جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

سلامت جسم و روح با میوه ها

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
سلامت جسم و روح با میوه ها

میوه ها راز سلامتی، جسمی و روحی بشر هستند؛ پروردگار حکیم، نعمت هایش را بر روی فرش زمین پهن کرده است و راز تندرستی و سلامتی جسم و روح ما انسان ها را در دل این نعمت ها قرار داده است؛ یکی از نعمت های پروردگار، میوه ها هستند، میوه ها از نعمت های با ارزش پروردگارند و آن چه را که بدن انسان به آن نیاز دارد، در وجود آن ها نهفته است و راز شادابی و طراوت جسم و روح بشر را در میوه ها می‌توان یافت.

خاصیت میوه «یام بری» برای حفظ سلامتی!

میوه‌ی یام بری یکی از میوه های پر خاصیت برای حفظ سلامتی بدن است. این میوه بومی مناطق شرق آسیا و بیشتر در جنوب غربی کشور چین، به صورت خودرو و وحشی رشد می‌کند؛ به میوه‌ی «یام بری»، توت فرنگی چینی نیز می گویند. این میوه قرمز و شیرین است و کشت این درخت حدودا 2000 سال قدمت دارد. خواص درمانی این میوه از گذشته تا کنون، از چشم طباب و پزشکان مخفی نمانده است، از خاصیت های درمانی میوه یام بری می توان به: ضد التهابی و درمان زخم ها_ درمان ناراحتی و مشکلات معده _ تسکین درد های مفاصل و استخوان ها _ در درمان بیماری هایی چون «وبا» اشاره کرد و همچنین در درمان بیماری های قلبی و عروقی مفید است، این میوه یک میوه‌ی لاغر کننده است و چربی اضافه بدن را می‌سوزاند و همچنین به افزایش هوش و حافظه کمک می‌کند، این میوه خاصیت ضد پیری دارد و روند پیری سلول ها را کند می‌کند.

میوه‌ی یام بری

خاصیت درمانی میوه «انبه» بر روی حفظ سلامتی!

سرشار از املاح و مواد معدنی و ویتامین ها است و درخت میوه‌ی انبه بومی مناطق استوایی است، این میوه ارزش غذایی و درمانی بسیاری دارد. ازجمله ویتامین های موجود در انبه، ویتامین های A , C ,B6 ,K بوده و دارای فیبر و فولیت هست و همچنین دارای املاح و مواد معدنی چون: آهن، مس، کلسیم، پتاسیم است که از احتیاجات بدن انسان، برای حفظ سلامتی هستند. خاصیت های بی شماری میوه انبه دارد، به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم؛ میوه انبه در درمان سرطان سینه و سرطان روده مفید است و درد استخوان ها را تسکین می‌دهد و باعث استحکام استخوان می‌شود. میوه‌ی انبه درمان خوبی برای رفع بیماری قند خون است و به دلیل ارزش غذایی بسیار قوی که دارد درمان کم خونی وضعف بدن نیز محسوب می‌شود این میوه تاثیر فوق العاده ای بر روی زیبایی پوست و مو نیز دارد و به پوست شادابی و جوانی می‌بخشد و استحکام ریشه و ساقه مو را تضمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: سلامت تضمین شده بدن، با میوه های مرکب

تاثیر میوه «ترگیل» بر روی سلامتی!

میوه ترگیل یک میوه ی گرمسیری و بومی مناطق استوایی و کشور هایی چون مالزی، تایلند، اندونزی و قسمت هایی از جنوب هند است. میوه ترگیل یا «منگوستین»، غنی از آنتی اکسیدان ها است و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد، میوه‌ی ترگیل برای درمان بیماری های گوارشی و درمان اسهال خونی موثر است و همچنین خاصیت جوان سازی پوست صورت و قدرت از بین بردن آکنه و جای جوش را دارد. میوه ی ترگیل در درمان بیماری های پوستی مانند اگزما و ریزش مو و درمان بیماری هایی خطرناکی چون سرطان، نقش به سزایی دارد. از دیگر خاصیت های درمانی میوه ترگیل، می‌توان به درمان قندخون، درمان فشارخون بالا، درمان کم خونی، درمان بیماری های چشمی و همچنین درمان بیماری سل، اشاره کرد.

میوه ترگیل

خاصیت درمانی میوه «نارگیل» برای حفظ سلامتی بدن!

میوه نارگیل یک میوه ی پر خاصیت و با ارزش غذایی فراوان است که بومی مناطق جنوب آسیا و فلوریدا محسوب می‌شود. نارگیل از دو قسمت تشکیل شده: گوشته و شیره درون آن، که هر دو قسمت سرشار از ویتامین و آنزیم و اسیدآمینه های مورد نیاز بدن است. خاصیت های درمانی نارگیل عبارتند از: درمان درد مثانه و ناراحتی های مربوط به دستگاه گوارش، درمان ورم معده است و کرم روده را از بین می‌برد. نارگیل سرشار از چربی و مواد مغذی است و برای افزایش وزن توصیه می‌شود؛ و همچنین در درمان زخم ها و التهابات پوستی به ما کمک می‌کند، برای درمان سنگ کلیه، مصرف شیره ی نارگیل بسیار تاثیر گذار است و توصیه می‌شود. شیره نارگیل خاصیت ضد سمی دارد و قسمت گوشته ی میوه ی نارگیل، تقویت کننده‌ی حافظه و قوای جنسی نیز هست.

تاثیر میوه «آناناس» بر روی سلامتی ما!

خاصیت دارویی و درمانی میوه آناناس بر کسی پوشیده نیست، این میوه غنی از ویتامین و املاح و مواد مغذی است و دارای پتاسیم، مس، منگنز، کلسیم، ویتامین‌ B6 و ویتامین C وبتاکاروتن و فولات و بروملین است. این میوه پرخاصیت در درمان زخم ها و التهابات و بیماری های پوستی بسیار مفید و موثر است. درمانی برای جوش صورت بوده و جای لکه و آکنه را از بین می برد و به جوان سازی و رفع چین وچروک پوست کمک می‌کند. این میوه در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا مفید بوده و چشم راتقویت می‌کند و برای دستگاه گوارش بسیار مفید است و همچنین در درمان بیماری هایی چون آرتریت و سرطان و فشارخون بالا و درمان سینوزیت نیز موثر واقع می‌شود، درمان کم خونی، سنگ کلیه، پوکی استخوان، التهاب مفاصل و کبد چرب نیز به شمار می آید و فشارخون بالا را درمان می‌کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی باپونه کوهی وتاثیرآن برروی سلامتی انسان

میوه «پرتقال» چه خاصیت هایی برای حفظ سلامتی دارد؟

میوه پرتقال جزء خانواده مرکبات است و دارای مقادیر بسیار بالایی از ویتامین ها به ویژه ویتامین c است و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و دستگاه ایمنی بدن تقویت کرده و بدن را در برابر هجوم بیماری ها در امان نگه می‌دارد. همچنین پرتقال درمان بیماری های عفونی است و خاصیت ضد اسپاسمی دارد و قدرت تسکین اضطراب و آرامش بخش اعصاب است، پرتقال خاصیت ضد سرطانی دارد و کلسترول خون را پایین می‌آورد؛ مصرف آب پرتقال، کرم روده را از بین می‌برد و تب را پایین می آورد و همچنین باعث جذب بیشتر آهن توسط بدن می‌شود و از مبتلا شدن به کم خونی جلوگیری می‌کند.

تاثیر میوه «دارابی» بر روی حفظ سلامتی انسان؟

میوه دارابی داری خواص ویژه ای برای درمان بیماری ها است و عضو خانواده مرکبات محسوب می‌شود‌. این میوه درمان بی اشتهایی است و برای کاهش کلسترول خون بسیار مفید می‌باشد و همچنین این میوه درمان زخم های عفونی است و خون را تصفیه می کند و همچنین کلیه و کبد را پاکسازی می‌کند. جوشانده ی برگ درخت میوه ی دارابی، خاصیت ضد تشنجی دارد و همچنین در آرام کردن اعصاب بسیار تاثیر گذار است و همچنین این میوه، سبب بهبودی بیماری بواسیر و خونریزی های ناشی از آن می‌شود.

آیا میوه «انگور» برای سلامتی مفید است؟

میوه انگور یکی از میوه های بهشتی است که در قدیم الایام تا به امروز در طب قدیم و جدید ، از خود میوه انگور و روغن هسته ی آن در ساخت دارو هایی برای حفظ سلامتی بدن، استفاده می شده است. میوه انگور دارای ویتامین های A ,K ,C ,B6 و تیامین و ریبوفلاوین و نیاسین و فولات است و همچنین دارای مواد معدنی چون پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر و سدیم و پروتئین است و دارای آنتی اکسیدان های فراوانی نیز هست. انگور در درمان بیماری هایی چون سرطان به کار می‌رود و روند پیری را کند می‌کند و به دلیل مغذی بودن این میوه بهشتی، از آن برای تقویت استخوان ها و کاهش خستگی ها مصرف می‌شود. همچنین انگور در تسکین و آرامش اعصاب موثر بوده و از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند و دارای خواص زیادی برای جوان سازی و رفع چین و چروک پوست دارد.

تاثیر میوه «انار» برای حفظ سلامتی؟

انار سلامتی تضمین شده برای بدن انسان ها است، میوه انار دارای ترکیبات آرامش بخش روان و اعصاب بوده و به تسکین درد ها کمک می‌کند. از قدیم الایام تا به امروز، میوه انار را به عنوان درمان تمام بیماری ها شناخته شده است و در ایران از میوه انار برای درمان بیماران استفاده می‌کردند. انار میوه ای است که دارای آهن و عناصر بسیار مفیدی برای بدن است همچنین املاح فراوانی دارد، انار منبعی سرشار از آنتی اکسیدان ها، پتاسیم، اسید فولیک و ویتامین c است، در واقع منبع قوی پلی فنل ها به شمار می‌آید. انار برای درمان بیماری هایی چون قند خون بسیار مفید است و خاصیت ضد سرطانی دارد و همچنین باعث پایین آمدن کلسترول خون شده و درمان سرماخوردگی های شدید و گلودرد ها نیز می‌باشد. انار از رسوب کردن چربی درخون حلوگیری می‌کند و احتمال سکته قلبی را کاهش می‌دهد و همچنین یک میوه‌ی با ارزش برای حفظ زیبایی و سلامت پوست به شمار می‌آید.

تاثیر میوه «موز» برای حفظ سلامتی بدن!

از زمان های گذشته تا به امروز در کشور ما، استفاده از میوه موز برای مصارف درمانی و دارویی رایج بوده است. میوه موز، میوه ای بسیار مقوی است که به دلیل داشتن پتاسیم فراوان ضد سرطان است و در درمان ناراحتی های گوارشی و زخم معده و روده مفید بوده و تقویت کننده نیروی جنسی نیز می‌باشد، موز میوه ای خون ساز است و دارای مواد مغذی فراوانی است که به افراد لاغر برای افزایش وزن کمک می‌کند. این میوه برای رفع ضعف و خستگی و ضعیفی عضلات، بسیار مفید و مقوی است، موز کلسترول خون را پایین می آورد و این میوه در تسکین و آرامش و تعادل اعصاب به ما بسیار کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: دارچین، ادویه‌ای شگفت انگیز

تاثیر میوه «کیوی» بر روی سلامتی بدن!

میوه کیوی یکی دیگر از نعمت هایی است که سرشار از مواد مغذی و املاح و ویتامین های ضروری بدن است، میوه ی کیوی بسیار مقوی است که به دلیل وجود ویتامین c فراوان در آن، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به دلیل اینکه این میوه دارای فیبر زیاد است از احساس گرسنگی زیاد در شخص جلوگیری کرده و درنهایت موجب لاغری می‌شود و همچنین میزان فیبر بالای این میوه ، عمل هضم را آسان می کند و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. همچنین میوه کیوی خاصیت این را دارد که بدن را سم زدایی بکند و سلامت قلب را تامین کند و از سرماخوردگی ها پیشگیری و سلامت پوست را به ما ببخشد. میوه کیوی توانایی این را دارد که بدن را قلیایی بکند.

آیا میوه «هندوانه» برای سلامتی مفید است؟

میوه‌ی هندوانه یکی از میوه های آب دار و شیرین است که مقدار زیادی ویتامین A و C و دارای فیبر، «کربوهیدرات و لیکوپن» نیز هست، میوه ی هندوانه خاصیت ضدالتهابی دارد و در درمان بیماری سرطان به کمک بشر آمده است، این میوه فیبر زیادی دارد و ناراحتی های معده و گوارشی را رفع می کند. مصرف هندوانه به بانوان بارداری که سوزش معده و گرفتگی ماهیچه های شکمی در ماه های اولیه دارند، توصیه می‌شود. هندوانه سرشار از «سیترولین» است که یک اسید آمینه ضروری برای جلوگیری از فشار خون بالا است و همچنین دارای ویتامین c موردنیاز برای (سنتز کلاژن) است که پوست و موها را تقویت می کند و از جمله موارد دیگری که میوه هندوانه در درمان آن به ما کمک می‌کند، عبارتنداز: کاهش مشکلات گوارشی و کلیوی_ درمان دیابت و جلوگیری از سکته _ کاهش وزن_ سلامت لثه و همچنین باعث سلامتی پروستات در آقایان می‌شود.

میوه «هلو» چه خاصیت های درمانی دارد؟

میوه‌ی هلو سرشار از ویتامین های A ,C ,E ,B6 ,B3 و پتاسیم و آهن و روی و مس و فسفر و فولات و فاقد کلسترول است. هلو خواص بسیار جالب و حیرت آوری دارد، این میوه‌ی لذیذ، برای سلامت پوست و مغذی کردن سلول های پوست بسیار مفید بوده و از آن ماسک های طبیعی فراوانی تهیه می‌شود. این میوه به درمان سرطان ها کمک کرده و در درمان دیابت بسیار موثراست، بتاکاروتن و ویتامین A موجود در هلو، چشم ها را تقویت کرده و از مبتلا شدن به بیماری های چشمی جلوگیری می‌کند. هلو میوه ای آنتی اکسیدانی است وسیستم بدن ما را تقویت می کند و همچنین هضم غذا را آسان و مشکلات معده و گوارشی را بهبود می‌بخشد. وجود ویتامین B6 و منیزیم در هلو اضطراب را از بدن ما دور می‌کند و سلامت سیستم عصبی را به ما می‌بخشد.

میوه‌ی «لیمو شیرین» برای درمان چه بیماری هایی مناسب است؟

میوه‌ی لیمو شیرین عضو خانواده مرکبات است و خاصیت هایی شبه به آنان را دارد، این میوه حاوی ویتامین ث فراوانی است و خاصیت ضد اسپاسمی دارد و همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است که در درمان بیماری هایی چون یرماخوردگی، آنفولانزا، گلودرد ها به ما کمک می‌کنند و همچنین لیمو شیرین از ابتلا به بیماری هایی چون سرطان جلوگیری کرده و به دلیل ویتامین های موجود در آن در زیباسازی پوست به ما کمک می کند، میوه ی لیمو شیرین به دلیل اینکه سبب جذب بهتر آهن می‌شود، می‌توان آن را ضد کم خونی نامید.

میوه‌ی «نارنگی» در درمان چه بیماری هایی موثر است؟

میوه ی نارنگی در درمان بسیاری از بیماری ها به ما کمک می کند و سرشار از ویتامین C و فلاونوئید ها ویتامین های A ,B1 ,B2 است و دارای مواد معدنی چون : روی _ منگنز _ آهن _ کلسیم_ فسفر_ پتاسیم _ ید و بتاکاروتن و پکتین و اسید فولیک است؛ نارنگی خواص دارویی بسیاری دارد، از جمله: بهبود تشنج و کاهش تب است، و درمان التهابات و عفونت معده است و میتوان گفت که نارنگی داروی سرماخوردگی وآنفولانزا است. میوه نارنگی میزان متابولیسم بدن را افزایش داده و باعث جذب بیشتر مواد مغذی برای سلامت بدن می‌شود. سیستم ایمنی بدن را قوی کرده و میزان هوش و قدرت مغز را بالا می‌برد. و از ابتلا به بیماری های قلبی از ما محافظت کرده و از رسوب چربی در خون جلوگیری می‌کند.

ارزش غذایی میوه «انجیر» چه قدر است؟

از زمان های گذشته بسیار دور، میوه ی انجیر وجود داشته است، این میوه یک منبع قوی و مغذی از انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی و قند های طبیعی و فیبر ها است. انجیر به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند و درمان یبوست است، این میوه تری گلیسیرید خون را پایین می آورد و دارای فنل ها و اسیدهای چرب (امگا 3 و امگا 6) است که به سلامت قلب کمک کرده و خطر بیماری های قلبی را بسیار کاهش می‌دهد؛ همچنین انجیر در درمان کم خونی، بسیار قوی عمل می‌کند، گفته می‌شود هرچه میزان استفاده از انجیر بیشتر باشد خطر ابتلا به سرطان سینه نیز کاهش می‌یابد. از جمله خواص دیگر انجیر: موثر در درمان پوکی استخوان و افزایش تراکم استخوان ها، از بین بردن رادیکال های آزاد بدن، تنظیم فشار خون و تقویت قوای جنسی و... .

سیب، میوه‌ی سلامتی است یعنی چه؟!

سیب، میوه‌ی سلامتی است، میوه ی «سیب درختی» ، دارای ویتامین های C ,K ,B6 و ریبوفلاوین است و مواد معدنی چون: پتاسیم، مس، منگنز، منیزیم و مقادیر زیادی فیبر و فلاونوئید است. میوه ی سیب، بر روی تمامی اجزا بدن تاثیر مثبت دارد، سلامتی پوست ومو _ سلامت دستگاه گوارش_ سلامت سیستم دستگاه عصب انسان و سلامت خون و... از جمله نقاط هدف تاثیر گذاری سیب هستند. از جمله فواید سیب: درمان کم خونی_ درمان قند خون_ پیشگیری از بیماری سرطان و همچنین بیماری آلزایمر. میوه ی سیب اعصاب ما را آرامش می‌بخشد و در عمل جوان سازی و آب رسانی و مغذی کردن سلول های پوستی بسیار کاربرد دارد و همچنین روشن کننده طبیعی پوست و درمان کننده جوش و رفع جای لکه و آکنه نیز محسوب می‌شود. این میوه یک غذای مقوی برای زنان باردار و کودکان بوده و به سلامت دندان ها و لثه بسیار مفید است. از جمله فواید دیگر سیب درختی: درمان ناراحتی های قلبی، درمان درد معده و زخم معده است، این میوه از سرما خوردگی پیشگیری می‌کند و همچنین از تشکیل سنگ در کیسه ی صفرا جلوگیری می‌کند، سیب معجزه سلامتی است و خواص بی شماری دارد، گفته شده که اگر هر شخص در روز یک عدد سیب میل کند، هرگز در دام بیماری های جسمی و روحی نخواهد افتاد.

آیا میوه‌ی «آووکادو» در درمان بیماری ها موثر است؟

جواب به سوال بالا، بله است. میوه ی آووکادو در درمان و بهبود بسیاری از بیماری ها به کمک ما و طب پزشکی آمده است. میوه‌ی آووکادو، میوه ای بسیار مغذی است که بومی کشور مکزیک بوده و از هزاران سال پیش در این منطقه رشد می‌کرده، اسم دیگر میوه ی آووکادو ، (گلابی آمریکایی) است. این میوه خواص بسیاری دارد و دارای ویتامین های B1 ,B2, B3, B5 ,B6 وهمچنین دارای ویتامین های E ,k نیز هست، مواد معدنی در آووکادو عبارتند از : پتاسیم، فسفر، منیزیم، کلسیم، آهن و روی و دارای مقدار زیادی چربی است. خواص درمانی آووکادو : مواد موجود در میوه‌ی آووکادو تا حد زیادی باعث جلوگیری آقایان از ابتلا به سرطان پروستات می شود و همچنین دارای ترکیباتی است که خانم ها را از ابتلا به سرطان سینه حفظ می‌کند. فولات موجود در آووکادو، از خطر حمله قلبی جلوگیری می‌کند و یک میوه ی مقوی برای سلامت پوست و شادابی پوست به شمار می‌رود و خشکی پوست را ازبین برده و از ایجاد چین و چروک در پوست صورت جلوگیری می‌کند.

میوه‌ی «زرد آلو» چه خاصیت هایی دارد؟

میوه زردآلو از میوه های پر خاصیت فصل تابستان است، درخت این میوه از بومی کشور چین است. میوه زردآلو سرشار از ویتامین های A ,C و ویتامین های گروه B است. خواص دارویی زردآلو: درمان بیماری های روحی و تسکین دهنده اعصاب است و حالات بی خوابی و فراموشی را از شخص دور می‌کند. زردآلو درمان کم خونی است و تصفیه کننده خون نیز محسوب می‌شود. این میوه در تسکین و بهبود درد مفاصل و روماتیسم مفید بوده و اشتها آور نیز هست. از جمله فواید دیگر این میوه: درمان برخی مشکلات گوارشی مانند یبوست و بواسیر است_ زردآلو سرشار از پتاسیم است و فشار خون را تنظیم می‌کند_ تقویت بینایی و کمک به سلامت چشم ها_ رفع بوی بد دهان_ روغن مغز هسته زردآلو برای نرم و لطیف کردن پوست مفید است.

بیشتر بخوانید: زنجبیل، ریشه ای پرخاصیت و معجزه گر

میوه «بالنگ» چه خاصیت هایی دارد؟

میوه بالنگ خواص و ارزش درمانی بسیاری دارد؛ این میوه حاوی ویتامین های بسیار و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که باعث سلامت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از هجوم بیماری ها و ابتلا به بیماری های میکروبی وقار چی جلو گیری می‌کند، میوه بالنگ خاصیت ضد سم دارد و درد مفاصل و استخوان ها را تسکین می‌دهد و همچنین درد دوران قاعدگی را کم می‌کند و مصرف بالنگ سبب آرامش اعصاب وتسلط بر ذهن خود می‌شود؛ میوه بالنگ ویژگی (تب بُـر) بودن آن است، و مصرف بالنگ به طور مداوم سلامتی لثه را تامین می‌کند.

میوه «گوجه سبز» دارای چه خاصیت هایی است؟

گوجه سبز میوه ای محبوب و بهاری در میان مردم کشور ما است که خواص بسیار زیادی دارد، میوه ی گوجه سبز ترش و ملس است و طبع سرد دارد و قدمت کاشت درخت گوجه سبز به حدود دو هزار سال پیش می‌رسد، فواید این میوه ی بهاری بسیار است و ما در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم؛ گوجه سبز به دلیل داشتن مقادیر ویتامین c فراوان نقش آنتی اکسیدانی دارد و برای درمان ناراحتی ها و مشکلات سیستم گوارش بسیار توصیه می‌شود، همچنین این میوه چربی خون را کاهش می‌دهد و از مبتلا شدن به بیماری هایی مانند سرطان جلوگیری می‌کند. گوجه سبز ویتامین های گروه B را نیز دارد و به کاهش استرس و سلامت پوست بسیار کمک می‌کند، این میوه به دلیل ترش مزه بودن و طبع سرد و خاصیت اسیدی بودن، مصرف زیاد آن به کسانی که مشکل معده دارند توصیه نمی‌شود. گوجه سبز در درمان و بهبود بیماری هایی چون سنگ کلیه و روماتیسم و نقرس بسیار مفید است.

ارزش غذایی میوه «گیلاس» چه قدر است؟

میوه گیلاس یکی دیگر از میوه های با ارزش و پر خاصیت است که دارای ارزش غذایی کم نظیری است. گیلاس دارای ویتامین های A ,C ,D, B6 و مواد معدنی چون منیزیم، آهن، کلسیم پروتئین، شکر، فیبر، غذایی کربوهیدارت، پتاسیم و سدیم است. گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان است که روند پیری سلول های پوست و بدن را کند می‌کند و از ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان و نقرس جلوگیری می‌کند، شاخصه ی گلیسمی در میوه‌ی گیلاس بسیار کم بوده و میزان قندخون را افزایش نمی‌دهد. از دیگر خواص گیلاس می‌توان به تنظیم خواب راحت _تسکین درد_ کنترل کلسترول خون _پیشگیری از چاقی، اشاره کرد.

آیا میوه «خربزه» ارزش غذایی خاصی دارد؟

پاسخ سوال بالا، بله است. خربزه ارزش غذایی بالا و خاصی دارد؛ دارای املاح ، ویتامین و مواد معدنی فراونی است. خربزه دارای ویتامین های B1 ,B2 ,B3 ,B4 ,B5 ,B6, B9 ,B12 ,E ,K ,C است و مواد معدنی چون کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، مس، منگنز، سلنیم، بوده و مواد تشکیل دهنده اصلی آن کربوهیدارت ها_ پروتئین ها_ چربی _ آب _فیبر و قند _کلسترول است. میوه‌ی خربزه بسیار خوش مزه و شیرین و آبدار است و همچنین خواص دارویی بسیاری هم دارد، مانند: درمان بیماری های کلیه و مثانه بوده و در ترمیم و باز سازی سلول های بدن ما نقش ویژه ای دارد و همچنین بسیار مقوی و شیرآور است و به زنان شیرده برای افزایش شیر، توصیه می‌شود. تخم خربزه تب های شدید و سرفه است و به دلیل فیبر بالای این میوه ی مغذی به هضم غذا بسیار کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید