جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

پژوهشگران می‌خواهند با درمان‌های ترکیبی، با تحلیل عضلات در اثر افزایش سن مقابله کنند

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
پژوهشگران می‌خواهند با درمان‌های ترکیبی، با تحلیل عضلات در اثر افزایش سن مقابله کنند

انسان ذاتا میل به بقا دارد. افراد می‌خواهند با افزایش سن، همچنان سالم بمانند و تناسب اندام داشته باشند. با این حال با افزایش سن بدن ما تحلیل می‌رود، ماهیچه‌ها کوچک می‌شوند و قدرت بدنی ما کاهش می‌یابد. برخی از افراد مسن از این وضعیت راضی نیستند؛ وضعیتی که در علم پزشکی به آن «سارکوپنی» گفته می‌شود. حالا محققان دانشگاه «بازل» یک روش درمانی ترکیبی یافته‌اند که می‌تواند تحلیل عضلات را به تاخیر بیندازد.

با افزایش سن، عضلات ما ناگزیر حجم و قدرت خود را از دست می‌دهند. این موضوع مرتبط با افزایش سن به سبک زندگی مستقل ما پایان می‌دهد و ما را برای ادامه زندگی به حمایت روزانه خانواده یا سیستم مراقبت بهداشتی نیازمند می‌کند.

تحلیل عضلات در اثر افزایش سن

دکتر «دانیل هام»، یکی از نویسندگان اصلی این مقاله می‌گوید: «کاهش ماهیچه‌های مرتبط با افزایش سن در سی سالگی آغاز می‌شود اما در حدود 60 سالگی نرخ آن شروع به افزایش می‌کند. در 80 سالگی، ما حدود یک سوم توده عضلانی خود را از دست می‌دهیم. اگرچه نمی‌توانیم این روند پیری را متوقف کنیم، اما برای مثال به کمک ورزش می‌توان با آن مقابله یا روند آن را کند کرد.»

محققان به سرپرستی «مارکوس روگ» از دانشگاه بازل با انجام تحقیق روی موش‌ها نشان دادند که محدود کردن کالری مصرفی در کنار استفاده از داروی «راپامایسین» تاثیر مثبتی بر پیری ماهیچه‌های اسکلتی دارد.

 پژوهشگران می‌خواهند با درمان‌های ترکیبی، با تحلیل عضلات در اثر افزایش سن مقابله کنند

بیشتر بخوانید: فواید پیلاتس؛ از کاهش درد تا بهبود خلق و خو

کاهش تحلیل عضلات

دکتر «نیتیش میتال»، یکی دیگر از نویسندگان این مقاله گفت: «محدود کردن کالری و راپامایسین هردو به عنوان مداخلات ضدپیری شناخته می‌شوند اما ما انتظار نداشتیم که این دو مزایای مثبت دیگری نیز داشته باشند.»

درمان ترکیبی برای کاهش تحلیل عضلات

هام در توضیح استفاده از درمان ترکیبی می‌گوید: «در مطالعات خود مشاهده کردیم موش‌هایی که برنامه محدود کالری را به همراه استفاده از راپامایسین داشتند، عملکرد ماهیچه‌ای بسیار بهتری نسبت به موش‌هایی داشتند که این دو روش ضدپیری را به صورت جداگانه مورد استفاده قرار می‌دادند. آن‌ها بسیار فعال‌تر بودند و از نظر قوای جسمانی توانایی بیشتری داشتند.»

میتال می‌گوید: «ماهیچه‌ها علاوه بر تاثیرگذاری بر عملکرد فیزیکی، بر متابولیسم کل بدن و عملکرد بسیاری از اندام‌ها نیز تاثیر می‌گذارند. آن‌ها به ما کمک می‌کنند برای مدت طولانی‌تری زندگی فعال و مستقل داشته باشیم و کیفیت زندگی و میزان رضایت در دوران سالمندی را افزایش دهیم.»

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید