جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

پیاز و سیر ممکن است شما را در برابر سرطان سینه محافظت کند؟

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
پیاز و سیر ممکن است شما را در برابر سرطان سینه محافظت کند؟

تحقیقات جدیدی درمورد مصرف سیر و پیاز میان بانوانی در پورتوریکو انجام شده است و بیان کرده که سبزیجات می‌تواند به طور چشمگیری خطر سرطان سینه را کاهش دهد. سیر و پیاز قسمتی از سرده‌ی الیوم ( جنس allium از خانواده ی lily)، هم رده ی تره فرنگی، پیازچه و هزاران گونه ی دیگر هستند.

این سبزیجات سرشار از عطر و طعم، با تندی زننده، مطابق شواهد در حال ظهور، ممکن است بتوانند با بیماری هایی مانند دیابت، بیماری های قلبی و سرطان مقابله کنند. در ارتباط با سرطان چندین پژوهش، ارتباط هایی بین مصرف سیر و پیاز و خطرسرطان کولورکتال، معده و پروستات یافتند. روی هم رفته، این مطالعات نشان داده اند که بیشتر سبزیجاتی که مردم استفاده میکنند، خطر ابتلا به این سرطان ها را کاهش می‌دهند. با این حال، تحقیقات کمتری در ارتباط با سرطان پستان صورت گرفته است، این را محققان به سرپرستی گوری دسای، کاندیدای دکترای اپیدمیولوژی در دانشگاه در بوفالو (UB)، بخشی از دانشگاه ایالتی نیویورک، می‌گویند.

دسای و تیم همکارش دست به کار شندند تا این موضوع را در بین جمعیت زنان پورتوریکو بررسی کنند. به دو دلیل این جمعیت انتخاب شدند. اولا، پورتوریکو میزان کمی از سرطان سینه را در مقایسه با سرزمین اصلی (ایالات متحده) دارد، که این دلیل، مطالعه روی این جمعیت را بسیار پر اهمیت می‌سازد.

دوما، ادویه ای که سوفریتو نامیده می‌شود، که قسمت عمده ای از آن متشکل از سیر و پیاز است، یک چاشنی سنتی در پورتوریکو است که به طور گسترده در این جزیره استفاده می‌شود. محققان نتیجه‌ی یافته هایشان را در مجله‌ی تغذیه و سرطان منتشر کرده اند.

بیشتر بخوانید: از سرطان سینه فاصله بگیرید

مطالعه روی سیر، پیاز و خطر سرطان سینه

دسای و تیمش از سوابق بیمارستانی و کلینیکی برای شناسایی 314 زن در رده ی سنی 30 تا 79 سال که بین سال‌های 2008 تا 2014 مبتلا به سرطان سینه بودند، استفاده کردند. محققان همچنین شامل 346 شرکت کننده کنترل بودند که براساس سن و منطقه مسکونی همسان بودند. شرکت کنندگان در این آزمایش، بجز سرطان پوست غیر ملانوما، سابقه سرطان نداشتند. محققان از پرسشنامه ی فراوانی مواد غذایی استفاده کردند تا اطلاعاتی درمورد الگوی غذایی روزانه و میزان دریافت سیر و پیاز بدست آورند، که شامل مصرف سوفریتو هم میشد.

این تیم از رگرسیون لجستیک بدون قید و شرط برای بررسی ارتباط بین مصرف پیاز و سیر و بروز سرطان پستان استفاده کرده و عواملی مانند سن، تحصیلات، سابقه خانوادگی، شاخص توده بدنی، وضعیت سیگار کشیدن و موارد دیگر را تنظیم کردند.

سوفریتو با 67٪ خطر ابتلا به سرطان پستان مرتبط است.

محققان در مقایسه با مصرف کم این سبزیجات ارتباطی معکوس بین مصرف پیاز و سیربه میزان متوسط ​​و زیاد و موارد سرطان پستان را یافتند. یافته های آن‌ها پس از طبقه بندی نتایج به دست آمده، با توجه به یائسگی، سازگار بوده و نشان می دهد که "مصرف زیاد پیاز و سیر جمعیت را در برابر سرطان سینه [مورد مطالعه] محافظت می‌کند."

به طور خاص، نویسندگان می‌نویسند: "ارتباط مصرف سوفریتو، هنگامی که به تنهایی مورد آزمایش قرار گرفت، با سرطان سینه معکوس بود؛ کسانی که بیشتر از یک بار در روز سوفریتو مصرف میکنند، در مقایسه با افرادی که هرگز سوفریتو مصرف نمی‌کنند، 67٪ کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه اند."

"ما دریافتیم که در بین زنان پورتوریکو، مصرف ترکیبی پیاز و سیر و همچنین سوفریتو با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه همراه است."

دسای با اشاره به یکی از نقاط قوت این تحقیق، می‌گوید: "مطالعه روی زنان پورتوریکو که مقدار زیادی پیاز و سیر را به عنوان سوفریتو مصرف می‌کنند بی نظیر بود."

بیشتر بخوانید: بررسی سرطان خون به عنوان رایج ترین نوع سرطان

چرا احتمال دارد سیر و پیاز رسیک سرطان سینه را کم کند؟

Jo Freudenheim، نویسنده تحقیق، دکتری، رئیس اپیدمیولوژی و بهداشت محیط در UB، همچنین در مورد منحصر به فرد بودن این تحقیق اظهار نظر می کند و می‌گوید: " پتانسیل تحقیقاتی زیادی در مورد سرطان پستان در پورتوریکو وجود دارد."

وی گفت: "این مطالعه یک همکاری بین همکاران من در UB و دانشگاه پورتوریکو بود تا به ما کمک کند بدانیم که چرا میزان سرطان سینه در پورتوریکو نسبت به بقیه ایالات متحده پایین تر است و چرا این میزان در ایالات متحده همچنان در حال افزایش هست.

اگرچه این مطالعه مشاهده ای بود و نمی‌تواند مکانیسم های موجود در این یافته ها را توضیح دهد، محققان گمان می‌کنند که فلاونول ها و ترکیبات ارگانوسولفورکه به طور فراوان در پیاز و سیر وجود دارد، ممکن است مسئول اثرات ضد سرطان باشد.

به طور خاص، S-allylcysteine ​​،diallyl disulfide و sulfide diallyl موجود در سیر و آلکیل سیستئین سولفوکسیدهای موجود در پیاز "خاصیت ضد سرطان زایی در انسان و همچنین در مطالعات آزمایشگاهی روی حیوانات" نشان داده اند.

محدودیت های بعضی مطالعات پیرامون سرطان سینه

با این حال، نویسندگان همچنین محدودیت هایی در تحقیقات خود دارند. به عنوان مثال، آن‌ها می‌گویند، "اندازه مطالعه کوچک بود، به خصوص برای تجزیه و تحلیل طبقه بندی شده در مورد وضعیت یائسگی."

ثانیا، تعداد افرادی که هرگز سیر یا پیاز مصرف نکرده اند، بسیار کم است تا از آن‌ها به عنوان گروه مرجع استفاده شود. بنابراین، گروه شاهد هنوز مقداری پیاز و سیر مصرف می‌کنند.

به همین دلیل، محققان می‌گویند، نتایج "ممکن است ارتباط واقعی بین مصرف سیر و پیاز و سرطان پستان را دست کم گرفته باشد."

"علاوه بر این، یک دستورالعمل استاندارد برای سوفریتو وجود ندارد، یک چاشنی که اغلب خانگی است و بنابراین حداقل در بعضی از موارد از نظر فرد متفاوت است. از این رو، ما همچنین نتوانستیم مقدار پیاز و سیر موجود در سوفریتو را تخمین بزنیم."

وی ادامه داد: "اگرچه دستور تهیه سوفریتو تا حدی متفاوت است، اما معمولا مواد دیگر مانند فلفل قرمز، گوجه فرنگی و فلفل سیاه اضافه می‌شوند. از آنجا که ما مدل های خود را برای این مواد تنظیم نکردیم، نمی‌توانیم مطمئن باشیم که نتیجه ما تنها به اثر سیر و پیازحاصل شده است.

بیشتر بخوانید: آیا مصرف قارچ خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد؟

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید