جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چرا حجم بازی های ویدیویی زیاد شده است؟

author منتشر کننده
نظرات (1) 9 0
چرا حجم بازی های ویدیویی زیاد شده است؟

بازی های ویدیویی سال هاست که مورد علاقه گیمرهای جهانی قرار گرفته و همه ما را سرگرم جذابیت خود نموده است. این بازی ها برای انواع کنسول ها ساخته می‌شوند و فقط مختص به PC نیست. اما امروز ما سعی داریم این بازی ها را در حوزه PC بررسی کنیم. بازی های کامپیوتری از گذشته تا کنون به شدت حجیم شده اند و پس از انتشار آن ها در وب سایت ها شاهد گسترش روز افزون حجم آن ها هستیم.

بازی های ویدیویی

نقطه آغاز حجیم شدن بازی های ویدیویی

از زمانی که بازی های ویدیویی وارد بازار شد، شاهد سی دی ها و دی وی دی های بازی در حجم های کم بودیم. در واقع توسعه دهندگان بازی ها را در یک سری DVD ها و CD ها رایت می‌کردند تا شما قادر باشید به راحتی آن را بر روی سسیستم خود نصب کنید. از سال 2004 بود که بازی ها در حجم وسیع تری و در دو دی وی دی 4.7 گیگابایتی ارائه شد. البته این کار، دیگر از سر حد گذشته بود و بازی ها از شبکه استیم شروع به کار کرد و رایت بازی ها  به صورت DVD و روش های فیزیکی کنار گذاشته شد. بازی ها پس از آن بر روی شبکه ها و وب سایت های اینترنتی در دامین های گسترده قرار داده میشد و روش های فیزیکی DVD توانایی رقابت با بستر اینترنت را نداشت؛ تا اکنون که بازی های ویدیویی در حجم بسیار بالا در بستر وب سایت ها قرار می‌گیرد. به حدی حجم بازی های کامپیوتری بالا رفته که حداقل حجم نسخه های Reloaded به 60 تا 100 گگیابایت می‌رسد. امروزه حتی برخی از بازی ها از مدا 150 گیگابایت هم رد شده اند که در آخرین عنوان به این موضوع پرداخته می‌شود.

چه عواملی موجب حجیم شدن بازی های ویدیویی شده است؟

بازی های ویدیویی در کشورهایی که اینترنت محدودی دارند، با حجم بالا به هیچ وجه با صرفه نیستند. اکنون 210 کمپانی ساخت بازی های ویدیویی در امریکا وجود دارد که گیمرها را مجبور به خرید بازی ها از طریق اینترنت می‌کند. البته باید بدانیم که خرید از بستر اینترنت بسیار عملکرد بهتری را خواهد داشت. اما اکنون مهم این است که بدانیم چه عاملی بازی ها را اینقدر سنگین کرده است! بر خلاف تصورات شما، صداها و موسیقی های به کار رفته در بازی ها به شدت حجم یک بازی را بالا می‌برند، اما نمی توان آن ها را عامل اصلی حجیم شدن بازی ها دانست. در بازی های کامپیوتری حجم بالایی از صداها را می‌شنویم که شامل موسیقی های متن و دیالوگ های افراد بازی هستند. این صداها و دیالوگ ها بر حسب کیلوهرتز شمارش می‌شوند. به طور مثال بازی های Call of Duty نسخه MW3 از صدای 60 کیلوهرتزی برای اسلحه ها و 40 کیلوهرتزی برای دیالوگ افراد بهره برده که موجب شده نسبت به نسخه های قبلی خود سنگین تر شود. اگرچه صداها عامل اصلی در بالا رفتن حجم بازی ها نیستند ولی بی تاثیر نیستند. از دلایلی که بازی ها حجیم شده اند جایگزین شدن صداهای 5.1 کاناله به جای صداهای استریو است. مهم ترین عامل حجیم شدن بازی ها بافت های گرافیکی هستند. بافت های گرافیکی بالا برای بازی ها به کار می‌روند تا یک بازی با بالاترین کیفیت ممکن و در رزولوشن 4K تجربه منحصر به فردی را برای کاربران رقم بزنند. پس اصلی ترین عامل، بافت گرافیکی بالای بازی است. امروزه بازی ها با کدک تصویری H.264 عرضه می‌شوند و از فشرده سازی های 1500 برابری استفاده می‌شود.

دلیل حجیم تر شدن برخی از بازی های ویدیویی نسبت به دیگر بازی ها

برای ما کاربران بسیار مشکل و سردرگم کننده است که بخواهیم حجم بازی ها ویدیویی را با هم مقایسه کنیم. به طور مثال بازی های Apex و Need For Speed Heat از جدیدترین بازی ها در بستر اینترنت هستند که هر دو حدود 45 گیگابایت حجم دارند، ولی اشتباه است که آن ها را با هم مقایسه کنیم. زیرا یکی از آن ها یک بازی شوتر اول شخص است و دیگری یک بازی ماشینی. لذا بازی Need For Speed Heat دارای المان ها و افکت های ویدیویی و صوتی متفاوتی نسبت به Apex است. بافت ویدیویی Apex و محیط های گرافیکی آن بسیار متفاوت تر از بازی Need For Speed Heat است که بیشتر با خودروها و جاده ها سر کار دارند. اما برخی از المان ها موجب می‌شود که بازی Need For Speed Heat به رم 16 گیگابایت نیاز داشته باشد و Apex بتواند تا 6 گیگابایت رم را هم پشتیبانی کند. دلیل این امر کار کردن بر روی ریزترین جزییات ممکن در بازی است. توسعه دهندگان بازی Need For Speed Heat تمامی تلاش خود را در بالا بردن سطح کیفی و واضح نشان دادن موشن کپچرهای بازی به کار برده اند. یعنی تمامی ذرات به کار رفته در بازی از بافت های گرافیکی تا موشن ریت ها در دقیق ترین جزییات ممکن در بازی Need For Speed Heat استفاده کرده اند.

بازی های ویدیویی

بیشتر بخوانید: 10 بازی انحصاری PS4 که نباید از دست بدید

چرا تمامی بازی های ویدیویی را فشرده سازی نمی‌کنند؟

آنگونه که ما از بازی های ویدیویی انتظار داریم، امکان کم حجم کردن بسیاری از آن ها خیلی کم است. ما با خود این سوالات را مرور می‌کنیم که ویدیوها تا چه اندازه می توانند حجم بازی ها را تغییر دهند و صداها چه تاثیری بر روی بازی ها می‌گذارند؟ آیا صداهای بازی ها فشرده سازی نشده هستند یا فشرده سازی شده؟

ما بازی Titanfall را برای شما مثال می زنیم. این بازی از آنجایی که دارای صدای فشرده سازی نشده است، قادر نخواهیم بود که تغییرات گسترده ای را در آن اسجاد کنیم و آن را کم حجم تر کنیم. همین بازی Titanfall قبل از خارج کردن فایل نهایی، حجم 21 گیگابایتی داشت، ولی پس از خروج حدود 48 گیگابایت شد. این تفاوت حجم نشان می‌دهد تغییر در المان ها و صداها موجب فشرده تر شدن بازی شده و بافت های گرافیکی قابل تغییر در حجم صداها نیستند. از آنجایی که بافت های گرافیکی به کار رفته در بازی عامل اصلی سنگینی حجم هستند لذا فشرده سازی بسیاری از بازی ها سخت به نظر می‌رسد. این بافت های گرافیکی به تنهایی جدا نمی‌شوند و قابل فشرده سازی نیستند. اگر قرار باشد فایل های گرافیکی در حجم های فشرده ای تقسیم شوند باید از پهنای باند گسترده ای استفاده کرد و بخشی از ویدیوهای داخلی را کم کیفیت کرد. تقسیم بندی این فایل ها به گونه ای است که توسعه دهندگان قادر نخواهند بود آن ها را در بستر اینترنت جهت دانلود کاربران قرار دهند. اگر قرار باشد حجم آن ها در بستر اینترنت کاهش پیدا کند وابسته به زحمات فشرده سازانی چون کرک کنندگان فیت گرل است. لذا اگر شما نسخه های فیت گرل را هم در اینترنت دانلود کنید هنگام دانلود، حجم کمی دارند، ولی هنگام اکسترکت و خارج سازی آن به همان حجم قبلی خود باز می‌گردند. استیم نیز بسیاری از فایل ها را کم حجم می‌کنند ولی هنگام خارج سازی به حالت واقعی خود باز می‌گردند.

* اینکه چرا تمامی بازی های ویدیویی توسط توسعه دهندگان فشرده نمی‌شوند به خاطر این است که یک توسعه کننده بازی ویدیویی هرگز اجازه نمی‌دهد فرصت عرضه بازی خود را به خاطر فشرده سازی و انجام این پروژه طاقت فرسا عقب بیندازد.

بازی های ویدیویی

نگاهی به حجیم ترین بازی های ویدیویی تا به امروز؛ ندای وظیفه 2019 در صدر

اگر بخواهیم امروز پر حجم ترین بازی های ویدیویی را نام ببریم نام Call of Duty امسال در صدر جدول قرار می‌گیرد. شرکت اینفینیتی وار پس از بازگشت به مدار بازی های شوتر اول شخص محبوب ندای وظیفه، نسخه جدید خود را امسال با حجم گسترده ای روانه بازار کرد. Call of Duty مدرن وارفار 2019 که یک نوع بازگشت یا ریبوت به نسخه های قبلی به شمار می‌رود با حجم 175 گیگابایت پر حجم ترین بازی آمده تا کنون به شمار می‌رود. علت سنگینی این بازی اضافه شدن بخش آنلاین به بخش آفلاین و شلوغی بیش از حد مود های آنلاین بازی است.

پس از Call of Duty مدرن وار فار، نوبت به Red Dead Redemption 2 می‌رسد که با 150 گیگابایت جایگاه دوم را در اختیار دارد. پس از آن بازی های Doom ،Wolfenstain و Bops 4 بیشترین حجم بازی ها را دارند.

بازی های ویدیویی

بیشتر بخوانید: 12 بازی انحصاری ایکس باکس وان که نباید از دست بدید

بررسی تفاوت میان تیم های کرک کننده بازی های ویدیویی

برای اینکه بازی های ویدیویی در حجم های کمتری روانه وب سایت ها شوند و بدون خرید در اختیار کاربران قرار بگیرند، تیم های کرک کننده ای جمع شده اند و هر روزه برای رفاه حال کاربرانی که توانایی خرید حجم بالای بازی ها را ندارند در حال فعالیت هستند. اکنون چند نمونه از این تیم ها را بررسی می‌کنیم:

تیم Reloaded: تیم Reloaded صرفاً بهترین نسخه ها از بازی ها را ارائه می‌دهند. این گروه، نسخه کامل و بدون حذفیات را در وب سایت ها می‌گذارد.

تیم FitGirl: این تیم، از گروه های جدید کرک کنندگان بازی های ویدیویی است. فیت گرل شاید یکی از بهترین کرک کنندگان بازی های ویدیویی باشد؛ چرا که سعی می‌کند بازی ها را با حجم بسیار کمتر و کرک شده بدون اشتباه در اختیار کاربران قرار دهد.

تیم BlackBox: این تیم کرک کننده نیز بیشتر بازی ها را کم حجم می کند و با حذف بعضی ویدیوهای درون بازی و المان های صوتی به شدت بازی را فشرده می‌کند.

دیگر کرک کنندگان به مانند این تیم ها قادر به فشرده سازی حجم بازی ها در عین حال نگه داری فایل های داخلی نیستند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. سلام و خسته نباشد مطلب نوشته شده بسیار خوب و موثر بود و از زیر عنوان های عالی استفاده شده است. همچنین از عکس های زیبایی استفاده شده است.

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید