جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گلکسی نوت 4، راه سختی که نسل چهارم سامسونگ طی کرد

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
گلکسی نوت 4، راه سختی که نسل چهارم سامسونگ طی کرد

نسل چهارم گوشی های سامسونگ در مدل نوت راه های سختی برای گذر از پل داشت. در حالی که چهار سال از عرضه ی سری گلکسی نوت می گذشت سامسونگ این بار هم با پیشرفت قابل ملاحظه ای سری چهارم خود را معرفی کرد. از آنجایی که نوت 3 یکی از بهترین گوشی های سری نوت سامسونگ بود لذا گلکسی نوت 4 می‌بایست راه بسیار سختی را برای مقابله با نسخه ی قبلی خود طی می‌کرد. تلاش های سامسونگ بی ثمر نبود و توانست یک گوشی بهینه تر و پیشرفته تر را جانشین گلکسی نوت 3 کند. در ادامه به جزئیات گوشی هوشمند گلکسی نوت 4 می‌پردازیم.

گلکسی نوت 4

بیشتر بخوانید: گلکسی نوت 3، قدم های ابتدایی و هوشمندانه‌ی سامسونگ

مشخصات کلی گوشی هوشمند گلکسی نوت 4

- مشخصات کلی گوشی هوشمند گلکسی نوت 4 را با هم مرور کنیم:

- سیستم عامل: اندروید 4.4.4

- صفحه نمایش: 5.7 اینچ

- رم: 3 گیگابایت

- حافظه داخلی: 32 گیگابایتی

- درگاه حافظه: 128 گیگابایتی

- چیپست: اسنپدراگون 805

- دوربین پشت (اصلی): 16 مگاپیکسل

- وزن: 176 گرم

- باتری: لیون 3220 میلی آمپری

- رنگ: مشکی، طلایی و صورتی

شباهت ظاهری گوشی هوشمند گلکسی نوت 4 با نوت 3

گوشی هوشمند گلکسی نوت 4 از لحاظ ظاهری کاملا مشابه نوت 3 ساخته شده است. لذا سامسونگ تلاش زیادی در تغییر جلوه‌ی گوشی به کار نبرده است. اگر هر دو گوشی با رنگ مشکی را در کنار یکدیگر قرار دهید تفاوت آن ها کمی سخت به چشم می‌آید. هر دو گوشی با صفحه نمایش 5.7 اینچی در بازار جای گرفتند. فاصله صفحه نمایش تا بدنه همان 74 درصد نوت 3 است و دوربین سلفی به همراه سنسورهای نور و خروجی صدا در بالای صفحه نمایش قرار گرفته اند. LED هشدار دهنده یکی از جذابیت های سری نوت در گوشی های سامسونگ است که پس از دریافت پیام و نوتیفیکشن ها شروع به چشمک زدن می‌کند. از دکمه‌ی Home که در زیر صفحه نمایش قرار دارد به عنوان سنسور اثرانگشت هم بهره برده می‌شود. اما هنوز سامسونگ نتوانسته حساسیت خوبی را بر روی سنسور کلید Home اعمال کند تا شما به راحتی بتوانید قابلیت اثرانگشت را تجریه کنید.

قاب پشت گوشی به مانند نوت 3 چرم است ولی خبری از خطوط دوخته شده بر روی آن وجود ندارد. دو اسپیکر در پایین و جک 3.5 میلی متری نیز در بالای گوشی قرار دارند و قلم S Pen نیز جایگاه همیشگی خود را تصاحب کرده است.

چیزی که در این قسمت نوت 4 جای بحث دارد، جنس بدنه ی حواشی گوشی است. سامسونگ در نوت 3 از کروم استفاده می‌کرد، اما در گوشی گلکسی نوت 4 از فریم فلزی بهره بده که ترکیبی از آلومینیوم و منیزیوم است. البته وجود فریم های فلزی اختلالاتی را در آنتن دهی ایجاد می‌کنند که سامسونگ از طریق تعبیه‌ی پلاستیک در بالا و پایین بدنه های فلزی این مشکل را مهار کرده است. با وجود بدنه‌ی فلزی، گوشی تا حدودی در دستان شما لیز می شود. اما با وجود ریز صفحات پلاستیکی موجود بر روی بدنه فلزی و مستحکم بودن صفحه نمایشی که مجهز به گوریلا گلس 4 است، تقریباً خیال کاربران را از افتادن گوشی بر روی سطوح سخت راحت می‌کند. این فریم فلزی در حواشی بدنه همچنین حس خوبی را برای خوش دست بودن گوشی در نزد کاربران ایجاد می‌کند.

گلکسی نوت 4

بیشتر بخوانید: سامسونگ گلکسی M21؛ میانه رویی در راه ورود به بازار

مجهز شدن صفحه نمایش گوشی هوشمند گلکسی نوت 4 به QHD

سامسونگ با عرضه ی نمایشگرهای QHD به گوشی هوشمند گلکسی نوت 4 نسل های گذشته ی نمایشگرها را کنار گذاشت. پش از این صفحه نمایش های QHD را در G3 مشاهده می‌کردیم که پس از آن در گوشی های سری نوت 4 نیز دیده شد. این صفحه نمایش ها از نوع AMOLED هستند و به چیدمان پیکسلی PenTile تجهیز شده اند. چیدمان پیکسلی PenTile برای کارکرد بهتر قلم S Pen به کار رفته و صفحه نمایش های AMOLED به خوبی پیکسل های ریز را در گوشی به نمایش می‌گذارند تا متون درون گوشی به راحتی قابل ملاحظه باشد. لذا صفحه نمایش نوت 4 یک نمایشگر ایده آل برای دیدن و کتاب خواندن است.

صفحه نمایش به دلیل کمنتراست بالایی که دارد به خوبی در نور قابل مشاهده است و حتی از نوت 3 هم یه سر و گردن بالاتر رفته است. تغییرات چندانی در مقیاس رنگی صفحه نمایش دیده نمی‌شود و هرآنچه می بینید در کنتراست و پیکسل دهی  عالی نوت 4 خلاصه شده است.

بررسی سخت افزاری گوشی هوشمند گلکسی نوت 4

چیپستی که برای گوشی هوشمند گلکسی نوت 4 به کار رفته است یک پردازنده ی 8 هسته ای می‌باشد که 4 هسته‌ی آن قدرتمند است و 4 هسته ی دیگر توان پردازشی گوشی را کنترل می‌کنند. چیپست اسنپدراگون 805 صرفاً توسط سامسونگ ساخته شده و نشان می دهد که کمپانی سامسونگ تا حدودی در ساخت پردازنده ها خودمختار شده است.

32 گیگابایت حافظه ادخلی که 28 گیگابایت آن آازد است برای گوشی در نظر گرفته شده و باقی رفیت آن به همراه 3 گیگابایت رم، گوشی را در سلول دائمی سامسونگ، به صورت بهینه نگه می‌دارد.

پردازنده گرافیکی فوق العاده Mali-T760 علی رغم اینکه کارکرد بازی های گرافیکی را پوشش می‌دهد، در ثبت تصاویر 4K با صحنه ی آهسته نیز بسیار موثر است.

وزن 176 گرمی گوشی، تقریباً نشان دهنده ی یک گوشی سنگین است اما نسبت به اندازه ای که دارد وزن چندان سنگینی به نظر نمی‌رسد. قلم S Pen نوت 4 نیز به مانند نوت 3 با همان قابلیت ها ارائه شده است. فقط نکته ای که باید ذکر شود این است که این قلم به مانند S Pen نوت 3 نمی‌تواند در هر گوشی ای قرار بگیرد و صرفاً برای نوت 4 ساخته شده است. همچنین بر روی قلم یک دکمه قرار گرفته شده که با فشار دادن آن یک صفحه‌ی Air Command بر روی نوت 4 ظاهر می شود. برای آشنایی با ویژگی های قلم S Pen، نگاهی به گوشی هوشمند نوت 3 در همین سایت داشته باشید.

پیشرفت هوشمندانه یگوشی هوشمند گلکسی نوت 4 در حوزه دوربین

سامسونگ در گوشی هوشمند گلکسی نوت 4 با دقت و هوشمندی فراوان دوربین را تعبیه کرد. نه آنچنان خرجی را برای کمپانی خود رقم زد و نه کیفیت آن را دست نخورده باقی گذاشت. پیشرفت 3 پله ای دوربین دقیقاً چیزی بود که از سری نوت انتظار می رفت. سامسونگ برای اینکه کیفیت 4K را به دوربین خود اضافه کند و قابلیت اسلوموشن را به کار گیرد می‌بایست کیفیت سنسور را به 16 مگاپیسکل ارتقاء می داد. این کار توسط سامسونگ انجام شد و سنسورهای گلکسی نوت 4 با 16 مگاپیکسلی بهترین تصویربرداری را از سوژه ها دارند. افت کیفیت پس از زوم کردن به دلیل نبود دوربین تله فو کماکان احساس می‌شود ولی سامسونگ تا جایی که توانسته لرزش دوربین را کم کرده است. کیفیت ارائه ی سنسور 4K در دوربین، به حدی بالاست که فقط خود گوشی و سیستم های پیشرفته می توانند نسخه ی تدوین نشده ی آن را پخش کنند. تقریباً ویژگی های به کار رفته در دوربین همان ویژگی های گوشی گلکسی s5 است که بعدها به آن خواهیم پرداخت.

در بخش عکاسی فقط 4 حالت خودکار، سلفی، فوکوس و پانوراما دیده می‌شود. دیگر گزینه ها را در بخش گزینه ی منو می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. دوربین سلفی شما را قادر می‌سازد تا بتوانید زاویه‌ی بیشتری از محیط را برای تصویربرداری داشته باشید. در حالت خودکار دوربین سلفی به طور عادی از محیط و چهره شما تصویربرداری می‌کند؛ اما با روشن کردن گزینه ی Wide Selfie جزئیات بیشتری در صفحه دوربین پدیدار می‌شود.

گلکسی نوت 4

ویژگی مولتی ویندو در گوشی هوشمند گلکسی نوت 4

گوشی هوشمند گلکسی نوت 4 در بخش نرم افزاری پیشرفت زمان خود را داشته و آنچنان گام بزرگ رو به جلویی دیده نمی‌شود. اندروید 4.4 اولین اندرویدی است که برای گوشی عرضه شد و نهایتاً تا اندروید 5 پا فراتر نهاد. رابط کاربری نوت 4 همان رابط کاربری S5 است و جلوه‌ی زیبایی را در محیط موبایل برای ما می آفریند. البته تغییرات کوچکی در منوی برنامه ها صورت گرفته و حتی برنامه های S Pen یادداشت و ... نیز نسبت به نوت 3 تحولات زیادی را داشته است. سامسونگ در قسمت تنظیمات نیز امر مهم زیبایی را فراموش نکرده و شما می‌توانید در این بخش از تم دارک استفاده کنید.

شاید بهترین ویژگی گوشی های سری نوت پس از قلم S Pen، وجود مولتی ویندوز باشد. مولتی ویندوز همان حالت پنجره ای گوشی است که استفاده از چند برنامه به طور همزمان در یک بازه ی زمانی را برای شما فراهم می‌سازد. دکمه بازگشت به عقب (زیر صفحه نمایش) را 3 ثانیه نگه دارید. اکنون تمامی اپلیکیشن هایی که از مولتی ویندوز بهره می برند قابل مشاهده هستند. بین پنجره ها جا به جا می‌شوید و به راحتی فایل ها در جای دیگر کپی می‌کنید.

خرید گوشی نوت 4 در زمان خود بسیار گران بود، ولی اکنون اگر هم در بازار باشدو به عنوان کارکرده به فروش برسد، واقعا خرید آن ارزش دارد. نوت 4 اگرچه هم رده ی گوشی های میان رده کنونی است اما از جنبه‌ی سخت افزاری و محتویات داخلی آن کم از گوشی های پرچمدار کنونی ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید