جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

هواوی میت Xs

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
هواوی میت Xs

هواوی میت Xs گوشی جدید شرکت هواوی در سری گوشی تاشوی میت ایکس این شرکت محسوب می‌شود که اخیرا معرفی شده است و دومین نسل از گوشی انعطاف پذیر هواوی به شمار می‌رود. در حقیقت هواوی میت Xs نسخه مدرن و بهبود یافته گوشی منعطف میت ایکس است که سال پیش معرفی شده بود. بنابراین در مقاله پیش رو بر آن شدیم شما خوانندگان عزیز را با مشخصات این گوشی از قبیل دوربین، سیستم عامل و نرم افزار، باتری و ... آشنا کنیم پس امیدواریم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

هواوی میت Xs

نمایشگر هواوی میت Xs

نمایشگر هواوی میت Xs دارای ساختار چهار لایه قوی است که در مقایسه با پنل های OLED تاشو از استحکام بیشتری برخوردار می‌باشد. به عبارت دقیق‌تر روی سطح نمایشگر دو لایه پلی آمید قرار دارد که این دو لایه توسط یک چسب کاملا شفاف روی هم قرار داده شده اند. در زیر دو لایه مذکور نمایشگر تاشوی OLED هواوی میت Xs قرار داده شده است سپس در زیر نمایشگر هم یک لایه پلیمری نرم تعبیه شده است که مشابه یک پشتی به منظور محافظت از نمایشگر عمل می‌کند. این در حالیست که نهایتا ساختار کلی که این نمایشگر دارد پلاستیکی است و این بدان معنی خواهد بود که در صورت خریداری این گوشی بایستی انتظار مشکلات و نیز خرابی های معمول را داشته باشید.

نمایشگر هواوی میت Xs، نمایشگر 8 اینچی اولد است. می­‌توان گفت که ویژگی‌هایی که این نمایشگر دارد تقریبا نظیر نسخه سابق آن یعنی هواوی میت ایکس است. جالب است بدانید که در حالت تاشو و در بخش جلویی گوشی یک نمایشگر 6/6 اینچی و در بخش بدنه پشتی گوشی یک نمایشگر 4/6 اینچی را هم خواهید دید. اما ابعاد نمایشگر در حالتی که باز است 8 اینچ بوده و جهت فعالیتهایی اعم از دیدن فیلم گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

هواوی میت Xs

بیشتر بخوانید: مشخص شدن تاریخ عرضه سری گوشی های هوشمند هواوی p40 و p40 پرو

مشخصات ظاهری هواوی میت Xs

تاشو بودن از ویژگی مهم هواوی میت Xs محسوب می‌شود. همین ویژگی سبب تمایز آن با دیگر گوشی های امروزی می‌شود. این مشخصه توانایی ارتقا قابلیت چند وظیفگی در گوشی های هوشمند را دارد. ظاهر این گوشی شباهت زیادی با نسل پیشین خود یعنی هواوی میت ایکس دارد اما هواوی اعلام کرده است که میت Xs از صفحه نمایش مقاوم­‌تری برخوردار است. هواوی میت Xs به راحتی باز و بسته می‌شود و البته شرکت هواوی ادعا دارد که از لولای جدیدی به نام Falcon Wing بهره گرفته است که دارای استحکام بیشتری است. این چنین به نظر می آید که این لولا در مقایسه با مدل پیشین آن از کیفیت بهتری برخوردار باشد، بنابراین با وجود این‌که هنگام کار کردن این افزایش کیفیت را احساس خواهید کرد اما باید گفت که در بخش جلویی شکاف بین نمایشگرها چین خوردگی هایی به چشم می‌خورد. افزون بر مورد یاد شده در بدنه کناری گوشی می‌­توانید دکمه پاور را که شامل حسگر اثر انگشت می­‌باشد و نیز دکمه باز کردن گوشی است مشاهده کنید که البته می‌تواند امنیت و راحتی را هنگامی‌که با آن کار می‌کنید در سطح بالایی برایتان به ارمغان آورد. در حقیقت باید گفت که این موضوع در کمتر گوشی تاشوی امروزی دیده می‌شود.

دوربین هواوی میت Xs

هواوی میت Xs با تکیه بر دوربین چهارگانه، از حسگر 40 مگاپیکسلی سوپر سنسینگ، 16 مگا پیکسلی التراواید و تله فوتو با حسگر 8 مگاپیکسلی تشکیل یافته است از این رو توانایی به ثبت رساندن تصاویر مطلوب را دارد. در کنار این ماژول یک دوربین 3 بعدی هم در نظر گرفته شده است که از طریق مورد سنجش قرار دادن عمق به بهبود کیفیت تصاویر پرتره کمک می‌کند و نیز کاربردهای واقعیت افزود را به همراه می آورد. افزون بر این به منظور تشخیص بهتر لبه های عناصر و نیز ثبت تصاویر بوکه، یک ماژول TOF در مجموعه دوربین Xs در نظر گرفته شده است. لازم است بدانید که در نمایشگر هواوی میت Xs هیچ دوربین سلفی قرار ندارد، از این رو می‌توانید تلفن خود را تا کنید و از دوربین اصلی آن به عنوان دوربین سلفی استفاده کنید.

بهتر است بدانید که سیستم دوربین قدرتمند هواوی میت Xs را شرکت لایکا طراحی کرده است و قادر است از همه مزیت های طراحی منعطف این گوشی بهره ببرد. این دوربین قابلیت پشتیبانی تا استاندارد ایزو 204800 را دارد و از لرزشگیر اپتیکال تصویر برخوردار است و زوم 45 برابری را عرضه می‌کند و نیز اجازه عکاسی ماکرو از فاصله 2/5 سانتی متری را به شما می‌دهد. از دیگر قابلیت‌های دوربین میت Xs می‌توان به مواردی از قبیل بهره مندی از لنزهای لایکا، HDR، فلاش دو گانه LED و نیز پانوراما اشاره کرد.

هواوی میت Xs

بیشتر بخوانید: گوشی هواوی نوا 6 به همراه مدل SE منتشر شد

باتری هواوی میت Xs

به علت ساختار و کارکردی که هواوی میت Xs دارد برای آن یک باتری 4500 میلی آمپری در نظر گرفته شده است که به میزان کافی قدرتمند است و قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 55 وات را دارد. در این خصوص هواوی اعلام نموده است که این گوشی با استفاده از ویژگی سوپر شارژ در مدت زمان 30 دقیقه میتواند به میزان 85 درصد شارژ شود.

سیستم عامل و نرم افزار هواوی میت Xs

هواوی این گوشی را  با سیستم عامل اندروید 10 ارائه می‌کند که البته رابط کاربری  10 MIUI  هم بر روی آن  قابل اجراست. لازم است بدانید که هیچ یک از نرم افزارها و سرویسهای گوگل بر روی هواوی میت Xs قابل اجرا نیستند. اما هواوی بر اکوسیستم نرم افزاری خود به نام Huawei Mobile Services تکیه کرده و تصمیم دارد نرم افزارهای اختصاصی خود را در اختیار صاحبان این گوشی قرار دهد. البته باید اذعان کرد که تعدادی از برنامه های مهم گوگل در این سرویس حضور ندارند.

با توجه به اینکه صفحه نمایش این گوشی عریض است، قادر به اجرای همزمان 3 برنامه مختلف خواهد بود. در این حالت یک برنامه در سمت راست نمایشگر، یک برنامه در سمت چپ و برنامه سوم هم به صورت پنجره­ ای شناور ظاهر خواهد گردید. به طور مثال قادرید همزمان با اینکه گالری تصاویرتان باز است در مرورگر خود موضوع خاصی را جست و جو کنید و ... . افزون بر این می‌­توانید یک برنامه را به طور همزمان دو مرتبه باز کنید. مثلا می‌توانید برنامه لیست را در دو پنجره باز نمائید تا یکی از لیست ها را در یک پنجره و دیگری را در پنجره دیگر مشاهده کنید.

مشخصات بدنه هواوی میت Xs

وزن هواوی میت Xs، حدود 295 گرم است و ابعاد در حالت باز 161.3 در 146.2 در 5.4 میلی‌متر و در حالت تاشده 161.3 در 78.3 در 11 میلیمتر میباشد. جلوی این گوشی از جنس پلاستیکی و فریم و پشت آن از جنس آلومینیوم ساخته شده است. سیم کارت هواوی میت Xs هم دو سیم کارته هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال ((dual stand-by)می‌باشد.

عملکرد سخت افزاری هواوی میت Xs

خوشبختانه باید گفت که هواوی میت Xs از لحاظ سخت افزاری هم نکات مثبت قابل توجهی برای گفتن دارد. این گوشی به پردازنده کربن 990 مجهز بوده و نیروی پردازشی خود را از آن تامین می‌کند و در کنار قدرت پردازشی فوق العاده ای که دارد امکان متصل شدن به شبکه 5G را هم فراهم می نماید بنابراین از این نظر می‌توان گفت میت Xs در بین طلایه داران گوشی های 2020 قرار دارد افزون بر این پردازنده مذکور مجهز به یک رم 8 گیگا بایتی است که میت Xs امور پردازشی خود را به کمک آن انجام میدهد. در بخش حافظه داخلی هم شاهد حافظه ذخیره سازی 512 گیگا بایتی خواهید بود. البته این حافظه به وسیله کارت حافظه میکرو SD دارای قابلیت ارتقا به میزان 256 گیگا بایت خواهد بود. همان طور که قبلا هم اشاره شد انرژی این سخت افزار را باتری 4500 میلی آمپر تامین می‌کند. افزون بر همه این موارد سیستم خنک سازی در این گوشی بهبود پیدا کرده است بنابراین مشکلی از این جهت نخواهید داشت.

قیمت و تاریخ عرضه هواوی میت Xs

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم هواوی میت Xs از محصولات جدید این کمپانی محسوب می‌شود و قرار است در ماه مارچ 2020 ارائه گردد. فناوری‌هایی که برای ساخت در داخل هواوی میت Xs مورد استفاده قرار گرفته است سبب شده است که این گوشی بهترین گوشی منعطفی باشد که تا به امروز معرفی شده است، حال چه از نظر طراحی آن را مورد بررسی قرار دهیم چه از نظر مشخصات فنی که دارد. بنابراین میتوان به جرات اذعان داشت که شکست آن کاری بس دشوار خواهد بود. اما متاسفانه این گوشی  با قیمت 2499 یورو اعلام شده است که با توجه به گران قیمت بودن آن، کمتر کاربری از عهده پرداخت هزینه آن بر خواهد آمد.

در پایان باید گفت که با توجه به اطلاعاتی که از هواوی میت Xs بیان نمودیم و از آنجائیکه هواوی در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند دارای سابقه درخشانی است قطع به یقین در زمینه تولید گوشی های تاشو هم خوش خواهد درخشید. هر چند که این مدل از گوشی ها در دنیای فناوری امروز طرفداران خاص خود را دارد با این حال هواوی سعی نموده است تا ویژگی‌هایی که یک گوشی پیشتاز اندرویدی دارد در محصول جدید خود جای دهد تا آن دسته از متقاضیانی که به دنبال این هستند که گوشی پرچمداری را خریداری کنند به عنوان یک انتخاب در پیش رو ویژگیهای میت Xs را هم در نظر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید