جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

هواوی p8، پرچم افتخار چند سال تلاش یک برند چینی

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
هواوی p8، پرچم افتخار چند سال تلاش یک برند چینی

پس از اینکه هواوی راه ورود به عرصه تکنلوژی گوشی های هوشمند را یافته بود، برای اینکه رد و پای خود را در این عرصه همیشگی کند می بایست گوشی هوشمندی را ارائه می‌داد تا نه تنها بار تکرار سری قبل را از دوش بردارد بلکه طفل نوپایی را به جهان مدرن عرضه کند. پیش از این گوشی های اسند p6 و p7 نشان داده بود که هواوی قدرت طراحی یک گوشی هوشمند بزرگ را دارد. اما چیزی که کمپانی هواوی نیاز داشت، زمان بود. شباهت گوشی اسند p7 به گوشی p6 و تکرار ویژگی های آن زمان بر نبود و همین عامل باعث شد که هواوی فرصت زیادی برای تغییر نسل بعدی داشته باشد. لذا هواوی سال 2015، شرایط را متفاوت ار از سال های قبل کرد. سال 2015 بود که برای اولین بار با پردازنده های 64 بیتی هواوی که بیشتر به چشم یک انقلاب دیده میشد آشنا می‌شدیم. در نتیجه هواوی بیکار ننشست. تغییرات گسترده ای را در کیفیت دوربین های گوشی خود ایجاد کرد و بهبود دو چندان صفحه نمایش p8، ندای یک پرچمدار قدرتمند را از دور می‌داد. همه ی این تلاش ها برای این بود که گوشی های پرچمدار روز با برندهای مختلف، نسخه‌ی هواوی را به هم پیچیده بودند و زنگ خطری برای این کمپانی محسوب می‌شدند. اما این شرکت به خوبی به آن ها پاسخ داد.

گوشی هوشمند p8

بیشتر بخوانید:‌ هواوی اسند p7، گوشی هوشمندی در لباس آیفون

گوشی هوشمند p8 از جعبه محتویات تا ظاهر مدرن امروزی

هواوی از همان ابتدای 2015 از گوشی هوشمند p8 جعبه گشایی کرد. جعبه گشایی هواوی در این نسخه از گوشی خود با خلاقیت زیادی همراه بود. باکس زیبا و با کلاس مشکی رنگ گوشی هوشمند p8 و جای گیری گوشی در میان ابزارهای جانبی نوید یک خانواده ی مزدحم را می داد. لوازم جانبی آن شامل هدست، کابل شارژر، سوکت 5 ولتی تک آمپری و ابزار کوچک تر دیگری همچون سوزن مخصوص اسلات ها بود.

اما بیاییم نگاهی به ظاهر گوشی بیندازیم. همان زمانی که جعبه را باز کردیم بلافاصله یک گوشی مدرن امروزی را مشاهده کردیم. بدنه ی تمام فلزی گوشی آب خنکی بر پیشانی برند هواوی بود تا پس از انتقادهای فراوانی که نسبت بدنه پشتی گوشی های اسند p6 و p7 شده بود این بار توسط شرکت هواوی جواب شود. دیگر خبری از طراحی قدیمی گوشی نبود و هواوی گوشی p8 خود را در تمامی زوایا به صورت تخت طراحی کرده بود. حتی بخش نیم دایره پایینی گوشی در این مدل حذف شده بود که نشان می‌داد چگونه از حالت کلاسیک به حالت مدرن انتقال یافته است.

فلزی بودن بخش پشتی گوشی از بزرگترین دستاوردهای کمپانی هواوی در نسل جدید گوشی های سری p بود که خیال کاربران را برای سر نخوردن گوشی راحت می کرد. سمت راست گوشی به مانند گوشی هواوی اسند p7 بخش شلوغ ماجرا را در دست داشت. کلیدهای ولوم در بالای بدنه و در میان کلیدهای ولوم و اسلات ها، کلید پاور با طراحی خوش استایل تری تعبیه شده بود که دارای ارگونومیک شاخصی است. اسلات های کارت حافظه و سیمکارت نیز به ترتیب از بالا به پایین تعیبه شده بودند. هواوی در گوشی هوشمند p8 اسپیکر را از بخش پشتی به پایین گوشی انتقال داده است. در زیر گوشی که نگاه بیندازید چپ و راست سوکت شارژر دو محفظه توری شکل میکروفون و اسپیکر وجود دارد. اسپیکر اصلی در سمت چپ و میکروفون تماس در سمت راست قرار داده شده و دو پیچ کناری سوکت، همان آچار مخصوصی است که برای باز شدن اسکلت گوشی طراحی شده است. سطح کیفی اسپیکر به حدی بالاست که در هنگام صحبت کردن و تماس صدای وز وز باد را به کلی از بین می‌برد و شما را قادر می سازد تا در بدترین وضعیت آب و هوایی و باد شدید بتوانید به راحتی با مخاطب خود ارتباط گفت و گو کنید.

در زیر پنل صفحه نمایش نیز دیگر خبری از برند هواوی نیست و هر آنچه از این برند می‌بینید در پشت گوشی درج شده است. بخش بالایی نیز در کنار میکرو شنیداری صدا دوربین سلفی قرار داده شده و ادغام این دو با اسپیکرها و میکروفون های زیر گوشی شباهت دوچندانی را به گوشی های آیفون 6 نشان می‌دهند.

صفحه نمایشی با فناوری جدید در گوشی هوشمند p8

گوشی هوشمند p8 که دیگر عبارت اسند را در نام خود نمی‌بیند با افزایش 0.2 اینچ صفحه نمایش ابعاد بیشتری را نسبت به سری قبلی خود اسند p7 در خود اختصاص داده است. این گوشی با طول و عرض 144.9 و 72 میلی متری چند میلی متری بزرگ تر از سری p7 شده و در رقابت با گوشی های گلکسی s6 و z3+ سر و گردن می کشد. این نکته را فراموش نکنیم که فلزی شدن پشت دستگاه موجب افزایش 20 گرمی این گوشی شده که حجم گوشی را به 144 گرم ارتقا داده است.

با افزایش ضخامت بدنه، صفحه نمایش نیز تغییر یافته است. همانطور که گفته صفحه نمایش گوشی p8 0.2 اینچ افزایش یافته و به 5.2 اینچ رسیده است. کماکان این گوشی را با این ابعاد یک گوشی خوش دست می‌توان صدا زد؛ اگرچه نسبت به گوشی های 5 اینچی مقداری فاصله به خود گرفته است. در حواشی بالا و پایین صفحه نمایش حدود 14 میلی متر در مجموع دست نخورده باقی گذاشته شده تا هنگام تصویربرداری و یا در دست گرفتن گوشی اشکال لمس تصادفی پیش نیاید.

وضوح Full HD صفحه نمایش گوشی هوشمند P8 اگرچه از لحاظ «ظاهری» چیز جدیدی را به گوشی های سری p اضافه نکرد ولی «فناوری IPS»  اولین کلید موفقیت این سری بود. نکته ظریف این فناوری کیفیت دوچندان نمایشگر و کنتراست فوق حرفه ای آن بود. از آن زمان بود که شما با بردن گوشی به زیر نور خورشید تفاوتی را در نمایش رنگ ها و کنتراست صفحه نمایش نسبت به محیط تاریک نمی دیدید. این فناوری ژاپنی رنگ های صفحه نمایش را تیره تر می‌کرد تا نمایشگر گوشی بتواند در محیط های با نور زیاد و در زیر نور آفتاب، رنگ های زنده را شفاف تر و با کنتراست بالاتری نمایش دهد. پس با این فناوری مشکل دید زاویه های نمایشگر نیز رفع شده بود. مشکلی که کاربران را در نسخه های قبلی p کلافه کرده بود.

بیشتر بخوانید: سامسونگ گلکسی M21؛ میانه رویی در راه ورود به بازار

گام بلندبالای گوشی هوشمند p8 در عرضه یک دوربین جدید

گام بلندی که گوشی هوشمند p8 بر پیکره فناوری گذاشته بود، تغییرات اساسی دوربین گوشی بود. اگرچه در نگاه اول رزولوشن p8 را مشابه اسند p7 می یابید ولی اگر در متن و بطن ماجرا وارد شوید تحولات شگرفی در آن قابل شهود است. کاربران در گوشی p8 با دوربین کاملا متفاوت و جدیدی روبه رو شدند. بزرگترین تغییر این مهم، اضافه شدن لرزش گیر اپیتیکال برای اولین بار در نسل گوشی های هوشمند هواوی بود. این اتفاق در حالی افتاد که گوشی های معروفی همچون نوت 4 و s6 تازه به این فناوری مجهز شده بودند. در واقع فناوری لرزش گیر اپیتیکال شاخص تمایز گوشی های پرچمدار با گوشی های میان رده بود. اضافه شدن پیکسل رنگ سفید در کنار رنگ های ترکیبی RGB، رنگ جدیدی با عنوان RGBW ساخته بود که تصاویر دارای رنگ های سفیدی بیشتر را با سنسور فوق العاده خود به خوبی به نمایش می گذاشت.

حالت Light Painting برای اولین بار در گوشی های هواوی اضافه شده بود و اجازه می داد تا تصاویر با شاتر دریافت نور بیشتری به ثبت برسند. همچنین محیط کاربری دوربین گوشی p8 شباهت بسیاری به محیط کاربری دوربین آیفون 6 دارد. مود جیدد تایم لَپس و پانوراما جدیدترین ارائه های گوشی p8 در حوزه عکس برداری بودند. P8، در کنار عکسبرداری، در حوزه فیلمبرداری نیز با قدرت بالایی وارد عمل شده بود. جایی که تصاویر ضبط شده در نمایشگرهای بزرگتر از خود گوشی نیز با کیفیت فوق العاده ای دیده می شدند.

گوشی هوشمند p8

حسن ختام گوشی هوشمند p8 در باتری بهینه آن

باتری 2680 میلی آمپری گوشی هوشمند p8 فقط به عبارت آمپر و ظرفیت افزایشی آن بسنده نمی کند. هواوی در این سری توانست به خوبی مشکل باتری در گوشی های قبلی خود را رفع کند. رابط کاربری سیستم عامل گوشی اجازه می دهد تا در هر 100 ثانیه یکبار وضعیت باتری گوشی را بسنجد و برنامه هایی که بیشترین مقدار مصرف باتری را دارند با فرامین خودکار و دستور شما بسته شده و گوشی بهینه شود. باتری های گوشی هواوی p8 دیگر به 3 ساعت زمان نیاز نداشتند و با یک کابل فست شارژ قادرند در بین 1 تا 1:15 ساعت از صفر تا 100 درصد باتری پر شوند.

اولین چیپست قدرتمند Kirin به کار رفته در گوشی هوشمند p8

در بخش سخت افزاری گوشی به چیپست گوشی هوشمند p8 می‌رسیم. جایی که برای اولین بار از نسخه ی خودساز چیپست ها توسط کمپانی هواوی رونمایی شد. هواوی اولین برندی است که توانست برای خود یک چیپست دست ساز را داشته باشد. چیپست HiSilicon Kirin 935 که دارای 8 هسته پردازشی با سیستم عامل 64 بیتی ARM A53 بود به کلی گوشی را از هرگونه هَنگ و یا افت سرعت به دور داشت. سرعت پردازش داده ها در گوشی p8 با وجود چیپست Kirin بسیار بالا رفت تا جایی که اجرای برنامه ها و بازی های سنگین هیچ مشکلی را برای کاربران ایجاد نمی‌کردند. این چیپست نقطه عطفی برای گوشی های سال آینده‌ی هواوی در سری p شد. همچنین پردازنده گرافیکی کوالکام Mali نیز از دیگر پردازنده هایی است که به صورت انحصاری فقط برای گوشی های هواوی ساخته می‌شود. هواوی موفق شد برای گوشی هوشمند p8 به جای استفاده از گرافیک های آدرنو مختص به گوشی های سامسونگ و شیائومی از پردازنده گرافیکی Mali-T628 بهره ببرد.

بیشتر بخوانید: بررسی سامسونگ گلکسی Z Flip

بررسی رابط کاربری و جزئیات نهایی گوشی هوشمند p8

رابط کاربری گوشی هوشمند p8 بسیار زیبا و جذاب است. اگر شما زبان گوشی خود را به انگلیسی تغییر دهید و نشانک Home را در این گوشی فعال کنید، گمان می‌کنید که در حال استفاده از آیفون هستید. پنل ها و آیکون های استفاده شده در منوی تنظیمات تا منوی بار، تمامی جلوه ی یک رابط کاربری IOS را دارند. البته گوشی هوشمند p8 نتوانست بیشتر از اندروید 6 ارتقا یابد. لذا این گوشی قادر نیست از نسخه های جدید اندروید و به روزرسانی آن ها استفاده کند.

حافظه‌ی گوشی از 16 تا 64 مگاپیکسل و در دو نسخه عرضه شد که در کشور ما نسخه 64 گیگابایتی نسبت به نسخه 32 گیگابایتی حدود 100 هزار تومان در همان سال فاصله داشت. این گوشی از رم 3 گیگابایتی بهره می‌برد و دارای رابط کاربری EMUI 4 در نسل جدید اندروید 6 است. همچنین در بخش اتصالات نیز این گوشی از فناوری جدید زمان خود یعنی اینترنت های نسل 4 و 4.5 پشتیبانی می‌کند.

گوشی هوشمند p8

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید