جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

«شعرهای رودخانه» برای بچه‌ها منتشر شد

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
«شعرهای رودخانه» برای بچه‌ها منتشر شد

کتاب «شعرهای رودخانه» سروده محمود پور وهاب با تصویرگری سحر فرهادروش توسط انتشارات به‌نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «شعرهای رودخانه» سروده محمود پور وهاب به تازگی با تصویرگری سحر فرهادروش توسط انتشارات به‌نشر (آستان قدس رضوی) چاپ و روانه بازار نشر شده است.

این مجموعه حاوی ۱۰ شعر در مورد تجربه‌ها و دیده‌های محمود پور وهاب از گردش در طبیعت و لذت حضور در کنار رودخانه است که او در این مجموعه شعر، هر بار از زاویه دید مختلف به رودخانه نگریسته و اندیشمندانه میان مخاطب کودک و طبیعت پیوند برقرار می‌کند.

محمود پوروهاب داستان‎ نویس و شاعر کودکان و نوجوانان و برگزیده جشنواره‌های مختلف در کشور است که متولد سال ۱۳۴۰ در شمال کشور بوده و در حال حاضر ساکن قم است. از پوروهاب بیش از ۱۵۰ کتاب در زمینه داستان‌های مذهبی، شعر و زندگی‌نامه منتشر شده و مقاله‌های بسیاری درباره شعر و نقد ادبی دارد. «زبان گنجشک‌ها را بلد است»، «آخرین مهاجر»، «آن روی زیبا»، «تنها زندگی می‌کنی» و «سال‌های بردگی» از دیگر آثار این نویسنده است.

بیشتر بخوانید: ترجمه رمانی که فردینان سلین در زندان نوشت منتشر شد

خانه سنگ، شانه، بلبل، تمشک، دعا، دست دریا، آبشار، رستوران، قورباغه و اشتباه عنوان‌های شعر این مجموعه از اشعار غنایی است که با زبان و بیان ساده و روان می کوشد با استفاده از موسیقی کلام و اشعار آهنگین، زیبایی‌های طبیعت و رودخانه را به کودک بنمایاند، ذوق هنری او را پرورش دهد و کودکان را تشویق کند که با دیدی تازه و خیال انگیزتر به دنیای پیرامون خود نظر کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

رفته بودم رودخانه / یافتم یک دانه شانه / شانه‌ی دندان شکسته / داشت از مویی نشانه / خسته و تنهای تنها
لابه لای سنگ و شن بود / سرد و بی رحم و خشن بود / شستم من آن را به دقت / توی آب رودخانه / زرد و زیبا بود و چوبی / با خود آوردم به خانه / دیگر الان نیست تنها / شانه‌ی دندان شکسته / در کنار خاطراتم / روی میز من نشسته.

کتاب «شعرهای رودخانه» در قطع رحلی، شمارگان دو هزار نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید