جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

زیبایی پوست با چند روش

author منتشر کننده
نظرات (1) 5 0
زیبایی پوست با چند روش

این مقاله شما را با موضوع زیبایی پوست با چند روش برای داشتن پوستی سالم، جوان و شاداب، آشنا می‌کنیم. پوست، جزء حساس ترین قسمت های بدن است که اگر به هر دلیلی دچار آسیب شود، ممکن است تاثیر منفی است بر روی روحیه و جسم ما بگذارد. از زمان های نخست خلقت انسان تا به امروز، زیبایی جزء مهم ترین و برترین صفت های یک فرد بوده است که انسان ها برای برخورداری از این صفت زیبایی، مدام با هم درحال رقابت و مقایسه بوده اند و هستند؛ در چندین سال اخیر شاهد عمل های زیبایی فراوانی در سرتاسر جهان و بیشتر کشور های دنیا هستیم؛ بیشتر این عمل های زیبایی مربوط به زیبا سازی و جوان سازی پوست است. پوست زیبا مهم ترین رکن زیبایی در بین دیگر اندام های زیبا مانند لب و دهان و چشم و ... به شمار می‌آید. پوست سالم، جوان، شفاف و بدون چین و چروک خواسته‌ی هر شخصی است که برای به دست آوردن آن هزینه های هنگفتی ممکن است هم متحمل شوند، اما چند روش ارزان و کم هزینه و همچنین از موادی که در دل طبیعت یافت می شوند، وجود دارند که در ادامه شما را بیشتر با آن ها آشنا می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: راز جوانی و زیبایی پوست با ماسک های طبیعی!

زیبایی پوست با بخور درمانی

یکی از راه های شفاف سازی و جوان کردن پوست صورت، بخور درمانی است. بخور درمانی، کومدون های سیاه و سفید پوست را از بین می‌برد و عمیقا پوست را آب رسانی و مرطوب می کند و خشکی پوست را بهبود می‌بخشد و سبب جوان سازی پوست و از بین بردن چروک های ریز پوست می‌شود. بخار گرم باعث می‌شود کثیفی های سطحی و عمقی که به پوست نفوذ کرده اند، خارج شود و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کند. هر هفته می‌توانید با بخور درمانی، سلامتی پوست خود را تضمین کنید و شادابی و تمیزی و سلامتی را به پوست خود ببخشید و پوست خود را هیدراته کنید و از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند.

بخور درمانی این گونه است که، یک ظرف را پر آب کنید روی شعله حرارت دهید تا به جوش بیاید و بخار کند، سپس از روی شعله پایین بیاورید و یک حوله روی سر خود بکشید و بگذارید بخار گرم بر روی پوستتان بنشیند، بخار گرم باعث می‌شود پوست باز شود و انرژی منفی را از چهره بردارد.

زیبایی پوست با بخور درمانی

زیبایی پوست با ماسک های میوه ای

یکی دیگر از روش هایی که تاثیر زیادی بر روی زیبایی پوست دارد استفاده از ماسک میوه ها است؛ یعنی از میوه ها ماسک تهیه کرده و بر روی پوست بگذارید تا زیبایی را به شما هدیه دهند. میوه ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی هستند که برای پوست بسیار مفید اند و همچنین دارای آب فراوان و فیبر هستند که هر کدام به نحوی به سلامتی و تغذیه کردن پوست کمک می‌کنند؛ استفاده از ماسک میوه بر روی پوست، سبب می‌شود که پوست ویتامین ها و مواد مورد نیاز پوست را به خود جذب کند و باعث شود پوستی سالم و شاداب و جوان داشته باشید. استفاده از ماسک طبیعی هر میوه ای، خاصیت ها و ارزش های به خصوصی دارد و هر کدام از ماسک های میوه ای می‌تواند در حل یک یا چندین مشکل پوستی به شما کمک کند که در ادامه با خواص برخی از آن ها آشنا می‌شوید.

به عنوان مثال ماسک خیار: (خیار را حلقه حلقه کرده و بر روی پوست بگذارید)، خیار به دلیل داشتن ویتامین A فراوان و همچنین مقدار آب زیادی در این میوه موجود است که این میوه به پوست آب رسانی می‌کند، سیاهی اطراف چشم را از بین می‌برد، پوست را شفاف و روشن می‌سازد و چندین خاصیت دیگر. ماسک لیمو ترش: (آب لیمو ترش تازه را بگیرید) و آن را با یک تکه پنبه بر روی پوست بمالید، این میوه به دلیل وجود ویتامین C فراوان، خاصیت لکه بری، روشن سازی و به جوان ساختن پوست کمک می‌کند و لایه مرده پوست را از بین برده و به شدت از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند، ماسک لیمو ترش در درمان جای جوش و آکنه بسیار قوی عمل کرده و استفاده مداوم از این ماسک بر روی قسمت های تیره بدن مانند زیر بغل و کشاله ران و جاهای دیگر باعث می‌شود پوست چند درجه روشن تر شود. تمام میوه ها برای پوست مفید هستند، از جمله ماسک های دیگر که همانند ماسک میوه های بالا مورد استفاده اند: ماسک میوه هایی چون : هلو، پرتقال، موز و ...برخی میوه ها علاوه بر خود مغز میوه، می‌توان از روغن و پوست آن ها نیز استفاده کرد. مانند ماسک پوست پرتقال و روغن نارگیل، روغن میوه آووکادو و ... .

به طور کل میوه ها برای پوست بسیار مفید هستند، چه به صورت ماسک و چه به صورت خوراکی، می‌توانند پوست ما را تغذیه کرده و سبب شادابی و جوان سازی پوست شوند.

زیبایی پوست با ماسک های میوه ای

بیشتر بخوانید: روغن نارگیل و سلامت پوست و مو!

طرز تهیه ماسک تخم مرغ برای حفظ زیبایی پوست

طرز تهیه ماسک تخم مرغ بدین گونه است که تخم مرغ را شکسته و قسمت سفیده و زرده آن را از هم جدا کنید؛ سفیده تخم مرغ را بر روی پوست بمالید و بعد از نیم ساعت الی چهل و پنج دقیقه آن را بشویید. سفیده تخم مرغ به دلیل داشتن آمینو اسید ها و پروتئین و کلسیم مورد نیاز پوست، برای پوست بسیار مفید است و لایه های عمقی پوست را نیز تغذیه می‌کند و سبب محکم شدن پوست شده و سبب ترمیم هرچه زودتر خراشیدگی و زخم می‌شود و همچنین توانایی روشن سازی و لکه بری پوست می‌شود.

چند راه برای زیبایی پوست و جلوگیری از پیری پوست

در این قسمت شما را با چند روش آشنا خواهیم کرد که باعث زیبایی هر چه بیشتر پوست شده روند پیری پوست را کاهش می‌دهد و از پیری و چروک شدن پوست جلوگیر می‌کند؛ این روش ها عبارتند از:

 نبستن مو ها به صورت دم اسبی و محکم، اگر چنانچه عادت دارید که موهایتان را این گونه جمع کنید، پس لازم است که هرچه زودتر این عادت را فراموش بکنید چرا که باعث چروک پیشانی و افتادگی پلک ها شده و روند پیری را تشدید می‌کند و زیبایی را از چهره شما می‌گیرد. روش دیگر جلوگیری از روند پیری طریقه‌ی خوابیدن است، سعی کنید تا حد امکان صورتتان را رو به بالا قرار دهید هنگام خواب تا فشار به پوست صورت و گونه ها کمتر بیاید و اطراف لب و گونه ها چروک نشود.

روش دیگر که زیبایی پوست را به همراه دارد و از چین افتادن پوست جلوگیری می‌کند استفاده از وازلین هنگام خواب است، با مقداری از این ماده‌ی پر خاصیت پوست را چرب کنید و تا جایی که دیگر احساس چرب بودن نکردید به ماساژ ادامه دهید تا خوب جذب پوست شود و راحت بخوابید. به جای وازلین می‌توانید از روغن نارگیل یا روغن بادام و یا مایع درون قرص ویتامین E استفاده کنید.

روش های دیگر برای جلوگیری از پیری پوست

نوشیدن آب فراوان، استفاده مدام از ضد آفتاب، استفاده نکردن مدام از شمع و وکس برای اصلاح صورت، پاک کردن آرایش به هنگام خواب، استفاده از کرم های آب رسان دست و صورت و آرایش کردن زیاد به دلیل وجود سرب و مواد نگه دارنده زیاد و چربی بیش از حد، پوست را پر از جوش و آکنه کرده و پوست را افتاده و شل می‌کند و استرس و فشار روحی نیز می‌تواند پوست را پیر کند و نور خورشید یکی از قوی ترین آسیب دهنده ها به پوست است که باعث آفتاب سوختگی ها و ایجاد کک و مک و سرطان های پوست شود، استفاده مداوم از شوینده های قوی نیز ph پوست را کم یا زیاد می‌کند که این خود عامل اصلی مریض شدن پوست ما است. کار های زیادی هستند که ما در طول روز و در لابه لای کار های روز مره ی خو انجام می‌دهیم که باعث می‌شود پوست تحریک شود و پوست ما زیبایی خود را از دست بدهد، به طور متناسب باید حداقل یک بار از ماسک های طبیعی استفاده کرد زیرا پوست به آن احتیاج دارد.

بیشتر بخوانید: ویتامین B12 رو میشناسی و با خواص و فوایدش آشنایی داری؟

ماساژ درمانی و زیبایی پوست!

ماساژ درمانی به زیبایی پوست بسیار کمک می‌کند، ماساژ دادن پوست می تواند انرژی منفی پوست را خارج کند و چین و چروک ها و خستگی پوست را بر طرف کند، ماساژ پوست باید با روغن های مفید برای پوست صورت بگیرد تا موجب کشش بیش از حد پوست نشود و چین و چروک را بیشتر نکند. ماساژ هر قسمت از صورت متفاوت است، برای ماساژ پوست پیشانی باید دو تا انگشت اشاره را از وسط ابرو ها به بالا بکشید و به طرف شقیقه ها بچرخانید؛ برای ماساژ خط لبخند باید دوتا انگشت هر دو دست را جفت کرده و از کنار لب و خط کناری بینی به اطراف سر بکشید، هر کدام از این تمرین ها را روزی 10 مرتبه انجام دهید تا از شر چین و چروک در امان بمانید؛ همچنین برای ماساژ بقیه ی اجزای صورت، حرکت ها ی دورانی بر خلاف نیروی گرانش زمین انجام دهید تا پوستتان از حالت افتاده خارج شود. حرکت های فراوانی وجود دارد که شما به راحتی می‌توانید آن ها را انجام دهید و هنگام ماساژ باز شدن و ریلکس شدن پوست خود را احساس کنید. تا حد امکان با دستان شسته و تمیز این کار را انجام دهید زیرا پوست صورت بسیار حساس بوده و زودتر میکروب ها را به خود جذب می‌کند. در مورد ماساژ درمانی پوست بدن نیز می‌توان گفت که امروزه مراکز درمانی فراوانی برای ماساژ پوست بدن ساخته شده است و اکثر افراد برای دفع انرژی های مضر بدن، ریلکس شدن پوست و جوان ماندن پوست بدنشان به این مراکز رجوع کرده و به سلامتی و زیبایی پوست خود بدین گونه کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. ممنون از مطالب مفیدتون. ماساژدرمانی و بخور درمانی عالی بودن. حتما امتحان می کنم.

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید