جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

موتورولا موتو G و موتو E: موتورولا دو گوشی با قیمتی کمتر از 200 دلار را به بازار عرضه می‌کند

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
موتورولا موتو G و موتو E: موتورولا دو گوشی با قیمتی کمتر از 200 دلار را به بازار عرضه می‌کند

موتو G Fast و موتو E جدیدترین تلفن‌های مقرون به صرفه موتورولا هستند که ویژگی‌های خوبی را در کنار قیمت مناسب را به مشتری عرضه می‌کنند.

در آستانه عرضه گوشی گران موتورولا Edge Plus این شرکت دو تلفن‌همراه با قیمتی زیر 200 دلار را به بازار عرضه کرد. این دو مدل موتو G Fast و موتو E نام دارند. این گوشی‌ها وارد رده پرتعداد گوشی‌های اقتصادی می‌شوند، جایی که رقیبانی مانند آیفون SE 399 دلاری و سامسونگ گلکسی A51 در آن قرار دارند. همچنین در کنار آن‌ها گزینه‌های ارزان‌تری همانند سامسونگ گلکسی A01 150 دلاری و ال‌جی K40 180 دلاری حضور دارند.

موتو G Fast و موتو E

قیمت ها و مشخصات تلفن‌های پایین رده را با هم مقایسه کنید

موتورولا موتو G Fast سومین و آخرین گوشی تلفن همراه از سری G است که امسال در آمریکا به بازار عرضه می‌شود. این تلفن در کنار مدل‌های گران‌تر موتو G Style و موتو G Power قرار می‌گیرد. با وجود اینکه موتو G Fast ارزان‌ترین مدل به نسبت دو مدل دیگر است، ولی از صفحه نمایش با تکنولوژی hole-punch، پردازنده و کیفیت ساخت مشابه مدل‌های Style و Power بهره می‌برد.

هم اکنون مدل 150 دلاری موتو  E نیز ارزان‌ترین مدل موجود موتورولا در بازار است. برخلاف صفحه نمایش ناچ‌دار hole-punch موجود در موبایل‌های خط فعلی G، موتو E دارای صفحه‌نمایش ناچ‌دار Teardrop (قطره اشکی) است. موتو  E در بخش ویژگی‌های سخت‌افزاری نیز از مدل موتو G سال 2019 بهره برده است.

این دوگوشی جدید موتورولا دو امکان دیگر نیز به کاربران خود بدون قیمتی خیلی بالا عرضه می‌کنند. موتورولا متعهد به عرضه یک آپدیت اصلی سیستم عامل برای هر گوشی و در کنار آن هر دو ماه یک ‌بار به مدت دو سال موظف به ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی است. اکنون امکان پیش سفارش مدل‌های موتو E و موتو G Fast وجود دارد و از 12 ماه ژوئن این دو مدل در فروشگاه‌ها در دسترس عموم قرار می‌گیرند.

موتو G Fast و موتو E

بیشتر بخوانید: مقایسه‌ی سه گوشی تاشو پر طرفدار از دو برند سامسونگ و موتورولا

موتو G Fast، موتو G Play جدید است

تلفن‌های همراه خانواده موتو G موتورولا گوشی‌هایی مناسب پر از ویژگی‌های فکرشده هستند. گوشی موتو G Fast نیز از این قضیه مستثنا نیست. به عنوان جانشین خط موتو G Play این گوشی بسیار خوش ساخت دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی hole-punch، سه عدد دوربین پشت و بسیاری از خصوصیت‌های مشترک با موتو G Style و G Power همانند پردازنده اسنپدراگون 665، سیستم عامل اندروید 10 و تمامی میانبرهای نرم‌افزاری هوشمند موتورولا مثل باز کردن دوربین با گردش مچ دست است.

ولی برای قیمت پایین گوشی بخش‌هایی نیز قربانی شده‌اند. موتو G Fast دارای باتری کوچکتری به نسبت موتو G Power است، علاوه بر آن رم کمتر و حافظه‌ای نصف مدل Power  دارد. ولی بسیاری از این کاهش قابلیت‌ها صرفا بد نیستند. باید خاطر نشان کرد که موتو G Fast فقط 200 دلار قیمت دارد. با پول یک آیفون 11 پرو می‌شود پنج موتو G Fast خرید و یا با مبلغی پرداختی برای سامسونگ گلکسی S20 الترا می‌توان 7 عدد از این گوشی را تهیه کرد.

موتورولا این گوشی را Fast (سریع) نامیده زیرا نسبت پردازنده و رم به قیمت آن بهتر از گوشی‌های شرکت‌های رقیبی مانند سامسونگ و ال‌جی است. ولی در واقع سه گیگابایت رم موتو G Fast به همراه مموری آن کمتر از برادران دیگرش در سری G است؛ مدل‌هایی که هرکدام دارای 4 گیگابایت رم هستند.

موتو G Fast دارای ظاهر درخشان دلنشین با ساخت سفید صدفی دلنشین احاطه شده در قابی کرومی است. قطعا طراحی این گوشی چشمگیر است و حتی قالب دوربین پشت نیز دارای ضرب کروم است.

موتو G Fast دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی است که قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا حجم 512 گیگابایت را دارد. همچنین دارای گواهی مقاومت در برابر آی و گرد غبار IP52 است که گوشی را در برابر پاشش آب و قطرات باران سبک حفاظت می‌کند.

در پشت گوشی دوربینی 16 مگاپیکسلی، به همراه دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دوربین عکاسی ماکروی 2 مگاپیکسلی قرار دارد. مشخص نیست که آیا این دوربین‌ها دقیقا همان دوربین‌های بکار رفته در موتو G Power باشند؛ ولی مشخصات آن‌ها یکسان است. با این حال هنگام بررسی دوربین موتو G Power دریافتیم که دوربین آن گوشی بسیار معمولی است. در نور کافی عکس‌ها دارای کیفیت مناسبی بودند، اما عکس‌های گرفته شده در محیط بیرون و نور کم دارای نویز و کیفیت کمتری بودند. ما مشتاق بررسی عمیق این تلفن‌همراه هستیم.

موتو G Fast و موتو E

بیشتر بخوانید: بررسی تخصصی آیفون 7 اس؛ اپل با رفتاری محافظه کارانه

موتو E می‌تواند با ارزش‌ترین گوشی اندروید به نسبت مبلغ پرداختی از سوی مشتری باشد

اگر بودجه‌ شما برای خرید موبایل کم است، موتو E 150 دلاری اینجا است. قیمت این گوشی به دلیل استفاده از امکانات قدیمی‌تر پایین است. امکاناتی نظیر صفحه‌ نمایش ناچ‌دار Teardrop (قطره اشکی) و پردازنده اسنپدراگون 632 که متعلق به سال گذشته است.

البته شما گوشی‌ای تماما منسوخ را دریافت نخواهید کرد. موتو E دارای بدنه‌ای مدرن و صیقلی است. در پشت این گوشی دو دوربین قرار دارد؛ یکی از آن‌ها دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دیگری دوربین عمق‌سنج 2 مگاپیکسلی است. این گوشی در اصل از هر دو دوربین برای عکس گرفتن استفاده می‌کند، سنسورعمق‌سنج به ایزوله کردن سوژه از پس زمینه برای ایجاد اثر بوکه در حالت پرتره کمک ‌می‌کند.

همانند موتو G Fast، موتو E نیز دارای گواهی IP52، جک هدفون، 32 گیگابایت حافظه داخلی و درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی است. ولی موتو E دارای تنها 2 گیگابایت رم به همراه باتری‌ و صفحه نمایشی کمی کوچکتر است. به طرز عجیبی این گوشی به جای درگاه شارژ تایپ C دارای درگاه میکرو USB است. نگران نباشید، چک کرده‌ام ما هنوزدر سال 2020 هستیم.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید