جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بهترین اپلیکیشن هایی که در یک دهه اخیر زندگی ما را تغییر داده اند

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
بهترین اپلیکیشن هایی که در یک دهه اخیر زندگی ما را تغییر داده اند

در ده سالی که پشت سر گذاشتیم، اپلیکیشن ها پارت مهمی از زندگی ما را تشکیل داده اند. از زمانی که برنامه های گوگل پلی، اپ استور و نرم افزارهای ایرانی مایکت و بازار پا به عرصه تکنولوژی گذاشته اند، میزبان شمار بیش از حدی از اپلیکیشن های امروزی بوده اند. با این اپلیکیشن ها ما می‌توانیم به راحتی با هم ارتباط برقرار کنیم، برای یکدیگر ویدیو و تصاویر دلخواه خود را ارسال کنیم، با افراد جدید آشنا شویم و موزیک های جدید را بشنویم. اگرچه کماکان تماس های تلفنی از مهم ترین ابزار گوشی های هوشمند در نظر گرفته شده است، ولی استفاده روزانه ما از اپلیکیشن ها نشان می‌دهد چقدر به آن ها وابسته ایم. اکنون چند اپلیکیشن برتر، در یک دهه اخیر را جمع آوری کرده ایم و تاثیرگذاری آن ها در زندگی روزمره را بررسی کرده ایم.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های اجرای اپلیکیشن اندروید بر روی کامپیوتر

اپلیکیشن اینستاگرام، بهترین پلتفرم اجتماعی

قطع به یقین، بهترین اپلیکیشن در زمینه فعالیت های اجتماعی، اپلیکیشن اینستاگرام می‌باشد. از ما کاربران کسی را نمی شناسید که امروزه موبایل در دست خود داشته باشد و برنامه اینستاگرام را در آن نصب نکرده باشد. این اپلیکیشن یک برنامه جهت اشتراک گذاری تصویر و ویدیوهای شما است. اینستاگرام برای اولین بار در سال 2010 عرضه شد و اکنون توانسته طرز تفکر ما را نسبت به جامعه امروزی، در زمینه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و آداب و رسوم تغییر دهد. اگر از طریق اپ استور و یا گوگل پلی تعداد دانلودهای کاربران را در سراسر جهان بررسی کنیم، خواهیم دید که بیش از 1 میلیارد کاربر این اپلیکیشن را دانلود کرده اند. این آمار نشان می دهد که حدود 30 درصد مردم جهان از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند. اینستاگرام از زمان تولید تا کنون تغییرات گسترده ای را در خود داده است که بسیاری از کارشناسان اپلیکیشن های اندروید و IOS آن را رقیب جدی یوتیوب می‌دانند. تمام تلاش سازندگان اینستاگرام، ترویج فرهنگ عمومی جهانی، ارائه کیفیت مطلوب رسانه ها در عین حال حفظ شادابی و سرگرم بودن آن است. توجه داشته باشیم که فقط سلبریتی ها از خود صحنه های شادابی ارائه نمی‌دهند، بلکه کاربران عادی هم رفتارهای متفاوتی از خود نشان می‌دهند و زندگی های رویایی خود را در عین ساده بودن به نمایش می‌گذارند.

اپلیکیشن اینستاگرام

بیشتر بخوانید: معرفی برترین اپلیکیشن‌های آیفون سال 2019

اپلیکیشن توییتر، شبکه‌ای اجتماعی با قابلیت اشتراک‌گذاری متن

اپلیکیشن توییتر، یک شبکه اجتماعی خبرگذاری است. اشتراک گذاری متون و رسانه ها، این برنامه را در خور توجه جهانیان قرار داده است. شاید خبرگزاری رسانه ای این اپلیکیشن تنها دلیلی باشد که آن را در مدار بهترین اپلیکیشن رسانه ای جهان قرار داده است. توییتر نیز به مانند اینستاگرام در سال 2010 عرضه شد. بعد از این همه سال که از کارکرد اپلیکیشن توییتر می گذرد، به حدی قدرت خود را در تحولات ارتباطات جهانی نمایش داده که هیچ کس نمی‌تواند آن را زیر سوال ببرد. از خبرهای بزرگ روز دنیا تا هماهنگ کردن معترضین یک کشور نشان می‌دهد که توییتر ارتباطات جهانی را به شکل گسترده ای تغییر داده است. این اپلیکیشن، بستر تعامل میان رهبران جهانی (دینی، قومی و ...) است. توییتر، تنها یک پلتفرم شبکه اجتماعی نیست، بلکه یک چشم و گوش شنوا در برابر اتفاقات دنیای امروزی است.

اپلیکیشن توییتر

اپلیکیشن فیسبوک، پلتفرمی برای شبکه سازی

فیسبوک نیز یک اپلیکیشن معتبر و ویژه برای شبکه سازی به شمار می‌رود. فیسبوک در2010 میلادی وارد بازار کاربران شد. فیسبوک به مانند توییتر که در این سال عرضه شد توانست محبوبیت خوبی را بین مردم داشته باشد. وجود کاربرانی 2.5 میلیاردی خبر از یک اپلیکیشن قوی می‌داد. فیسبوک را بیشتر یک شبکه اجتماعی همانند اینستاگرام می‌شناسند که شما نیاز به ساخت اکانت برای اشتراک رسانه های خود در آن را دارید. از طریق فیسبوک قادر خواهید بود تا با دوستان خارج از کشور خود به تعامل بپردازید. ویدیوها و تصاویر خود را به اشتراک بگذارید و بازی های متفاوتی را تجربه کنید. فیسبوک از جمله شرکت های بزرگی است که علاوه بر داشتن این پلتفرم خاص، از برنامه هایی نظیر واتساپ و اینستاگرام هم پشتیبانی می کند. در واقع فیسبوک زمانی توانست به اوج برسد که اپلیکیشن MySpace فروکش کرد. فیسبوک تا چند سال پیش جانشین خوبی برای شبکه های اجتماعی به شمار می‌رفت، ولی امروزه محبوبیت خود را از دست داده است. علت آن، خبر کذب در باره انتخاب ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 بود.

اپلیکیشن فیسبوک

اپلیکیشن گوگل مپس، نرم افزار موقعیت یابی

همه ما هنگام سفر به یک اپلیکیشن موقعیت یابی نیاز داریم. گوگل اپس یکی از بهترین برنامه هایی است که در زمینه مکان یابی از آن استفاده می‌کنیم. هنگامی که به یک منطقه سفر می‌کنیم، همه خیابان ها را نمی شناسیم و بسیاری از هتل ها و مکان ها برای ما آشنایی ندارند. لذا گوگل مپس ما را نسبت به راه ها و مسیرها راهنمایی می‌کند. این اپلیکیشن از سال 2007 عرضه شد و اکنون به راحتی در خودروی خود نشسته ایم و مکان ها را شناسایی می‌کنیم. علاوه بر گوگل مپس، اپل نیز اپلیکیشن اپل مپس را طراحی کرده است. اپلیکیشن اپل مپس در سال 2012 کار دارندگان موبایل های آیفون را راحت کرد و به کارکنان کمک می کرد تا از طریق این نرم افزار موقعیت آینده خود را جهت سفر مشخص کنند. اپلیکیشن های گوگل مپس و اپل مپس کمک کردند تا میزان تصادفات و ترافیک های اضافی را در خیابان ها کم کنند.

اپلیکیشن گوگل مپس

اپلیکیشن اسپاتیفای، بهترین سرویس استریم موسیقی

برترین سرویس استریم موسیقی به اپلیکیشن اسپاتیفای تعلق می‌گیرد. سرویس اسپاتیفای در سال 2011 با عرضه خود، طوفانی در موسیقی جهانی ایجاد کرد. این اپلیکیشن توانست تغییراتی اساسی در صنعت موسیقی ایجاد کند. از ابتدا این اپلیکیشن شباهت بسیاری به Napster داشت، با این تفاوت که Napster پولی بود و اسپاتیفای نیازی به پرداخت پول نداریم. البته رایگان بودن اپلیکیشن اسپاتیفای دردسرهایی هم داشت. دسترسی بسیاری از کاربران به برخی از نقاط اکانت های اشخاص، برای سلبریتی ها و خوانندگان معروف دردسر ایجاد می‌کرد. برخی از خوانندگان معروف تصمیمی به حذف حساب کاربری و اطلاعات خود از این برنامه گرفتند. اپلیکیشن اسپاتیفای به دلیل داشتن 50 میلیون آرشیو موسیقی در خود، به راحتی به محبوب ترین اپلیکیشن استریم موسیقی مبدل گشت. همچنین اپل نیز نسخه اپل مپس خود را به اوج رسانده تا جایی که 50 میلیون موسیقی در آن قرار داده شده است.

اپلیکیشن اسپاتیفای

اپلیکیشن اوبر، اپلیکیشن درخواست سرویس تاکسی

آیا شما تا به حال به این فکر کرده اید که برای درخواست تاکسی و سرویس ها به اپلیکیشن نیاز دارید؟ اپلیکیشن هایی هم هستند که با آن می‌توانید تاکسی های مورد نظر خود را سفارش دهید. این امر از طریق پرداخت هزینه توسط کارت اعتباری صورت می گیرد. اپلیکیشن اوبر، برنامه ای است که با پرداخت هزینه سفر رفت و یا رفت و برگشت تاکسی خود را ئرخواست می کنید. لیفت نیز یکی دیگر از اپلیکیشن هایی است که برای درخواست تاکسی و سرویس ها از آن استفاده می کنیم. سال ها بود که ایده درخواست تاکسی از طریق موبایل ارائه شده بود تا اینکه در سال 1011 این امر, عملی شد. سازندگان اپلیکیشن ها، اوبر را در سال 2011 و لیفت را یک سال پس از آن ساختند. اسنپ نمونه ملی اپلیکیشن های خارجی اوبر و لیفت است. این اپلیکیشن ها موجب شده اند که رانندگان خودروها، در کلان شهرها در مقابله با هم باشند و برای دریافت حقوق بهتری نسبت به دیگری درگیری داشته باشند. پس، اسنپ، اوبر و یا لیفت موجب شلوغی ترافیک در شهرها و کلان شهرها شده است.

اپلیکیشن اوبر

اپلیکیشن vine، پلتفرم ساخت ویدیوهای چند ثانیه ای

همانگونه که اسپاتیفای، اپلیکیشن موفق استریم موسیقی به شمار می رود به همان اندازه اپلیکیشن vine یا به اختصار اپلیکیشن V، نیز یکی از بهترین پلتفرم های ویدیویی محسوب می شود. اپلیکیشن vine توانست در سال 2013 و پس از عرضه شروعی هیجان بخش در میان باقی پلتفرم ها داشته باشد. این پلتفرم اجازه می‌دهد که شما ویدوهایی تا سقف 6 ثانیه در شبکه اشتراک گذاری کنید. اپلیکیشن vine اگرچه در سال های اولیه محبوبیت بالایی داشت ولی با پیشرفت اینستاگرام در میان شبکه های اجتماعی، افول روزافزون آن احساس شد. اپلیکیشن vine، از جمله اپلیکیشن هایی است که به به ظهور اپلیکیشن TikTok کمک کرد.

اپلیکیشن vine

اپلیکیشن واتساپ و مسنجرهای محبوب فیسبوک

در کنار اینستاگرام، اپلیکیشن واتساپ نیز در میان باقی مسنجرهای فیسبوک از محبوبیت بالایی برخوردار است. حتی خود فیسبوک هم یک مسنجر خاص دارد که به آن فیسبوک مسنجر گفته می‌شود. فیسبوک مسنجر در سال 2011 و واتساپ دو سال قبل از آن در سال 2009 عرضه شد. تاکنون مسنجر واتساپ میلیاردها نصب فعال داشته است که بیشترین حجم فعال آن را در کشور اسپانیا شاهدیم. همچنین در کشور ما نیز از واتساپ استفاده بالایی می‌شود. از آنجایی که اکثر کاربران ایران از این اپلیکیشن استفاده می کنند نیار به توضیح جزییات آن نیست. فقط بدانیم که واتساپ نسبت به باقی مسنجرها از وزن بسیاری کمی در دیتاها بهره می‌برد. به طور مثال اگر سیستم عامل پلتفرم اندروی و یا IOS گوشی شما دچار هنگ شد، علت آن را نمی توان در واتساپ جست. چرا که اپلیکیشن هایی چون اینستا و ... به دلیل حجم بالای دیتای آن ها موجب سنگین شدن گوشی شما شده اند.

اپلیکیشن واتساپ

بیشتر بخوانید: واتساپ و روش های جلوگیری از هک آن

اپلیکیشن نت فلیکس و استریم ویدیوهای اختصاصی

از طریق اپلیکیشن نت فلیکس می‌توانید جهت استریم ویدیوهای خود به صورت اختصاصی اقدام کنید. اپلیکیشن نت فلیکس یکی از محبوب ترین اپلیکیشن ها در کنار یوتیوب به شمار می رود که در سال 2010 عرضه شد. برای استفاده هرچه بهتر این اپلیکیشن، پیشنهاد می‌شود یک اکانت کاربری بسازید. نت فلیکس، همچنین یک شرکت معروف فیلم سازی به شمار می‌رود. از طریق اپلیکیشن نت فلیکس، به راحتی قادرید سریال هایی همچون Dark، Stranger Things و ... را قبل از دیگران مشاهده کنید. این اپلیکیشن تمامی سریال ها و فیلم های سینمایی به روز از شرکت نت فلیکس را در اختیار بینندگان خود می‌گذارد و مرجع مهم مقایسه بین سرویس استریم ها به شمار می‌رود.

اپلیکیشن نت فلیکس

اپلیکیشن اسنپ چت، یک پلتفرم اجتماعی متفاوت

اگر می‌خواهید یک پلتفرم اجتماعی متفاوتی داشته باشید، اسنپ چت بهترین گزینه مد نظر ماست. اسنپ چت را در هنگام کار کردن با آن بهتر می‌شناسیم تا اینکه اینجا به تعریف آن بپردازیم. شما یک عکس ساده را در این اپلیکیشن می‌توانید به یک کاریکاتور حرفه ای تبدیل کنید و زمینه رنگی متفاوتی از تصاویر اطراف خود بسازید. اسنپ چت در سال 2011 فعالیت خود را شروع کرد و در بازه زمیانی سه سال بعد توانست موفقیت بسیاری را داشته باشد. این اپلیکیشن (اپلیکیشن اسنپ چت) بیشتر به خاطر ارسال تصاویر و ویدیوهای خاص به همراه استوری های متفاوت در میان کاربران محبوب است. یکی از قابلیت های جالب آن وجود استیکرهای «استفراغ رنگین کمانی» می‌باشد که اپلیکیشن را نسبت به دیگر اپلیکیشن ها متمایز ساخته است.

اپلیکیشن اسنپ چت

یوتیوب و ارائه اپلیکیشن آن در تمامی پلتفرم ها

اپلیکیشن یوتیوب را هر شخصی می‌شناسد. همه ما آن را به عنوان یک سرویس ویدیویی - تصویری می شناسیم. درحالی که می‌تواند یمک منبع خبری هم به شمار رود. کاربران پس از ایجاد حساب کاربری قادر خواهند بود تا ویدیوهای وایرال و کلیپ های اورجینال را در یوتیوبر خود به اشتراک بگذارند. قانونمندی این اپلیکیشن به مانند اینستاگرام بسیار سطح بالایی دارد، به این معنی که شما قادر نیستید ویدیوی یک شخص دیگر را به دلخواه در اکانت خود بگذارید. بلکه باید کلیپ شما متفاوت باشد و الا اکانت شما بَن خواهد شد. تمامی ما کاربران از یوتیوب استفاده می‌کنیم و در تمامی گوشی های ما این اپلیکیشن وجود دارد.

اپلیکیشن یوتیوب

بیشتر بخوانید: یوتیوب، بزرگترین وبگاه فناوری ویدیویی در جهان

بررسی اپلیکیشن گوگل اسیستنت و دستیارهای صوتی الکسا و سیری

اپلیکیشن گوگل اسیستنت یک default app برای گوشی های هوشمند اندریوید به شمار می‌رود که به طور مخصوص برای آن ها طراحی شده است. همچنین الکسا و سیری نیز چنین ویژگی هایی را دارا هستند. اما نکته اصلی ماجرا، خصوصیت بارز آن هاست که ما به آن ها دستیارهای صوتی می‌گوییم. این اپ های مخصوص بهترین دستیارهای صوتی بازار هستند. الکسا دستیار صوتی مایکروسافت 2014 میلادی، سیری دستیار صوتی اپل در سال 2010 و گوگل اسیستنت هم محصول 2016 گوگل هستند. همانطور که شما مشاهده می کنید سیری اولین دستیار صوتی دنیا بود که در سال 2011 مبتنی بر هوش مصنوعی در اختیار دارندگان گوشی های آیفون قرار گرفت. دستیارهای صوتی امروزه علی رغم هیجان انگیز بودنشان هر روزه در حال ضبط کردن صداهای شما هستند تا بتوانند صداهای ضبط شده را به بهترین نحو ممکن در گوشی های مورد علاقه شما پیاده کنند. تنها اپلیکیشنی که جای آن در موارد بالا خالی است تلگرام است که به برخی دلایل در مورد آن صحبت نشده است.

اپلیکیشن گوگل اسیستنت

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید