جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

راز جوانی و زیبایی پوست با ماسک های طبیعی!

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
راز جوانی و زیبایی پوست با ماسک های طبیعی!

در تمام دوران ها از زندگی و تاریخ بشر، همواره انسان ها به زیبایی و جوانی خود اهمیت بسیار زیادی می‌دادند، از زمان هابیل و قابیل گرفته تا به امروز، زیبایی در اولولیت بوده و در قرن های گذشته برای زیبایی بیشتر با ابزار های اولیه بسیار ساده عمل زیبایی اجزای صورت و بدن وجود داشته است؛ در این عصر جدید بانوان برای داشتن زیبایی و جوانی پوست، راه‌های زیادی را می‌توانند انتخاب کنند اما بی ضرر ترین و سالم ترین و بهترین راه برای داشتن پوست سالم و شاداب و جوان، استفاده از ماسک های طبیعی است. ماسک های طبیعی از دل طبیعت سر بر می‌آورند، از گل ها و گیاهان دارویی و میوه ها و سایر نعمت های پروردگار تهیه می‌شوند. در ادامه شما را با چند نوع ماسک طبیعی آشنا می‌کنیم که می‌تواند پوست شما را زیبا و بدون لکه، جوان و سالم و باز سازی کند.

ماسک طبیعی عسل و تاثیرات آن بر روی زیبایی پوست!

عسل، ماده ی غذایی بسیار ارزشمندی است که از عصاره‌ی گل ها و گیاهان دشت و صحرا ساخته شده و بسیار مغذی بوده که سرشار از املاح و ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است و تاثیرات فوق العاده ای بر روی اجزا بدن دارد، از جمله خواص عسل، تاثیرات ویژه ی آن بر روی زیبایی پوست است؛ استفاده از ماسک طبیعی عسل بر روی پوست، می‌تواند تاثیر چشمگیری در لطافت، نرمی، اثر لکه بری و ترمیم جای جوش داشته باشد، استفاده از ماسک طبیعی عسل به مدت هفته ای چند مرتبه، می‌تواند پوست را مغذی کرده و املاح و ویتامین های مورد نیاز پوست را به آن برساند و پوست را زیبا و سالم نگه بدارد. استفاده از ماسک طبیعی عسل برای انواع پوست ها مناسب است و خواص خود را بر روی پوست های خشک بیشتر نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: در مورد سلامت پوست خود بیشتر بدانیم

طرز تهیه ماسک طبیعی تخم مرغ و اثر آن بر روی پوست!؟

ماسک طبیعی تخم مرغ، از همان تخم مرغ معمولی درست می شود، البته اگر تخم مرغ محلی باشد خواص و تاثیرگذاری آن دو چندان می‌شود. قسمت زرده و سفیده یک عدد تخم مرغ راجدا می کنیم، ما به سفیده تخم مرغ برای زیبایی پوستمان احتیاج داریم، صورتتان را با آب ولرم بشویید و سپس یک لایه از سفیده تخم مرغ را با براش بر روی پوست صورتتان بمالید و بعد از نیم ساعت آن را بشویید. این ماسک قدرت لایه برداری دارد وسلول های مرده پوست را از روی پوست پاک می‌کند و همچنین استفاده ماهی چند مرتبه از این ماسک طبیعی تخم مرغ سبب می‌شود که منافذ باز پوست کاهش پیدا کند و سبوم (چربی پوست) را کاهش می‌دهد همچنین قدرت پاک کنندگی لکه های پوست و کاهش سیاهی دور چشم را دارد و مقدار phپوست را کنترل می‌کند و خاصیت ضد آکنه ای دارد.

طرز تهیه ماسک طبیعی حنا و اثر آن بر روی پوست!

حنا، یا همان پودر حنا از برگ درخت حنا تهیه شده و دارای ویتامین ها و خواص زیادی است و خاصیت تسکین دردها داشته وبرای پوست مفید بوده و سلامت و زیبایی و آبرسانی و جوانی پوست را به ما می‌بخشد. طرز تهیه ماسک طبیعی حنا بدین صورت است که: چند قاشق از پودر حنا را درون کاسه ای از آب ولرم می ریزیم و پنج دقیقه به آن استراحت می‌دهیم تا حالت خمیری پیدا کند (هرچه شل تر باشد بهتر جذب پوست می‌شود، نکته: برای استفاده بر روی پوست صورت و نواحی حساس باید از حنای بی رنگ که در عطاری ها موجود است، استفاده شود). ماسک طبیعی حنا دارای خاصیت ضدعفونی کننده وضد باکتری است، این ماسک طبیعی برای رفع آفتاب سوختگی پوست بسیار استفاده می‌شود و باعث کاهش چربی پوست شده و در از بین بردن لکه های تیره و آکنه و جای جوش بسیار مفید است و ضد آکنه نیز می‌باشد و همچنین خاصیت جوان سازی و دادن خاصیت الاستیکی به پوست است که باعث کاهش چین و چروک پوست می‌شود، ماسک طبیعی حنا یک آب رسان بسیار قوی برای پوست نیز به شمار می‌آید.

ماسک طبیعی خیار و تاثیر آن بر روی پوست!

خیار یکی از میوه هایی است که برای شادابی و جوان سازی پوست بسیار کاربرد داشته و بسیار مفید است. ماسک طبیعی خیار یک آب رسان فوق العاده برای انواع پوست ها به شمار می‌آید و باعث ازبین رفتن پف و سیاهی اطراف چشم شده و همچنین شفافیت را به پوست بخشیده و جای جوش و آکنه ها را به مرور زمان بعد از استفاده مداوم از بین می‌برد. خیار را به هر صورتی که دلخواهتان است برش دهید یا رنده کنید و بعد از اینکه پوستتان را خوب تمیز کردید از ماسک طبیعی خیار بر روی پوست صورتتان بگذارید و بعد از 20 الی 30 دقیقه آن را بشویید، شما با این کار آب کافی را به پوست صورتتان رسانده این و از ایجاد چین و چروک در پوستتان جلوگیری کرده اید. ماسک طبیعی خیار خنک کننده است و التهابات و جوش و آکنه را بسیار بسیار کاهش می‌دهد. می‌توانید ماسک خیار را با هر چیز دیگری (مثلا ماسک های طبیعی دیگر) مخلوط کرده و از اثر بخشی بی نظیر ماسک های طبیعی استفاده لازم را ببرید. از مواد موجود در میوه خیار در ساخت بسیار از وسایل بهداشتی و سلامتی، برای زیبایی پوست استفاده می‌شود.

ماسک طبیعی خیار

بیشتر بخوانید: راز های زیبایی پوست

ماسک طبیعی لیمو ترش چگونه پوست را زیبا می‌کند؟!

لیمو ترش، جزء خانواده مرکبات است و دارای ویتامین c فراوان است که یکی از ویتامین های ضروری برای سلامت پوست است و همچنین دارای خاصیت اسیدی است که می‌تواند مقدار ph بالای پوست را کنترل کند، لیموترش تازه و استعمال آن بر روی پوست، می‌تواند پوست را صاف و عاری از جوش و آکنه نگه بدارد و جای اسکار و لکه ها را به مرور زمان بعد از چندین بار استفاده از بین ببرد. لیمو ترش یک ماسک طبیعی برای روشن تر کردن پوست است و از آن برای رفع تیرگی نواحی شرمگاهی و کشاله ران زیر بغل و از بین بردن سیاهی دورچشم و جای جوش بسیار استفاده می‌شود. از ترکیبات موجود در لیموترش در آب رسان های قوی و همچنین لایه بردار ها و اسکراب ها استفاده می‌شود. لیمو ترش تازه را آب بگیرید و با یک براش یا انگشت از آب لیمو ترش بر روی قسمت تمیز پوست بمالید و بعد از 30 دقیقه بشویید، این ماسک لایه مرده پوست را از بین برده و سبوم پوست را که عامل ایجاد آکنه است از بین می‌برد و باعث شفافیت و از بین بردن جوش های سر سیاه و جلوگیری از ایجاد چین و چروک و پیری پوست می‌شود. لیمو ترش منافذ باز پوست را بسته و میزان تولید چربی بیش از حد پوست را کنترل می‌کند.

طرز تهیه ماسک طبیعی آرد نخودچی و اثر آن بر روی زیبایی پوست!

همه ما نخود چی را می‌شناسیم و یکی از تنقلات محسوب میشود که از آن در پخت شیرینی و ...نیز استفاده می‌شود؛ اما امروز شما را با ماسک طبیعی نخودچی و تاثیر بسیار خوب آن بر روی پوست آشنا خواهم کرد. آرد نخودچی را از عطاری ها یا شیرینی فروشی ها می‌توانید تهیه کنید و برای تهیه ماسک دو الی سه قاشق از آرد را درون یک لیوان آب ولرم بریزید تا حالت خمیری به دست آید البته باید کمی شل تر از حالت خمیری معمولی باشد و بصورت دلخواه می‌توانید از (گلاب یا روغن نارگیل یا روغن درخت چای) استفاده کنید و سپس آن را بر روی پوست و قسمت هایی از پوست که لکه و جایی که جوش دارد بمالید، این خمیر عفونت و جوش ها را خسشک کرده و از ایجاد آکنه و جوش در پوست جلوگیری می‌کند، بسیاری از افراد از این ماسک برای سفید کردن پوست و از بین بردن سیاهی دور چشم استفاده می‌کنند، این ماسک پوست را کمی خشک می‌کند برای افرادی که پوستشان خشک است آن را با عسل یا روغن نارگیل مخلوط کرده و استفاده کنند. ماسک طبیعی آرد نخود چی پوست را تقویت می‌کند و به پوست حالت درخشندگی می‌دهد و لایه بردار خوبی است و جوانی پوست و زیبایی پوست را به ما ببخشد و همچنین می‌تواند قسمت های سیاه مانند آرنج و زانو را نیز سفید کند. این ماسک منافذ باز پوست را به خوبی می‌بندد و در ماه می توانید 6 الی 7 بار از این ماسک استفاده کنید و پوست خود را جوان و زیبا و عاری از هرگونه جوش نگه بدارید و از شر جای لکه ها و جوش ها خلاص شوید.

روش تهیه ماسک طبیعی آب برنج و درمان لکه های پوستی!

برنج یک ماده ی غذایی ارزشمند است که دارای املاح و ویتامین ها و اسید آمینه ها و مورد نیاز بدن است، دارای اسید فورولیک است که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی و ماده ی آلانتوین است که خاصیت ضد التهابی دارد و پوست سالم را به ما می‌بخشد. یک پیمانه کوچک برنج (برنج اگر محلی باشد بسیار سریع تر جواب می‌گیرید)، را درون نیم لیتر آب بجوشانید تا زمانی که سر آب کف کند، به هیچ عنوان مواد دیگری چون نمک یا روغن به آن اضافه نکنید و سپس اجازه دهید کمی خنک شود و بعد آن را درون قالب جایخی بریزید و در فریزر بگذارید تا یخ ببندد (این کار برای تاثیر گذاری سریع تر است) سپس از ماسک طبیعی آب برنج که به شکل قالب های کوچک یخی درآمده اند بر روی پوستتان استفاده کنید و به شکل دورانی بر روی پوستتان ماساژش دهید، آب برنج خاصیت سفید کردن پوست را دارد و درمان لکه های قدیمی پوست است، هرگونه لکه را می‌تواند ازبین ببرد و از ایجاد آکنه و جوش جلوگیری می‌کند و همچنین باعث آب رسانی قوی پوست شده و از پیری پوست جلوگیری می‌کند گفته شده که راز زیبایی و شفافیت پوست کره ای ها همین ماسک طبیعی آب برنج است، با این ماسک طبیعی پوست خود را سفت تر و جوان تر و شاداب تر کنید و برای همیشه با جوش های التهابی و یا جوش های سرسیاه خدا حافظی کنید.

بیشتر بخوانید: چگونگی حفاظت از پوست

ماسک طبیعی سیب زمینی و درمان لکه ها!

سیب زمینی به عنوان قوی ترین ماسک طبیعی از بین برنده لکه های پوستی در اختیار شماست پس الکی پول هایتان را خرج دارو های شیمیایی نکنید و از ماسک طبیعی سیب زمینی استفاده کنید و در آیینه، پوست خود را شفاف و بدون لکه و بدون جای جوش ببینید. خب یک سیب زمینی را پوست بگیرید و خوب بشویید سپس آنرا رنده کنید یا میتوانید با دستگاه میکسر آن را به حالت خمیری در بیاورید، سپس آن را بر روی رکه ها و قسمت های تیره بدن بگذارید و بعد از نیم ساعت الی چهل و پنج دقیقه بشویید، ماسک طبیعی سیب زمینی مانند وایتکس برای پوست است و بسیار پوست را روشن می کند از این جهت می‌تواند درمان لکه های پوستی باشد و لکه را از صورت شما محو کند و چهره ی شما را زیبا و سفید کند، استفاده از ماسک طبیعی سیب زمینی به این صورت سیاهی دور چشم را هم درمان می‌کند و چند درجه رنگ پوست شما را روشن می‌سازد.

روش تهیه ماسک طبیعی سدر و خواص آن برای زیبایی پوست!

ماسک طبیعی سدر، یکی از راه های کم هزینه و بسیار قدرتمند در حل مشکلات پوستی است. پودر سدر را از عطاری ها تهیه کنید با آب ولرم مخلوط کنید و ماسک آن را تهیه کنید و بر روی پوست بگذارید و بعد نیم ساعت بشویید، از این ماسک طبیعی هفته ای یک الی دو بار هم می‌توانید استفاده کنید چونکه نه تنها مضر نیست بلکه بسیار مفید و با ارزش است و سلامت پوست را تضمین می‌کند، ماسک طبیعی سدر عضلات پوستی را سفت می‌کند و از شل شدگی و افتادگی پوست جلوگیری می‌کند، خاصیت ترمیم کنندگی و ضدعفونی کننده دارد و باعث بهبود زخم و جای زخم شده و یک لایه بردار قوی است که سلول های مرده پوست را از بین می‌برد، یک اسکراب فوق العاده برای پوست به شمار می‌آید که چربی اضافه پوست را از‌ بین می‌برد و پوستی شاداب و لطیف به ما می‌بخشد و میکروب ها را از سطح پوست ما پاک می‌کند و از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند، منافذ پوست را می‌بندد و باعث جوان تر شدن پوست می‌شود.

ماسک طبیعی شیر چه اثراتی بر روی جوانی و لطافت پوست دارد؟!

همه می‌دانیم که شیر جز آن دسته از مواد ارزشمندی است که به عنوان یک غذای کامل تلقی می‌شود از این رو ارزش غذایی بسیار بالایی داشته و استفاده از آن به صورت ماسک بر روی پوست نیز بسیار مفید و در سلامت پوست و زیبایی پوست به ما کمک می‌کند. شیر دارای ویتامین های گروه B و آلفاهیدروکسی اسید و کلسیم و آنتی اکسیدان های قوی است وکه فواید بسیاری برای پوست دارد، ماسک طبیعی شیر به لایه های عمقی پوست غذا‌ رسانی می‌کند و رطوبت پوست را حفظ می‌کند، ماسک طبیعی شیر لایه مرده پوست را از بین می‌برد و از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند.

ماسک طبیعی شیر

این ماسک منافذ باز پوست را می‌بندد و پوست را شفاف و لطیف می‌کند. همچنین باعث کلاژن سازی شده و چین و چروک پوست را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید