جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

هرآنچه باید درباره آیفون 12 اپل بدانید

author منتشر کننده
نظرات (1) 5 0
هرآنچه باید درباره آیفون 12 اپل بدانید

شرکت اپل سری آیفون 12 را در سپتامبر سال جاری معرفی خواهد کرد. گوشی های هوشمندی که مشخصات کلیدی بزرگی دارند و با طراحی متحول شده از راه خواهند رسید. در واقع برند کوپرتینویی قصد دارد به عرضه محصولاتی برای سال 2020 بپردازد که مشخصات قابل توجهی دارند و نباید آن را مدلی معمولی تلقی کرد. در سال جاری اپل احتمالا یک مدل 5G هم معرفی خواهد کرد اما نمی توان به جرات رونمایی چنین مدلی را حتمی دانست.

ما در این مطلب قصد داریم هر آنچه درباره آیفون 12 اپل می دانیم را مطرح سازیم. گوشی هوشمندی که تاکنون شایعات بسیاری درباره آن فاش شد اما هیچ یک توسط شرکت کوپرتینویی به تایید یا تکذیب نرسیده است. بنابراین در مطلب مورد اشاره می گوییم آیفون 12 با چه طراحی و ویژگی هایی از راه خواهد رسید.

آیفون 12

بیشتر بخوانید: بررسی تخصصی گوشی آیفون XR، حذف طراحی قدیمی

تاریخ معرفی و عرضه آیفون 12

- معرفی در سپتامبر 2020

- عرضه در اواخر سپتامبر

شرکت اپل در نظر دارد سری آیفون 12 را برای معرفی در سپتامبر 2020 آماده سازد. از این رو انتظار داریم که این گوشی های هوشمند در انتها تابستان راهی بازار شوند. البته سابقه اپل چنین چیزی را نشان می دهد زیرا هر سال سپتامبر شاهد معرفی و عرضه خانواده آیفون ها هستیم.

گفته شده تاریخ رونمایی آیفون 12 دقیقا 8 سپتامبر است اما زمان عرضه ممکن بوده 19 یا 20 سپتامبر امسال باشد. دقیقا مشخص نیست شرکت کوپرتینویی چه برنامه ای در سر دارد. با تمام این تفاسیر باید بیان داشت که سری آیفون 12 در ماه سوم از تابستان 2020 رونمایی و عرضه بازار می شوند.

اسامی مدل های آیفون 12

شرکت اپل درصدد است آیفون های 12 را در چهار مدل مختلف معرفی کند. هر یک از آن ها اسامی خاص خود را دارند و البته همگی با صفحه نمایش اولد همراهند. این چهار مدل آیفون 12، 12 مکس، 12 پرو و 12 پرو مکس نام خواهند داشت.

بنابراین بعیدست نام گذاری دیگری توسط اپل انجام گیرد و انتظار داریم به طور حتم شاهد چنین نامگذاری توسط برند کوپرتینویی باشیم. بنابراین سری آیفون 12 را در چهار مدل شاهد خواهیم بود که هر یک مشخصات خاص خود را دربرمی گیرند.

بنابراین اپل سعی دارد در سال جاری چهار مدل آیفون 12 عرضه دارد تا هر یک مطابق با سلیقه هر قشری باشد.

سخت افزار فنی آیفون 12

اپل در نظر دارد برای سری آیفون 12 از مشخصات کلیدی قابل توجهی بهره گیرد. از جمله آن ها باید به پردازنده A14، پشتیبانی شبکه 5جی و حافظه رم 6 گیگابایتی اشاره داشت.

انتظار می رود آیفون 12 و 12 مکس به حافظه رم 4 گیگابایتی مجهز باشند و در سوی دیگر آیفون 12 پرو و پرو مکس با حافظه رم 6 گیگابایتی از راه خواهند رسید.

بنابراین با دیوایس های قدرتمندی از اپل در سال جاری رو به رو هستیم که به سادگی نمی توان از آنها روی گردان شد. زیرا کوپرتینویی ها سعی داشتند مشخصات کلیدی قابل توجه و ویژگی های بزرگی به کار گیرند تا بتوانند محصولی برجسته عرضه دارند.

آیفون 12 همچنین دارای حافظه داخلی پایه 128 گیگابایتی و نهایی 512 گیگابایتی خواهد بود. گذشته از آن تراشه گرافیکی تمامی مدل ها از نوع شش هسته ای است تا در کنار چیپ A14 پنج نانومتری بتوان عملکرد سخت افزاری کم نظیری را مشاهده کرد.

گفته می شود این سری با وجود مودم ایکس 60 کوالکام همراست که به پشتیبانی شبکه 5جی می پردازد. اپل درصدد است با همکاری کوالکام یک الی دو مدل آیفون را به فناوری 5جی همراه سازد.

در بخش باتری نیز دو مدل رده میانی از پک کمتر از 3200 میلی آمپرساعتی بهره خواهند برد و دو مدل پرو نیز دارای باتری کمتر از 4000 میلی آمپرساعتی هستند. به طور کلی ممکن است امسال اپل شارژر سریع را از پک گوشی حذف کند و همچنین احتمال دارد در میان چهار مدل یک گزینه 5جی را ملاقات کنیم.

ما انتظار داریم این سری دارای پنل OLED باشند. تاکنون شایعات بسیاری پیرامون پنل نمایشگر سری آیفون 12 شده اما هیچ یک به تایید یا تکذیب اپل نرسیده تا مشخص شود این خانواده با چه سایز نمایشگری عرضه بازار خواهند شد.

گفته شده نرخ نوسازی نمایشگر سری آیفون 12 بیش از 120 هرتز خواهد بود و با صفحه نمایش سریعی رو به رو هستیم. اگرچه همگی از پنل اولد و نرخ نوسازی بالا یکسانی برخوردار هستند اما در سایزهای مختلفی شاهد آنها خواهیم بود.

در مجموع 4 مدل آیفون با سایز نمایشگر 5.8/6.1/6.5/6.8 اینچی در کار خواهد بود که دو مدل کوچکتر با عنوان مدل های استاندارد و دو مدل بزرگتر با پسوند پرو و مشخصاتی بهتر راهی بازار خواهند شد. اپل می خواهد با عرضه سری آیفون 12، اسمارتفون هایی را در بازار عرضه دارد که قابلیت های مختلفی دارند و بخصوص اینکه از نمایشگر حرفه ای در مقایسه با نسل پیشین بهره می برند.

همچنین طبق شایعات قبل قرار نیست شاهد صفحه نمایش ناچ باشیم و اپل ناچ را در نسل جدید بسیار کوچک خواهد کرد تا موجب بهبود کیفیت طراحی شود. با این تفاسیر باید بیان داشت که نسل بعدی آیفون مدلی بوده که چند نسخه را دربرگرفته و نباید به قیاس آن با مدل های پیشین پرداخت. زیرا قرار است ارتقا سخت افزاری بزرگی صورت گیرد که به نوعی کم نظیر است.

بیشتر بخوانید: بررسی تخصصی آیفون 7 اس؛ اپل با رفتاری محافظه کارانه

دوربین آیفون 12

اپل برای آیفون 12 دوربین بزرگی را تدارک دیده تا مخاطبان بتوانند تجربه کاربری قابل توجهی به عنوان عکاس داشته باشند. یکی از ویژگی های این دیوایس افزوده شدن دوربین سه بعدی بوده و حالت نایت مود هم قرار است روی این گوشی ها تدارک دیده شود.

پیش بینی شده سری پرو آیفون 12 دارای دوربین عقب چهارگانه باشند اما سری استاندارد از دوربین سه گانه بهره می برند. علاوه بر حسگر ToF قرار است شاهد سنسور Lidar باشیم که در آیپدپروهای 2020 تعبیه شده است. به کمک حسگر Lidar می توان اسکن سه بعدی از محیط و اشیا داشت.

حالت نایت مود و اسکن سه بعدی هم قرار است روی آیفون 12 به کار گرفته شود. در بخش دوربین سلفی انتظار داریم همگی از حسگر 12 مگاپیکسلی با قابلیت تصویربرداری باکیفیت بهره ببرند. بنابراین سری آیفون 12 گوشی‌های هوشمند برجسته ای هستند.

دوربین بخش مهمی در هر گوشی هوشمند است و آیفون 12 نیز دارای دوربین چهارگانه برای مدل پرو و دارای دوربین سه گانه برای مدل استاندارد خواهد بود. جزئیات دقیق دوربین سری آیفون 12 مشخص نیست و باید منتظر ماند تا مشخص شود برند کوپرتینویی چه برنامه ای در سر دارد.

بنابراین بخش دوربین حرفه ای قرار است برای چهار مدل آیفون 12 به کار گرفته شود تا صاحبان هر یک از مدلها رضایت کاملی از تجربه کاربری با این سری تلفن هوشمند اپل داشته باشند.

تاریخ عرضه و قیمت آیفون 12

درباره تاریخ عرضه و قیمت آیفون 12 شایعاتی منتشر شده اما دقیقا مشخص نشد که اپل در چه تاریخی قصد عرضه این سری پرچمدار را دارد. باتوجه به گزارش های قبل، آیفون 12 قرار است در چهار مدل با قیمت مختلف راهی بازار شود.

از آنجایی که هر چهار مدل ابعاد متفاوت و مشخصاتی متنوع دارند، اپل هم تصمیم گرفته تا برای تک تک مدل آیفون 12 قیمت مشخصی تعیین کند. بنابراین باید انتظار داشت که سری آیفون 12 در چندین مدل متنوع و قیمت متفاوت از هم به بازار عرضه شوند.

همانطور که پیش از این نیز چنین برنامه ای را شاهد بودیم.  ما نمی دانیم اپل چه قیمتی در نظر گرفته اما گفته شده مدل ابتدایی 800 دلار بوده و به ترتیب هر یک با افزایش 100 دلاری همراه هستند و بهترین مدل با قیمت 1200 دلار قابل خرید است.

بنابراین قیمتی که اپل برای سری آیفون 12 در نظر گرفته اختلاف بسیاری با نسل پیشین نداشته و اگر رشدی هم صورت گرفته برای ویژگی های جدیدی است که تدارک دیده شد.

شرکت کوپرتینویی همیشه سعی داشته نظر مخاطب را جلب کند و آیفون 12 بدون شک از جمله اسمارت فون های محبوب سال 2020 خواهد شد.

بنابراین اپل در نظر دارد به معرفی گوشی هوشمندی بپردازد که مشخصات کلیدی بزرگی دارد و سری آیفون 12 نیز چنین گوشی های هوشمندی هستند. شرکت کوپرتینویی درصدد است تا فهرست محصولات خود را کامل سازد و سری آیفون 12 بی شک می تواند برای اپل محصول موفقی باشد.

تاکنون شایعات بسیاری پیرامون سری آیفون 12 منتشر شده و نمی دانیم آیا شاهد محصولاتی مطابق شایعات انتشاریافته هستیم یا خیر. آیفون 12 چهار مدل مختلف داشته و هر یک با مشخصات کلیدی برجسته راهی بازار می شوند.

قیمت مشخصی برای چهار مدل در نظر گرفته نشد و نسخه رده پایه 750 دلاری است. بنابراین انتظار داریم که نسخه رده پایه سری آیفون 12 تنها 750 دلاری باشد. مدل رده بالاتر نیز با هزینه 1200 دلاری قابل تهیه است.

پیش بینی شده بیشتر شایعات منتشر شده پیرامون آیفون 12 به حقیقت تبدیل شود. پیدا نیست آیا اپل در سپتامبر امسال این گوشی های هوشمند را روانه بازار می سازد یا خیر. گفتنیست که اپل در نظر دارد تمامی چهار مدل را به مشخصات یکسانی مجهز سازد. همچنین تمامی مدل ها در اواخر ماه سپتامبر به بازار عرضه می شوند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. افراد زیادی هستند که گوشی هایی با قابلیت های خاص و زیادی دارند ولی به علت عدم آگاهی در مورد این قابلیت ها از آنها بهره نمیبرند ممنون از اطلاعات خوبتون

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید