جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

پلان اول سکانس ششم اپل؛ بررسی تخصصی آیفون 6

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
پلان اول سکانس ششم اپل؛ بررسی تخصصی آیفون 6

پس از معرفی آیفون 5 اس نوبت به آیفون 6 اس می‌رسد. گوشی هوشمندی که کمپانی اپل برای ایجاد تغییرات گسترده روانه بازار کرد تا منتقدان نیز نسبت به آن حرفی برای گفتن نداشته باشند. استیو جابز گوشی های خود را بر پایه صفحه نمایش های کوچک 4 اینچی توصیف کرد. اما پس از اینکه عمر جابز به این دنیا کفاف نداد سازندگان و طراحان کمپانی اپل، اندازه گوشی و صفحه نمایش را بزرگ تر کردند. در آیفون 6 شاهد یک نمایشگر بزرگ تر از آیفون 5s هستیم و حتی در آیفون 6 پلاس نمایشگر به وضوح بزرگتر شده است. آیفون 6 اس 4.7 اینچی است و آیفون 6 پلاس تا اندازه 5.5 اینچ، از یک گوشی خوش دست فاصله گرفته است. اکنون به بررسی تخصصی آیفون 6 اس که سهم بزرگی را در میان گوشی های آیفون برای خود دست و پا کرده می پردازیم.

آیفون 6 اس

مشخصات کلی گوشی هوشمند آیفون6 اس:

- پردازنده Apple A9

- وزن: 143

- صفحه نمایش: 4.7 اینچی

- نسخه IOS 9

- حافظه رَم: 2 گیگابایت

- حافظه داخلی: 16/64/128 گیگابایت

- دوربین پشت 12 مگاپیکسل و دوربین سلفی 5 مگاپیکسل

- باتری 1715 میلی آمپری

- دارای جک 3.5 میلی متری

- در رنگ های خاکستری، نقره ای، طلایی و رز گلد

بیشتر بخوانید: هواوی p10، طرحی نو با نگاهی به گذشته

طراحی ظاهری گوشی هوشمند آیفون 6 اس

اکنون که نگاهی کلی به گوشی هوشمند آیفون 6 اس داشتیم بد نیست وارد جزئیات آن شویم. طراحی شیک آیفون 6 اس اولین برگ برنده این گوشی است که چشم هر مخاطبی را به خود وا می‌دارد. ظواهر و بدنه های اطراف گوشی به مانند نسل قبلی خمیده و از جنس فلز است تا از حالت کلاسیک قدیمی گوشی های هوشمند به کلی فاصله بگیرد. نسخه s آیفون 6 نسبت به نسخه معمولی آیفون 6 در هیچ موردی جز موارد سخت افزاری تفاوت را ایجاد نمی‌کند. لذا طراحی هر دو کاملاً مشابه هم است. در بالای صفحه نمایش به دوربین سلف در سمت چپ بلندگو قرار داده شده و کلید Home با ویژگی سنسور مجاورت اثر انگشت در زیر صفحه نمایش قرار داده شده است. صفحه نمایش این گوشی نیز به مانند سری های قبلی کماکان با فاصله نسبت به بدنه نمره پایینی را برای طراحی صفحه نمایش ثبت کرده است. آیفون پس از آیفون 6 اس در تلاش بود تا فاصله زیاد صفحه نمایش با بدنه را رفع کند. در بخش پشتی گوشی آرم اپل کمی بالاتر رفته و برند متنی آن در بخش زیرین گوشی درج شده است. در کنار دوربین پشتی، میکروفون دوم و فلش دوتایی جای گذاشته شده است. توجه داشته باشید که لنز دوربین آیفون 6 اس از بدنه بیرون زده شده که پس از لمس آن قسمت، به خوبی احساس می شود. یکی از ظواهری که گوشی آیفون 6 را با 6s متفاوت می‌کند کلمه S است که در پشت گوشی و در زیر واژه iPhone درج شده است. داستان در قسمت پشتی گوشی همچنان ادامه دارد. خط های سفیدی که در پایین و سمت بالای پشت گوشی از سمت چپ به راست کشیده شده اند ممکن است ظاهر گوشی را برای کاربران زشت جلوه دهد. این خط ها از جنس پلاستیک است و اپل صرفاً برای اینکه جلوی مشکل آنتن دهی سری قبل را بگیرد این بار از خطوط پلاستیکی به جای خطوط آلومینیویمی بهره برده است.

کناره های گوشی؛ در سمت راست، جایگاهی جدید برای کلید پاور است که به جای بالای گوشی به سمت راست گوشی منتقل شده است. در زیر کلید پاور، بخش اسلات سیم کارت واقع شده است و سمت چپ گوشی هم جایگاه کلیدهای ولوم است.

صفحه نمایش گوشی هوشمند آیفون 6 اس

بزرگ ترین واکنشی که در صفحه نمایش گوشی هوشمند آیفون 6 اس شاهد آن بوده ایم تکنولوژی سنسور اثر انگشت 3D است. پس از اینکه اپل از اپل واچ خود رونمایی کرد تکنولوژی لمسی سه بعدی را نیز عرضه کرد که این تکنولوژی شامل حال آیفون 6 اس شد. سنسورهای سه بعدی اثر انگشت، بین یک کاور شیشه ای و ترانزیستور تولیدکننده نور قرار دارد. بر عکس اکثر سنسورها که صرفاً برای اثر انگشت کارآیی دارند، این تاچ ID در کنار قابلیت اثر انگشت ویژگی های دیگری را نیز در بر می‌گیرد. به طور مثال هنگامی که صفحه قفل است و برای شما پیامی ارسال می‌شود با تاچ کردن تاچ ID سه بعدی منویی برای پاسخ به پیام ها و استفاده از متون و استیکرها داده می‌شود. در محیط گالری با لمس سه بعدی تاچ ID، با فاصله زمانی بیشتر منوهای متفاوت تری را تجربه می کنید. همچنین کارآیی این تاچ ID در بخش دوربین بیشتر هم می‌شود.

صفحه نمایش به کار رفته در این گوشی 4.7 اینچی است و به مانند سری قبل از یک نمایشگر مناسب با دستان شما طراحی شده است. نوع صفحه نمایش LED-backlite IPS LCD است که با نمایشگرهای FHD بازار برابری می‌کند. تغییر بیشتری در صفحه نمایش دیده نمی‌شود هر آنچه نمایشگر را نسبت به قبل بهتر جلوه می‌دهد همان تکنولوژی سنسور اثر انگشت است. کماکان پیکسل ها با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند و رنگ ها طبیعی جلوه می‌دهد. نور صفحه از نمایشگرهای آمولد کمتر است تا کماکان قدرت صفحه نمایش های آمولد نسبت نمایشگر آیفون برتری داشته باشد. نسبت 65 درصدی صفحه نمایش به بدنه همان خطایی است که آیفون در فاصله ی صفحه نمایش تا بدنه مرتکب شده است. وزن 143 گرمی گوشی به کاربران کمک می کند تا گوشی سبک و خوش دست باشد.

بررسی سخت افزار گوشی هوشمند آیفون 6 اس

همانطور که در بالا خواندیم اپل برای گوشی هوشمند آیفون 6 اس از تاچ ID نسل دوم خود استفاده کرد و نسل قبلی خود را کنار گذاشت. در کنار تاچ آیدی نسل دوم، شاهد باتری ای با همان ظرفیت قبلی هستیم. اگرچه حدود 100 میلی آمپر ظرفیت باتری کمتر شده ولی تفاوت چندانی را در عملکرد آن نمی‌بینیم. اگر کسی هستید که روزانه به شدت از گوشی استفاده می کنید حداقل 2 بار در روز نیاز به شارژ خواهید داشت. اپل برای اینکه این مشکل را در گوشی خود رفع کند از سیستم عامل بهینه ی Low Power Mode استفاده کرده که پس از فعالسازی آن برنامه ها در پس زمینه رفرش نمی شوند و نهایتا مصرف باتری به شکل چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. پس از پخش فیلم به مدت یکساعت با کیفیت فول اچ دی با صفحه نمایش نور 100 درصد و وایفای روشن، شارژ گوشی به 65 درصد خواهد رسید.

در بخش چیپست شاهد پردازنده های کارآمد و هماهنگ هستیم. پردازنده A9 به کار رفته در آیفون 6 اس حدود 70 درصد سریع تر از پردازنده ی سری قبل کار می کند و این عملکرد یک پرش برای آیفون به شمار می‌رود. رم گوشی نیز از یک گیگابایت به 2 گیگابایت ارتقاء یافته تا سرعت گردش در سیستم عامل چند برابر سری قبل باشد. چیپست A9 به اندازه ای قوی بوده که بازی های با گرافیک بالا را نیز به دون کندی به خوب اجرا می‌کند. تنها مشکلی که می تواند گریبان گیر شما شود مشکل داغ شدن گوشی باشد. داغ شدن پشت گوشی و صفحه نمایش به علت گرم شدن باتری رخ می‌دهد که البته یک امر عادی محسوب می شود آنچنان هم آزار دهنده نیست. لذا در هنگام خرید نیاز به انجام ریسک نیست.

بیشتر بخوانید: نگاهی به بهترین گوشی های هوشمند مناسب فیلمبرداری و عکس برداری

نگاهی به دوربین و سیسم عامل گوشی آیفون 6 اس

دوربین گوشی هوشمند آیفون 6 اس اولین گوشی اپلی است که سنسور 8 گیگی را پشت سر گذاشت و از سنسور 12 مگاپیسکل خود رونمایی کرد. این سنسور قادر است تا با کیفیت 4K نیز فیلمبرداری کند که روند رو به رشد سریعی را داشته است. سنسور دوربین جلو نیز دیگر 1.2 مگاپیکسلی نیست و به حجم 5 مگاپیکسل ارتقاء یافته است. علی رغم افزایش مقدار پیکسل ها و توانایی بهتر دوربین، شاهد ویژگی های بهتری در منوی دوربین هستیم. ویژگی رتینا فلش یکی از برتری های دوربین گوشی آیفون 6 اس است که برای تصویر برداری در محیط کم نور بسیار موثر است. تصویربرداری 120 فریم به کاربران کمک می کند تا بتوانند جلوه ها اسلوموشن با کیفیتی را با دوربین خود به ثبت برسانند. دوربین دوم نیز دارای قابلیت تشخیص چهره است و فوکوس لمسی خودکار کمک می کند تا سوژه ها با کیفیت بهتری تصویربرداری شوند.

سیستم عامل این گوشی نسخه IOS 9 است که در برخی از نسخه های گوشی های قدیمی با مشکل مواجه شده بود ولی در آیفون 6 اس بدون مشکل کار با این نسخه امکان پذیر است. از جمله رابط های کاربری مفیدی که در آیفون 9 اس دیدیم:

1.  بهینه تر کردن باتری گوشی در بخش سیستم عامل،

2. مجهز بودن پلتفرم به دستیار دیجیتال هوشمند سیری

3. متفاوت شدن صفحات جست و جو

4. جست و جو در آبوم تصاویر ساده تر از قبل شده اند

5. وجود نوار جست و جو کمک می کند تا سریع تر به گزینه های دلخواهتان دست پیدا کنید

6. امکان Hide کردن تصاویر در منوی دوربین و در بخش Share وجود دارد

7. ویدئوهای در حال پخش قابل زوم شدن در آن لحظه را دارند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید