جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

هواوی p9، اولین محصول دو دوربینه‌ی کمپانی هواوی

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
هواوی p9، اولین محصول دو دوربینه‌ی کمپانی هواوی

پس از اینکه هواوی با عرضه گوشی هوشمند p8 تحول بزرگی را در صنعت گوشی های هوشمند روز ایجاد کرد، خود را شانه به شانه با غول های فناوری می‌دید. کمپانی اپل و ساموسنگ دیگر خود را تنها نمی‌دیدند و رقیب تازه ای را یافته بودند. کمپانی هواوی نیز پا پس نمی‌کشید و سال بعد سری بهتری از گوشی خود را روانه بازار می‌کرد. هواوی p9، شاید بهترین و خوش دست ترین گوشی سری p باشد که تا کنون به چشم دیده اید. اگرچه سری p8 گوشی خوش دستی بود اما کیفیت آن در طراحی و ویژگی های جدید پایین تر از p9 است و همچنین اگر سری هایی بالاتر p ویژه‌ی های افزون تری از p9 را دارند ولی به مانند p9 خوش دست نیستند. اکنون به دقت به جزییات گوشی هوشمند p9 می‌پردازیم.

هر آنچه از محتویات و ظاهر گوشی هوشمند p9 باید بدانیم

گوشی هوشمند p9 پس از جعبه گشایی، آن را در یک جعبه منظم ولی ساده تر می‌یابید که با  ظاهری شبیه p8 و رنگ و لباسی شبیه p7 قرار داده شده است. از همان ابتدا بر روی گوشی و در زیر صفحه نمایش برند هواوی و عبارت Dual Camera را می‌بینید. هواوی در کنار گوشی خود، سوکت شارژر مجزای 10 واتی 2 آمپری، هدست مشابه ایرپاد آیفون و کابل USB قرار داده و همچنین این جعبه شامل دفترچه راهنما و سوزن مخصوص اسلات ها می باشد.

به طراحی ظاهری آن که برسیم، p9 را حدودا مشابه نسل قبلی می‌بینیم. با تفاوت های اندکی در جلو و پشت گوشی. حواشی گوشی به صورت گرد و بدون برآمدگی و به شکل تخت و در پشت دیده می‌شود. هواوی اسن گوشی را مقداری ضخیم تر از نسخه قبلی خود ساخته و علت آن هم اضافه شدن جزییات بیشتری اعم از دوربین اضافه و سنسورهای اثر انگشت است. در زیر صفحه نمایش برند هواوی به مانند سری های قبل از p8 برگشته و در بالای صفحه نمایش دوربین به سمت چپ فرامین شنیداری منتقل شده است.

در سمت چپ بدنه‌ی گوشی و در قسمت بالا شاهد اسلات سیم کارت و کارت حافظه به صورت یکجا هستیم. هواوی در این نسخه نسبت به سری های قبلی هر دو کارت ها را در یک اسلات قرار داده است. شما علی رغم سیم کارت می‌توانید کارت حافظه را نیز در کنار آن جایگذاری کنید. این عمل بیشتر برای مصون ماندن و محافظت بهتر از سیم کارت ها و عدم سوختن کارت حافظه ها به کار گرفته شده است.

در سمت راست نیز کلید های ولوم و دکمه پاور قرار داده شده است. برجستگی خاصی اینبار در هر دو دیده می‌شود و تفاوت کلید پاور را نسبت به دو سری قبل کاملا مشاهده می‌کنید. دیگر خبری از کلید پاور گرد و مارپیچی نیست و به یک کلید مستطیلی باریک تر تبدیل شده است.

در بالای گوشی که قبلا شاهد جک هدست گوشی بودیم، اکنون این بخش به پایین منتقل شده است و فقط میکروفون دوم گوشی قابل ملاحظه است. در پایین گوشی یک محیط بسیار شلوغ تری را می‌بینیم. جک هدست، پورت USB تایپ C، میکروفون اولیه و اسپیکر اصلی منظره‌ی شلوغ تری را برای بخش پایینی گوشی رقم زده اند. برای اولین بار است که گوشی هواوی سری p از USB Type-C بهره می‌برد.

در ادامه می‌توان به شاسی تمام فلزی دستگاه اشاره کرد که به مانند گوشی p8، احساس دلپذیری را برای کاربران ایجاد می‌کند. در پشت گوشی نیز از زبری خاصی استفاده شده و دو دوربین را در بخش لطیف بالایی گوشی شاهد هستیم. زیر دوربین نیز جایگاه مناسبی برای المان سنسور اثر انگشت می‌یابیم که بعدها بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم.

گوشی هوشمند p9

بیشتر بخوانید: هواوی p8، پرچم افتخار چند سال تلاش یک برند چینی

گوشی هوشمند p9 و صفحه نمایشی یکسان با گوشی p8

هواوی هیچ تغییری را در اندازه صفحه نمایش گوشی هوشمند p9 نسبت به گوشی p8  ایجاد نکرده است. تنها تغییراتی که در قالب و ابعاد آن می‌بینیم، عرض p9 است که 1.2 میلی متر کاهش یافته است. در حالیکه طول آن بدون تغییر باقی مانده است. همچنین p9 حدود 0.6 میلی متر افزایش قطر داشته است و ضخیم تر شده که قبلا در مورد آن صحبت کردیم. این افزایش ضخامت بخاطر باتری، دوربین و وجود سنسور اثر انگشت بوده است. جالب توجه است که بدانید ماژول اضافه شده دوربین دوم هیچ تغییری در حجم (وزن) گوشی ایجاد نکرده است و این گوشی با این افزایش ضخامت ها کماکان همان 144 گرم سال قبل است.

صفحه نمایش این گوشی نیز همان 5.2 اینچی است که در p8 شاهد بودیم و وضوح 1920×1080 پیکسلی را ارائه می‌کرد؛ اما با تفاوت های کمی همراه است. شاید اگر در نگاه اول با خاموش بودن صفحه نمایش، نمایشگر را چسبیده به بدنه ببنید اما هنگامی که دستگاه رو روشن می‌کنید متوجه می شوید که صفحه نمایش نسبت یه اطراف چپ و راست، بالا و پایین، 1 تا 2 میلی متر فاصله دارد. سطح کیفیت نور و کنتراست رنگی در نور آفتاب بسیار پر قدرت تر شده و به خوبی می تونید از صفحه نمایش آن در نور بسیار بالا بهره ببرید. لذا محتویات گوشی و متون داخل آن در روشن ترین لحظه نور آفتاب هم قابل مشاهده و خواندن است. تنها نکته ای که نقطه ضعف این گوشی را نشان می‌دهد عدم پشتیبانی صفحه نمایش از فناوری جدید QHD است. در زمان عرضه گوشی p9، فناوری QHD صفحه نمایش در میان دیگر گوشی های هم رده استفاده می‌شد و عدم پشتیبانی p9 از این فناوری یک ضعف به شمار می‌رفت. یکسال طول کشید تا هواوی فناروی QHD را که از رزولوشن بالاتری در صفحه نمایش بهره می‌برد استفاده کند.

گوشی هوشمند p9 به همراه دو دوربین 12 مگاپیکسلی

بخش Camera در گوشی هوشمند p9 به بعد را دیگر باید با «مجموعه ی دوربین» صدا بزنیم؛ چرا که گوشی های این سری از این به بعد محدود به یک دوربین نمی‌شوند. این گوشی اولین گوشی هواوی است که با دوربین های دوگانه وارد بازار شدند. هواوی دو سنسور 12 مگاپیکسلی را برای هر دو انتخاب کرد که با همکاری شرکت آلمانی Leica همراه بود. هر دو دوربین از گشودگی دیافراگم 2.2f بهره می‌برند. وضوح پیکسلی هر دو 2796×3968 پیکسل است. البته اگرچه وضوح پیکسلی و لنز آن ها نشان دهنده شباهت بی حد و حصر آن ها نسبت به هم است ولی تفاوت های عمده ای در آن ها دیده می شود. به طور مثال دوربین نزدیک به فلش های LED، قادر است از تمامی رنگ های موجود (16 میلیون رنگ) استفاده کند، در حالیکه دوربین سمت چپ صرفاً برای پشتیبانی از رنگ های سیاه و سفید (مونوکروم) به کار گرفته شده است. دوربین مونوکرام، دارای یک فیلتر خاصی از پوشش رنگ های سیاه و سفید است و علناً به هیچ وجه از فیلتر بایر دوربین های رنگی استفاده نمی‌کند. این فناوری موجب می شود تا نه تنها فیلترهای اضافه را بر روی سنسورها حذف کند بلکه به طور مخصوص نویز هر گونه تصویربرداری را در محیط های کم نور و تاریک به حداقل برساند. به گفته سازنده گوشی، دقت رنگ دوربین تک رنگ از دوربین رنگی گوشی 3 برابر بیشتر است.

رابط کاربری دوربین (منوی دوربین) بسیار متفاوت تر از نسخه های سال گذشته است. میانبر تعویض حالت تصویربرداری، تغییر رنگ پروفایل ها، اضافه شدن فیلترهای رنگی، بهتر شدن قابلیت HDR و جزییات بیشتری جهت تنظیمات به کلی ساختار منوی دوربین را از آیفون جدا کرده است. همچنین در این بخش شما می‌توانید نسبت به تغییر فاصله کانونی لنز اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: هواوی اسند p7، گوشی هوشمندی در لباس آیفون

ارتقاء ظرفیت باتری به 3000 میلی آمپر در گوشی هوشمند p9

از عملکردهای دیگر گوشی هوشمند p9، موفقیت در پیشرفت وضعیت باتری آن است. هواوی در سری p8 تلاش کرد تا باتری گوشی خود را پس از ضعف هایی که در سری p7 اسند داشت برطرف کند. در این نسخه از گوشی نیز تلاش های خود را در بالاتر بردن ظرفیت باتری ادامه داد. ارتقاء ظرفیت 2680 میلی آمپری به 3000 میلی آمپری قادر بود تا شما بتوانید بیش از 7 ساعت و 45 دقیقه به تماشای مداوم فیلم در موبایل به همراه روشن بودن وایفای و با نور 100 درصد بپردازید.

گوشی هوشمند p9

سخت افزار، سیستم عامل و سنسور اثر انگشت در گوشی هوشمند p9

منوی کاربری گوشی هوشمند p9 به کلی به گوشی p8 شباهت دارد. سرعت روشن شدن گوشی از زمان فشردن کلید تا پدید آمدن صفحه نخست 21 ثانیه است و گوشی از رابط EMUI 4.1 بهره می‌برد. تنها نکته ی حائز اهمیت در رابط کاربری p9، اضافه شدن سنسور اثر انگشت است. مکان جایگیری سنسور پشت گوشی است. در حقیقت برای اولین بار است که یک گوشی هواوی از سنسور اثر انگشت استفاده می کند.

دیگر چیزی که نیاز به وضوح دارد بررسی چیپست HiSilicon Kirin 955 است که یک کلاس بالاتر از چیپست kirin گوشی p8 است. در این گوشی از سیلیکون 4 هسته ای استفاده شده که طبیعتاً معادل Snapdragon 652 کوالکام محسوب می‌شود. همچنین برای اجرای بازی های گرافیکی و محیط دلچسپ آن از پردازنده گرافیکی Mali-T880 MP4 استفاده شده است که رقیب جدی Adreno 510 زمان خود در نظر گرفته می شود.

گوشی های p9، به وفور در بازار ایران به فروش رسیدند و هنوز هم از این گوشی ها استفاده بسیاری می‌رود. هواوی این گوشی را در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی عرضه کرد که به ترتیب از رم های 3 و 4 گیگابایتی پشتیبانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید