جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

هواوی p10، طرحی نو با نگاهی به گذشته

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
هواوی p10، طرحی نو با نگاهی به گذشته

عرضه گوشی های p8 و p9، کمپانی هواوی را چند پله جلو برد. ترقی گوشی های سری p بود که در چشم هواوی را به جهان برتر تکنولوژی باز کرد و الا گوشی های سری میت و آنر نیز در زمان عرضه ی این گوشی ها مشغول معرفی بودند. هواوی در سال بعد نیز نسبت به عرضه نسخه دهم p اقدام کرد. البته این بار با تفاوت هایی نسبت به نسخه های قبلی همراه بود. اگرچه تغییر چندانی در بدنه گوشی p10 دیده نمیشد، اما آوردن دکمه ی اثرانگشت به زیر صفحه نمایش خبر از طرحی جدید در کنار طراحی مشابه بدنه ی سری های قبل می‌دهد. دکمه ی حسگر اثرانگشت در گوشی p9 در پشت گوشی دیده میشد که این بار هواوی با طرحی نوین و ویژگی مفیدتری این دکمه را به جلوی گوشی p10 منتقل کرده است. با ما همراه باشید تا موشکافانه گوشی هوشمند p10 را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: هواوی p9، اولین محصول دو دوربینه‌ی کمپانی هواوی

ارائه ظاهری متفاوت از گوشی هوشمند p10

قبل از هر چیز به سراغ جعبه گوشی هوشمند p10 برویم. پس از خرید این گوشی با جعبه ی نوآورانه‌ی آن مواجه می‌شویم. طراحی جعبه‌ی این گوشی را تاکنون در هیچ اسمارتفونی نمی دیدین که هواوی به خوبی زحمت خلاقیت آن را کشیده است. هواوی در زیر گوشی، به مانند گذشته سوکت شارژ و کابل USB تایپ c را در کنار یک هدست مشابه ایرفون قرار داده است.

در همان نگاه اول چیزی که از ظاهر آن مشاهده می‌کنید، انتقال کلید اثر انگشت از پشت گوشی به جلوی گوشی است. برند هواوی جایگزین کلید اثر انگشت p9 شده و این کلید به زیر صفحه نمایش و در جلوی گوشی منتقل شده است. این کلید به هیچ وجه قابل فشار نیست.

تلاش هواوی در عرضه یک اسمارتفون خوشگل بی ثمر نمانده و موفق شده این گوشی را در رنگ های مختلفی با یک بدنه‌ی جذاب به کاربران خود عرضه کند. جدا ز طرح رنگی و سفید این گوشی، در نسخه مشکی آن شاهد یک بدنه‌ی سُرمه ای رنگ هستیم که بخش جلوی دستگاه را رنگ مشکی یکدست پوشانده تا ظاهر این گوشی را در میان گوشی های دیگر چینی مجزا کند. خطوط آنتن به بخش پایینی گوشی منتقل شده و اگر نگاهی به پایین گوشی بیندازید، بیشتر آن را مشابه آیفون 7 میبینید. همچنین اسپیکر اصلی نیز در زیر گوشی قرار داده شده که به گفته برخی قدرت بسیار بالاتری نسبت به سری های قبل پیاد کرده است و آن را مشابه میت 9 می‌دانند.

در پشت و بالای گوشی دوربین ها مشابه p8 به صورت افقی جای گرفته اند. تنها دو تفاوت در آن ها دیده می‌شود؛ اندکی از هم فاصله گرفته اند و اندکی هم کوچک تر شده اند. بدنه ی پشت گوشی از یک جنس پُرز دار ضد گرد و غبار بهره می‌برد.

در حواشی گوشی نیز تغییرات خاصی نسبت به سری p9 دیده نمی‌شود. اسلات سیمکارت کارت حافظه در همان سمت چپ و بالای گوشی و در یک اسلات غیر مجزا قرار داده شده است. کلید ولوم و پاور نیز بدون تغییر باقی مانده اند. فقط از ظاهر زیبای کلید پاور چشم پوشی نکنیم که رنگ متفاوتی را به خود گرفته است.

گوشی هوشمند p10

بیشتر بخوانید: گوشی هوشمند p20 پرو، استایل جذابی با نشان برند هواوی

بررسی ابعاد، وزن و صفحه نمایش گوشی هوشمند p10

در گوشی هوشمند p10 برخلاف نسخه قبلی یعنی p9 از صفحه نمایش کوچک تری استفاده شده است. علت آن هم احتمالا بخاطر انتقال یافتن فناوری اثر انگشت به جلوی گوشی است تا حجم و ارتفاع صفحه نمایش را به حداقل برسانند. ارتفاع خود دستگاه مشابه p9 است و تفاوت را تنها در اندازه صفحه نمایش می‌توان جست و جو کرد. کم شدن عرض گوشی به 1.6 میلی متر و اضافه شدن فقط 1 گرم به گوشی (145 گرم) آخرین تغییرات ابعاد و وزن گوشی هوشمند p10 به شمار می‌رود.

همانطور که گفتیم p10 برخلاف گوشی p9 دارای صفحه نمایش کوچک تری است. پنل صفحه نمایش آن با 0.1 اینچ کاهش به 5.1 اینچ تغییر یافته تا بتواند جای مناسبی را برای اصر انگشت در بخش زیرین فراهم کند. تغییری در پنل IPS Neo نمایشگر نمی‌بینیم و کماکان صفحه نمایش با رزولوشن 1920×1080 در اختیار کاربران قرار می گیرد. همچنین شادابی و زنده بودن رنگ های صفحه نمایش و کنتراست عالی آن چیزی کم تر از سری p9 نیست. حتی نوردهی آن در محیط های با نور بسیار زیاد عملکرد بهتری را نسبت به p9 نمود می‌دهد.

در زیر صفحه نمایش از کلید حسگر اثر انگشت استفاده شده که اقدام برای فشردن آن کاری بیهوده است. در بالای صفحه نمایش نیز به مانند p9 شاهد اسپیکر تماس و محتویات تصویربرداری (دوربین و فلش) هستیم.

در کنار صفحه مقاوم گوریلا گلس، از یک صفحه (لایه) پلاستیکی مجزا و جدا بر روی صفحه نمایش استفاده شده است که شما را از استفاده کردن از یک گلس اضافه منصرف می‌کند. صفحه نمایش گوشی هوشمند p10 اگرچه از ارگونومی خاصی بهره می برد و بسیار خوشآیند کاربران قرار گرفته است ولی برای برخی دیگر این صفحه نمایش کوچک به نظر می رسد و با انتقادهایی در این زمینه رو به رو شده است.

دوربین های گوشی هوشمند p10 و توانایی ثبت تصاویر 20 مگاپیکسلی

آنچه را که ما از دوربین اصلی گوشی هوشمند p10 انتظار داریم ثبت تصاویر 12 مگاپیکسلی است. اما به لطف وجود دوربین مونوکرام 20، دوربین اصلی نیز می‌تواند تا 20 مگاپیکسل تصاویر را ثبت و ضبط کند. این اتفاق در حالی می‌افتد که دوربین دوم این گوشی 20 مگاپیکسلی است. دوربین مونوکرام که بخش فیلتر سیاه و سفید دوربین گوشی را بر عهده دارد توانسته 8 مگاپیکسل نسبت به سری قبلی خود ارتقاء یابد. ارتقاء دوربین های هواوی p10 توسط شرکت سازنده Leica صورت می‌گیرد. اگرچه دوربین اصلی 12 مگاپیسکلی است ولی با ترکیب دو دوربین در کنار هم می توان یک تصویربرداری 20 مگاپیکسلی را در p10 انتظار داشت. گشودگی لنز هر دو دوربین 2.2f/ است. البته هواوی در نسخه p10 Plus از گشودگی پایین تری استفاده کرده و نسبت آن را به 1.8 فریم انتقال داده است تا بهترین تصویربرداری را در محیط های با نور کم داشته باشد. جالب است بدانید تمامی اتوفوکوس های لیزری و تشخیص عمق، تشخیص فاز و  تشخیص کنتراست در این دو دوربین به صورت یکجا قابل استفاده است. این بار برخلاف p9 دوربین سیاه و سفید به نزدیکی فلش LED انتقال یافته و لنز رنگی به سمت دیگری رفته استغ در حالیکه در p9 لنز رنگی را در کنار فلش LED می‌یافتیم. همچنین در جلوی گوشی دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی را شاهد هستیم که دارای قابلیت پرتره برای ثبت تصاویر سلفی و چره افراد طراحی شده است.

رابط کاربری دوربین به کلی مانند p9 و میت 9 است که قبلا شاهد آن بوده ایم. داشتن کلید انتخاب رنگ بندی پرتره و عدم انتخاب آن، کلید افکت های رنگی، دکمه فیلترها و تغییر پروفایل، همه و همه از بهبود رابط کاربری دوربین صحبت می‌کنند. همچنین تصاویر برای داشتن حالت پرتره نیاز به افکت بهبود سافته تری دارند که هواوی برای آن فکر مناسبی کرده است. افکت بوکه بهترین حالت برای عکاسی پرتره به شمار می‌رود. وجود دو فیلتر Night Shot و Light painting به شما کمک می‌کند تا در نور های کم و شب تصویربرداری بهتری را داشته باشید.

همچنین علاوه بر تصویربرداری Full HD نسبت وضوح تصاویر برای فیلمبردارینیز در این گوشی از 1080 به 4k انتقال یافته است و کاربران می‌توانند در دو حالت 30 و 60 فریم نه تنها ویدیوی 4k ضبط کنند بلکه از حالت اسلوموشن آن لذت کافی را ببرند.

گوشی هوشمند p10

بیشتر بخوانید: هواوی p8، پرچم افتخار چند سال تلاش یک برند چینی

پیشرفت سخت افزاری و نرم افزاری گوشی هوشمند p10، از باتری تا چیپست

ظرفیت باتری در گوشی هوشمند p10 بالاتر رفته است و هر ساله شاهد یک باتری قوی تری در این سری از محصولات هستیم. باتری گوشی p10 به 3.200 میلی آمپر رفته و ناگر نگاهی به p9 داشته باشیم می بینیم که فقط 200 میلی آمپر به باتری اضافه شده است. بی شک این تغییرات ریز، نشان دهنده سیاست های یک کمپانی معروف است و الا چه نیاز بود که تغییرات به این صورت اندک باشد. در صورتی که تمامی ویژگی ها بسته شوند و برنامه ها در پس زمینه اجرا شوند گوشی قادر است 129 ساعت دوام داشته باشد. اما با روشن بودن وایفای و نور 100 درصد و پخش ویدئو انتظار بسیار کمتری را خواهیم داشت. دوام باتری این گوشی در همان روز اول در اسن شرایط فقط 8 ساعت و 7 دقیقه تست شده است.

تغییراتی که در رابط کاربری گوشی مشاهده می‌شود، بر اساس رنگ بندی و فیلترهای به کار رفته‌ی منو، شباهت بسیار زیاد به آیفون 7 دارد. این گوشی از اندروید 7 و رابط کاربری EMUI 5.1 استفاده می‌کند که پس از آپدیت حتی از اندروید 8 هم پشتیبانی می‌کند.

چیپست به کار رفته در p10 به مانند میت 9 همان چیپست kirin 960 است که دارای 4 هسته‌ی ARM A73 است. البته قدرت پردازنده گرافیکی گوشی نشان دهنده پیشرفت به سرای چیپست است. Mali-G71 MP8 نشان دهنده‌ی یک پردازده ی 8 هسته ای گرافیکی در گوشی است که خیال هر کاربری را برای اجرای نرم افزارهای قدرتمند و بازی های با گرافیک بالا آسوده می‌سازد.

این گوشی در دو حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود که هر دو نسخه رم 4 گیگابایتی را به خود اختصاص داده اند. همچنین قدرت رم 4 گیگابایتی آن اجازه می‌دهد تا گوشی از کارت حافظه های خارجی 256 گیگاباتی بهره ببرد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید