جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

هواوی اسند p6، پلاکی که تاریخ برند هواوی را نوشت

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
هواوی اسند p6، پلاکی که تاریخ برند هواوی را نوشت

پیش تر خواندیم که هواوی اولین برند چینی شناخته شده ای بود که خیلی زود توانست در طاقچه ی خانه های تکنولوژی برای خود جا باز کند. سری های اولیه ی این برند که در سال 2009 عرضه شد مدارک لازم را برای معرفی یک گوشی هوشمند پرچم دار نداشت. سال 2013 بود که بالاخره هواوی تصمیم گرفت یکی از اولین های گوشی هوشمند پرچمدار خود را روانه بازار کند. به این گوشی های پرچمدار سری P گفته میشد که اگر خارج از دایره‌ی حقیقت نرویم شروع فوق العاده هواوی در زمینه گوشی های هوشمند بود. هواوی اسند P6 از همان ابتدا خود را شایسته دل مرد کرد.

گوشی هوشمند اسند p6

بررسی ابعاد و ظاهر دلربای گوشی هوشمند اسند p6

زمانی شما می‌توانید از گوشی هوشمند اسند p6 سخن به میان آورید که این گوشی را در دستان خود لمس کنید. با در دست گرفتن این گوشی هوشمند، آن را شبیه آیفون 5 میبینید. قطر کم دستگاه، دو بریدگی بالا و پایین گوشی، کناره های نقره ای به همراه ظاهر پشت و جلوی مشکی رنگ اسند p6 شباهت عجیبی را آیفون 5 می‌رساند. پشت گوشی را نظر بیندازید. جایگاه دوربین و فلش به کلی به مانند آیفون 5 استفاده شده است.

البته یکی از مشکلاتی که کم و بیش منتقدان گوشی های هوشمند را وادار به اظهار نظر کرده است، جنس پشت گوشی است که به ظاهر فلزی به نظر می‌آید ولی با لمس کردنآن جز به جنس پلاستیکی نمی‌توان رسید. به همین دلیل جنس پلاستیکی پشت گوشی از لحاظ آسیب پذیری، شکننده تر به نظر می‌رسد. این مشکل در نسخه اسند p7 نیز تکرار شده است که بعدها به آن می‌پردازیم.

حواشی بدنه گوشی را اگر بخواهیم به دقت بررسی کنیم، به مانند آیفون 5 از سه تکه مجزای فلزی بهره برده شده است که این تکه ها به هم چسبیده شده اند تا ظاهری دلفریب را برای شما نمایش دهند.

قطر این گوشی فقط 6.18 میلی متر است و هواوی سعی کرده در این راه از گوشی های آیفون و سامسونگ جلو بزند. حتی قطر گوشی آیفون 7.6 میلی متر و S4 حدود 7.9 میلی متر است که یک میلی متر قطر بیشتری را نسبت به این شاهکار هواوی دارند. همچنین هواوی اسند p6 با ارتفاع و عرض مناسبی که دارد خود را به یکی از خوش دست ترین گوشی های روز تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: هواوی میت Xs

گوشی هوشمند اسند p6 از چه صفحه نمایشی بهره می برد؟

وضوح صفحه نمایش گوشی هوشمند اسند p6 کماکان جای بحث دارد. اگرچه کمپانی هواوی توانسته ابعاد 4.7 اینچی با وضوح 720×1080 پیکسل را برای این گوشی در نظر بگیرد ولی نسبت به گوشی های امروزی قطره ای در برابر دریاست. لذا شما باید این گوشی را با گوشی های زمان خودش مقایسه کنید. اسند p6 از اولین صفحه مقاوم گوریلا گلس بهره می برد. گوریلا گلس از همان ابتدا قدرت خود را در برابر ضد ضربه و خش نشان داد و گوشی های سری p هواوی از این صفحه مقاوم بی بهره نماندند.

زاویه دید و کنتراست رنگی اسند p6 کیفیت راضی کننده ای را از خود نشان می‌دهند. هنگامی که این گوشی را در نور آفتاب تست کردند و عملکرد توانایی دید پنل را در نور مستقیم خورشید سنجیدند، نتایج مطلوبی را از خود نشان می داد. تنها نقطه ضعف آن میزان دید کم کناره های صفحه نمایش آن بود که علت آن هم استفاده از پنل IPS+LCD بود.

زیر نمایشگر گوشی های سری p فقط یه نشان از مدل هواوی درج شده است که بعدها با ارتقاء ارتفاع گوشی های هوشمند این نشان ناپدید شد و یا به پشت گوشی انتقال یافت.

نگاه دقیقی به بدنه‌ی گوشی هوشمند اسند p6

بیاییم نگاهی دقیق تر به بدنه گوشی هوشمند اسند p6 بیندازیم. سمت چپ گوشی جز شکاف بدنه ی بالای گوشی و دکمه‌ی گرد مارپیچی چیزی دیگر دیده نمی‌شود. این دکمه را فشار ندهید، چرا که به هیچ چیزی دست پیدا نمی‌کنید. این دکمه در حقیقت با فشردن آن، دسترسی به اسلات کارت حافظه و سیمکارت را امکان پذیر می‌کند. یکی از بزرگترین مشکلات بدنه گوشی همین دکمه آچار است که پس از در آوردن آن و اتصال هدست به گوشی، ممکن است جا زدن آن را فراموش کنید. علاوه بر این درآوردن و جا زدن آن به طور اتوماتیک در گوشی هیچ گونه هشداری قرار داده نشده که به شمار خبر دهد چه زمانی اسلات ها اکتیو و غیر اکتیو می شوند. این مشکل در گوشی های بعدی این سری رفع شده است.

گوشی هوشمند اسند p6

بدنه‌ی سمت راست گوشی یک محیط شلوغ تری را به خود اختصاص داده است. در بخش بالا، دکمه پاور و زیر آن کلید های کنترل صدا قرار دارد. دکمه پاور به مانند دکمه های گوشی های سری قبل کلاسیک است. در زیر دکمه پاور نیز دو اسلات کارت حافظه و سیم کارت وجود دارد. اسلات بالایی مربوط به کارت حافظه و پایینی مربوط به سیمکارت است. این اسلات ها با مجوز دکمه آچار کنترل شده و فعال می‌شوند و شما از طریق سوزن مخصوص می‌توانید آن ها را باز کنید.

گوشی هوشمند اسند p6

نقد و بررسی تخصصی دوربین گوشی هوشمند اسند p6

گوشی هوشمند اسند p6 به دوربین های فوکوس اتوماتیک مجهز شده اند. لذا ما این دوربین ها را یک اتوفوکس می‌دانیم. دوربین های این گوشی با ایجاد تصاویر 8 مگاپیکسلی با نسبت 4:3 و 6 مگاپیکسلی 16:9 قادرند تا از سوژه با فوکوس خودکار و اتوماتیک تصویربرداری کنند. دوربین هایی که اتوفوکوس هستند، پرتوهای مادون قرمز را به همراه موج صوتی به جلو ساطع می‌کنند تا پس از برخورد به جسم مقابل، به سمت دوربین گوشی بازتاب پیدا کند. اشعه مورد نظر فاصله دوربین تا سوژه را بررسی و اندازه گیری می‌کند و پس از تایمینگ دقیق بررسی بهترین وضوح با فوکوس اتوماتیک را برای دوربین فراهم می سازد.

منوی دوربین گوشی هوشمند اسند p6 برای اولین بار به جززیات بیشتری نسبت به سری های قبل آغشته شده است. علاوه بر سوئیچر تغییر حالت عکسبرداری به فیلمبرداری شاهد سوئیچر دوربین سلفی، فلش و منوی تنظیمات (که به شکل سه نقطه مشاهده می‌شود) هستیم. در منوی تنظیمات، حالت سینگل اجازاه می‌دهد دوربین شرایط عادی فیلمبداری و عکس برداری را وابسته به نور محیط اطراف دنبال کند. حالت های Smart، HDR و افکت های بیوتی و ... دیگر مواردی است که منوی دوربین را پربارتر می‌کنند.

تصاویری که از دوربین های این گوشی در وضوح 8 مگاپیکسلی ثبت شد، در گوشی کیفیت فوق العاده ای را نشان می‌دهند، اما هنگامی که این تصاویر به نمایشگر های دیگری همچون تلویزیون و یا مانیتور کامپیوتر منتقل می‌شوند، کنتراست رنگی به همراه جلوه ی جزئیات بسیار ضعیف به نظر می‌رسد. همچنین عملکرد فلش در محیط های با فاصله دو متر کاملا بدون کاربرد است. هواوی می بایست تصمیمی می گرفت که این مشکلات را حل کند.

همچنین فیلمبرداری با رزولوشن 1080p و 30 فریم در ثانیه انتظار زیادی را از دوربین های گوشی ایجاد می‌کند. اما باز هم کیفیت نامطلوب تصاویر حاکی از ضعف دیگری در ضبط تصاویر به شمار می‌رود. اما یک نکته را فراموش نکنیم؛ سری p از نوع گوشی های پرچمدار هواوی است. لذا کمپانی هر تلاشی برای بهتر بودن آن می‌کند. دوربین های این گوشی نیز برخلاف سری لایت p از لرزش گیر اپیتیکال بهره می برند که خود نقطه ی قوتی برای گوشی های هوشمند هواوی اسند p6 به شمار می‌رود.

گوشی هوشمند اسند p6

بیشتر بخوانید: گوشی هواوی نوا 6 به همراه مدل SE منتشر شد

استفاده شدن باتری 2000 میلی آمپری برای گوشی هوشمند اسند p6

استفاده شدن باتری با ظرفیت 2000 میلی آمپری در گوشی هوشمند اسند p6، خود، یک نشان موفقیت است. باتری های این گوشی قادر بودند تا حدود 416 ساعت بدون دست زدن به گوشی و 28 ساعت مکالمه صرفه جویی داشته باشند.

پردازنده، رابط کاربری و نسل ارتباطات در گوشی هوشمند اسند p6

یکی از بزرگ ترین معایبی که در گوشی هوشمند اسند p6، با آن مواجه شدیم گرم شدن بیش از حد پشت گوشی در نزدیکی دوربین بود. عامل آن قرار داشتن چیپست در زیر دوربین و ما بین دکمه پاور و دکمه کنترل صدا بود. پس از روشن کردن وایفای و استفاده از پردازنده، حرارت زیادی به چیپست وارد میشد که موجب گرم شدن آن می شد. این چیپست با عنوان Huawei K3V2 یکی از چیپست های خود ساخته شرکت به شمار می‌رفت که نسخه‌ی پیشرفته آن با نام Kirin در سری های جدید موجود است. چیپست به کار رفته در گوشی اسند p6 با 4 پردازنده به کار رفته دیده می‌شود. این چیپست نتوانست نمره موفقی را در بنچمارک کسب کند. البته تست گرافیکی گرفته شده از پردازنده گرافیکی Immersion 16 نتایج مطلوبی را نسبت به دستگاه نشان می‌دهد.

گوشی هوشمند اسند p6 با دو گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی برای اولین بار ارائه میشد. رابط کاربری گوشی از همان آغاز به مانند آیفون 5 محیی دلچسب و سرعتی را نشان می‌داد. فقط استارت (روشن شدن گوشی) تا زمانی که به صفحه نمایش می‌رسیدیم سرعت کمی داشت و حدود 33 ثانیه می بایست صبر می‌کردیم. نسل ارتباطات گوشی هوشمند اسند p6 نیز قادر بود تا سیم کارت های 3G را پوشش دهند و اتصال منسجم و زمان بندی شده ای را در وصل شدن به وایفای از خود به نمایش بگذارند. 

این محصول زیبا، خارج از دایره ی تولید، کماکان در دست بسیاری از مردم به چشم می‌خورد. علاقه مردم به چنین گوشی های خوش دستی غیرقابل انکار است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید