جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

هواوی اسند p7، گوشی هوشمندی در لباس آیفون

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
هواوی اسند p7، گوشی هوشمندی در لباس آیفون

همانطور که در گوشی هوشمند اسند p6 از دایره حقیقت خارج نشدیم، این بار درست و نادرستی های مدل بعدی این سری را می آزماییم. برند هواوی سال بعد و پس از عرضه هواوی p6 تصمیم به ارائه نسخه ای دیگر از سری p با کیفیتی مطلوب تر کرد. هواوی p7 در حالی عرضه میشد که قیمتی بالاتر از نسخه های Y این برند داشت. این قیمت بالا کاربران را بر آن داشت که هواوی p7 یک گوشی پرچمدار به نظر برسد. بعدها کاربران با سیر در تجهیزات و جزئیات گوشی، به این مهم پی بردند. در حقیقت هواوی اسند p6، یک نقطه شروع و نکته پراهمیت برای اسند p7 به شمار می‌رفت. هر کدام از شما که تا کنون اسند p6 را خریداری کرده بودید، یقیناً در استفاده از اسند p7 صرف نظر نمی‌کردید. همانطور که در بخش گوشی هواوی اسند p6 مرور کردیم، استفاده از پردازنده های قدیمی ARM و گرم شدن بدنه پشتی زیر دوربین (در قسمت چیپست) یکی از نکات ضعف p6 به شمار می‌رفت. هواوی پس از تلاش های گسترده تقریبا این مشکل را در نسخه p7 حل کرده و این نسخه، برای تکرار فروش موفقیت آمیز این سری از برند هواوی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: هواوی اسند p6، پلاکی که تاریخ برند هواوی را نوشت

گوشی هوشمند اسند p7 و صفحه نمایشی با پنل Full HD

گوشی هوشمند اسند p7، در مقایسه با گوشی های هم زمان خود از جمله ایکسپریا z و گلکسی s4، خوش دست تر ساخته شده است. هواوی موفق شد این گوشی را با وزن 124 گرم وارد بازار کند که از سبک ترین گوشی های 5 اینچی در بازار به شمار می‌رود. این در حالی است که گوشی های ایکسپریاz و گلکسی s4 به ترتیب وزن های 146 گرمی و 130 گرمی را به خود اختصاص داده بودند.

هواوی در آن روزهای سخت بازار برای اسند p7 خود از پنل Full HD بهره برد. این اتفاق در حالی می‌افتاد که تعداد گوشی های موجود در بازار با پنل های Full HD از 5 عدد هم عبور نمی‌کرد. در حقیقت هواوی در عرضه صفحه نمایش های Full HD در میان 5 گوشی برتر جهان قرار داشت. تکرار استفاده هواوی از فناوری IPS TFT LCD کماکان این گوشی را در معرض نور آفتاب ضعیف جلوه می‌داد. این فناوری اگرچه در نور آفتاب موجب نمایش بهتر صفحه میشد ولی میزان دید در حواشی گوشی را کمتر می کرد. این فناوری تا جایی بر روی چشم شما تاثیر می‌گذاشت که شما کیفیت صفحه نمایش را در نور آفتاب نسبت به یک محیط تاریک، فاصله ای دو چندان می‌دیدید. تفاوت کیفیت صفحه نمایش و کنتراست آن در نور آفتاب بسیار متفاوت تر از محیط تاریک بود. رنگ ها و کنتراست صفحه نمایش نسبت به نسخه‌ی قبلی خود بهبود یافته بودند و رنگ های متنوع تری را به خود گرفته بودند.

هواوی در این نسخه از گوشی خود از صفحه مقاوم پیشرفته گوریلا گلس 3 که تازه راه خود را به بازار باز کرده بود استفاده می‌کرد. این صفحه محافظ، مورد علاقه و رضایت بسیاری از کاربران قرار گرفت.

گوشی هوشمند اسند p7

گوشی هوشمند اسند p7 با ظاهری شبیه آیفون در ابعادی متفاوت

گوشی هوشمند اسند p7 اگرچه در حد و اندازه های آیفون 5 و یا 6 ساخته نشده است ولی از لحاظ بدنه و طراحی ظاهری شباهت بسیاری به آیفون دارد. این طراحی مشابه موجب شد منتقدانف انتقاد بیشتری را نسبت به این گوشی داشته باشند. از آنجایی که این گوشی، یک ترکیب ناخوشآیندی از چند گوشی معتبر بود، کاربران در استفاده از آن ابراز خوشنودی نمی‌کردند. شما یک گوشی متفاوت را می‌خواهید، نه اینکه گوشی ای را دست بگیرید که ترکیبی از ویژگی های چند گوشی باشد. هواوای کماکان در این گوشی از بدنه پشتی پلاستیکی استفاده کرده و فلزی بودن اطراف بدنه موجب سر خوردن گوشی از دستان شما میشد. در بخش جلویی گوشی به مانند آیفون، دوربین سلفی را در نزدیکی بلندگوی صدا می‌بینید. اختصار نام هواوی نیز در زیر پنل قابل شهود است. پشت گوشی نیز برند هواوی را مشابه اپل در مرکز می‌بینیم و دوربین ها و فلش زیر آن به کلی شباهت دوچندانی به آیفون 6 دارند. در حقیقت هواوی در نسخه p8 بود که تغییرات گسترده ای را در ظاهر جلویی و پشتی گوشی انجام داد.

المان های بدنه‌ی گوشی هوشمند اسند p7

اکنون به حواشی بدنه گوشی هوشمند اسند p7 می‌رسیم. در سمت چپ گوشی، خبری از آچار غیر اتوماتیک سری اسند p6 نیستیم و هواوی موفق شده این مشکل را رفع کند. دستورات خروجی و ورودی اسلات های کارت حافظه و سیمکارت در رابط کاربری گشوی به صورت نرم افزاری و اتوماتیک انجام می‌شود. لذا در سمت چپ گوشی هیچ المانی دیده نمی‌شود. در سمت راست گوشی کلیدهای + و - ولوم (صدا) بالاتر از کلید پاور قرار گرفته اند و اولین تغییر طرح در بدنه از اینجا شروع شد. علاوه بر این، کلید پاور برای اولین بار با طراحی خاصی مشابه آچار دستور اسلات سری p6 در کنار گوشی تعبیه شده است که شکل مارپیچی آن احساس خاصی را به انگشتان شما منتقل می‌کند. در زیر پاور نیز به ترتیب از بالا به پایین، اسلات کارت حافظه و اسلات سیمکارت قرار داده شده است. پس حواستان باشد که در هنگام جدا کردن سیمکارت به اشتباه اسلات کارت حافظه خود را بیرون نکشید.

بیشتر بخوانید: هواوی میت Xs

نقد و بررسی تخصصی دوربین گوشی هوشمند اسند p7

یشرفت اولیه ای که در گوشی هوشمند اسند p7 مشاهده شد ارتقاء وضوح دوربین از 8 مگاپیکسل نسخه p6 به 13 مگاپیکسل بود. از آن روز به بعد دوربین هایگوشی های هواوی در بالای جدول دکسومارک دیده می شدند. نسبت تصاویر 4:3 با تصویرپردازی 3120×4160 و نسبت تصاویر 16:9 با تصویرپردازی 2336×4160 تصاویر را با کیفیت محسوس تری نسبت به سری قبل نشان می‌داد. اما هنوز هم رنگ پریدگی در حالت اتوماتیک تصویربرداری دیده میشد. این رنگ پریدگی که حاصل از تصویربرداری در روز روشن بود ثبت سوژه ها با جزئیات دقیق را دشوار می‌ساخت. البته قابل توجه است که در بخش تصویربرداری گزینه «درجه نورگیری» قرار داده شده که با تغییر درجه آن می‌توانید این مشکل را تا حدودی برطرف کنید. همچنین هواوی سعی کرده از نویز گیری دقیق تر تصاویر بهره ببرد و عملکرد Sharp را در تک دوربینه بودن آن می توان یک گام رو به جلو حساب کرد. تصویربرداری شارپ از آنجایی که نیاز به دوربین های اولتراواید و داشتن پهنا و گستره بیشتری برای عکسبرداری محیط های بزرگتری دارد، به طور اختصاصی و البته با ابعاد کمتری در تک دوربین اسند p7 جا داده شد.

در منوی دوربین شاهد رابط های کاربری بیشتری هستیم. حالت بلور به بخش عکس اضافه شده و فیلمبرداری شما از این به بعد با کیفیت 1080 بهتری نسبت به سری قبل انجام خواهد گرفت. یکی از جزئیاتی که در بخش فیلمبرداری شاهد آن هستیم تنظیمات دیدِ صفحات رنگ پریده و نوشته ها است که کماکان این رنگ پریدگی ها و نوشته ها به صورت خوانا دیده نمی‌شود. هواوی موفق شد در سری p8 این مشکل را به کلی برطرف سازد.

گوشی هوشمند اسند p7

بررسی سخت افزاری گوشی هوشمند اسند p7، باتری و پردازنده آن

گوشی هوشمند اسند p7 پس از اینکه گوشی خود را با باتری چسبیده لیتیومی روانه بازار کرد لذا دسترسی هر کاربر شخصی به باتری آن را منع می‌کند. این کار از آنجایی توسط کمپانی صورت گرفت که هواوی اعلام کرده بود از این به بعد گوشی های جدید آن ها به هیچ وجه مشکل باتری نخواهند داشت و چیپست ها نیز به مانند سری قبل گرم نخواهند شد. هواوی توانسته بود مشکل گرم شدن چیپست را حل کند ولی کارکرد باتری 2500 میلی آمپری کماکان برای جود یک باتری لیتیومی چسبیده مناسب به نظر نمی‌رسید. باتری هنو هم پس از استفاده دو ساعته گرم می شد و این مشکل پابرجا بود. باتری های گوشی هوشمند اسند p7 پس از یکسال کارکرد دیگر کارآیی قبلی خود را نداشتند.

در بخش پردازنده، هواوی به مانند سری p6 از چیپست های ARM بهره برده که تنها تغییر آن را در هسته های جایگزین آن می‌بینیم. سعی شده در این گوشی از هسته ARM A9 که توانایی پردازشی بالاتری را دارد استفاده شود که این مورد باعث حل شدن مشکل گرم شدن چیپست شود.

حافظه داخلی گوشی 16 گیگابایت که با رم دو گیگابایتی به عنوان یک گوشی پرچمدار در اختیار کاربران قرار گرفته شد.

بیشتر بخوانید:‌ گوشی هواوی نوا 6 به همراه مدل SE منتشر شد

گوشی هوشمند اسند p7 و تفاوت سیستم عامل آن با نسخه قبلی

تغییرات چندانی را در رابط کاربری گوشی هوشمند اسند p7 نسبت به گوشی هوشمند اسند p6 شاهد نیستیم. تنها سرعت روشن شدن گوشی به 32 ثانیه کاهش یافته که نشان می‌دهد از پردازنده‌ی مرکزی مشابهی با نسخه قبلی استفاده شده است. سیستم عامل گوشی در نسخه 4.4.2 اندروید عرضه شده که در زمره گوشی های اندروید 4 با پردازنده 32 بیتی قرار می‌گیرد. تنها تفاوتی که در نسخه کاربری آن ایجاد شده بود رابط کاربری Emotion UI v2.3 بود که پس از مقایسه با p6 تغییرات بیشتری را احساس می‌کردیم. البته این رابط کاربری دوام چندانی پیدا نکرد و استفاده از آن تقریباً آدم را خسته تر از همیشه می‌کرد.

گوشی هوشمند اسند p7

* هواوی موفق شد در سال بعد با عرضه گوشی p8 به مشکلات و تکرارهای پی در پی خود خاتمه دهد و وارد دنیای بهترین گوشی های هوشمند شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید