جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چگونه مشتریان فروشگاه آنلاین خود را افزایش دهیم؟

author منتشر کننده
نظرات (3) 7 0
چگونه مشتریان فروشگاه آنلاین خود را افزایش دهیم؟

افزایش دادن مشتریان فروشگاه آنلاین هدف اولیه­ ی بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک است. چه یک کسب و کار کوچک داشته باشید و چه برای یک شرکت تجارت الکترونیک گسترده نظیر آمازون کار کنید افزایش دادن مشتریان یک فروشگاه آنلاین از طریق کانال­ های آنلاین مانند این است که با اولین پرتاب توپ بولینگ همه­ ی پین­ ها را زمین بیاندازید، حتی شاید از این کار هم سخت تر باشد! خوشبختانه روش­ هایی وجود دارند که با استفاده از آن­ ها می‌توانید فروش اینترنتی خود را بهتر کنید. بعضی از این روش ­ها استراتژی ­های خاص هستند و بعضی کلی­ تر اند. در ادامه به تعدادی از این تکنیک­ ها نگاهی می‌اندازیم.

سایت مخصوص فروشگاه آنلاین را به روز رسانی کنید

اگر برای فروشگاه آنلاین خود یک سایت یا صفحه­ ای در شبکه ­های اجتماعی طراحی کرده اید باید بدانید که به روز رسانی کردن این سایت یا صفحه اهمیت زیادی دارد. سعی کنید که از محصولات خود تصاویر با کیفیتی تهیه کنید و آن ­ها را در داخل سایت مربوط به فروشگاه آنلاین قرار دهید. هنگامی که به جای یک فروشگاه فیزیکی صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید قرار دادن تصاویر با کیفیت بسیار تأثیر گذار خواهد بود. زیرا مشتریان به صورت فیزیکی قادر به دیدن و بررسی محصول نیستند و شما از طریق این تصاویر می­‌توانید به مشتریان احتمالی خود محصولاتتان را نشان دهید.

فروشگاه آنلاین

جذابیت تصاویر بر میزان تأثیر گذاری آن­ ها روی مشتریان می‌­افزاید. زمانی که مشتریان یک فروشگاه آنلاین تصاویر جذابی از محصولات تماشا کنند برای خریدن آن­ محصولات اقدام می­‌کنند. مهم نیست که قصد فروختن چه چیزی را دارید، باید همواره از تصاویر جذاب و با کیفیت برای معرفی محصول خود استفاده کنید نه عکس ­های کوچک و بی کیفیتی که در اتاق کار خود آن ­ها را تهیه کرده اید. علاوه بر این سعی کنید که از تمام  زوایای ممکن از محصول خود عکس بگیرید و در داخل سایت قرار دهید زیرا مشتریان تمایل دارند که محصول را از تمام جهات خوب مورد بررسی قرار دهند، به خصوص اگر خرید از یک فروشگاه آنلاین باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه مشتری خود را راضی نگه داریم

در فروشگاه آنلاین پیشنهادات ویژه قرار دهید

یکی از اقداماتی که مشتریان شما را افزایش می­‌دهد قرار دادن پیشنهادات ویژه در داخل فروشگاه آنلاین است. این پیشنهاد ویژه هم می‌تواند مقداری تخفیف در مبلغ قابل پرداخت برای چند محصول باشد و هم می‌­تواند ارسال رایگان محصولات باشد. دادن اشانتیون هم می‌تواند برای مشتریان یک فروشگاه آنلاین بسیار خوشایند باشد. تا جایی که برایتان مقدور است بعضی از محصولات را رایگان و به عنوان اشانتیون به مشتریان خود هدیه بدهید زیرا هر چه بیشتر به مشتریان احتمالی خود آیتم­ های رایگان هدیه بدهید، آن­ ها بیشتر به خرید کردن از فروشگاه آنلاین شما ترغیب می­‌شوند و این مسئله میزان فروش اینترنتی شما را افزایش می‌­دهد.

به پیشنهادات ویژه­ای که اکنون در فروشگاه آنلاین خود دارید نگاهی بیاندازید. آیا چیزی وجود دارد که بتوانید آن را به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار دهید؟ برای مثال اگر در یک فروشگاه نرم افزار آنلاین فعالیت می‌کنید می­‌توانید یک نسخه­ ی آزمایشی رایگان از یک نرم افزار را در اختیار مشتریان قرار دهید. هدیه دادن نرم افزارها یا وسایل رایگان به افراد فقط روی احساس رضایت آن ­ها از فروشگاه آنلاین شما تأثیر نمی­گذارد بلکه زمانی که افراد از آن ­ها استفاده می­‌کنند دیگر نسبت به آن محصولات احساس نیاز پیدا می‌­کنند و مجبور می­شوند که آن­ ها را از فروشگاه آنلاین شما خریداری کنند.

در فروشگاه آنلاین باید امکان پرداخت وجه به روش ­های مختلف وجود داشته باشد

فروشگاه آنلاین شما باید گزینه­ های مختلفی برای پرداخت وجه توسط مشتریان داشته باشد زیرا ممکن است از سرتاسر دنیا مشتریانی بخواهند از فروشگاه آنلاین شما وسایلی را خریداری کنند. شما باید به فکر روش­ های پرداخت بین المللی از قبیل پِی پال، مستر کارت و امریکن اکسپرس باشید. این گزینه ­های پرداخت از نظر مشتریان سراسر دنیا ایمن و محبوب هستند. فروشگاه آنلاین شما باید درگاه­ های پرداخت مختلفی داشته باشد چرا که همه­ ی مشتریان شما برای خریدن محصولات از درگاه و روش پرداخت یکسان استفاده نمی‌­کنند. هر چه گزینه­ های پرداخت وجه را متنوع­ تر کنید، این امکان را برای مشتریان خود مهیا می­‌کنید که راحت تر پول خود را به شما بدهند. شما نباید به خاطر این که پرداخت امکان پذیر نیست یکی از مشتریان فروشگاه آنلاین خود را از دست بدهید.

در فروشگاه آنلاین باید به سؤالات و نظرات مشتریان پاسخ داده شود

یکی از مسائلی که ممکن است برای شما دردسر ساز شود این است که شما تصور کنید مشتریان درباره­‌ی اجناس داخل فروشگاه آنلاین شما اطلاعات کافی دارند. بسیاری از فروشندگان به اشتباه فکر می­‌کنند که مشتریان به اندازه­‌ی کافی درباره­ی کالایی که داخل سایت قرار داده شده است اطلاعات دارند و به این ترتیب سؤالات مشتریان فروشگاه آنلاین را بی پاسخ می‌گذارند. این مسئله می‌­تواند به میزان فروش اینترنتی شما لطمه وارد کند. در یک فروشگاه آنلاین گفت و گو با مشتریان و پاسخ دادن سؤالات و نظرات آن­ ها می‌تواند میزان فروش اینترنتی را افزایش دهد.

ممکن است به این فکر کنید که سؤالات احتمالی زیادی در رابطه با محصول وجود دارند و امکان پاسخ گویی به تمام سؤالات وجود ندارد. برای حل این مشکل بهترین کار این است که زمانی که محصولی را در داخل فروشگاه آنلاین خود قرار می­‌دهید به تمام سؤالات احتمالی که ممکن است در رابطه با آن پرسیده شود خوب فکر کنید. سپس، خودتان در قسمتی که قرار است در رابطه با محصول توضیحاتی را به مشتریان ارائه دهید پاسخ این سؤالات را ذکر کنید. به یاد داشته باشید که از ارائه­‌ی حجم گسترده ای از اطلاعات بیهوده بپرهیزید و فقط چیزی که مشتریان فروشگاه آنلاین می­‌خواهند بدانند را بنویسید. توضیحات نوشته شده باید صریح، واضح و مختصر باشند.

مشتریانی که از یک فروشگاه آنلاین خرید می­‌کنند به علت نداشتن ارتباط مستقیم با محصول باید تمامی سؤالات خود را بپرسند تا بتوانند با اطمینان خاطر خرید کنند. این که شما به پرسش ­های آنان پاسخ دهید تصمیم گیری را برایشان آسان­ تر می­‌کند. به علاوه، زمانی که فردی قصد خرید از فروشگاه آنلاین شما را دارد مهم است که در پاسخ گویی به سؤالات او صادق باشید. این صداقت در پاسخ گویی موجب رضایت مندی افراد خواهد شد و باعث می­‌شود که در آن­ ها نسبت به فروشگاه آنلاین شما حس اعتماد ایجاد شود و آنان را به مشتریان همیشگی فروشگاه آنلاین شما تبدیل کند.

سعی کنید کالاهای کمتری را در داخل فروشگاه آنلاین خود قرار دهید

سعی کنید در فروشگاه آنلاین خود محصولات کمتری قرار دهید. ممکن است تصور کنید که قرار دادن تعداد زیادی از محصولات در داخل فروشگاه آنلاین میزان فروش اینترنتی را نیز افزایش خواهد داد اما این مسئله الزاماً صحیح نیست. در حقیقت تنوع بسیار زیاد می­تواند در مشتری منجر به ناتوانی در تصمیم گیری و در نتیجه از دست رفتن فرصت فروش محصولات شود. داشتن تنوع در محصول خوب است اما اگر مشتری وارد فروشگاه آنلاین شود و صد عکس مختلف از یک نوع محصول ببیند این مسئله برایش آزار دهنده نیز خواهد بود. قرار دادن محصولات کمتر با کیفیت بهتر بر میزان رضایت مندی مشتریان می­‌افزاید.

اگر محصولات خود را کم کم در فروشگاه آنلاین قرار دهید امکان دیده شدن آن­ ها توسط مشتریان و فروش بهترشان وجود خواهد داشت. اگر در فروشگاه آنلاین خود محصولات متنوع فراوانی دارید بهتر است سایت مخصوص آن را به گونه ای طراحی کنید که در هر صفحه تعداد محدودی از اجناس توسط مشتری دیده شوند. یک روش کاربردی دیگر آن است که محصولات فروشگاه آنلاین خود را طبقه بندی کنید تا هر فردی در قسمت مورد نیاز خود به دنبال کالای مورد نظرش بگردد. به یاد داشته باشید که هر چه تنوع محصول را بیشتر کنید احتمال سر در گمی مشتری و از دست دادن آن بیشتر خواهد بود.

فروشگاه آنلاین

بیشتر بخوانید: تکنیکی برای شناخت و حفظ مشتری

در فروشگاه آنلاین برای مشتریان احساس نیاز ایجاد کنید

این که در مدیریت فروشگاه آنلاین خود صادق و رو راست باشید اهمیت بسیار زیادی دارد. این که شما در مشتریان خود احساس نیاز به یک کالا را ایجاد کنید این مسئله را نقض نمی‌­کند. شما می ­توانید به شیوه ه­ای مشتریان را برای خرید کردن از فروشگاه آنلاین خود متقاعد کنید. بسیاری از مشتریان نسبت به پیشنهادات ویژه یا محصولاتی که فقط تعداد محدودی از آن­ ها موجود است واکنش نشان می‌­دهند. برای ایجاد کردن این حس در مشتری استراتژی­ های مختلفی وجود دارد که بعضی از آن­ ها مؤثرتر از سایرین هستند. برای مثال اگر قرار دادن تعداد محدودی از یک کالا در داخل فروشگاه آنلاین برای مشتریان جذابیت لازم را نداشت می‌­توانید گزینه­ ی تخفیف یا ارسال رایگان را امتحان کنید.

در فروشگاه آنلاین خود نظرات مثبت مشتریان را به نمایش بگذارید

در دنیای مجازی امروز نظرات و بازخوردهای مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارد. این بدان معناست که نظرات مثبت مشتریانی که از فروشگاه آنلاین شما خرید کرده اند می‌­تواند برای شما سلاحی با ارزش در مقابل انتقادات باشد. در یک فروشگاه آنلاین نظرات مثبت مشتریان حتی تأثیر گذارتر از توضیحاتی است که خودتان در زیر محصولات قرار می‌دهید. بنابراین، حتماً نظرات مثبت مشتریانی که ادعا می­کنند شما چقدر شگفت انگیز هستید را در داخل فروشگاه آنلاین خود قرار دهید تا افراد دیگر نیز به خرید کردن از فروشگاه آنلاین شما ترغیب شوند. اگر میزان رضایت مندی افراد از فروشگاه آنلاین شما بسیار زیاد است این مسئله را بازدید کنندگان سایت به اشتراک بگذارید تا آن را بدانند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (3)

  1. مطالب مفید بود ممنون

  1. نکات پایه ای و بدرد بخوری بود ممنون

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید