جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چگونه کودک را به کالسکه عادت دهیم

author منتشر کننده
بدون نظر 7 0
چگونه کودک را به کالسکه عادت دهیم

با توجه به شکل زندگی در عصر حاضر به ویژه در جوامع شهری انتخاب وسیله مناسب برای حمل کودک به نقاط مختلف و در شرایط متنوع از اهمیت زیادی برخوردار است. وسیله مناسب نه تنها موجب راحتی بیشتر والدین در مراقبت از فرزندشان می‌شود، بلکه در آرامش کودک نیز موثر است .کالسکه یکی از مهم ترین وسایل حمل‌ونقل کودک است  که معمولا تا حدود پنج سالگی کودک مورد استفاده قرار می گیرد اما عادت دادن کودکان به نشستن درون کالسکه چندان کار ساده ای نیست و احتمال جیغ زدن، گریه کردن و لجبازی آن ها زیاد است.لذا  برآن شدیم که در این مقاله چندین نکته کاربردی  و شرایط عادت دادن نوزادان و کودکان به کالسکه را برای شما بیان کنیم.

کالسکه

بیشتر بخوانید: با بیماری‌های مربوط به اختلال تغذیه ای آشنا شویم!

رابطه کودک با کالسکه

همه کودکان مثل هم نیستند ممکن است کودک شما سریع به کالسکه عادت بکند و دوست داشته باشد اوقات بیشتری را در کالسکه بنشیند یا ممکن است از نشستن در کالسکه بی زار باشد و به محض نشتن در آن شروع به گریه کند هر چند عادت دادن این دسته از کودکان می‌تواند مدت زمان بیشتری مثلا یک هفته طول بکشد اما به یاد داشته باشید مقاومت آن ها به سرعت تغییر می‌کند. آنچه که امروز آزارشان می دهد، شاید  فردا یا یک هفته دیگر برایشان خوشایند و سرگرم کننده باشد.

مهارت عادت دادن به کالسکه

اولین موردی که باید به آن دقت داشته باشید انتخاب کالسکه مناسب است چرا که امنیت وآرامش کودک در درجه اول قرار دارد برای انتخاب یک کاسکه خوب به مواردی مانند تجهیزات ایمنی، ارتفاع کاسکه ،وضعیت چرخ‌ها، نوع ترمز و جنس پارچه و کمربند  و بدنه توجه کنید.همچنین استفاده از کالسکه های سه چرخ برای کودکان زیر شش ماه توصیه نمی شود. صندلی این کالسکه ها قابلیت تنظیم ندارد و فقط برای کودکان بزرگ تر مناسبند که توانایی کنترل سر را کسب کرده اند.

با آشنا کردن کودک با کالسکه شروع کنید ابتدا کودک را در کالسکه بگذارید و بلافاصله او را بردارید اگر او را در کالسکه گذاشتید و گریه نکرد دفعه بعد مدت بیشتری او را در کالسکه بگذارید  و با او بازی کنید با این کار کالسکه را به محیطی سرگرم کننده برای او تبدیل می‌کنید. در قدم بعدی کمربند کودک را ببندید و بلافاصله باز کنید و این کار را ادامه دهید تا به کالسکه عادت کند.

از راحتی کودکتان درکالسکه اطمینان حاصل کنید تا احساس بی قراری نکند

حتماً توجه داشته باشید کودک شما بیشتر از 1 ساعت در کالسکه نماند ستون فقرات نوزادان هنگام تولد به شکل حرف C انگلیسی است. خواباندن کودک رو به بالا نه تنها برای ستون فقرات او مضر است، بلکه به حالت طبیعی لگن او نیز ضرر می‌رساند.

به بهانه‌گیری‌ها تا حد امکان توجهی نداشته باشید. با لحن قاطع ولی در عین حال صمیمی و ملایم و به دور از هر گونه خشونت خواسته تان را به کودکتان گوشزد کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی خواب و تاثیرات آن بر بدن انسان

اگر کودکتان گریه می‌کند بهتر است اول از همه دلیل بی قراری او را بیابید شاید گرسنه است، پوشکش نیاز به تعویض دارد، زمان خوابش فرا رسیده، گرمش شده و... اما اگر تمام نیازهای کودک را برآورده کرده اید و همچنان با گریه کودک مواجه هستید او تنها از ماندن در کالسکه خسته و کلافه شده است.در برابر گریه او تسلیم نشوید و به جای آن از تمام مهارت ها و خلاقیت‌های خود کمک بگیرید و حواسش را به چیز دیگری پرت کنید. اسباب بازی ها را یکی یکی بیرون بیاورید و به او بدهید. این کار را خیلی آهسته انجام دهید که او اشباع نشود. خوراکی خوشمزه و یا اسباب بازی محبوب اش می‌تواند چند دقیقه حواسش را پرت کند.

بعضی از کودکان دوست ندارند نتوانند شما را ببینند در مدتی که کودکتان در کالسکه است به او تماس چشمی بدهید با او حرف بزنید او را لمس کنید و لبخند بزنید تا احساس آرامش را به او منتقل کنید.

وقتی کودکتان در آستانه خواب است او را در کالسکه بگذارید و به پیاده روی بروید چرا که کودک، اغلب با حرکات ملایم آرام می‌شود، بنابراین یک پیاده روی با کالسکه (حتی اگر معمولاً از آن متنفر باشد) احساس خوشایندی را در او به وجود می آورد.

ناسازگاری با کالسکه

از نظر روانشناسی رفتارهایی ناسازگار شناخته می‌شوند که با نظر و دیدگاه دیگر افراد جامعه و یا خانواده و بزرگترها سازگاری نداشته و بر خلاف میل آنان باشد. از بین همه چالش های مادر بودن، استفاده از کالسکه کودک نباید یکی از آن‌ها باشد. اما وقتی تصمیم به گذاشتن کودک در کالسکه و پیاده روی با او می‌گیرید، اگر کودک شما ناسازگاری کند این پیاده روی می‌توانند به سرعت به کابوس تبدیل شود. بی علاقگی کودک به نشستن درکالسکه می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله موارد زیر باشد:

راحت نبودن کودک در کالسکه  به علت محکم بودن کمربند ایمنی، رفلاکس معده یا حساس بودن به گرما و سرما  و ...

ترس از نشستن در کالسکه: عده‌ای از کودکان و نوزادان از کالسکه وحشت دارند به همین علت به‌محض نشستن در کالسکه شروع به گریه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بیماری اوتیسم

خستگی و بی حوصلگی کودک در کالکسه

کنجکاوی: کنجکاوی کودک نوپا هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد حتی اگر بدن وی در آرامش باشد، چشم‌ها و ذهنش‌ مشغول شناسایی محیط اطراف است و می خواهند پیرامون خود را بهتر بشناسند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید