جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

نکاتی برای ایجاد تنوع در محتوای وب سایت

author منتشر کننده
نظرات (1) 6 0
نکاتی برای ایجاد تنوع در محتوای وب سایت

یکی از موضوعاتی که در رشد و پیشرفت یک وب سایت مهم است و عاملی برای جذب مخاطب بیشتر محسوب می‌شود، به کارگیری استراتژی بازاریابی محتوا می‌باشد.

تولید محتوای وب سایت، یک موضوع مهم در جذب، رشد و مشارکت مجدد مشتریان در تمام مراحل یک کسب ‌و کار الکترونیک است. با این ‌حال، زمانی که بسیاری از کارآفرینان برنامه بازاریابی محتوای خود را ایجاد می‌کنند، تنها بر روی چند نوع محدود از محتوا تمرکز می‌کنند که ایجاد آن‌ها برایشان راحت ‌تر است و یا اینکه علاقه ‌ی زیادی به آن نوع محتواها دارند. آن‌ها تعداد زیادی پست وبلاگی می‌نویسند و شاید یک یا دو پست ویدئویی بسازند و آن را منتشر کنند.

متاسفانه  باید گفت این روش برای حفظ  و افزایش سطح مشارکت مشتریان، اصلا روش خوبی نیست. مخاطبین و کاربران شما تمایل دارند که به انواع مختلفی از محتوا که در رسانه‌ های مختلف در حال انتشار هستند، دسترسی داشته باشند. زمانی که از یک استراتژی ترکیبی برای تولید محتوای وب سایت استفاده می‌کنید، می‌توانید تعداد زیادی مخاطب جدید جذب کنید و مخاطبین فعلی را نیز شگفت‌ زده کنید و به ‌طورکلی کنترل مسیر افزایش و جذب مخاطبین را در دست بگیرید. چرا که دلیل اصلی فعالیت و رونق یک وب سایت در گرو داشتن تعداد مخاطبان آن می‌باشد.

در این مقاله به نکاتی مبنی بر ایجاد تنوع در محتوای وب سایت اشاره شده است که شما با کمک آن‌ها می‌توانید به ایده‌ هایی دست یابید و وب سایت خود را در نظر کاربران متفاوت تر نمایید. به طوری که آن‌ها برای دریافت اطلاعاتی که نیاز دارند به سراغ وب سایت شما آمده و یا حتی آن را به دیگر افراد نیز معرفی کنند که این امر، یعنی تولید محتوای وب سایت، عامل مهمی در روند بازاریابی آنلاین برای وب سایت شما محسوب می‌شود و به شما کمک می‌کنند تا بتوانید یک استراتژی  تولید محتوای متنوع و مخاطب پسند را ایجاد کنید.

تولید محتوای وب سایت

بیشتر بخوانید: چه زمانی باید به رقیب کاری توجه داشت و چه زمانی نه؟

برای ایجاد تنوع در محتوای وب سایت پست‌های ویدئویی منتشر کنید

اگر به دنبال برنامه ای برای ایجاد تنوع در محتوای وب سایت خود هستید باید سعی کنید به ‌جای پست‌ های نوشتاری، پست‌ های ویدئویی منتشر کنید، زیرا مقصود از تولید محتوا و انتشار آن، جذب مخاطب است و بسیاری از پست ها و محتواهای تولیدی متناسب با سلیقه و خواسته های مخاطب آماده می شود. این یک اصل مهم در روند بازاریابی آنلاین محسوب می‌شود. زیرا هدف بازاریابی جذب مخاطب بیشتر است.

ویدئو به‌ سرعت روند بازاریابی محتوا را در دست می‌گیرد. زیرا با جذابیت و محبوبیت زیادی که در نزد مخاطب دارد باعث می‌شود که آن ها، پست ویدئویی شما را بر روی دیگر وبلاگ ها به اشتراک گذارند و بازدید ویدیوی شما افزایش می‌یابد.

بنابراین برای ایجاد تنوع در محتوای وب سایت، شما می‌توانید به‌ جای نوشتن یک مطلب در وب ‌سایت خود، از یک ویدئوی مرتبط در همان زمینه استفاده کنید و آن را به‌ جای مطلب مورد نظر خود، پست کنید.

برای ایجاد تنوع در محتوای وب سایت پادکست تولید کنید

روش دیگری که می‌توانید از آن برای تولید محتوای وب سایت استفاده کنید، تولید  متن و محتوا در قالب پادکست می‌باشد. پادکست یکی از انواع محتوای وب سایت است که مخاطبان و هواداران زیادی دارد و روز به ‌روز بر تعداد آن افزوده می‌شود. تولید پادکست روشی عالی برای ایجاد تنوع در محتوای وب سایت است و منجر به برقراری ارتباط بیشتر با آن دسته از مخاطبینی است که همواره پیگیر فعالیت های شما هستند.  

شما می‌توانید به چند طریق مختلف یک پادکست ایجاد کنید. به عنوان مثال می‌توانید با افراد مشهور و برجسته‌ ی حوزه‌ های کاری مختلف مصاحبه کنید (داشتن مهمان در پادکست نیز می‌تواند برای شما یک نقطه‌ ی قوت محسوب شود و به شما در جذب مخاطبان جدید کمک کند.) و آن را منتشر کنید، نکات و توصیه ‌هایی را  در زمنیه های مختلف بازاریابی، سبک زندگی، روانشناسی را به اشتراک بگذارید و یا حتی داستان وشعر بگوئید.

برای ایجاد تنوع در محتوای وب سایت محتوایی با فرم طولانی ایجاد کنید

محتوای وب سایت یک عامل مهم برای جذب مخاطب است و باید به گونه ای تولید شود که مخاطب را برای مدت بیشتری درگیر به آن نماید، اگر توجه داشته باشید، ما اغلب محتواهایی را ایجاد می‌کنیم که به‌ سرعت به پایان می‌رسند ولی توصیه می‌شود که برای ایجاد تنوع در وب سایت محتوایی با فرم طولانی ایجاد کنید، در این صورت مخاطب شما زمان بیشتری را صرف مطالعه‌ی آنچه شما تولید و منتشر کرده اید، صرف خواهد نمود.

مقالات کوتاه یا فیلم‌ های رسانه ‌های اجتماعی راهی عالی برای جلب ‌توجه مخاطبین است، پس می‌توان با استناد بر این امر به راحتی به تولید متن و محتوای مفید و مورد علاقه ی مخاطبان خود اقدام نمود و به این شیوه اطلاعات بیشتری را در اختیار آن ها قرار داد.

کتاب ‌های الکترونیکی یکی از محبوب ‌ترین انواع تولید محتوا با فرم طولانی است. برای موفقیت در این زمینه بررسی کنید که مخاطبان شما به چه موضوعاتی بیشتر علاقه نشان می‌دهند و گزینه‌ های مختلف را کشف و بررسی کنید. گزارش ‌های رسمی، پست ‌های وبلاگ با فرم طولانی و یا حتی پادکست‌ های طولانی به شما این امکان را می‌دهند تا برای ارائه ‌ی یک نمای کلی درباره‌‌ی یک موضوع و یا یک ایده، عمیق ‌تر شوید تا یک مرور جامع از یک موضوع را ارائه دهید. این نوع محتوا شما را از رقبای خود متمایز می‌کند و اعتبار شما و برند شما را افزایش می‌دهد.

تولید محتوای وب سایت

بیشتر بخوانید: آنچه درباره بهینه سازی وب باید بدانید

برای ایجاد تنوع در محتوای وب سایت فعالیت در رسانه‌ های اجتماعی را گسترش دهید

آنچه که در مورد تولید محتوای وب سایت باید به آن اشاره کرد این است که ایده ‌ی خوبی نمی‌باشد که تنها به ‌منظور حضور در یک رسانه ی اجتماعی در آن عضو شوید، باید با انتشار متن و محتوای مخاطب پسند، یک فعالیت مفید انجام داد و وب سایت را فعال تر نگاه داشت.

با این ‌حال، گاهی اوقات تغییر استراتژی رسانه ‌های اجتماعی و ایجاد یک مجموعه تنظیمات جدید در پروفایل تان می‌تواند به شما در تنوع بخشیدن به محتوا و دسترسی به مخاطبان جدید کمک کند.

نگاهی بیندازید که مخاطبان هدف شما از کدام پلتفرم ‌های رسانه ‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. اگر رسانه ‌ای وجود دارد که در حال حاضر روی آن فعال نیستید، پروفایل جدیدی را در آنجا ایجاد کنید. در نظر بگیرید که چطور می‌توانید استراتژی خود را گسترش دهید تا محتوای بیشتر و متنوع‌ تری را برای مخاطبانتان فراهم کنید.

برای ایجاد تنوع در محتوای وب سایت میزبان یک سمینار مبتنی بر وب شوید

روش دیگری که برای تولید محتوای وب سایت می‌توانید به کار گیرید این است که شما میزبان یک سمینار مبتنی بر وب شوید. وبینار به مخاطبان هدف اجازه می‌دهد تا با یک موضوع یا یک ایده‌ ی خاص درگیر شوند. با میزبانی وبینار، شما خود را به‌ عنوان رهبر در آن فضا قرار می‌دهید و می‌توانید نکات خود را به اشتراک بگذارید و مکالمات را به راحتی کنترل کنید. به این طریق کاربران جذب فعالیت وب سایت شما می‌شوند و همواره پیگیر سمینارهای برگزار شده توسط وب سایت شما هستند و آن را به دیگر افراد هم معرفی می‌کنند.

برای تقویت وبینار خود باید با یک متخصص دیگر در آن زمینه مشارکت داشته باشید و زمانی که شما این کار را انجام می‌دهید راهی را برای تمایل بیشتر مخاطبان به ثبت ‌نام و مشارکت فراهم خواهید کرد. در نظر داشته باشید که میزبانی و همکاری یک ‌روش عالی برای گسترش دسترسی شما به خیل عظیمی از مخاطبان است.

برای ایجاد تنوع در محتوای وب سایت تحقیقات خود را انجام دهید

درست است که سرمایه‌ گذاری در تحقیقات می‌تواند پرهزینه و وقت ‌گیر باشد، اما بسیار ارزشمد است، زیرا عامل مهمی برای تولید محتوای وب سایت شما و در پی آن جذب مخاطب جدید است. شما می‌توانید با انجام نظرسنجی ‌های مختلف و جذاب و یا انجام تحقیقات مختلف به اطلاعات زیادی دست یابید و با استفاده از آن‌ها محتوای جدید و با کیفیت  برای وب سایت تولید کرده و منتشر نمایید. این موضوع همچنین می‌تواند به شما در افزایش ارتباط با افراد دیگر در حوزه‌‌ی کاری ‌تان کمک رساند و هنگامی که آن‌ها از تحقیقات شما در محتوای خود استفاده می‌کنند، به شما لینک خواهند داد که موجب قرار گرفتن مداوم شما در معرض دید کاربران دیگر و بالا رفتن سطح سئوی سایتتان خواهد شد.

بنابراین در نظر داشته باشید، زمانی که شروع به ایجاد تنوع در محتوای وب سایت می‌کنید، اصل اساسی این است که به آنچه مخاطب هدفتان از آن لذت می‌برد، توجه نمایید و البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر فقط  به همین دلیل این کار را انجام دهید، بعید به نظر می‌رسد که آن تاثیر گذاری که آرزویش را دارید، ایجاد کنید. شما باید تحقیق و بررسی کنید و ببینید که مخاطبان مورد نظر شما به‌ طورمداوم با چه نوع محتوایی ارتباط دارند. خلاق باشید و از امتحان کردن چیزهای جدید هراس نداشته باشید. اشکال قدیمی و مرسوم تولید محتوا را به سبک‌ های جدید تبدیل کنید و بدانید که عامل مهمی برای جلب ‌توجه هر چه بیشتر مخاطبان شما خواهد بود.  

زمانی که شروع به ایجاد تنوع در تولید محتوای وب سایت خود می‌کنید، شروع به تجربه‌ ی انواع مختلف محتوا می‌کنید، راحت‌ تر خواهید فهمید که در کدام بخش باید سرمایه‌ گذاری کنید. شما می‌توانید با ترکیب متنوعی از مطالب، مخاطبان جدیدی را به‌ سوی خود جذب نموده و تمایل بیشتری را در بین مخاطبین فعلی‌ خود ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. کاری تمام وقت و زمان بر هست. باید خیلی انرژی برای محتوانویسی و تهیه ی محتواهای مختلف متنی و غیر متنی صرف بشه تا مخاطب ها جذب بشن.

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید