جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مشخصات ظاهری شیائومی پوکو ایکس تری

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
مشخصات ظاهری شیائومی پوکو ایکس تری

در همین ابتدای صحبت از شما تقاضا داریم که تا آخر همراه ما باشید چرا که قصد داریم یکی از محصولات پر مخاطب شرکت شیائومی را به شما معرفی کنیم! برای مقدمه لازم است بدانید که مقر این شرکت چینی در پکن قرار دارد و متعلق به بخش خصوصی می‌باشد. شیائومی یا شائومی (Xiaomi) یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیک در زمینه طراحی، توسعه و فروش گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های تلفن همراه و لوازم مصرفی الکترونیک است. در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱، شیائومی با گذشتن از اپل، توانست به دومین فروشنده گوشی‌های هوشمند در دنیا تبدیل شود. این شرکت تاکنون بیش از ۳۰۰۰ کارمند، بطور عمده در چین، هند و سنگاپور استخدام کرده و در حال گسترش به کشورهای دیگر مانند روسیه و اندونزی است.

شیائومی پوکو ایکس تری نسخه NFC (Xiaomi Poco X3)

میخواهیم شما را با یکی از محصولات برند پوکو از زیرمجموعه ‌های شیائومی آشنا کنیم. این برند در سپتامبر 2020 از گوشی رونمایی کرد که در واقع نسل جدید نسخه پیشین بوده اما اساساً با آن تفاوت‌ های زیادی هم دارد! این محصول تحت عنوان پوکو x3 در مارس 2021 عرضه و روانه بازار شد. در رابطه با قیمت گوشی پوکو x3 نسخه NFC می‌بایست گفت که با امکاناتی که دارد در قبال قیمت گوشی شیائومی پوکو x3، می‌توان آن را مدلی بیش از یک گوشی میان رده در نظر گرفت. نمایشگر عالی و قدرت سخت افزاری فوق العاده، پوکو x3 را به یکی از گوشی ‌های میان رده عالی بازار جهت بازی تبدیل کرده است که طرفداران بسیاری دارد.

مشخصات فنی و ظاهری شیائومی پوکو ایکس تری

در سر تا سر جهان، یکی از مهمترین و اصلی ترین ملاک افراد برای انتخاب گوشی همراه خود، مشخصات فنی و ظاهری آن است. هم اینک نگاهی به طراحی گوشی پوکو x3 می‌اندازیم. شیائومی پوکو x3 برای پنل پشتی از پلاستیک و فریم‌ ها از آلومینیوم بهره گرفته است. روی پنل عقب گوشی poco x3 شاهد قرارگیری یک ماژول بزرگ دوربین و لوگوی پوکو هستیم که جلوه‌ای متفاوت به آن می‌بخشد. پوکو ایکس تری از گواهینامه مقاومت در برابر مایعات IP53 بهره می‌برد که به معنای مقاوم بودن این گوشی در مقابل قطرات آب است؛ اما در حقیقت poco x3 nfc همانند گوشی ‌های پرچمدار کاملاً ضد ‌آب نیست.

اگر این گوشی را از نزدیک دیده باشید، حتماً متوجه طراحی شکیل و بی رقیب آن شده‌اید؛ این گوشی که در نسخه ‌های آبی و خاکستری روانه بازار شده است، در میانه‌ی پنل پشتی خود از بافتی متمایز و همچنین طرح دار بهره برده که جلوه‌ی زیبایی به آن بخشیده است. ماژول دوربین نیز طراحی غیر معمول و خاصی دارد به صورتی که لنزها در ماژولی ترکیبی از اشکال هندسی جای گرفته‌اند. نهایتاً باید گفت طراحی پوکو x3 نظر هر کاربر با هر سلیقه‌ای را جلب می‌کند.

مشخصات ظاهری شیائومی پوکو ایکس تری

از بارزترین تفاوت های این گوشی می‌توان به سنسور جذب اثر انگشت آن اشاره کرد که با کلید پاور دستگاه ترکیب شده و در بالای لبه‌ی سمت راست قرار دارد. گوشی پوکو x3 نقاط قوت بسیاری نظیر بهره‌گیری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون، NFC، بلوتوث 5.1 و وای‌فای 5 دارد که آن را به گزینه‌ی مناسبی در میان گوشی‌ های میان ‌رده تبدیل می‌کند. poco x3 دارای بلندگوهای عالی برای یک گوشی 200 دلاری است. با بهره مندی از یک جفت استریو می‌توانید هنگام انجام امور روزمره از شنیدن پادکست ‌ها با بهترین کیفیت لذت ببرید.

همانطور که گفته شد نمایشگر عالی و قدرت سخت افزاری فوق العاده این گوشی، آن را به یکی از گوشی‌‌های محبوب برای گیمرها جهت بازی تبدیل کرده است و طرفداران بسیاری دارد. شیائومی پوکو x3 از نمایشگری 6.67 اینچی از نوع IPS LCD بهره برده که رزولوشن فول اچ دی پلاس و نسبت تصویر 20:9 را ارائه می‌دهد. از دیگر ویژگی‌‌های این صفحه نمایش می‌توان به بهر‌مندی از محافظ گوریلاگلس 5، نرخ نوسازی 120هرتزی، استاندارد HDR10 و روشنایی 450 نیت اشاره کرد. همچنین، حاشیه‌‌های آن باریک بوده و نمایشگر 84.6 درصد از پنل جلو را اشغال کرده است. در واقع می‌توان پوکو x3 را یک گوشی تمام عیار از نظر نمایشگر دانست که پیشرفته‌ترین نمایشگر در این محدوده‌ی قیمتی را دارد.

نمایشگر شیائومی پوکو ایکس تری

اگر با محصولات برندهای مختلف آشنا باشید، احتمالاً می‌دانید که در واقع بیشتر گوشی‌‌های میان‌رده دارای نرخ نوسازی 60 هرتزی هستند. نمایشگر این گوشی در عین جذابیت از نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره می‌برد، ویژگی که در کمتر گوشی اقتصادی دیده شده است و البته بر میزان ماندگاری و طول عمر باتری هم تأثیر به سزایی دارد. پشتیبانی از HDR و گستره‌ی تمام رنگی از دیگر نقاط قوت نمایشگر شیائومی پوکو x3 هستند. با بهره‌گیری از روشنایی 450 نیت می‌توان گوشی پوکو ایکس 3 را در گروه گوشی‌هایی با روشن‌ترین صفحه نمایش قرار داد که قیمت روز گوشی 200 تا 300 دلار می‌باشد. این میزان روشنایی کار با گوشی شیائومی poco x3 در زیر نور مستقیم آفتاب را بسیار راحت می‌کند.

باتری شیائومی پوکو ایکس تری

باتری و طول عمر آن و صد البته مدت ذخیره شارژ، یکی از مهمترین نکاتی است که کاربر هنگام خرید گوشی به آن توجه می‌کند. بنابراین شرکت ‌های معتبری مانند شیائومی چندیست که برای گوشی‌ های مقرون به صرفه‌ی خود باتری‌ های بزرگ در نظر می‌گیرند تا استفاده کنندگان مشکلی از بابت تأمین انرژی گوشی خود نداشته باشند، حتی برند سامسونگ هم این روند را در الویت ساخت گوشی‌ های خود قرار داده و به عنوان مثال برای گوشی گلکسی ام 51 یک باتری 7000 میلی آمپری استفاده کرده است. باتری گوشی شیائومی پوکو ایکس تری فقط کمی از باتری استفاده شده در ساخت ردمی نوت 9 بزرگتر است.

قطعاً چنین گوشی با بهره‌مندی از نرخ نوسازی بالا و در کنار نمایشگر بزرگ خود، به یک باتری توانمند نیاز دارد. بنابراین یک باتری 5160 میلی‌آمپری برای آن در نظر گرفته شده که به خوبی پاسخگوی نیازهای کاربران است. شیائومی poco x3 می‌تواند به مدت دو روز بدون نیاز به شارژ مجدد دوام بیاورد. طول عمر باتری گوشی x3 هم عالیست و حتی با وجود اعلان‌های فراوان باز هم به سختی به سمت خالی شدن می‌رود. البته ناگفته نماند برخورداری از نرخ نوسازی 120 هرتزی تأثیر بسیار زیادی در کاهش عمر باتری دارد اما با این وجود، ماندگاری باتری گوشی شیائومی پوکو x3 و با در نظر گرفتن قیمت آن، با بسیاری از گوشی‌های اندروید 1000 دلاری به بالا با این نرخ نوسازی رقابت می‌کند.

برای درک بهتر از قدرت باتری این گوشی باید گفت که به طور مثال در شرایط استاندارد و در مدت زمان 90 دقیقه تماشای فیلم با حداکثر روشنایی، در حالت 60 هرتز 15 درصد مصرف باتری و در حالت 120 هرتز 17 درصد کاهش باتری خواهیم داشت. همچنین لازم به ذکر است که پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 33 واتی آن، امکان شارژ کامل باتری را در مدت زمان 65 دقیقه فراهم می‌کند. سرعت شارژ پوکو ایکس ۳ در زمره‌ی بهترین‌ها قرار دارد. گوشی شیائومی پوکو ایکس ۳ با قابلیت‌های عالی و قیمت مناسب یک گزینه‌ی بسیار مناسب در بین هم‌رده‌هایش به شمار می‌رود.

دوربین شیائومی پوکو ایکس تری

یکی دیگر از معیارهای مهم کاربران برای انتخاب گوشی همراه خود، دوربین عکاسی و فیلم ‌برداری گوشی هم از لحاظ زیبایی و هم کیفیت می‌باشد. ماژول دوربین این گوشی چهارگانه بوده و از ترکیب لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 13 مگاپیکسلی با زاویه دید 119 درجه‌، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین گوشی پوکو x3 از فیلم برداری اسلوموشن با کیفیت فول HD با سرعت 120 فریم بر ثانیه و فیلم ‌برداری با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی نیز 20 مگاپیکسلی با طراحی هول-پانچ بوده و از قابلیت عکس برداری پانوراما، HDR و فیلم ‌برداری با کیفیت فول HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه نیز برخوردار است.

در مشخصات دوربین این محصول، سنسور لنز اصلی 64 مگاپیکسلی و از نوع Sony IMX682 می‌باشد که در برخی از گوشی‌های میان رده و نسبتاً ارزان نیز مانند Samsung Galaxy M31 وجود دارد؛ در واقع سنسورهای سونی اغلب بهتر هستند. تصاویری که در روز با poco x3 ثبت می‌شوند، وضوح خوبی دارند و همچنین نکات برجسته را به خوبی به نمایش می‌گذارند. دوربین شیائومی پوکو x3 از قابلیت لرزش گیر بی‌بهره است، اما به حالت نایت مود مجهز شده است. بنابراین تصاویری که در شب یا محیط کم نور شیائومی پوکو x3 ثبت می‌شوند، گستره‌ی دینامیکی، جزئیات و وضوح مطلوبی دارند. بطور کلی در عکسبرداری با پوکو x3 میزان نور، رنگ و گستره‌ی دینامیکی و همچنین کیفیت تصاویر به عنوان محصول نهایی بسیار خوب هستند.

مشخصات ظاهری شیائومی پوکو ایکس تری

بیشتر بخوانید: ویژگی های موبایل آنر 50

تا به حال مدل‌های بیشماری از تلفن همراه مانند گوشی آنر، گوشی شیائومی، سامسونگ و… از لنزهای 64 مگاپیکسلی استفاده کرده‌اند؛ اما بدون شک استفاده از این لنز در گوشی poco x3 در کنار تراشه استفاده شده عملکرد بی‌نظیری را ارائه خواهد داد. برخورداری از فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه یک مزیت برای این نسخه محسوب می‌شود که از تثبیت کننده الکترونیکی تصویر هم برخوردار است. اما اکثر ما عکاسی با موبایل را در محیط بیرونی انجام می‌دهیم، خوشبختانه عملکرد چنین لنزی در خارج از منزل هم فوق ‌العاده بوده و به شما اجازه می‌دهد که عکاسی حرفه‌ای با موبایل را تجربه کنید. اساساً می‌توان گفت بهره‌مندی از چنین عملکرد دوربینی با در نظر گرفتن قیمت پوکو x3 یک امتیاز محسوب می‌شود.

قابل ذکر است که در هنگام عکاسی با سنسور تشخیص عمق هم، عکاسی با دقت انجام شده و با تشخیص سوژه مدنظر، بک‌گراند به زیبایی خاص و قابل توجهی بلور شده است. عکاسی با لنز ماکرو همیشه هیجان انگیز بوده و هست چرا که به شما اجازه می‌دهد تا تصویر شگفت انگیزی را از نمای نزدیک بگیرید و جزئیات فراوانی را در یک قاب کوچک به تصویر بکشید. از طرفی به جرأت می‌توان گفت که برای برخی کاربرها کیفیت دوربین سلفی از چندگانه بودن دوربین هم مهم‌تر است! پوکو ایکس تری تصاویر سلفی با وضوح عالی می‌گیرد و بافت و رنگ پوست را به درستی نشان می‌دهد؛ البته با پردازش نرم ‌افزاری هم تلاش می‌کند تا عیوب چهره را بپوشاند.

معایب شیائومی پوکو ایکس تری

این گوشی محبوب و پرمخاطب نیز همانند همه گوشه های تلفن همراه دارای معایب و ایراداتی نیز می‌باشد. از جمله این معایب می‌توان به این موارد اشاره کرد: 1- ضد آب نبودن گوشی بطور کامل، 2- جنس پلاستیکی قاب پشتی، 3- بالا بودن سنسور اثر انگشت، 4- وزن زیاد و ضخامت گوشی، 5- تولید نویز هنگام عکاسی در محیط‌های کم نور، 6- هنگ کردن و لگ زدن گوشی، 7- نداشتن اسلات اختصاصی کارت حافظه POCO X3، 9- نداشتن فلش نور LED در دوربین تک لنزی سلفی گوشی و 8- باتری غیر قابل تعویض. در کل گوشی پوکو ایکس ۳ دستگاهی با ارزش خرید بالاست اما قبل از خرید آن، توجه به نکات فوق و مقایسه با هم رده‌ها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

ارزش خرید شیائومی پوکو ایکس تری و قیمت آن

ممکن است به دنبال پاسخ این سؤال باشید که آیا واقعاً این گوشی ارزش خرید دارد یا خیر؟ و یا چه دلیلی باعث محبوبیت این برند و این مدل شده است؟ باید خدمت شما عرض کنیم که اکنون یکی از گوشی های پرطرفدار بازار، همین شیائومی poco x3 است؛ پس اگر خرید آن را به عنوان گزینه مورد در نظر خود در نظر گرفته اید بهتر است بدانید که اولاً قیمت شیائومی پوکو x3 ، قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای دارد، ثانیاً در قبال این قیمت poco x3 از امکانات بسیار عالی مثلاً لنز اصلی 64 مگاپیکسلی بهرمند خواهید شد، از ‌این رو خرید پوکو x3 برای علاقمندان به عکاسی هم می‌تواند بسیار عالی و کاربردی باشد.

از طرفی محبوبیت این گوشی نزد گیمرها به دلیل قدرت پردازنده عالی آن بیشتر شده و آن را به یک مدل ایده‌ال تبدیل کرده است. به طور کلی می‌توان گفت که اگر به دنبال یک گوشی میان رده تمام عیار هستید خرید گوشی poco x3 می‌تواند برای شما یک خرید منطقی در نظر گرفته شود. همچنین رنج قیمت انواع مختلف آن (بر اساس میزان امکانات) بین 6 تا 7.5 میلیون تومان می‌باشد. اکنون با توجه به مشخصاتی که گفته شد آیا شما خرید گوشی شیائومی پوکو x3 را در برنامه قرار می‌دهید؟ نظرات خود را پیرامون آن با دوستان خود به اشتراک گزارید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید