جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گوشی آیفون X، طفلی نوپا با مظهر انقلابی

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
گوشی آیفون X، طفلی نوپا با مظهر انقلابی

2017 دهمین سالی بود که از معرفی گوشی های آیفون میگذشت. از زمانی که آیفون گوشی های هوشمند خود را ارئه داد 5 نسل می‌گذرد و 2017 سه محصول مفید و مهم آیفون عرضه شد. گوشی های آیفون 8 و 8 پلاس معرفی شد و اکنون نوبت نسخه X رسیده است. گوشی آیفون X یا همان آیفون 10 بر خلاف آیفون های نسل قبلی با ظاهری متنوع تر و تغییراتی گسترده تر ارائه شد. این گوشی، متفاوت ترین محصولی بود که آیفون از خود به نمایش گذاشته بود. تولید آیفون X و فروش دو چندان آن ذوق و شوق نسل بعدی گوشی های آیفون را زنده نگه داشت.

Apple iPhone X - گوشی هوشمند آیفون X

نگاه مختصری به مشخصات گوشی هوشمند آیفون X

کم لطفی نکنیم و ابتدا مشخصات کلی گوشی هوشمند آیفون X را با هم مرور کنیم:

- سیستم عامل: IOS 11 (با مجوز آپدیت سریع IOS 14)

- صفحه نمایش: 5.8 اینچ

- رم: 3 گیگابایت

- حافظه داخلی: 64/256 گیگابایتی

- چیپست: A11 Bionic شش هسته ای

- دوربین پشت (اصلی): 12 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل

- دوربین جلو: 7 مگاپیکسل 2.2 فریم

- وزن: 174 گرم

- باتری: لیتیوم یونی 2.716 میلی آمپری

- رنگ: خاکستری فضایی - نقره‌ای

- فروش با قیمت (گارانتی دار): 15.800.000 تومان (قیمت کنونی بازار در تاریخ 9 تیر 1399)

بیشتر بخوانید: رونمایی از سیستم عامل IOS 14 در کنفرانس ویدئویی اپل

حذف حاشیه های اضافه، نقطه قوت ظاهر گوشی هوشمند آیفون X

برای اولین بار در گوشی هوشمند آیفون X شاهد حذف حاشیه های اضافه دور صفحه نمایش هستیم. صفحه نمایش آیفون X حدود 83 درصد قاب جلو را به خود اختصاص داده است. طراحی ظاهری این گوشی با اینکه بسیار زیبا است ولی بی عیب و نقص هم نیست. فلز حواشی اطراف گوشی به خط و خش حساس است و تا جایی که می توانید از این اتفاق خودداری کنید. 5.5 اینچ صفحه نمایش موجب بزرگ شدن قاب گوشی شده است و با در دست گرفتن آن به خوبی این مورد احساس می شود. حتی جسم این گوشی از آیفون 7 پلاس و 8 پلاس هم بزرگ تر است و بزرگ ترین تغییر مثبتی که آن 175 گرم وزن با وجود صفحه نمایش 5.5 اینچی است. در حالی که در نسخه های پلاس علاوه بر اندازه قاب، وزن گوشی نیز بسیار بالا بود.

در جلوی گوشی تاچ آیدی حذف شده و صفحه نمایش محتوای لمس سه بعدی اثر انگشت را ارائه می‌دهد. حواشی چپ و راست بالای صفحه نمایش به نمایشگر اختصاص داده شده و میان آن ها یک بدنه شیشه ای برای اسپیگکر و دوربین قرار داده اند که به آن ناچ می‌گویند.

در قاب پشتی فقط آرم اپل و برند آن دیده می‌شود و برای جلوه بهتر بسیار خلوت شده است. کماکان نقص بیرون زدگی لنز دوربین از جمله مشکلات آیفون برشمرده می‌شود. اما بر خلاف نسخه های پلاس، این بار دوربین های به صورت عمودی تعبیه شده اند و فلش دو گانه در میان دو دوربین دیده می‌شود.

در زیر گوشی جک 3.5 میلی متری برای همیشه حذف شده و تغییر خاصی در چیدمان کلیدهای ولوم دیده نمی شود. البته تفاوتی که کرده، بزرگ تر شدن کلید مشابه کلیدپاور است. این کلید که دیگر اصول و ویژگی های کلید پاور را انجام نمی‌دهد و یک کلید مشابه به شمار می‌رود دارای کارآیی دیگری است که نسبت به کلیدهای پاور قبلی بزرگ تر شده است. اسلات سیمکارت نیز زیر این کلید کناری قرار داده شده است. کلید کناری دیگر به تنهایی کلید خاموش و روشن کردن گوشی نیست. برای خاموش و روشن کردن گوشی باید کلید پاور را به همراه کلیدهای بالا و پایین ولوم بگیریم.

جنس شیشه ای پشتی، گوشی را به شدت در معرض چرک شدن قرار می‌دهد. آثار انگشتان شما در نسخه مشکی رنگ گوشی به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.

Apple iPhone X - گوشی هوشمند آیفون X

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی آیفون 8 پلاس، مهمان جدید گوشی های با نمایشگر بزرگ

تقویت نسبت نمایشگر به بدنه در گوشی هوشمند آیفون X

حتی صفحه نمایش گوشی هوشمند آیفون X هم جهان دیگری را تجربه می‌کند و این تجربه فقط در ظاهر آن خلاصه نمی شود. اپل سرانجام استفاده از صفحه نمایش های LCD را کنار گذاشت و اکنون از پنل های OLED بهره می‌برد. صفحه نمایش های OLED چیدمان فوق العاده ای از پیکسل ها را به نمایش می‌گذارند که بسیار بهتر و واقعی تر از ریزپیکسل های صفحه نمایش های سامسونگ است. برای اینکه صفحه نمایش آیفون X را بهتر درک کنید آن را در کنار آیفون 8 پلاس بگذارید. رنگ و تصویر نمایشگر به خوبی تفاوت ها را به نمایش می گذارد. گوشی آیفون X به صفحه نمایش True tone مجهز شده که دمای رنگهای نمایشگر را با محیط خود به خوبی وفق می‌دهد. در حالی که نسل قبلی آن یعنی آیفون 8 چنین کارآیی بهبودیافته ای را نداشت. اپل برای اینکه نوردهی صفحه نمایش خود را بیشتر کند در آیفون X (آیفون 10) از سنسور 10 کاناله استفاده کرد. همچنین پشتیبانی از قابلیت HDR کمک می‌کند تا کاربران بتوانند از طریق آیتونز محتواهای مبتنی بر این ویژگی را با کیفیت بالاتری مشاهده کنند.

Apple iPhone X - گوشی هوشمند آیفون X

گوشی هوشمند آیفون X و چیپست A11 Bionic شش هسته ای

چیپست قدرتمند A11 Bionic برای گوشی هوشمند آیفون X هم در نظر گرفته شده است. این چیپست دارای 6 هسته ی قدرتمند مرکزی و 6 هسته گرافیکی قوی و 3 گیگابایت رم است که به حافظه های داخلی 64 گیگابایتی و 256 گیگابایتی تجهیز شده است. عملکرد سخت افزاری چیپست A11 حرفی برای گفتن نمی گذارد و پیش از این بارها در مورد آن صحبت شده است. بررسی های تخصصی صورت گرفته شده در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس به خوبی این قصه‌ی این چیپست را برای شما توضیح می‌دهند.
از آنجایی که تاچ آیدی از روی کلید Home حذف شده و به صفحه نمایش منتقل شده ، قسمت جدیدی به نام face ID هم به محصولات جدید اضافه شده است. این ویژگی را با عنوان «سیستم تشخیص چهره» می شناسیم که قابلیت کنترل بخش های بسیاری زیادی از گوشی را به شما می دهد. برای ورود به اپلیکیشن های پیام رسان اجتماعی و ... از طریق این ویژگی ایمنی اطلاعات خود را فراهم کنید.

قدرت باتری پلیمتری آیفون قوی تر از قبل شده و تا 1 روز تست بدون نیاز به شارژ مجدد کارآیی خود را نشان داد. این باتری قدرتمند 2.716 میلی آمپری است و به شارژ سریع مجهز است. البته آداپتور شارژ سریع در جبعه محتویات قرار داده نشده و شما باید از بیرون خریداری کنید.

Siri هوشمند، مکمل رابط کاربری گوشی هوشمند آیفون X

از جدیدترین تغییراتی که در گوشی آیفون X شاهد هستیم تغییر کلید پاور است. اکنون کلید پاور پس از یک بار فشار آوردن سیستم کاربری Siri را برای شما اجرا می‌کند. اگرچه قبل از عرضه آیفون 10 توانسته اید نسخه های IOS 11 را تست کنید، ولی چیزی که در نسخه IOS11 آیفون 10 مشاهده می کنیم بسیار متفاوت تر است. هنگامی که با انگشتان خود صفحه را به بالا می‌کشید، دیگر صفحه کنترل سنتر باز نمی شود، بلکه برای خارج شدن از برنامه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این حرکت پیمایشی، جایگزین همان کلید Home شده است. نوتیفیکشن بار نیز با کشیدن زیر صفحه نمایشگر به سمت بالا نمایش داده نمی‌شود، بلکه از این به بعد با به سمت پایین کشیدن صفحه توسط انگشتان شما نمایش داده می‌شود. همچنین هنگامی که انگشتان خود را از لبه سمت راست بالایی به سمت پایین بکشید، کنترل سنتر برای شما باز می شود. در کل اگر قبلا از IOS 11 استفاده کرده اید چیز جدیدی در سیستم عامل رخ نداده است جز همین حرکات پیمایشی جدیدی که در آیفون 10 پیاده شده است.

دوربین دوگانه بی نظیر گوشی هوشمند آیفون X

دوربین گوشی هوشمند آیفون X شباهت بسیاری به گوشی آیفون 8 پلاس دارد؛ اما با تفاوت های ظاهری. هر دو دوربین به کار رفته آیفون 10، دارای سنسورهای 12 مگاپیکسلی هستند و دوربین اصلی دارای دهانه لنز 1.8 فریم و دیگری دهانه لنز 2.4 فریم را دارد. تغییری چندانی در منوی رابط کاربری دوربین دیده نمی شود و در حقیقت با آیفون 8 پلاس در ییک راستا ساخته شده است.

اما تغییراتی که ایجاد شده ابتدا حالت دوربین های دو گانه است که از افقی به عمودی مبدل گشته و فلش دوگانه در مرکز دو دوربین قرار دارد. لنز دوربین ها هنوز هم حالت بیرون زندگی دارند و اپل موفق نشده آن ها را درون گوشی جای دهد. حالت عکس های پرتره در منوی دوربین با تفاوت هایی همراه شده که از جمله آن ها فعال شدن یک مکعب در حالت پرتره است که اجازه می دهد شما حالت های مختلفی را برای تصویربرداری انتخاب کنید. در آیفون 8 فقط دوربین اصلی دارای حالت پرتره بود ولی در آیفون 10، دوربین تله فو نیز می تواند کارآیی ویژگی پرتره را اجرا کند. دوربین سلفی گوشی نیز 7 مگاپیکسلی است و توانایی ثبت عکس های پرتره را داراست.

کیفیت فیلمبرداری 2160p دوربین های دو گانه اجازه فیلمبرداری با سرعت بالای 1080p فریم در ثانیه را به شما می‌دهند که برای ثبت فیلمبرداری های اسلوموشن بی نظیر است. فوکوس خودکار و دستی دوربین حتی در فیلمبرداری های شما هم قابل اجراست که از طریق ویژگی ثبت لمس مکانی سه بعدی صورت می گیرد.

Apple iPhone X - گوشی هوشمند آیفون X

اگر از آیفون 11 پرو صرف نظر کنیم، آیفون 10 یا همان آیفون X بهترین آیفونی است که تا کنون عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید