جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مشخص شدن تاریخ عرضه سری گوشی های هوشمند هواوی p40 و p40 پرو

author منتشر کننده
نظرات (6) 17 1
مشخص شدن تاریخ عرضه سری گوشی های هوشمند هواوی p40 و p40 پرو

فاش شدن پوسترهای جدیدی از گوشی هواوی p40 پرو خبر خوبی را به علاقه مندان به گوشی های هواوی می‌دهد. 25 دی ماه برای اولین بار کمپانی هواوی پوسترهایی از گوشی جدید خود را به بیرون عرضه کرد. در این پوسترها تصویری جز گوشی هواوی سری p موجود نبود که به طور حتم سری جدید p40 و p40 پرو روانه بازار خواهد شد. خبرهای رندر گوشی های هواوی p40 نیز قبل از آن به گوشمان رسیده بود و اکنون گمانه زنی ها  بر روی مشخصات و قابلیت های جدید این گوشی به اوج خود رسیده است. اگرچه تعیین مرز مشخصات گوشی و قابلیت های جدید آن برای ما یک موضوع احتمالی است و به یقین نرسیده ولی افشاگران کمپانی برخی از احتمالات را برای به یقین مبدّل ساخته اند. در ادامه تمامی احتمالاتی که از گفته های افشاگر این گوشی به بیرون درز کرده را تقدیم شما می کنیم.

گوشی هواوی p40

طراحی بدنه گوشی هواوی p40 و و استفاده از نمایشگر Horizon Display

تا اینجای کار چندین تصویر از بدنه و طراحی ظاهری گوشی هواوی p40 مشاهده شده است. از مهم ترین تغییراتی که در این گوشی شاهد بوده ایم، جای گیری دوربین ها در پنل پشتی هستند که شباهت دوچندانی به به پنل های پشتی گوشی سامسونگ s20 دارند. قرار گرفتن دوربین ها در پنل، به کلی به گوشی سامسونگ s20 مشابه است. طراحی نمایشگر گوشی هواوی p40 یقیناً خالی از لطف نمایشگر افقی Horizon Display نیست. نمایشگرهای خمیده Horizon Display از جدیدترین نوآوری های هواوی است که کمپانی چینی برای اولین بار این فناوری را در گوشی Mate 30 pro به اجرا گذاشت. این سری از گوشی های هواوی نیز خبر از نسل جدید Horizon Display های بازار را می‌دهد. پس از افشای بدنه های بالایی نمایشگر، مشهود شده که حواشی بالایی تا حدودی حجم کمتری را اشغال کرده اند تا گوشی بتواند در برابر ضربات محتمل مقاوم تر عمل کند.

گوشی هواوی p40

گفته ها حاکی است که کمپانی هواوی قصد دارد یک نسخه از گوئشی را در یک نسخه سرامیکی به بازار بفرستد.

بیشتر بخوانید: گوشی هواوی نوا 6 به همراه مدل SE منتشر شد

بررسی نمایشگرهای Full HD + گوشی هواوی p40

گوشی هواوی p40 بر اساس گمانه زنی ها بر خلاف گوشی هواوی p30 پرو با نمایشگر مدل تخت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. صفحه نمایش های تخت و یا همان Flat Panel Display به آن دسته از صفحه نمایش هایی گفته می‌شود که نسبت به نمایشگرهای CRT ضخامت کمتری دارند. از این صفحه نمایش ها برای نمایش تصاویر گوشی ها به عنوان یک ابزار کنترلی در دستگاه های مختلف همچون رایانه ها، دوربین های دیجیتال و ... بهره گرفته می‌شود. صفحه نمایش تخت، گوشی هواوی p40 را به یکی از خوش دست ترین گوشی های بازار تبدیل خواهد کرد.

کار نمایشگر گوشی هواوی p40 در اینجا به اتمام نمی‌رسد. همانطور که در نسخه قبلی سری p شاهد بودیم، گوشی های p30 و p30 پرو از نمایشگر Full HD + بهره می‌بردند که یقیناً سازنده گوشی هواوی p40 از این صفحه نمایش قدرتمند دریغ نخواهد کرد. گمانه زنی ها البته تا جایی رسیده که گفته شده گوشی هواوی p40 به نمایشگر Quad HD + تجهیز خواهد شد که خود، جای بحث دارد. نمایشگرهای اولد Quad HD + نسبت به نمایشگرهای Full HD + رزولوشن بالاتری دارند و محتویات گوشی را اعم از پرتو نورها، فریم ها و شبکه های نوری داخلی با دقت باالاتری نشان می‌دهند. به طور مثال اگر شما یک عکس آبشار را به صورت لایو در صفحه نمایش خود بگذارید در نمایشگرهای اولد Quad HD + شاهد کیفیت بالاتری نسبت نمایشگرهای Full HD + خواهید بود. یکی از عواملی که قیمت گوشی را بیشتر می کند همین صفحه نمایش Quad HD + خواهد بود. طبق گفته های افشاگر اندازه احتمالی صفحه نمایش نسخه اصلی p40 حدود 6.1 و و نسخه پرو آن 6.2 اینچ خواهد بود. فراموش نکنید ممکن است صفحه نمایش این گوشی اولد Full HD + باشد. پس بهتر است تا آن موقع صبر کنیم.

گوشی هواوی p40

ارائه گوشی هواوی p40 با دوربین های 5 گانه

دوربین های 5 گانه، گام بلند کمپانی در جهت ساخت گوشی هواوی p40 خواهد بود. کم و بیش شایعاتی را درباره عرضه گوشی های جدید سری پی 40 شنیده ایم که حاکی از عرضه گوشی در سال پیش رو با دوربین های 5 گانه است. کماکان هواوی در بخش دوربین یکه تازی می‌کند و یقیناً سعی دارد بی عیب و نقص تر از نسخه قبلی کار کند. اگرچه هواوی در رزولوشن و پیکسل به گرد پای سامسونگ گلکسی s20 نرسد، ولی سعی دارد با اضافه کردن یک دوربین تله فو با زوم 10 برابر به دیگر دوربین های خود مسیر دوربین های 5 گانه را یک شبه بپیماید. گفته شده دوربین اصلی گوشی دارای سنسور فوق العاده IMX686 است که پیش از این سنسور جدید سونی به شمار می‌رفت. سنسوری 64 مگاپیکسلی به همراه یک دوربین تله فور که 10 برابر زوم اپتیکال را در اختیار شما قرار خواهد داد. در کنار دوربین های 64 مگایپسلی تله فو دوربین مایکرو که لنزی عریض تر به خود دارد قرار داده خواهد شد. دوربین های با لنز بزرگ صرفاً برای تصویربرداری حرفه ای در محیط های طبیعی استفاده خواهد شد.

باز هم بگوییم؛ عرضه گوشی هواوی p40 با 5 دوربین قطعی نیست! این گمانه زنی ها فقط به خاطر گفته های افشاگر و تصاویری است که چند روز پیش توسط کمپانی هواوی در قالب چند پوستر در بازار اینترنتی عرضه شد. هنگام رندر گوشی توسط کمپانی هواوی گفته شده بود که گوشی های سری جدید دارای 3 دوربین با سه برش مدوّر خواهند بود که هیچ کدام از آن ها پریسکوپ تله فو نخواهند بود. این امر موجب می‌شود گمانه زنی های تعدد دوربین ها را بیشتر کند. همچنین صفحه نمایش حفره دار و خمیده بالایی گوشی امکان قرار گرفتن دو دوربین در پنل جلو را جهت تصویربرداری سلفی 32 مگاپیکسلی فراهم خواهد.

گوشی هواوی p40

بیشتر بخوانید: گلکسی s20، جدیدترین محصول سامسونگ در رویداد آنپکد

مشخصات سخت افزاری گوشی هواوی p40

پردازنده گوشی هواوی p40 و نسخه پرو آن همانگونه که انتظار می‌رود kirin 990 خواهد بود و خبری از پردازنده اسنپدراگون 865 نیست. پردازنده اسنپدراگون 865 نسل جدید چیپست های مرکزی سامسونگ است که قادر به اجرای بالاترین نرم افزارها را در خود دارد. همچنین پردازنده گرافیکی آدرنو 640 که در سامسونگ s20 مورد استفاده قرار گرفته شده است در این گوشی نیز احتمالا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و به مانند نسخه های پیشن از گرافیک Mali-G76 MP16 استفاده خواهد شد. نکته جالب ماجرا آنجاست که مطابق گزارش ها، هواوی نسخه p40 را در سه سری روانه بازار می کند و سری سوم آن یک مدل پریمیوم با عنوان پورشه یا p40 پرو مکس خواهد بود. مدل پورشه این گوشی به مراتب ویژگی های بالاتری را خواهد داشت. همچنین p40 لایت نیز آخرین دستوارد سری جدید p در گوشی های هواوی است که البته جزء این پرچم دار محسوب نمی‌شود و امکانات کمتری را در میان گوشی های میان رده به خود اختصاص خواهد داد. از جمله احتمالاتی که داده شده این است که نسخه اصلی p40 دارای سه دوربین اصلی و مشابه p30 خواهند بود و نسخه پرو مکس آن که پورشه نیز نامیده می شود دوربین 5 گانه خواهد داشت. شایعات این گوشی کماکان ادامه دار خواهد بود تا زمانی که گوشی عرضه و جعبه گشایی شود.  

دیگر مشخصات گوشی هواوی p40

احتمال اینکه گوشی هواوی p40 در دو نسخه 4G و 5G روانه بازار شود بسیار زیاد است. ولی احتمال عرضه گوشی های نسخه پورشه آن با داشتن فناوری 6+ یک فرضیه به شمار می‌رود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. نکته دیگری که نباید جا بگذاریم باتری لیتیومی یونی گوشی هواوی p40 است که ظرفیت آن به 5500 میلی آمپر ساعت خواهد رسید. این باتری قابلیت شارژ سریع و حتی شارژ معکوس را خواهد داشت. چند روز پیش خبری حاکی از استفاده گوی های هواوی از باتری های گرافینی داده شد که البته در حد یک شایعه باقی ماند. چرا که بسیار زمان بر است تا گوشی ها از باتری های گرافینی بهره ببرند. رزولوشن نمایشگر گوشی مطابق گمانه زنی ها 1440×3040 پیکسل خواهد بود و تراکم پیکسلی آن 512 پیکسل در هر اینچ است. محافظ صفحه نمایش گوشی را نیز کماکان گوریلاگلس 6 بر عهده دارد. هواوی p40 مجهز به جایگاه دو سیمکارت و یک درگاه حافظه 256 گیگابایتی است و احتمال دارد در نسخه پرو مکس تا 512 گیگابایت حافظه را نیز پوشش دهد. حافظه داخلی نسخه اصلی تنها گمانه زنی های ما در این راه خواهد بود که تقریباً 128 گیگابایت تخمین زده شده است. همچنین رم این گوشی 8 گیگابایتی است و در نسخه پرو و پرو مکس امکان دارد ظرفیت رم 12 گیگابایتی شود.
امید می‌رود که هواوی در این نسخه از گوشی خود از فناوری Wi-Fi 6+ استفاده کند. فناوری Wi-Fi 6+ طبق احتمالات قادر است تا سرعت شبکه گوشی را تا 1.200 مگابایت بر ثانیه افزایش دهد. البته قبل از این مشاهده شد که گوی های امروزی فعلا قادر نیستند بیشتر از 900 مگابایت بر ثانیه سرعت داشته باشند و باید عملکرد کمپانی هواوی را در این مقطع زیر نظر بگیریم. اگر هواوی نتواند فناوری Wi-Fi 6+ را پیاده سازی کند یقیناً آخرین راه حل خود یعنی استفاده از فناوری Wi-Fi 6 را بر عهده خواهد گرفت که پیش از این در گوشی های سامسونگ نوت 10 و s20 مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: Huawei p30 جدیدترین گوشی هواوی در سری p

بررسی فنی طراحی گوشی هواوی p40 و احتمال وجود دوربین سلفی در بخش زیرین

خمیدگی صفحه نمایش گوشی هواوی p40 خبر احتمالی وجود دوربین های سلفی دوگانه را در بخش بالایی کم می‌کند. لذا احتمال می‌رود دوربین در بخش زیرین قرار گرفته باشد. زیباشناسی کمپانی هواوی جایی به اتمام می رسد که تصمیم گرفته است چهار گوشه موبایل خود را خمیدگی انعطاف پذیرانه خاصی ببخشد و دور تا دور آن را یک قاب فلزی جدید ببندد تا مقاومت بیشتری را کاربر از گوشی خود احساس کند. نسخه اصلی پی 40 را 6.1 یا 6.2 اینچی در نظر بگیریم، ولی نسخه پرو آن را 6.5 اینچی؛ چرا که این امکان رفته هواوی نسخه p40 پرو را به صورت صفحه نمایش آبشاری عرضه کند. حسگر به کار رفته زیر صفحه نمایش دارای نرخ تازه سازی 120 هرتزی است.

به کلی کمپانی سعی کرده گوشی خود را تا جایی که ممکن است زیبا جلوه دهد. دلیل آن را به خوبی در رندر چند روز پیش آن می توان دید که مطابق با تصاویر، پورت های استاندارد زیرین به همراه قسمت درپوش گرد و غبار موجب حذف جک 3.5 میلی متری هدفون شده است.

گوشی هواوی p40

بیشتر بخوانید: معرفی هواوی Nova 4

تاریخ عرضه، قیمت احتمالی و حواشی پیرامون گوشی هواوی p40

به تازگی کمپانی هواوی رسماً اعلام کرد، که خانواده گوشی هواوی p40 در روز هفتم فروردین 1399 عرضه خواهند شد. همچنین این نکته را متذکر شویم که نسخه p40 و p40 پرو در یک رویداد در اسفندماه امسال رونمای خواهند شد و تاریخ عرضه آن فروردین ماه سال آینده خواهد بود.

عرضه گوشی های p40 در سه سری اصلی، پرو و پریمیوم ادیشن (پرو مکس) با فناوری اینترنت وایفای 6+ احتمالی است و هر سه نسخه اصلی آن با پشتیبانی از اینترنت های نسل چهارم و پنجم روانه بازار می شوند.

قیمت گوشی p30 699 و p30 پرو 899 پوند بود که احتمال نمی رود قیمت گوشی p40 و نسخه پرو آن سر به فلک بکشد.

* آخرین خبری که از خانواده این گوشی ها به ما رسیده است این است که سری p40 یک نسخه پریمیوم دارد که در نسخه سرامیکی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

* تصاویر فاش شده نشان می‌دهد که گوشی‌های هواوی p40 در رنگ بندی های متفاوتی روانه بازار می‌شوند که آبی، نقره‌ای، پرتقالی و مشکی از جمله رنگ بندی های احتمالی آن بوده است.

گوشی هواوی p40

از آن جایی که فروش گوشی های هواوی p30 و p30 پرو یکی از رازهای موفقیت کمپانی در سال های اخیر بود، شرکت چینی مجبور است برای پیشرفت در عرصه تکنولوژی وارد عرصه جدیدی شود و گوشی های قدرتمندتری را روانه بازار کند. شاید بزرگترین شجاعتی را که از کمپانی انتظار داریم ارزان تر کردن قیمت های این سری از گوشی های آن ها باشد. چرا که یکی از افشاگران شرکت خبر از ارزان تر شدن گوشی های هواوی p40 نسبت به نسخه های پیشین داده است. به گفته او گوشی هواوی پی 40 با قیمت 600 یورو و ارزان ترین مدل پی 40 پرو با قیمت تقریبی 800 یورو و نسخه پریمیوم آن حدود 1000 یورو به بازار عرضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (6)

  1. حدود چهار ساله که گوشی هواوی P9 دارم و حتی یه بارم بدی ندیدم از این گوشی و خیلی راضیم.به جز اون اوایل که گوشی های سری Y هواوی یه مقدار ضعیف بودن

  1. هواوی واقعا کوشی خوبی هست من خودم الان جند سال دارم و ازش راضیم و جزو ازرونترین کوشی ها هم هست

  1. احسنت مقاله عالی و کاملی بود

  1. به نظر من بعضی از کاراِِیی هایی که گوشی های هواوای داره خوب هستش

  1. هیچ وقت نتونستم با هواوی ارتباط برقرار کنم

    1. اتفاقاً یکی از بهترین ها در صنعت موبایل هست معین جان. نه هنگی توش می بینی و نه کرَش. اگر روزی خواستید به سمت هواوای بروید هیچ وقت پشیمون بر نمی گردی

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید