جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

راهنمای خرید گوشی آیفون در سال 2020

author منتشر کننده
نظرات (2) 4 0
راهنمای خرید گوشی آیفون در سال 2020

آیا می‌دانید کدام مدل گوشی آیفون به بهترین شکل پاسخگوی نیازهای شماست؟ با راهنمای جامع ما برای خرید گوشی آیفون در سال 2020 همراه باشید. در این بخش قیمت ها، مشخصات، طراحی، عملکرد باتری و غیره در گوشی های آیفون را با هم مقایسه می کنیم. احتمالا همیشه تصمیم گیری درباره ی اینکه کدام یک ار مدل های گوشی آیفون را بخرید برایتان سخت و همراه با ریسک بسیار بوده است. کدام سایز نمایشگر با توجه به نیاز شما بهتر است و به چه مقدار حافظه در گوشی خود نیاز دارید؟ آیا باید برای صرفه جویی در هزینه، مدل های قدیمی تری را انتخاب کنید یا با خرید آخرین نسخه‌ی گوشی آیفون به گونه ای ولخرجی کنید؟

در این مطلب به شما درباره ‌ی هر کدام از مدل های تولید شده ی اخیر این برند توضیح می‌دهیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام مدل برای شما مناسب تر است. در ابتدا تعدادی از مشخصات گوشی های عرضه شده ی اخیر شرکت اپل را ببینید:

آیفون

آیا هم اکنون زمان مناسبی برای خرید یک گوشی آیفون جدید است؟ در حال حاضر مجموعه‌ی جدیدی از گوشی های آیفون برای فروش موجود است و در آینده ی نزدیک هم انتظارهیچ مدل جدیدی را نداریم.

بهترین اندازه‌ی صفحه نمایشگر در گوشی های اپل کدام است؟ در واقع، این ویژگی در گوشی های این شرکت تا حدی فریب دهنده است. شش مدل از گوشی های آیفون، پنج اندازه ی متفاوت صفحه نمایشگر را به نمایش می‌گذارند: 

آیفون 11 پرو مکس: 6.5 اینچ

آیفون 11 پرو: 5.8 اینچ

آیفون 11 6.1: اینچ

آیفون اکس آر 6.1: اینچ

آیفون 8 پلاس: 5.5 اینچ

آیفون 8 4.7: اینچ

اندازه ای که برایتان مناسب است با در نظر گرفتن ترجیح شخصی شما انتخاب می‌شود. قاعدتا داشتن یک صفحه نمایشگر بزرگ لذت بخش است و باعث می‌شود بازی ها و ویدیو ها با کیفیت بسیار بهتری به نظر برسند. اگر واقعا مطمئن نیستید که کدام سایز آیفون مناسب شماست، به طور اکید پیشنهاد می‌کنیم به بازار فروش گوشی های آیفون بروید و شخصا آن ها را امتحان کنید. اگر نمی‌خواهید آن را در بازار از نزدیک امتحان کنید، سعی کنید با مقوا اندازه‌ی گوشی مورد نظر را به شکل ماکت شبیه سازی کنید. می‌توانید برای این کار از جدولی که ابعاد هر مدل در آن ذکر شده است استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: گوشی های اوپو فایند x2 و x2 پرو، حریف سرسخت پرچمداران روز

تشخیص میزان ظرفیت مورد نیاز حافظه در گوشی آیفون

هر کدام از مدل های گوشی آیفون در دو یا سه ظرفیت حافظه مختلف برای فروش موجود است. باید پیش از خرید توجه شده باشید که به چه مقدار حافظه در گوشی خود احتیاج دارید؛ چون گوشی آیفون درگاه کارت  SDبرای افزایش میزان حافظه داخلی گوشی ندارد. حتی با کمترین میزان حافظه اختصاص داده شده یعنی میزان قابل توجه 64 گیگابایت، جای نگرانی وجود ندارد. تشخیص صحیح میزان حافظه مورد نیاز به این بستگی دارد که قصد دارید چه مقدار محتوا در گوشی موبایل خود داشته باشید. اگر بخواهیم صادقانه بگويیم میزان حافظه 64 گیگابایت برای اکثر کاربران کفایت می کند. پس در انتخاب میزان حافظه بیشتر قبل از این که پول اضافه بابت آن بدهید باید بسیار دقت کنید که حتما به آن احتیاج داشته باشید! نگاهی به اطلاعات جدیدتر میزان مصرف حافظه گوشی خودتان بیندازید. به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید و وارد گزینه حافظه گوشی (iPhone storage) شوید. در نظر داشته باشید واقعا چه مقدار فضای حافظه نیاز دارید.

پس از ارائه این مقدمات، حالا نوبت به معرفی و طبقه بندی هر کدام از مدل های گوشی آیفون می‌رسد.

گوشی آیفون 11 پرو مکس

به گوشی آیفون امپراطور سلام کنید!! پرچمداری در راس گوشی های شرکت اپل! تا این لحظه نمی‌توانید گوشی آیفونی بهتر از این مدل پیدا کنید. نسخه ی ارزان تر آن از قیمت تقریبی 250000000) ریال) برای میزان حافظه 64 گیگابایت شروع می شود و تا رقم حیرت آور 305000000 (ریال) برای میزان حافظه 512  گیگابایت بالا می‌رود! این ضرب المثل معروف را فراموش نکنید که هر چقدر پول بدهید آش می‌خورید!! در این مورد خاص، یک صفحه نمایشگر چشمگیر 6.5 اینچی، با تراکم پیکسلی 485 پیکسل در هر اینچ از نوع  True tone OLED نصیبتان خواهد شد که شرکت اپل آن را به علت این که کنتراست و روشناییش نسبت به مدل آیفون اکس اس مکس عرضه شده در سال گذشته به طور شایانی پیشرفت کرده، به عنوان Super Retina XDR نام گذاری کرده است.

پردازنده‌ی A13 Bionic سریع ترین پردازنده ای می‌باشد که اپل تا به حال ساخته است. در واقع این شرکت ادعا می کند این گوشی آیفون دربردارنده‌ی سریع ترین CPU و GPU در میان تمام تلفن های هوشمندی است که تا به امروز توسط تولید کنندگان این صنعت ساخته شده است. باتری آن برای مدت تخمین زده شده ی 20 ساعت پخش ویدیو بدون نیاز به اتصال به شارژ فعال است. گرچه مشخصه‌ی برجسته ی این مدل، نحوه ی آرایش دوربین آن است. یک دوربین با لنز 3 گانه (تلفوتو،عریض، فوق عریض) در پشت گوشی، یک فلش پر نور تر از سایر مدل ها, حالت عکس برداری شب، نسل جدید اچ دی آر هوشمند از کرامات این امپراطور است! این گوشی به طور از پیش تنظیم شده از قدرت A13 برای عکس برداری های بهتر در حالت هایی که عکس گرفتن دشوار است و از یک مشخصه‌ی جدید عکس برداری فوری بهره می‌برد. زمانی که دکمه شات را درحالی مشغول عکس برداری هستید فشار می دهید حالت آن فورا به فیلم برداری تبدیل می‌شود .شاید برای تعدادی از کاربران بی دقت و حواس پرت این مسئله دارای اهمیت باشد که گوشی 11 پرو مکس، به گونه ای طراحی شده است که برای نابودی بسیار سخت جان باشد! شرکت اپل می‌گوید این گوشی از محکم ترین شیشه‌ی استفاده شده در میان تمام گوشی های هوشمند ساخته شده است و تا عمق 4متری در برابر آب مقاومت می‌کند.

بیشتر بخوانید: آیفون 12 با دوربین های 4 گانه و پشتیبانی از اینترنت 5G معرفی خواهند شد

مشخصات آیفون 11 پرو مکس

* سیستم عامل: iOS 13

* پردازنده:  A13 Bionic

* اندازه و نوع صفحه نمایشگر: 6.5 اینچی از نوع OLED

* وضوح صفحه نمایشگر:  2688×1242پیکسل

* تراکم پیکسلی: 458 پیکسل در هر اینچ

* ابعاد: 158×8.1×77.8 میلی متر

* گواهینامه IP 68

* حافظه داخلی:512/ 256 /64گیگ

* دوربین پشت: سه لنز دوربین 12 مگاپیکسلی /دوربین سلفی: 12 مگاپیکسلی

اتصالات:

* وای فای 6

* سیم کارت: سایز نانو/ دو E-SIM

* قابلیت همسازی (compatibility)

* GPS

* NFC

* فناوری هپتیک تاچ ) تقریبا مشابه تاچ سه بعدی)

* وزن 226: گرم

گوشی آیفون 11 پرو

گوشی آیفون 11 پرو تقریبا با مدل قبلی خود یعنی 11 پرو مکس مشابه است. این گوشی بی ادعا تنها با توجه به سایز صفحه نمایشگرش (5.8 اینچ نسبت به 6.5 اینچ در پرو مکس) و عمرباتری آن (بیش از 18 ساعت پخش ویدیو بدون نیاز به اتصال به شارژر نسبت به مدت 20 ساعت در مدل پرو مکس) قیمت ارزان تری دارد. با این حال این نوع از ارزش گذاری ویژگی های گوشی ها امری نسبی است. در نظر داشته باشید که شما همچنان از پردازنده ی فوق سریع A13 Bionic، شیشه ی مستحکم سطح بیرونی ،قابلیت ضد آب پیشرفته، دوربین سه لنزی و ویژگی های گوناگون دیگر در رابطه با عکاسی برخوردار خواهید شد. ضمن اشاره به این نکته که اگرچه صفحه نمایش این مدل نسبت به 11 پرو مکس کوچک تر است، از روشنایی و کنتراست خوب همان مدل بهره می‌برد.

آیفون 11 پرو

مشخصات آیفون 11 پرو

* سیستم عامل: iOS 135

* پردازنده: A13 Bionic

* اندازه و نوع صفحه نمایشگر: 5.8 اینچی از نوع OLED

* وضوح صفحه ی نمایشگر: 2436x1125 پیکسل

* تراکم پیکسلی: 458 پیکسل در هر اینچابعاد: 144 x 71.4 x 8.1  میلی متر

* گواهینامه IP 68

* حافظه داخلی: 64/256/512GB

* دوربین پشت: با سه لنز 12 مگاپیکسلی /دوربین سلفی: 12 مگاپیکسلی

اتصالات:

* Wi-Fi 6

* سیم کارت: سایز نانو/ دو E-SIM

* قابلیت همسازی (compatibility)

* GPS

* NFC

* فناوری هپتیک تاچ ) تقریبا مشابه تاچ سه بعدی)

* وزن: 188 گرم

بیشتر بخوانید: ویژگی های سیستم عامل آی او اس 13.1

گوشی آیفون 11

گوشی آیفون 11 که قیمت آن از 170000000 (ریال) شروع می‌شود، شاهد تغییر کمی در برند سازی بوده است؛ به این معنا که دنباله‌ی مدل XR تنها آیفون 11 نامیده می‌شود بدون حروف !XR اما گول نخورید! این گوشی نسخه ی ارزان تر (گرچه هنوز هم چندان ارزان نیست!) در ردیف مدل های سری 11 است؛ همراه با یک صفحه نمایشگر LCD نسبت به نوع بهتر صفحه نمایشگر OLED در مدل های رده ی پرو و لنز های دوربین کمتر. مثل همیشه ارتقاء در پردازنده (از A12 به   (A13 صورت گرفته اما به طور اساسی تغییر در دوربین ها قابل مشاهده است. مدل XR یک لنز تکی در پشت گوشی دارد، در حالی که مدل 11 دو لنز داشته که به نوبه ی خود از کیفیت خوبی برخورد هستند اما کیفیت آن ها کمتر از کیفیت دوربین سه لنزی جدیدی است که در مدل 11 پرو به کار گرفته شده است. با این وجود، دوربین سلفی آن از 7 مگاپیکسل به 12 مگاپیکسل ارتقاء یافته است. همچنین ویدیو از 1080 P به 4K تبدیل شده و مجهز به یک حالت شب جدید و نسل جدید  HDRهوشمند است.

جدا از بخش عکاسی، گوشی آیفون11 نسبت به مدل XR، عمر بیشتر و توانایی مقاومت در برابر آب بهتری دارد و گزینه های رنگ آن هم به عبارتی متفاوت تر هستند. لزوما بهتر نیست؛ تنها متفاوت است.

گوشی آیفون11

مشخصات آیفون 11

* سیستم عامل: iOS 13

* پردازنده: A13 Bionic

* اندازه و نوع صفحه نمایشگر: /LCD6.1اینچ

* ابعاد: 150.9 x 75.7 x 8.3میلی متر

* وضوح صفحه نمایشگر:1792x8225  پیکسل

* تراکم پیکسلی: 326 پیکسل در هر اینچ

* گواهینامه IP 68

* حافظه داخلی: 64/128/256GB

* دوربین پشت: لنز دو گانه 12 مگاپیکسلی/ دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل

اتصالات:

* Wi-Fi 6

* قابلیت همسازی (Compatibility)

* GPS

* NFC

* فناوری هپتیک تاچ (تقریبا مشابه تاچ سه بعدی)

* وزن:194 گرم

گوشی آیفون اکس آر

گوشی آیفون اکس آر تنها بازمانده ی گوشی های سری اکس در سال 2017 و 2018 است. این مدل با میزان قیمت 135000000 (ریال)، کاهشی در قیمت ارائه داد تا به تدریج نابودی خویشاوندان خود در سری اکس را جشن بگیرد! در حالی که حتی این قیمت هم نمی تواند به عنوان ارزان توصيف شود با این وجود رقمی مناسب به نظر می‌آید. به یاد آورید این یکی از مدل های گوشی با فناوری چشم نواز صفحه نمایش ناچ (افزایش نسبت صفحه نمایش به بدنه گوشی) اپل‌ است.

این گوشی دارای یک صفحه نمایش بزرگ 6.1 اینچی و فناوری تشخیص چهره‌ی Face ID و همچنین تراشه ی همچنان قدرتمند Bionic A12 است .اکس آر یک صفحه نمایش  LCDنسبت به نوع   OLEDدر 11 پرو دارد و تنها یک دوربین تکی در پشت گوشی و یک لنز 7 مگاپیکسلی در جلو گوشی مشاهده می‌شود؛ در صورتی که همانطور که گفته شد، آیفون 11 که دنباله ی مدل اکس آر است با داشتن  یک دوربین با لنز دوگانه در پشت گوشی و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی ارتقاء پیدا کرده است. این گوشی در چندین رنگ شاد عرضه می شود که یادآور آیفون 5C تولید سال 2013 است. اگر رنگ گوشی برای شما اهمیت بسیاری دارد، پیش از خرید با دقت گزینه های رنگ گوشی را بررسی کنید. برای مثال آیفون 11 ، رنگ مرجانی و آبی ندارد پس فعلا این دو رنگ در انحصار گوشی اکس آر می ماند اما در عوض رنگ سبز ملایم و یاسی دارد.

مشخصات iPhone XR

* سیستم عامل: iOS 13

* پردازنده: Bionic A12

* اندازه و نوع صفحه نمایشگر:  /LCD6.1اینچ

* وضوح نمایشگر: 1792x828 پیکسل

* تراکم پیکسلی:  326 پیکسل در هر اینچ

* ابعاد: 150.9 x 75.7 x 8.3 میلی متر

* گواهینامه: IP67

* حافظه داخلی: 64/128GB

* دوربین پشت: 12 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 7 مگاپیکسل

اتصالات:

* Dual-band Wi-Fi

* سیم کارت: سایز نانو/ دو E-SIM

* قابلیت همسازی (Compatibility)

* GPS

* NFC

* فناوری هپتیک تاچ ) تقریبا مشابه تاچ سه بعدی)

* وزن: 194 گرم

گوشی آیفون 8 پلاس

گوشی آیفون عرضه شده همزمان با آیفون اکس، مدل آیفون 8 پلاس می‌اشد. مدلی با سایز صفحه نمایشگر 5.5 اینچی با قیمت 140000000 (ریال) که دنبال روی مستقیم گوشی مدل 7 پلاس است. این گوشی طراحی شیشه ای و شارژ بدون سیم دارد به علاوه‌ی تراشه ی Bionic A 11 که بسیار کندتر از تراشه ی  A 13در آیفون 11 است، اما اگر نیازتان برای استفاده از گوشی در سطح بالایی نیست مانند چک کردن ایمیل، وبگردی، چک کردن شبکه های اجتماعی و بازی هایی که از لحاظ گرافیکی سنگین نیستند، این گوشی همچنان کار خودش را به خوبی انجام می‌دهد. آیفون 8 پلاس برای کسانی هایی که می‌خواهند در خرید خود صرفه جویی کنند اما همچنان به صفحه نمایش بزرگ علاقه دارند آخرین گوشی عرضه شده ی مناسب است. فقط به یاد داشته باشید که با پرداخت 50 دلار بیشتر می‌توانید گوشی آیفون اکس آر را بخرید که یکسال جدید تر است و صفحه نمایش 6.1 اینچی دارد. گوشی آیفون 8 پلاس همچنین از طراحی صفحه نمایش بدون حاشیه (edge to edge) و فناوری  Face ID که در مدل های جدید تر به کار گرفته شده بهره نبرده است. اگرچه یک دکمه هوم  و touch ID دارد که بعضی از کاربران تمایل ندارند آن ها را از دست بدهند.

مشخصات آیفون 8 پلاس

سیستم عامل:

* iOS 11

* پردازنده: A11 Bionic

* اندازه و نوع صفحه نمایشگر: 5.5 اینچ/True Tone -Retina HD

* وضوح نمایشگر: 1920 x 1080 پیکسل

* تراکم پیکسلی: 401 پیکسل در هر اینچ

* ابعاد: 158.4 ×7.5 ×78.1 میلی متر

* گواهینامه IP67

* قابلیت 3D touch

* Apple pay

* حافظه داخلی: 256 گیگابایت

* دوربین پشت: لنز از نوع عریض 12 مگاپیکسلی و لنز تلفوتو (Telephoto)

* دوربین سلفی: 7 مگاپیکسل

اتصالات:

* Wi-Fi-Dual-band

* سیم کارت: سایز نانو/ تک سیم کارت

* GPS

* NFC

* وزن: 202 گرم

بیشتر بخوانید: معرفی برترین اپلیکیشن‌های آیفون سال 2019

گوشی آیفون 8

گوشی آیفون 8، طراحی شیشه ای و شارژ بی سیم به علاوه پردازنده‌ی A 11 دارد. این مدل در نسخه های 64 و 128 گیگابایتی موجود است. (با توجه به این که نسخه ی 256گیگابایتی دیگر عرضه نمی‌شود اگر به آن میزان ظرفیت حافظه نیاز دارید باید یکی از مدل های آیفون 11 را بخرید). این گوشی با کمترین ظرفیت حافظه به قیمت 110000000 (ریال) به فروش می‌رسد. در کل پیشنهاد ما این است که اگر قبل از این، گوشی مدل آیفون 7 یا آیفون 7 پلاس داشته اید، گوشی آیفون 8 را به عنوان گزینه‌ی خرید خود در نظر نگیرید.

اگر مدل آیفون 6 اس یا مدل قدیمی تر آن را دارید، خرید آن می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد.

آیفون 8 قطعا به خاطر سایز صفحه نمایش 4.7 اینچی آن شایان توجه است. این ویژگی مربوط به شکل این گوشی است که می‌تواند برای تعدادی از کاربران دوست داشتنی باشد. پس اگر علاقه مند به گوشی های کوچک هستید با اشاره به این که مدل  SE دیگر تولید نمی‌شود، در خرید این مدل تردید نکنید.

مشخصات آیفون 8

* سیستم عامل: iOS 11

* پردازنده: A 11 Bionic

* اندازه و نوع صفحه نمایشگر:

* Retina HD-True Tone 4.7 اینچ

* وضوح: 1334 x 750 پیکسل

* تراکم پیکسلی: 326 پیکسل در هر اینچ

* ابعاد: 7.31×67.3×38.4 میلی متر

* گواهینامه IP67

* Touch ID

* قابلیت 3D touch

* حافظه داخلی: 256 گیگابایت

* Apple Pay

* دوربین پشت: 12 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 7 مگاپیکسل

اتصالات:

* Wi-Fi Dual-band

* سیم کارت: سایز نانو/ تک سیم کارت

* GPS

* NFC

* وزن: 148 گرم

در پایان باید گفت قطعا متوجه شده اید که خرید یک گوشی آیفون ارزان نیست. اما اگر نگران نداشتن پول کافی برای خرید آن هستید نباید فکر خرید آن را کاملا از سر بیرون کنید! شاید بتوانید در بین سری گوشی های قدیمی تر چیز خوبی به دست بیاورید اگر کسی قصد دارد گوشی آیفونی که اخیرا داشته را بفروشد. به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید نسخه سیستم عامل iOS 13 (آخرین نسخه ی سیستم عامل های گوشی های ساخت کمپانی اپل) را در گوشی خود اجرا کنید، به یک گوشی آیفون 6 اس یا مدل بعدی آن نیاز خواهید داشت. گوشی های آیفونی که به مشخصات مدل آیفون 5 اس نزدیک می‌شوند می‌توانند نسخه ی قبلی iOS 12 را اجرا کنند. اگرچه، تعدادی از مشخصه ها مانند  AR در مدل های قدیمی تر که پردازنده ی قدرتمندی ندارند کار نخواهند کرد. باید بدانید پس از خرید یک گوشی آیفون، با ارائه upgrade program خدمات اپل کر پلاس را به دست می‌آورید؛ یک ضمانت دوساله جهت دو مرتبه تعمیر گوشی آیفون شما زمانی که به طور اتفاقی آسیب می‌بیند. اگرچه هنوز باید مبلغ اضافی بابت آن بدهید اما خیلی ارزان تر از این است که مجبور شوید کل هزینه تعمیر را  بپردازید. با مراجعه به وب سایت اپل می‌توانید بیشتر درباره‌ی سرویس upgrade program آیفون و مزایای آن بدانید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (2)

  1. عالی سپاس از موارد مفیدشما گرامیان

  1. ممنون از اطلاعات دقیق نویسنده محترم

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید