جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چشم انداز تولید گوشی های هوشمند تاشو

author منتشر کننده
نظرات (2) 7 0
چشم انداز تولید گوشی های هوشمند تاشو

گوشی های هوشمند تاشو پس از چند اشتباه قابل توجه در ورود به بازار در سال گذشته، سرانجام راه خود را در دنیای تلفن های هوشمند باز کردند. تنها در ماه فوریه سال گذشته، دو گوشی تاشوی ریزر موتورولا و گلکسی زد فلیپ سامسونگ وارد بازار فروش شده اند و حسی به ما می‌گوید که تعداد بیشتری از این نوع تلفن ها امسال معرفی خواهد شد. در حقیقت، این روزها همه چیز تاشدنی به نظر می‌رسد! هم اکنون لنوو یک پی سی (ThinkPad X1)، با نمایشگر تاشدنی شگفت انگیز دارد؛ در حالی که در نمایشگاه CES  در سال 2019، برند ال جی حیرت همگان را با تلویزیون OLED رول شدنی خود برانگیخت. گرچه ابتدا تلفن های هوشمند تاشو بودند که به این جایگاه رسیدند و به نظر می‌آید در سال 2020 و بعد از آن برای کسب امتیاز بالا در رتبه بندی ها در حال تلاش و برنامه ریزی باشند. همین مسئله خود زمینه ساز ایجاد اخبار و شایعات گوناگونی شده است مانند شایعه درباره ی معرفی یک گوشی در این سبک از برند آیفون. این شکل و قالب جدید برای تلفن هوشمند، راحتی بسیار را برای حمل آن در زمان بسته بودن و صفحه نمایشی بزرگتر را برای مواقعی که نیاز دارید کارهایتان را با آن انجام دهید تضمین کرده است.

ملزومات تولید گوشی های هوشمند تاشو

بسیاری از گوشی های هوشمند تاشو با شیشه‌ی انعطاف‌ پذیر فوق نازک بهتر کار خواهند کرد. نیاز رو به رشد برای گوشی های تاشوی بیشتر به این معناست که تقاضا برای شیشه ی انعطاف پذیر فوق نازک در حال افزایش است. از همین جهت شرکت های هواوی و شیائومی سفارش تولید شیشه های فوق نازک انعطاف ‌پذیر را داده اند. می‌توان گفت از 3 ماهه ی آخر سال 2018، ما غلبه ی تلفن های هوشمند تاشو را در بازار نظاره گر بودیم. در ماه اکتبر سال 2018، اولین تلفن هوشمند تاشو (مدل ( Royole Flexpai عرضه شد. در اوایل سال 2019، گوشی های تاشوی ساخته شده توسط شرکت های سامسونگ و هواوی به عنوان تولیدکنندگان به نام برای فروش در بازار عرضه شدند.

حالا، ما لیست بلندبالا و در حال افزایش گوشی های تاشو را داریم. طبق گزارشات اخیر شرکت های هواوی وشیائومی شیشه های فوق نازک انعطاف ‌پذیر را برای تولید محصولاتی با خمیدگی قابل توجه خریداری کرده اند. این محصولات شامل تلفن های هوشمند با نمایشگر های تاشو یا تلفن هایی با صفحه نمایش های فراگیر (پوشش صفحه نمایش در قسمت عمده‌ی بدنه) می‌باشد. شیشه ی انعطاف پذیر فوق نازک (نوع UTG) نوع بهینه سازی شده ی پوشش های پلیمری (CPI) است. نسل اول گوشی های تلفن تاشو مانند مدل گلکسی فولد سامسونگ و میت ایکس هواوی از پوشش پلیمری (CPI) استفاده می‌کنند. با این حال، نوع UTG با دوام تر، نسبتا قوی تر و نازک تر است و قابلیت تا شدن بیشتری دارد.

گوشی های هوشمند تاشو

بیشتر بخوانید: نگاهی به بهترین گوشی های هوشمند مناسب فیلمبرداری و عکس برداری

آخرین اخبار از تولید گوشی های هوشمند تاشو

در حال حاضر برند هواوی صاحب دو نسل از گوشی های هوشمند تاشو است. جدیدترین نسل آن یعنی گوشی هواوی مدل میت ایکس اس از یک شیشه‌ی انعطاف پذیر فوق نازک بهره می‌برد. در حالت مقایسه در تمامی جنبه ها نسبت به مدل قبلی برتری دارد. به خاطر داشته باشید که نسخه‌ی اولیه‌ی گوشی میت ایکس تاشوی هواوی پیش از این که سرانجام برای فروش در بازار عرضه شود با چالش های زیادی روبرو شد.

شیائومی این سازنده‌ی چینی در حال حاضر هیچ تلفن همراه هوشمند تاشویی برای فروش ندارد. طرفداران برند شیائومی منتظرند تا این شرکت شانس خود را در زمینه‌ی تولید یک گوشی تاشوی واقعی برای عرضه در بازار امتحان کند .فناوری ساخت تلفن های هوشمند تاشو هنوز در مرحله ‌ی نو پا بودن خود است و به این معناست که همچنان بسیار گران قیمت خواهد بود. همانطور که می‌دانیم شیائومی تمایل ندارد گوشی هایش گران قیمت باشند بنابراین این مسئله همچنان مورد تردید است. برند شیائومی پیش از این تجربه ای در زمینه‌ی ساخت صفحه نمایشگر انعطاف پذیر داشته است. مدل ایکس آلفا، گوشی 5G تمام صفحه نمایشگر ساخت برند شیائومی است که از صفحه نمایشگر انعطاف پذیر آمولد از نوع فراگیر (پوشش عمده ی بدنه ی گوشی با نمایشگر) ساخت شرکت چینی  Visionox بهره می‌برد. این تلفن هوشمند همچنین از فناوری منحصر به فرد اتصال بدنه‌ی شیشه ای جهت کاستن از حس داشتن یک گوشی از جنس پلاستیک بهره می‌برد.

 کمپانی های هواوی و شیائومی ممکن است مشغول کار بر روی گوشی های جدید تاشو باشند. هم اکنون هیچ اخباری در رابطه با نسل بعدی گوشی میت ایکس یا ایکس آلفا وجود ندارد. با این وجود طبق آخرین گزارش ها، این شرکت ها در حال سفارش شیشه های انعطاف پذیر فوق نازک هستند بنابراین احتمال دارد چیزی در حال شکل گیری باشد. عملکرد تلفن همراه تاشوی بعدی یا تلفنی با پوشش صفحه نمایش در پشت و روی بدنه آن قطعا در سطح بالاتری خواهد بود.

تلاش برای تغییر ظاهر در قالب گوشی های هوشمند تاشو

این بار طراحان برند ها به دنبال ایجاد تنوع و جذابیت ظاهری برای تلفن های همراه به ایده ی طراحی و ساخت گوشی های هوشمند تاشو با بهره گیری از فناوری شگفت انگیز نمایشگر های تاشو دست یافته اند. شیشه ی مستطیلی خسته کننده گوشی خود را از وسط  تا کنید به دو نیم، سه ربع یا شاید هم چهار ربع!؟ اکنون زمان آن فرا رسیده است که شکل تلفن های هوشمند دوباره تغییر کند. در طول دهه ی گذشته آن ها تا حد زیادی به شکل واحدی به در آمده اند. اگر قرار بود یک آیکون برای یک گوشی کشیده شود ممکن بود یک مستطیل عمودی با گوشه های خمیده و شاید یک دکمه در جلوی آن باشد. این مسئله شامل مدل های گوناگونی از تلفن های هوشمند می شود. اما این رویه در حال تغییر است.

به لطف فناوری جدید مانند نمایشگرهای تاشو و رول شدنی ما نظاره گر ظهور شکل های گوناگون هستیم. برای مثال گوشی های گلکسی زد فلیپ و موتورولا ریزر از وسط تا می‌شوند تا تقریبا به شکل مربع درآیند. با افزایش گوشی های تاشو و نمایشگر های تاشوی دوتایی اندازه های صفحه نمایش می تواند دوباره تغییر کند همراه با نسبت های تصاویر در آن ها.

گوشی های هوشمند تاشو

برای مثال، گوشی مدل گلکسی زد فلیپ نمایشگر 6.7 اینچی و نسبت تصویر 21.9:9 دارد. در قسمت بیرونی آن، یک صفحه ی 1.1 اینچی برای نشان‌ دادن اعلانات و پیش نمایش پیام وجود دارد. گوشی ریزر دارای صفحه نمایش کوچکتر 6.2 اینچی با نسبت تصویر 21:9 می‌باشد.

این صفحه نمایشگر ها همچنان بزرگ به نظر می‌رسند اما در مقایسه با صفحه نمایش 7.3 اینچی و نمایشگر های تاشوی 8 اینچی گلکسی فولد و هواوی میت ایکس ظریف هستند. فرم تبلت مانند این دستگاه ها همچنان بسیار سنگین است و در زمان بسته شدن تا حد زیادی غیر قابل استفاده می‌باشد. شرکت  TCL به تازگی یک نسخه‌ی اولیه از گوشی تاشوی سه تکه ای با یک صفحه نمایش 10 اینچی که دو بار تا می شود تا تبدیل به یک تلفن 6.65 اینچی شود ارائه کرده است. این شرکت الکترونیک چینی همچنین یک گوشی دارای قابلیت رول شدن و افزایش ابعاد را که یک صفحه نمایش 6.75 اینچی دارد و مانند یک طومار باز می‌شود تا به حداکثر اندازه خود یعنی 7.8 اینچ برسد را به نمایش گذاشت.

گوشی های هوشمند تاشو

تعداد زیادی شکل و قالب مشمول این نوع طراحی جدید تلفن های هوشمند می‌شود و چالش اصلی در این حوزه را نمایان می کند. یک اپلیکیشن ممکن است برای مثال به طور متفاوتی در گلکسی فولد کار کند نسبت به زد فلیپ زیرا آن ها نسبت تصویر به شدت متفاوتی دارند. زمانی که شما گوشی فولد را می بندید اپلیکیشنی که در حال کار کردن با آن بودید به صفحه‌ی بیرونی 4.6 آن می‌رود. در گوشی زد فلیپ ممکن است نتوانید از همان اپلیکیشن به طریق یکسان استفاده کنید.

اگر گوشی های تاشو با نمایشگر های سه نکه یا رول شدنی را به این لیست اضافه کنید ابن چالش حتی پیچیده تر نیز خواهد شد. برای مثال زمانی که گوشی تاشویی را باز می کنید آیا اپلیکیشنی که مشغول استفاده از آن بودید در همان قسمت می‌ماند؟ آیا باید با پهنای صفحه نمایش در حال تغییر  مطابق شود یا تا زمانی که به طور کامل باز شود ثابت بماند؟ چگونه یک گوشی همراه تاشو می‌داند چه زمان باز کردن صفحه توسط کاربر به پایان رسیده است؟ بیایید واقع گرا باشیم حتی اگر تلفن های هوشمند ما تا شوند باز هم دستگاه هایی مستطیل شکل هستند که پس از مدتی برایمان خسته کننده می‌شوند و تلفن های دایره شکل، سه گوش یا شش ضلعی وجودشان یا غیر ممکن یا غیر عملی است. با افزایش صفحه نمایشگر های تاشو و رول شدنی ما تنها ممکن است صفحه نمايش هایی در حال تغییر و رشد ببینیم در حالی که تلفن هایمان در واقع  کوچکتر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: رونمایی از شیائومی ردمی 9 با دوربینی چهارگانه

نکته پایانی

صرف نظر از نوع تنظیم، گوشی های تاشو پیش از اینکه موفقیت عمده را پیدا کنند یک مانع اصلی دارند و آن نرم افزار است. تلفن های هوشمند تاشو متعلق به آینده هستند اما نرم افزار آن ها در زمان حال گیر افتاده است! این گوشی های آزمایشی هنوز روزهای نخست حضور خود را در میان کاربران می‌گذرانند. شرکت گوگل همچنان مشغول کار کردن بر روی یک سیستم عامل اندروید سازگار با گوشی های تاشو است. اگرچه شرکت ها ممکن است انتخاب کنند برای دستگاه های بزرگتر با ویندوز 10 ایکس همراه شوند، شاید اپل ما را با سیستم عامل منحصر به خودش شگفت زده کند. بیشتر گوشی های تاشو که ما امروزه می‌بینیم از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند. می‌توان با قطعیت گفت هر فرمی از این گوشی های تاشو که با سیستم عامل اندروید بهتر کار کند و سازگار باشد، آن دستگاهی خواهد بود که در نهایت گوی سبقت را خواهد ربود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (2)

  1. گوشی تاشو آینده درخشانی داره از طراحی گوشی تاشو خیلی خوشم میاد البته برای خرید گلکسی بهتر از هر شرکت چینی هستش

  1. اگر اطلاعاتی در مورد قیمت این گوشی ها هم در سایت بیاورید بسیار خوبست

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید