاد نمی‌کند.

میزان شارژدهی باتری بسیار ضعیف است. برای مرورگری وب و تماشای ویدیو بیش از 2 ساعت نمی‌توان بر روی لپ تاپ MSI GT76 حساب کرد. قابل ذکر است که این عدد در هنگام گیمینگ به حدود 1 ساعت می‌رسد، بنابراین این دستگاه طوری طراحی شده است که بطور دائم باید به برق متصل باشد.
ارزش خرید لپ تاپ MSI GT76 Titan:

لپ تاپ MSI GT76 Titan با عملکرد فوق العاده، نمایشگر عالی، اتصالات کامل و قابلیت ارتقا قطعات، بسیار جذاب و هیجان انگیز بنظر می‌رسد. صفحه کلید نیز با اینکه بی‌عیب نیست اما خوب است.

در کل کیفیت ساخت GT76 Titan با توجه به قیمت بسیار بالای آن، حیرت انگیز نیست اما کاملا قابل اعتماد است و در نهایت نباید فراموش کنید که تقریبا چیزی به عنوان باتری وجود ندارد و دستگاه شما همیشه به برق متصل خواهد بود.

اندازه لپ تاپ MSI GT76 با اینکه با وزن 4 کیلوگرمی آن کاملا همخوانی دارد اما بسیار بزرگ است. با این حال نسبت به کامپیوترهای رومیزی کوچکتر و سبکتر بوده و قابلیت حمل بالاتری نسبت به آن‌ها دارد. همچنین محصول MSI قطعا فضای کوچکتری را در اتاق نسبت به کامپیوترهای رومیزی اشغال می‌کند.

اگر نیازمند حداکثر قدرت برای اجرای بازی‌های خود هستید اما فضای لازم برای استفاده از یک کامپیوتر رومیزی را ندارید، لپ تاپ GT76 Titan برای شما ساخته شده است. با این حال حتما اندازه بزرگ و قیمت بسیار بالای آن را در نظر داشته باشید.

لپ تاپ MSI GT76 Titan

بیشتر بخوانید: بررسی لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403: عملکردی خوب با باتری بی نظیر

مزایا و معایب لپ تاپ MSI GT76 Titan

لپ تاپ MSI GT76 Titan بسیار بزرگ، قدرتمند و دارای قابلیت‌های فراوانی بوده و در مقابل سنگین و گران‌قیمت است.

مزایا لپ تاپ MSI GT76 Titan

* عملکرد بی‌نظیر پردازنده و گرافیک

* کیفیت عالی نمایشگر

* طیف کامل اتصالات

معایب لپ تاپ MSI GT76 Titan

* بسیار بزرگ، سنگین و مملو از LEDهای RGB

* قیمت بسیار بالا

* کیفیت متوسط صفحه کلید و تاچ پد

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید