جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تاریخچه شرکت بوش

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
تاریخچه شرکت بوش

با به زبان آوردن نام این شرکت چیزی جز اطمینان، کیفیت، ماندگاری، اصالت، دقت و قدرت بارش‌های فکری به ذهن نمی رسد و همه ی اینها از کیفیت محصولات این برند نشات می گیرد. کمتر کسی را می شناسیم در اطرافمان که برند نام آشنای بوش را نشناسد و از کیفیت آن بی خبر باشد. اما اگر می خواهید جزییات این شرکت را بدانید تا بتوانید از راه های موفقیت آن استفاده کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تاریخچه شرکت بوش

این شرکت (شرکت بوش) در سال 1886 هنگامی که بوش فقط 25 سالش بود در یکی از شهر های آلمان پایه ریزی شد. دو فرد دیگر برای راه اندازی این کمپانی همفکری کردند و با سرفصل کارگاه مهندسی ماشین آلات سبک و مهندسی برق و فعالیت درزمینهٔ تعمیر دستگاه‌های تلفن، لوازم برقی، دستگاه‌های ماشین تحریر و ماشین آلات دیگر شروع به کار کرد. پشتکار و تلاش ‌های پی در پی بوش در زمانی تقریبا کوتاه موجب شد تا کارگاه کوچک او به شرکت بین‌ المللی قوی و موفقی تبدیل شود. در اوج موفقیت این شرکت کمتر کسی متوجه این اصل بود که پایه ی توسعه و گسترش همه روزه ی این شرکت با وجود سادگی بر اختراعاتی ابتکاری مثل احتراق مغناطیسی برای موتورهای درون ‌سوز بنا شده است. تا سال 1891 تعداد همکارانش در کارگاه وی به پانزده نفر رسید اما در همان سال تمام سرمایه بوش تمام شد؛ سعی کرد با قرض کردن پول از مادرش، دریافت وام بیشتر از بانک شرکتش را نجات دهد اما تا سال 1892 به مرز ورشکستگی رسید.

پس از تولید دستگاه جرقه زن مغناطیسی که برای یک موتور ثابت بود و طراحی آن از قبل وجود داشت؛ بوش دوباره به اوج رسید زیرا تولید این دستگاه موجب شد وی از سال 1897 به عنوان تنها تولید کننده شمع جرقه ‌ای خودرو شناخته شود. "گاتلاب هانولد"، که مدیریت مهندسی شرکت را بر عهده داشت، در سال 1902 طرحی جدیدی برای شمع خودرو ارائه داد که سبب ثبات بیشتر محصولات بوش شد. هانولد در سال‌های بعد نوآوری‌های خود را در زمینه سیستم روشنایی، استارتر و بوق خودرو نیز ارائه کرد که باعث گسترش بیشتر خط تولید بوش شد.

بیشتر بخوانید: دلایل موفقیت شرکت نایک

استراتژی شرکت بوش

همانطور که در بالا گفته شد در سال های دور رابرت بوش و تیم همکارانش کارگاه مهندسی الکتریکی خود را در آلمان راه اندازی کردند و این آغاز مسیری بود که باعث حضور یکی از برندهای معتبر لوازم برقی خانگی در سطح دنیا شد، که کیفیت و نوآوری مشخصه بارز محصولات آن است.

جدا از این موضوع که تنوع و گرایش به سوی جهانی شدن، از شاخصه های با اهمیت این برند برای تبدیل شدن به یک نام تجاری جهانی بود، خدمات کارآمد به مشتریان، انتخاب دقیق کارمندان، حضور مناسب در دنیای دیجیتال نیز از دیگر موارد موفقیت برند بوش در روند جهانی شدن است که نباید آن ها را نادیده گرفت.

هم اکنون برند مشهور بوش را بر روی بسیاری از لوازم‌ خانگی می بینید. اجاق‌گاز، ماشین لباس‌شویی، مایکروفر و… از محصولات پرطرفدار این برند اند، ضمن اینکه حضور گسترده این برند در صنعت خودروسازی و ارائه لوازم مربوط به وسایل نقلیه، همچنین لوازم صوتی و تصویری نیز از دیگر زمینه‌ های مهم تولیدات این برند است. در این بخش قصد داریم استراتژی ‌های این برند را در راستای جهانی شدن بیان کنیم.

نوآوری برای زندگی است

این جمله یک شعار است. شعار برند بوش در زمینه تولیدات خود که نمایان گر نوآوری و خلاقیت برای بهبود روند زندگی است و بر همین اساس قدرت خلاقانه این گروه تولیدی نیز بر فناوری متمرکز شده است. استفاده از تکنولوژی ‌های جدید و کاربردی که محصولات این برند را متمایز تر می ‌کند و توجه مصرف‌ کنندگان جهانی را به سوی آن جلب می ‌کند، مطابق با شعار اصلی این نام تجاری پیش می ‌روند. داشتن ایده و قدرت در ایجاد نوآوری در کنار شاخصه های مهمی مثل تمرکز بر تنوع محصولات و حضور جهانی موجب شده تیم کارکنان این کمپانی اهداف اساسی گروه تولیدی خود را بشناسند و در راستای آن حرکت کنند. محصولات متنوع برند بوش که در اکثر نقاط جهان شناخته‌ شده هستند، دلیل محکمی بر موفقیت این برند در دستیابی به اهداف اساسی آن است. تاکید بر نوآوری باعث سرمایه‌ گذاری درازمدت برند بوش در زمینه توسعه و تحقیق بوده که به طور مداوم در دستور کار تیم تحقیقاتی این شرکت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: نقش تکنولوژی بر روند بهینه سازی کسب و کار

فروش کارآمد و عرضه خدمات با کیفیت به مشتریان

برند بوش بر اساس شناخت بازارهای جهانی مثل آسیا و آمریکا مصرف‌ کنندگان همیشگی خود را پیدا کرده است. داشتن برنامه‌ های طولانی مدت و صداقت در زمینه ارائه محصولات نیز از جمله استراتژی ‌های مهم این برند در راستای خدمت به مشتریان است. برند جهانی بوش اهمیت زیادی به رضایت مشتری داده و مشتری‌مداری را شعار خود قرار داده است. این برند معتبر به جای اینکه به مشتریان خاص خود وابسته باشد، سعی دارد از طریق ارائه خدمات مناسب و کافی به مصرف‌ کنندگان، مشتریان عام جهانی برای خود پیدا کند و به فروشی کارآمد در این زمینه دست یابد.

اتومبیل امن ‌تر، پاک ‌تر و مقرون ‌به‌ صرفه ‌تر

تولیدات مربوط به قطعات خودرو که کیفیت و کارآمدی آن ‌ها برای مصرف ‌کنندگان بسیار بالاست از سری محصولات موفقی است که این کمپانی آن را ارائه کرده است. ازجمله اقدامات استراتژیک برند بوش در زمینه تبلیغات محصولات مربوط به خودرو، فرایندی است که طی 30 سال اجرا شده و به برنامه 3S  شهرت دارد.

اهمیت دادن به نقش تمامی کارمندان

یک سری از چیزها هستند که ما می‌ توانیم آن‌ها را انجام دهیم و چیزهایی نیز وجود دارند که ما قدرت انجام آن‌ها را نداریم، چون فاقد توانایی و زمان لازم هستیم؛ اما نکته اصلی این است که بتوانیم مردمی را پیدا کنیم که برای ما کار انجام دهند. این سخن بوش است که در راستای اهمیت دادن به استخدام کارکنان خود گفته است. داشتن کارمندان مناسب در مکان ‌های درست یکی از استراتژی ‌های مهمی است که برند بوش آن را دنبال می‌ کند. ترویج اعتماد، خلاقیت و تفکر نوآورانه آن چیزی است که این کمپانی در کارمندان خود به وجود می‌آورد و در کنار آن، فراهم کردن یک فضای مناسب کاری نیز ازجمله اقدامات این شرکت برای عملکرد خوب کارمندانش است.

فیس ‌بوک ابزاری تبلیغاتی در دست کمپانی بوش

حضور هر برندی در رسانه‌ های اجتماعی موجب پیشرفت او خواهد شد. این کمپانی با ارزیابی ای که از برخورد کاربران اجتماعی خود دارد، به استراتژی ‌های بازاریابی خود جهت می‌ دهد. به طور مثال صفحه اجتماعی فیس ‌بوک، یکی از انتخاب ‌های این برند، جهت انجام فعالیت‌ های تبلیغات اینترنتی است. همچنین وبسایت اصلی این کمپانی نیز یکی دیگر از ابزارهای اینترنتی این برند است. طبق آمارهای گرفته ‌شده، در سال 2011 وبسایت این شرکت 46 هزار بازدید کننده داشت و 3500 نفر نیز در آن ثبت ‌نام کرده بودند، اما صفحه اجتماعی فیسبوک این برند در همان سال حدود 4 هزار طرفدار داشت و این آمار نشان می‌ دهد که کاربران اینترنتی برند بوش در صفحه فیس‌بوک آن حضور جدی ‌تری دارند.

متمرکز شدن بر طراحی مناسب

یکی از مولفه های مهم در راستای معرفی یک محصول نوپا به مردم، نحوه طراحی آن است. بر همین اساس، از راهکارهای مهمی که این کمپانی در معرفی محصولاتش به کار گرفته است طراحی دقیق و منحصر به ‌فردی است که از تصویر آن محصول دارد. بر این اساس می‌توان گفت شعار نوآوری شرکت بوش، تنها در کیفیت محصولات این شرکت کاربرد ندارد، بلکه در طراحی تبلیغات تصویری آن نیز بسیار کارآمد است.

از اهداف اساسی تیم طراحی بازاریابی این برند، ارائه تصویری که قابل ‌توجه باشد و در عین حال بتواند با مخاطب وارد تعامل شود می توان نام برد. به منظور رسیدن به این هدف نیز استفاده از برنامه ‌های دقیق نرم ‌افزاری که با فناوری ‌های جدید تطابق دارند، در دستور کار طراحان این برند قرار گرفته است. آنچه در یک تبلیغ تصویری مهم است، اثری است که کلمات و تصاویر بر ذهن مخاطب می ‌گذارند و برند بوش نیز به دنبال اثرگذاری مثبت بر مخاطبان دیداری خود است و به همین دلیل نیز تمرکز عمده ‌ای را بر طراحی مناسب تبلیغات خود پیاده می ‌کند.

دلایل موفقیت شرکت بوش

این برند یکی از شرکت های پر تجربه سابقه در حیطه ی لوازم خانگی می باشد. یکی از معیارهای مهم در خرید لوازم خانگی مثل یخچال، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی عملکرد مفید دستگاه است. به دلیل اینکه خرید لوازم خانگی بزرگ هزینه زیادی را می طلبند پس طبیعی است که هر نوع اشتباه در انتخاب غلط و خرید می تواند صدمه ای جبران ناپذیر به جیبتان وارد کند. انتخاب برند خوب و درست تعیین کننده کیفیت است، پس سعی داشته باشید که از آزمون کیفیت سربلند بیرون بیایید. از آن جایی که شرکت بوش همواره در این زمینه موفقیت خود را به همه نشان داده است قصد داریم تا در مورد دلایل موفقیت این برند بیشتر بدانیم.

پیشرو بودن در مصرف انرژی

در راستای مصرف بهینه انرژی برای حفاظت از کره زمین باید یاد آور شد که این برند رکورد‌ دار ثبت استاندارد های جدید در مصرف انرژی است. با محصولات این کمپانی می توانید تا پنجاه درصد در مصرف برق و هفتاد درصد در مصرف آب صرفه‌ جویی کنید. این برند همیشه انگیزه مضاعفی نسبت به رقبای خود برای گسترش لوازم خانگی کم مصرف داشته است.

بوش و تکنولوژی سبز

از سال های دور تا به امروز میزان مصرف در دستگاه ‌های مختلف حدود صد و چهل و هفت درصد کاهش داشته است. به طور مثال در ظرفشویی های اکتیو واتر به طور همزمان مصرف آب و برق را در مقایسه با مدل‌ های قبلی به میزان قابل ملاحظه ‌ای کاهش داشته است. در مدل‌ های خشک کن نیز میزان مصرف نسبت به مدل ‌های قبلی پنجاه و پنج درصد کاهش پیدا کرده است. یخچال و فریزرهای بوش نیز در میان مدل ‌های هم سطح خود در گروه کم مصرف ‌ترین محصولات موجود در بازار می ‌باشند. این ها همه نشانه های راهنمای بهبود زندگی امروز و آینده است و بیان کننده ی تمرکز برند بوش بر روی صرفه‌جویی در مصرف آب و برق و همچنین داشتن عملکردی عالی بر پایه تکنولوژی‌های جدید می‌باشد.

کنترل از راه دور

استفاده از فناوری های جدید گوشی موبایل و به کارگیری اپلیکیشن مخصوص از دیگر دلایل موفقیت این برند است و این کمپانی توانسته این امکان را برای کاربران خود فراهم کند که وسایل خانه خود را از دور روشن و خاموش و یا کنترل کنند، این ویژگی مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار گرفت و محصولات این برند را با سایر برند های تولید کننده ی لوازم خانگی متفاوت کرده است.

راندمان بالا و مصرف انرژی پایین

راندمان بالا و مصرف انرژِی پایین از فاکتورهایی است که در هنگام خرید به آن باید به آن دقت کنید. این شرکت با کمک اکتیو اکسیژن در ماشین لباسشویی راندمان و عملکرد دستگاه را در حین داشتن مصرف انرژی پایین توانسته بالا ببرد.

بوش به دور از هر ماده مضری است

در حال حاضر دنیا بیش تر از وقت دیگری به حفاظت از محیط زیست احتیاج پیدا کرده است، بوش در این زمینه استاندارد هایی را ایجاد کرده است و یخچال ‌های تولید خود در آلمان، یونان و اسپانیا را کاملاً به محصولات فاقد گاز کلروفلورو کربن‌ (CFC) و فلورو کربن‌ (FC) تبدیل نموده است.

تاریخچه شرکت بوش

محصولات شرکت بوش

محصولات زیادی از این کمپانی در بازار وجود دارد که شامل لوازم خانگی مخصوص آشپزخانه، ابزارهای برقی و رادیوهای مخصوص خودرو از گذشته تا به امروز است. ناگفته نماند که بعد از جنگ جهانی دوم نیازهای مردم به وسیله این برند برطرف می شد؛ از دیگر محصولات اصلی بوش در آن زمان، می‌توان به یخچال، لباسشویی و مخلوط کن اشاره کرد. بوش با استفاده از فناوری الکترونیک و دیجیتال در خودروها نظیر سیستم‌های ضد قفل ترمز موسوم به " ABS"، بیش از پیش در صنعت خودروسازی شناخته شد. حوزه بعدی فعالیت شرکت بوش، مخابرات بود؛ این شرکت فناوری‌هایی برای ماهواره‌های فضایی، تلفن‌های همراه و توسعه مخابرات ارائه کرد.

در نهایت باید گفت تنوع محصولات این کمپانی بسیار بالاست و گنجاندن همه موارد در یک متن  کار دشواری است و وقت زیادی را از شما کاربر گرامی خواهد گرفت . دراین مطالب فقط به تعداد محدودی از محصولات بوش اشاره نموده ایم تا با تکنولوژی ها و اهداف برند بوش تا حدودی آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید