جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

دنیای بدون اینترنت

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
دنیای بدون اینترنت

تصور کنید یک روز صبح، از خواب بیدار شدید و متوجه می­‌شوید از امروز به بعد اینترنتی وجود نخواهد داشت. نبود اینترنت چه بلایی سر زندگی­تان خواهد آورد؟ کدام یک از فعالیت­‌های زندگی­تان بیشتر از بقیه مختل خواهد شد؟ وابستگی به اینترنت چنان در زندگی تمام ما نفوذ کرده است که نبود آن می‌­تواند ضربه‌­های بزرگی به زندگیمان وارد کرده و رفاه آن را مختل نماید. موافق نیستید؟ آیا تصور می­‌کنید مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد؟ خب اجازه دهید تخیل شما را کمی فعال­‌تر کنیم و چند مورد از مزایای اینترنت که شاید برایتان عادی شده‌اند را نام ببریم.

تاثیری که اینترنت بر زندگی شخصی ما می­‌گذارد

اولین تغییری که نبود اینترنت در زندگی شما ایجاد خواهد کرد، ضعیف شدن ارتباط با خانواده، نزدیکان و دوستانتان خواهد بود. عدم استفاده از پیام رسان­‌ها، تماس صوتی و تصویری اینترنتی، مشاهده‌­ی تصاویر در نرم افزاری مانند اینستاگرام و... شما را به شدت منزوی خواهد کرد. اگر در محلی دورتر از اعضای خانواده یا دوستانتان زندگی می‌کنید باید بدانید که دیگر قادر به دیدن چهره‌­ی آن‌ها نخواهید بود مگر آنکه تن به مسافرت‌­های طولانی دهید. از وضعیت آن‌ها به صورت در لحظه مطلع نخواهید شد و این توانایی را هم ندارید که دیگران را در جریان شرایط خودتان قرار دهید مگر آن‌که گوشی خود را بردارید شماره‌­ی آن‌ها را بگیرید و صحبت کنید. در طول روز چندبار می‌­توانید این کار را انجام دهید؟ شماره­ی تمام دوستان و نزدیکانتان را دارید؟ از هزینه‌­ی تماس و ارسال پیامک آگاهید؟

اینترنت

در نبود اینترنت، از بسیاری از آموزش‌ها و کُتُبی که بر روی آن قرار می‌­گیرند بی‌­بهره خواهید شد. مشکلی که با تماشای یک کلیپ آموزشی رفع می­شد حالا نیاز به یک متخصص و صرف هزینه دارد. شما می­‌توانستید از طریق اینترنت مهارت‌های زیادی پیدا کنید و آن‌ها را در زندگی­تان به کار ببندید یا از طریق آن‌ها کسب درآمد کنید مثل نقاشی، آشپزی، هنرهای دستی و...

بیشتر بخوانید: فناوری اینترنت 5G، جدیدترین تکنولوژی شبکه ای جهان

شما امروز می‌­توانید از داخل خانه و از طریق یک تلفن همراه، نقطه به نقطه‌­ی دنیا را ببینید، اما بدون اینترنت شما تنها باید تصور کنید. اطلاع از وضعیت آب و هوا و میزان ترافیک راه‌­ها که لازمه­ی اصلی یک مسافرت بیخطر و ایمن هستند، ممکن نخواهند بود. درست است که اینترنت با هدف کمک­‌رسانی و راحتتر کردن زندگی ایجاد شده است، اما آیا می‌توانیم جنبه­ی سرگرمی آن را نادیده بگیریم؟ بازی­ های اینترنتی و فضاهای مجازی اگرچه به شدت اعتیاد آوراند با این حال استفاده‌­ی درست از آن‌ها می­‌تواند یک تفریح و سرگرمی سالم ایجاد کند.  

دنیای بدون اینترنت؛ یک دنیا روی دور کُند

نام‌ه­ای را تصور کنید که در کمتر از چند ثانیه از طریق ایمیل به شما می­‌رسد، حادثه­ای را تصور کنید که در عرض چند دقیقه پس از وقوع در آن سر دنیا، از آن مطلع می‌شوید، نتایج آزمونی را تصور کنید که چند ساعت بعد از برگزاری، روی سایت قرار گرفته است، مشاهده‌­ی طراحی لباسی که یک برند مشهور دقایقی قبل از آن رونمایی کرده است، گوش دادن به موسیقی که  تنها چند لحظه از انتشار آن می­‌گذرد، فایل­های تصویری و ویدئویی پرحجمی که با یک کلیک به آن سردنیا ارسال می­‌شوند، شما تمام این‌ها را مدیون اینترنت هستید. حالا چشم‌هایتان را ببندید و صف ­های طولانی را تصور کنید، صف بانک برای پرداخت یک قبض برق، صف یک درمانگاه برای رزرو نوبت، صف خرید غذا از یک اغذیه فروشی، صف ماشین‌­های پشت سرهمی که خیلی از آن‌ها به خاطر یک چرخش اشتباه سر یک پیچ که گمان می­‌کردند راه درست است، در این ترافیک گرفتار شده‌­اند، صف ثبت­نام در دانشگاه یا یک دوره­‌ی آموزشی، صف خرید بلیط قطار، هواپیما و اصلاً حتی سینما. اینها تنها لحظه‌ای از زندگی بدون اینترنت هستند. یک دنیای پر از انتظار، صف و معطلی.

اینترنت

بلایی که نبود اینترنت بر سر تجارت ها می‌­آورد

وابستگی به اینترنت تقریباً در تمام تجارت‌های دنیای امروز وجود دارد، چه تجارت کوچک باشد و چه در سطح کلان. کم­‌ترین فایده‌­ی اینترنت برای دنیای تجارت، معرفی و فروش محصولات و خدمات است. اینترنت، شما را در معرض دید قرار می­‌دهد دیگر نیاز نیست محصول شما دهان به دهان معرفی شود، با گرفتن تصاویر باکیفیت، توضیح در مورد محصول و یا حتی ضبط ویدئوهایی کوتاه از آن و قراردادن آن‌ها در یک وبسایت، می‌­توانید محصول و خدمات خود را به مردمی که آن طرف کره‌­ی زمین زندگی می‌کنند نیز، معرفی کنید. حتی خریداران نیز در این میان از مزایای اینترنت استفاده می‌کنند. در نبود اینترنت آن‌ها نیز نخواهند توانست محصولات و خدمات مختلف را بشناسند و از آن بی­‌بهره می­مانند همچنین در صورتی که خرید اینترنتی از بین برود، خرید بسیاری از محصولات عملاً برای ما غیرممکن می­‌شود حتی اگر آن‌ها را بشناسیم. نباید تجارت­‌های مبتنی بر اینترنت را نیز فراموش کنیم. میلیون­‌ها شغلی که اینترنت ایجاد کرده است همگی از بین خواهند رفت و افراد زیادی شغل خود را از دست خواهند داد.

بیشتر بخوانید: تکنولوژی اینترنت اشیا IOT و چالش‌های امروزی

سلطه‌ی تکنولوژی­‌های وابسته به اینترنت بر دنیا

اگر همین لحظه اینترنت شما قطع شود چه نرم افزارهایی روی گوشی شما از کار خواهد افتاد؟ تا به حال از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کرده‌­اید؟ اینکه این تاکسی­‌ها چقدر زودتر از تاکسی‌­های قدیمی پیش شما می‌­رسند و حتی هزینه­‌ی کم‌تری دریافت می­‌کنند به نظرتان آمده است؟ برایتان پیش آمده است که در خارج از شهر ماشینتان خراب شده باشد و از طریق نرم افزار به نزدیک‌ترین مکانیک درخواست کمک بفرستید بدون آنکه نیاز به دانستن نام، شماره تماس یا محل کار او داشته باشید؟ دقت کرده‌­اید که اینترنت چه نقش پررنگی در کنترل ترافیک دارد؟ این ویژگی را مدیون نرم افزارهای مسیریاب گوشی هوشمند خود هستید که از اینترنت استفاده می‌­کنند. فقط این نیست، خریدهای اینترنتی چه کالا، چه غذا و چه هرچیز دیگر تنها توسط یک گوشی آن هم از داخل خانه، حجم زیادی از ترافیک شهری را کاهش داده است. خود همین خرید اینترنتی هم مزایای زیادی برای شما داشته است، اینکه به گستره­ی تنوع عظیمی از هر آنچه که می‌­خواهید دسترسی دارید، اینکه می‌­توانید نظرات کاربرانی که قبلا از آن مکان خرید کرده‌­اند را بخوانید و حتی اینکه در هر ساعت از شبانه روز و حتی روزهای تعطیل می‌توانید ثبت سفارش انجام دهید همه و همه تنها بخشی از مزایای اینترنت اند.

راستی گفتیم گوشی هوشمند! اصلاً بدون اینترنت گوشی هوشمند چه معنایی دارد؟ به روزرسانی نرم افزارها چطور انجام خواهد شد؟

اینترنت

بیشتر بخوانید: مرورگرهای نا امن و راه‌های جلوگیری از نفوذ به آن

بی­خبری و سکوت علمی، ارمغان دنیای بدون اینترنت!

تصور کنید شما یک کشف علمی انجام داده­‌اید، چقدر طول می­‌کشد که اخبارش به آن سر دنیا مخابره شود؟ اصلاً از کجا می­‌خواهید مطمئن شوید شخص دیگری روی آن کار نمی­‌کند یا آن را از قبل اختراع نکرده است؟ اتفاقی که بارها و بارها در دوره­‌های قدیم شاهد آن بوده­ایم و آزمایشات زیادی که به خاطر مطلع نبودن از آزمایشات دیگر افراد و بهره نبردن از نتایج آن‌ها، شکست خورده‌­اند درصورتی که می­شد با در نظر گرفتن تمام آن نتایج، خیلی زودتر به کشف‌­هایی دست پیدا کنیم که زندگی را برای مردم آسان تر می­‌کردند. درست است، بیشتر ما یک مخترع علمی نیستیم پس بیایید مثال ملموس ­تری بزنیم؛ چاپ یک کتاب یا مقاله‌­ی علمی چقدر طول می­‌کشد؟ ثبت یک مقاله در وب سایت چطور؟ تازه ما فرض را بر این می­‌گذاریم که کتابخانه­‌ی شهر به شما نزدیک است؛ بسیار جامع است و انتشارات شهر شما سریعاً کتب جدید دنیا را به روشی که نمی­‌دانید چیست پیدا کرده، ترجمه و چاپ می‌­نماید و صدها نسخه از آن تهیه کرده و همه را در کتابخانه‌­ای رایگان در اختیار عموم می­‌گذارد. در نبود اینترنتی که تازه‌­های علمی را منتشر کند و اطلاعات افراد را به روزرسانی کند، چقدر بر چهره‌ی دنیای علم، گرد کهنگی خواهد نشست.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید