جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

راهکارهایی برای تغییر سبک زندگی و کسب موفقیت

author منتشر کننده
نظرات (1) 2 0
راهکارهایی برای تغییر سبک زندگی و کسب موفقیت

شما خود را چطور تصور می‌کنید و می‌بینید؟ در مورد خود چگونه می‌اندیشید؟ در طول روز و در روند زندگی خود به چه کاری مشغول هستید؟ هم اکنون این لحظه را تصور کنید که مقابل آینه ایستاده ‌اید و به چهره ی خود نگاه می‌کنید و متوجه می‌شویدغم عجیبی در چشمانتان وجود دارد و سپس متوجه می‌شوید که تعدادی از موهایتان هم سفید شده، انگشتان خود را در بین موها فرو می‌کنید و همان ‌طور که به چشم‌ هایتان خیره شده‌ اید با خود زمزمه می‌کنید که، من تا به حال در زندگی ‌ام چه ‌کار مفیدی انجام داده ام؟

آیا شما پاسخ قابل قبولی در مقابل این پرسش دارید؟ یعنی شما بعد از گذشت چندین دهه از زندگی خود، از کارهایی که تا به حال انجام داده ‌اید راضی و شادمان هستید؟ از شخص خودتان و اموری که تاکنون بدان مشغول بوده اید و دستاوردهایی که در زندگی تان به دست آورده اید، راضی هستید؟ خود را فردی مفید و کاردان می‌دانید؟

متاسفانه طبق تحقیقاتی که صورت گرفته بسیاری از مردم جهان ازخود و فعالیت های مفیدشان و به دنبال آن از کیفیت زندگی خود راضی نیستند. اما سوال اصلی اینجاست، چگونه می‎ توانیم بهترین سبک زندگی را داشته باشیم؟ و اینکه چگونه باید زندگی کنیم تا بیشترین بازدهی را در امور روزانه‌ی خود و فعالیت هایمان داشته باشیم؟

تغییر سبک زندگی

بیشتر بخوانید: پیشرفت چه زمانی حاصل می شود؟

سبک زندگی چیست؟

این سوال ممکن است در ابتدا برای هر کسی بیهوده به نظر برسد، زیرا همه‌ ی ما معنای کلمه‌‌ ی سبک و همچنین معنای کلمه ‌‌‌ی زندگی را می‌دانیم. اما باید توجه کنیم که مفهوم «سبک زندگی» چیزی فراتر از یک تعریف ساده‌ ی دو کلمه ‌ای است.

سبک زندگی، به تمام کارها، فعالیت ‌ها، تصمیم ها و برنامه هایی که در طول زندگی خود انجام می‌‌دهیم، اشاره دارد. و اموری همچون، چه مواد غذایی و خوراکی هایی بخوریم و کدام ها را نخوریم، چه لباس و پوشاکی بخریم و بپوشیم، با چه ‌کسانی رفت و آمد داشته باشیم و بسیاری از امور دیگر را شامل می‌شود به عبارتی باید گفت، نحوه ی اتخاذ تصمیم ما در مورد امور گوناگون، طرز تفکر و منش فکری ما، سبک زندگی مان را شکل می‌دهد.

بنابراین راه رسیدن به موفقیت و داشتن زندگی سالم برای تمام افراد منوط به انتخاب بهترین سبک زندگی می‌باشد. اما، بهترین سبک زندگی کدام است؟ چه چیزی بیانگر بهترین سبک زندگی برای افراد می‌باشد؟

بیشتر بخوانید: کلید موفقیت دست خودتان هست

روش دست یابی به بهترین سبک زندگی

همه‌‌ی ما می‌دانیم که زندگی بسیار کوتاه است و فرصت زندگی کردن تنها یک بار به ما داده می‌شود. به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا از سلامت روان و کیفیت زندگی خوبی برخوردار باشیم و یک زندگی سالم را برای خود ایجاد کنیم و به بهترین روش ممکن از آن بهره ببریم.

اما باید به این موضوع توجه داشت که بهترین سبک زندگی وجود ندارد، زیرا بهترین برای هر فردی به شکلی متفاوت تعریف و تعیین می‌شود. مثلا یک نفر بهترین زندگی و موفقیت ایده آل خود را در ثروتمند بودن میبیند، فردی دیگر در مشهور و معروف شدن و فردی دیگر در کمک و همدلی‌ کردن به دیگران و...، به همین خاطر تاکید می‌شود که به دنبال برنامه های جادویی برای پیدا کردن بهترین سبک زندگی نباشید. بهترین را خود شما تعیین کنید و برنامه ی زندگی خود را بر اساس آن پیش ببرید تا جایی که در خلال رسیدن به آنچه که مدنظر دارید به سلامت و تندرستی و نشاط و کامیابی دست یابید.

ایجاد سبک زندگی سالم

همه ما تمایل داریم که بهترین بازده و نتیجه از فعالیت هایمان را به دست آوریم و در تمام سال ‌های عمرمان کار مفید و سازنده انجام دهیم. اما راه رسیدن به آن چیست؟

در اینجا به شما گفته می‌شود که، می‌توانید به راحتی بهترین سبک زندگی شخصی ‌تان را پیدا کنید، دقت کنید که در اینجا بر کلمه‌ی شخصی تاکید می‌شود. شما باید بدانید که هیچ ‌کدام از ما شبیه به همدیگر نیستیم. به همین دلیل، بهترین سبک زندگی برای شما نمی‌تواند، بهترین سبک زندگی برای دوست، همکار یا حتی اعضای خانواده‌ی شما باشد. و آنچه که برای شما تعیین می‌شود به فرد دیگر توصیه نمی‌شود. زیرا هر یک از شما منحصر به فرد هستید، در نتیجه به راه و روشی خاص و متفاوت برای رسیدن به خوشبختی و آرامش نیاز دارید. در ادامه نکاتی با تشریح مراحل رسیدن به بهترین سبک زندگی، برای شما ارائه شده است که امیدواریم بتوانید سبکی شخصی برای زندگی خود در نظر گرفته و به موفقیت های بزرگ دست یابید.

بیشتر بخوانید:‌ چطور سبک زندگی خود را تغییر دهم؟

نکاتی برای دست یافتن به بهترین سبک زندگی

به خودتان بیشتر توجه کنید

برای بهتر زندگی کردن و پیدا کردن سبک زندگی سالم، ابتدا باید به خودتان توجه کنید. تا به حال توجه کرده‌ اید که  شما درچه  شرایط و موقعیت ‌هایی بیشترعصبانی‌ می‌شوید؟ در چه زمان ‌هایی از زندگی لذت می‌برید؟ یا از بودن در کدام محیط‌ ها احساس راحتی و یا برعکس احساس اضطراب دارید؟

تمرین کنید تا بتوانید خود واقعی ‌تان را پیدا کنید و دریابید که چه‌ چیز‌هایی می ‌توانند در کیفیت زندگی شما موثر باشند و شما را خوشحال و راضی کنند. سعی کنید به علت‌ رفتار‌های خود فکر کنید و آن‌ها را یادداشت کنید.

به این مثال توجه کنید، شما امروز در خانه  و مشغول غذا درست کردن هستید و به این موضوع فکر می‌کنید که چرا باید این کارها را انجام دهم و مدام غذا بپزم وسختی بکشم در حالی که دوست من.... استپ، همین جا صبر کنید.

شما باید کمی درنگ کنید و به دلایلی که منجر به ایحاد احساس نارضایتی و شکایت در شما شده است، فکر کنید. سعی کنید به ساده‌ ترین دلیلی که شما را در این موقعیت قرار داده فکر کنید.بله، شما ممکن است همین یک ساعت پیش در صفحه‌ی اینستاگرام دوست خود، وی را دیده باشید که در رستوران مشهور شهر در حال غذا خوردن است.

این دلیل ممکن است برایتان مسخره و بی ‌اهمیت باشد، اما به آن توجه کنید. و با دقت و تامل در احساسات خود غرق شوید، کم‌ کم متوجه می‌‌شوید که شما فرد حسودی هستید و این چیزی است که هرگز به آن فکر نکرده بودید و با کشف این احساس مخرب آن را از بین برده و به دنبال آن، دغدغه های فکری را از خود دور کنید. با داشتن ذهنی آرام و بی دغدغه و به دور از افکار منفی می‌توانید از لحظات زندگی خود لذت ببرید و احساس آرامش بیشتری را تجربه کنید.

تغییر سبک زندگی

وارد عمل شوید

زمانی‌ که شما علت رفتار و عادات  روزمره ی خود را پیدا کنید، به راحتی می‌‌توانید عادات بد خود را کاهش داده و عادات خوب خود را جایگزین کنید. این‌ کار در طی زمان، به شما کمک می ‌کند تا شما بهترین سبک زندگی خود را بیابید و همیشه خوشحال و راضی باشید.

امور زندگی خود را در نظر بگیرید

شما علاوه بر پیگیری و علت ‌یابی رفتار خود، باید جنبه ‌های دیگری همچون امورجسمی و روحی عاطفی را نیز مد نظر داشته باشید. یکی از راهکارهای مفید برای این موضوع این است که  ورزش را در برنامه ی روزانه ی خود بگنجانید. همه‌‌ی ما می‌‌دانیم ورزش کردن برای سلامت جسم و روح مفید است. پس تنبلی را کنار بگذارید و هر روز زمانی را برای ورزش کردن در نظر بگیرید.

مورد دیگر این است که غذاهای سالم، استفاده کنید و سعی کنید کیفیت وعده‌ های غذایی خود را افزایش دهید و از مصرف سبزیجات غافل نشوید.

مورد بعدی این است، توصیه می شود همواره خانواده، اقوام و دوستان خود را به یاد داشته باشید و آن‌ها را در آغوش بکشید و قدر لحظات بودن با خانواده تان را بدانید. طبق تحقیقات علمی، بودن در کنار کسانی‌ که آن‌ها را دوست داریم، می ‌تواند در بهبود کیفیت‌ زندگی‌ موثر باشد.

و گاهی با خودتان خلوت کنید و تفکر کنید، به کافه یا پارکی که دوست دارید، بروید. این آرامش و خلوت و فکر کردن می‌‌تواند شما را به خودتان بازگرداند و شما را سرحال ‌تر کند. همین امروز امتحان کنید و زمانی را صرف خودتان کنید.

شما برای تلاش و یافتن و رسیدن به بهترین سبک زندگی و کسب موفقیت آماده‌اید؟ تجارب و تصمیمات خود را  در این زمینه را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. من چند سالی هست رو خودم کار می کنم. خیلی روزا پیاده روی یا ورزش می کنم.شب کارهای خوب و بدم رو می نویسم. سعی می کنم هر روز یه ذره قران بخونم خیلی عالیه

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید