جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تامین سلامت مالی کارمندان بر برند شرکت شما موثر است

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
تامین سلامت مالی کارمندان بر برند شرکت شما  موثر است

شرکت های موفق، برنامه های مهم و دقیقی را در نظر می گیرند و مطابق با همان برنامه‌ی تعیین شده امور و فعالیت ها را پیاده سازی و اجرا می‌کنند تا در طولانی مدت بتوانند به موفقیت های بزرگ و مهم دست یابند. این شرکت ها و سازمان ها، پس از مرحله ی گزینش و استخدام کارکنان جدید، یکی از نخستین مواردی که مورد توجه قرار می‌دهند، تامین سلامت مالی آنان و دقت و توجه در نحوه ی انجام شدن آن است زیرا اطمینان دارند که این امر هم برای موقیعت شرکت و رسیدن به دستاوردهای مهم و بزرگ، نقش مهمی ایفا می‌کند. سلامت مالی سازمانی به مفهوم توان سودآوری و تداوم فعالیت واحد اقتصادی می باشد.

سلامت مالی

طبق مطالعات مختلف این چنین بیان می‌شود که بیش از نیمی از مدیران اظهار داشته ‌اند که استرس مالی کارمندان باعث کاهش سطح کارایی آنان می‌شود و هزینه های زیادی را برای آن‌ها در پی دارد. همه ‌چیز از وام ‌های مسکن گرفته تا بدهی های مختلف بر روی انرژی و توان نیروی کار تأثیرگذار است و بروز استرس و اضطراب به عنوان یک مانع بزرگ برروی اعتماد به ‌نفس افراد تلقی می‌شود و همچنین و باعث می‌شود که استعدادهای منحصر به ‌فردشان را نتوانند به‌ خوبی بروز دهند و در کارشان استفاده نمایند.

برای دقت در انجام درست و صحیح تامین سلامت مالی کارمندان، نخستین مسئولیت شما به عنوان یک مدیر این است که اطمینان حاصل کنید بسته ‌های جبران خدمات و حقوق و دستمزد پرداختی به افراد شرکت شما، مطابق با معیارهای در نظر گرفته شده باشد و همگام با تورم، مسیرهای کافی را برای حرکت رو به‌ جلو فراهم کند. اما برای کارگران در تمام سطوح پرداختی، هدایت مالی رایگان می‌تواند یک مزیت عالی باشد که ارزش ‌افزوده ملموس را برایشان فراهم می‌کند.

اگر بخوایم دقیق تر در این موضوع وارد شویم و آن را یکی از ضروریات انجام فعالیت های شرکت در نظر بگیریم باید بگوییم که از رسالت ‌های اساسی مدیریت منابع انسانی، نگهداشت کارکنان توانمند  و در نظر داشتن برنامه هایی برای آن می‌باشد.

 از آنجایی که اقدامات نگهداری، مکملی بر سایر اقدامات و فرایند‌های مدیریت منابع انسانی است، حتی اگر عملیات کارمند یابی، انتخاب، انتصاب و سایر اقدامات پرسنلی به بهترین و صحیح ترین شیوه انجام شود، ولی بدون توجه کافی به امر نگهداری نتایج حاصل از اعمال مدیریت، چندان چشمگیر نخواهد بود. نظام نگهداری منابع انسانی ابعاد متعددی را شامل می‌شود که می‌توان آن ها را به دو دسته تقسیم نمود: دسته اول در رابطه با حفظ و تقویت جسم کارکنان است مانند برقراری بهداشت و ایمنی در محیط کار، اجرای برنامه ‌های ورزش و تندرستی و دسته دوم شامل مواردی است که منجر به افزایش روحیه  و علاقمندی کارکنان به کار و محیط کار شود، مانند خدماتی چون بیمه و بازنشستگی و خدمات پرسنلی. اگر به موارد بیان شده و خصوصا دسته‌ی دوم با دقت نظر کرده و آن را به نحو احسن انجام دهید به مرور زمان، امنیت شغلی در کارکنان  شما ایجاد شده و به رضایت شغلی آن ها منتهی می‌شود که این امر به نوبه‌ی خود از اهمیت بسزایی برخوردار است و می‌توان گفت که تامین سلامت مالی کارمندان بر برند شرکت شما  موثر است.

نپرداختن به دغدغه‌ های مالی کارکنان، بهره‌ وری و پول را مستقیما از کسب‌ و کار شما خارج می‌کند، زیرا باعث کاهش روحیه شرکت و ایجاد عدم تمرکز قابل‌ توجه می‌شود. مهم است که شرکت شما، کارمندان خود را برای موفقیت در هر جنبه‌ ای از زندگی همراهی کند و امور مالی آن‌ها برای شرکت مهم باشد، معمولا اینگونه بیان می‌شود که امور مالی برای اکثر افراد یک مساله ی شخصی محسوب می‌شود، بنابراین پرسیدن سؤالات ناخواسته یا ارائه توصیه ‌های ناخواسته می‌تواند نتیجه‌ی معکوسی داشته باشد. اگر سازمان شما آماده است تا به‌ صورت دلسوزانه و قدرتمند، همراه با ارتقاء نام تجاری معتبر شرکت، به ‌سلامت مالی کارمندان خود بپردازد، می‌توانید اطمیناد داشته باشید که گام در مسیر موفقیت گذاشته و به شیوه ای مؤثرتر آن را طی می‌کنید.

در مقاله حاضر تأکید اصلی بر روی بحث تامین سلامت مالی کارکنان است که منجر به کاهش چشمگیر استرس در محیط  کار شده و با تمرکز بر روی موارد مهم تر شرکت شما را در مسیر رشد و پیشرفت بیشتر سوق می‌هد. توجه و بکارگیری مطالب و نکات بیان شده، در افزایش ایمنی و سلامت محیط  کار، بهینه سازی سطح استرس و ایجاد امنیت شغلی مناسب و در نهایت ایجاد رضایت شغلی موثر است و باید گفت این موضوع از عوامل مهم و کاربردی است  که در بهبود مستمر و تعالی سازمان ‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: برقراری روابط مثبت و سازنده با کارمندان دورکار

برنامه مناسبی را برای  سلامت مالی کارمندان خود ایجاد کنید

هیچ فرمول جادویی برای اطمینان از سلامت مالی کارکنان شما وجود ندارد زیرا وضعیت هر یک از افراد و کارمندان شما نسبت به دیگری متفاوت است و باید گفت که نیاز به سطح توجه و راه‌ حل ‌های مختلف دارد. شما می‌توانید موارد مختلفی را در نظر گرفته و به کمک آن تمهیدات درست و صحیح را در نظر بگیرید به عنوان مثال، نظرسنجی ‌های نا محسوس روش خوبی برای بررسی و شناخت نگرانی و دغدغه های‌ کارمندان بوده و شما را برای طراحی و ایجاد یک استراتژی مناسب یاری می‌کند.

وضعیت مالی شرکت ‌ها و سازمان ها موضوعی است که همیشه مورد توجه بوده و یک پروسه‌ی طولانی مدت است، اما تعداد زیادی از کارمندان شما نگرانی‌ های خاص خود را در مورد امنیت مالی دارند که بسیار سریع ‌تر  باید مورد توجه قرار گیرند.

با این ‌وجود، تلاش برای پاسخ گویی به نگرانی ‌های هر کارمند، می‌تواند وقت و منابعی را که باید ذخیره کنید را هدر بدهد. به همین دلیل است که استخدام یک شرکت سلامت مالی، برای رفع نیازهای شرکت می‌تواند توجه همیشگی را از یک منبع خارجی برای اطمینان از حفظ  حریم خصوصی آن‌ها، به کارکنان جلب کند بدون این‌ که منابع داخلی شما به سرعت استفاده شده و کاهش یابد.

بنگاه‌ های سلامت مالی در بررسی و پرداختن به انواع گسترده‌ ای از نگرانی‌ های مالی کارمندان تخصص دارند. این شرکت ‌ها برای کلیه مشتریان برنامه ‌های سلامت مالی سفارشی ارائه می‌دهند، به این معنی که به‌ صورت اختصاصی به افراد کمک می‌کنند. با وارد کردن اطلاعات کارمندان به سیستم‌ عامل، آن‌ها از ابزارهای مختلف مرجع خدمات مالی گرفته تا پس ‌انداز بازنشستگی، ابزارها و مواردی ‌را که نیازهای خاص آن‌ها را برطرف کند، دریافت کنند. یافتن یک ارائه ‌دهنده مستقل متمرکز بر سلامت کارمندان، بدون توصیه محصولات ارائه ‌دهنده خاص، در پشتیبانی از اهداف اعضای تیم شما مهم است.

برای تامین سلامت مالی کارمندان از یک متخصص مجرب کمک بگیرید

در حالی که بنگاه‌ های سلامت مالی برای حفظ موفقیت مالی طولانی‌ مدت کارمندان شما عالی هستند، برای به حداقل رساندن استرس مالی، بعضی ‌اوقات موارد خاص باید سریعا مورد توجه قرار گیرد. شاید متوجه شده باشید که تعداد زیادی از کارمندان نگران بازپرداخت بدهی وام های خود هستند و یا این ‌که بخش بزرگی از شرکت نگران مدیریت وام‌ های خود هستند.

تعداد زیادی از کارمندان در مورد نگرانی ‌های مربوط به پول خود به مشاوره اختصاصی نیاز دارند، این بدان معناست که یک کارشناس مالی متخصص در مورد نگرانی‌ های خاص کارمندان شما می‌تواند استخدام شود و با توجه به تجربه و تخصصی که در این زمینه دارد مشاوره و راهنمایی های اصولی و کاربردی به شما ارائه دهد تا بتوانید با توجه به همان راهکار ها به تامین سلامت مالی بپردازید و از نتایج مفیدی که برای شما به ارمغان می‌آورد بهرهمند شوید.

فقط در یک جلسه می‌توانید سودهای کلانی را از کاهش استرس کارمندان به دست آورید و همان‌ طور که برندهای موفق بر اساس پاسخ گویی به نیازهای مشتریان ساخته می‌شوند، همین اصل در مورد چگونگی پاسخگویی به نیازهای کارمندان شما نیز صادق خواهد بود.

تعداد زیادی از مشاوران برای مشاوره به کارمندان شما در مورد مسایلی که با آن مواجه اند و درگیری زیادی را برای آن ها ایجاد کرده به طوری که نمی‌توانند و شاید نمی‌خواهند فعالیت های روزانه ی خود را به خوبی انجام دهند، وجود دارد و اختصاص فرصت برای رسیدگی به برخی موارد خاص می‌تواند هرگونه شرمساری و خجالتی که ممکن است کارکنان در مورد داشتن برخی نیازهای مالی یا مسائل مختلف احساس می‌کنند را از بین ببرد.

از بین بردن ناراحتی ‌ها پیرامون کشمکش ‌های مالی می‌تواند یک کار بزرگ برای شرکت شما باشد و به افراد این امکان را می‌دهد تا احساس راحتی بیشتری نسبت به خودشان داشته و همچنین از اعتماد بیشتری نسبت به محیط کار خود برخوردار باشند. این فرد با بهره مندی از تخصص خود به شما کمک می‌کند جلوی بروز مشکلات بزرگ و جدی را در شرکت خود گرفته و حتی آینده‌ی کاری شرکت خود و کارمندان را به بهترین سبک و شیوه اداره کنید و شاهد موفقیت های مهم باشید.

سلامت مالی

بیشتر بخوانید: چه زمانی باید به رقیب کاری توجه داشت و چه زمانی نه؟

بر روی سلامت مالی کارمندان تمرکز کنید

به ‌ندرت مشاهده شده که استرس مالی یک پدیده‌‌ی ایزوله شده باشد زیرا زمانی که بروز می‌یابد به همراه خود مسایل و مشکلات بزرگ تر را به همراه می‌آورد شاید این موضوع ساده به نظر بیاید و حتی تفکری هم در مورد سلامت مالی کارمندان نشود. ولی باید بر این نکته واقف باشید که عدم توجه به آن،‌ در طولانی مدت روند فعالیت های شرکت را دچار اختلال می‌کند.

مشکلات ناشی از منابع مالی ناسالم ممکن است در هر جنبه ‌ای از  رویداد های زندگی گسترش یابد و بر سلامت جسمی و روانی افراد نیز تأثیر بگذارد. بنابراین این امر مصون از حیطه ی کاری  شما و رفتارهای کارمندان تان نیز نمی‌باشد. به عنوان یک کارفرما، وظیفه شما نه ‌تنها کاهش استرس مالی بلکه ارتقاء یک مأموریت کلی از سلامتی  مالی کارمندان است. شما می‌توانید با توجه به شناخت نیاز های کارمندان برنامه ی همه جانبه ای را در نظر بگیرید، به‌ عنوان‌ مثال، از مراقبت ‌های بهداشتی استفاده کنید، زیرا می‌توان گفت تقریبا تمامی بزرگسالان پول کافی در اختیار ندارند تا بتوانند به راحتی از پس پرداخت هزینه‌ی اضطراری بهداشت و سلامت خود برآیند، در نظر گرفتن مبلغی برای این منظور کارمند می‌تواند بسیار مفید واقع شود و آسودگی خاطر را برای وی به همراه دارد. حتی کارکنانی که ممکن است احساس ثبات مالی کنند، اگر مراقبت‌ های بهداشتی آن‌ها نا کافی باشد همیشه در معرض خطر هستند. این واقعیت نشان می‌دهد که سلامتی شامل بسیاری از موارد مربوط به بهداشت و تندرستی است.

فرهنگ اداری یک عامل تعیین ‌کننده بزرگ در سلامتی است که با بهره‌ وری و خوشبختی شخصی گره‌ خورده و عجین شده است. ایجاد یک فضای امن و راحت برای کارکنان و صحبت در مورد نگرانی ‌ها و دغدغه های فراوانی که بدان دچار هستند و پیدا کردن منابع، کاری غیر ضروری و تجملی نیست، بلکه موضوعی مهم و بسیار ضروری می‌باشد و بازپرداخت ارزشمندی را ایجاد می‌کند. هر چیزی که باعث افزایش رفاقت و اعتماد بین کارکنان شود، احتمالا استرس را در کل شرکت کاهش می‌دهد. بنابراین طراحی و تبیین و اجرای  برنامه‌ های تناسب مالی در فرهنگ سلامتی شرکت‌ ها مهم و مفید است.

استرس مالی بر نیروی کار و همچنین برندهای تجاری تاثیر می‌گذارد. با همکاری با کارمندان خود و ارائه راهکارهایی که برای آن‌ها مؤثر است، می‌توانید به شرکت خود کمک کنید تا از ضررهای ناشی از بروز و وجود استرس جلوگیری کنید و برند شرکت را در هر مرحله  تقویت کرده و به شرایط بهتر و بالاتری برسانید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید