جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی گوشی آیفون 8 پلاس، مهمان جدید گوشی های با نمایشگر بزرگ

author منتشر کننده
نظرات (1) 6 0
بررسی گوشی آیفون 8 پلاس، مهمان جدید گوشی های با نمایشگر بزرگ

در گذشته خواندیم که سازنده گوشی های آیفون، استیو جابز علاقه چندانی به گوشی های با نمایشگر بزرگ نداشت. از دیدگاه او گوشی های با نمایشگر بزرگ ارزش خرید ندارند و ممکن است فروش و سرایه گذاری آن ها با شکست همراه شود. اما پس از مرگ او و عرضه شدن گوشی های با نمایشگر بزرگ از جمله برند «نوت سامسونگ» اپل نیز تصمیم گرفت گوشی های خود را با نمایشگر های بزرگ عرضه کند. کمپانی اپل این نوع گوشی ها را با عنوان «پلاس» به بازار عرضه کرد. سال 2017 نیز که نسل پنجم گوشی های آیفون بود، اپل نسخه پلاس آیفون 8 را معرفی کرد که علی رغم شباهت های ظاهری با آیفون 7 پلاس، تفاوت هایی در رابط کاربری آن دیده می شد. با هم به جزئیات ماجرا می پردازیم.

نگاهی کوتاه به مشخصات گوشی هوشمند آیفون 8 پلاس

ابتدا از مشخصات گوشی هوشمند آیفون 8 پلاس شروع کنیم:

- سیستم عامل: IOS 11

- صفحه نمایش: 5.5 اینچ

- رم: 3 گیگابایت

- حافظه داخلی: 64/256 گیگابایتی

- چیپست: A11 Bionic شش هسته ای

- دوربین پشت (اصلی): 12 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل

- دوربین جلو: 7 مگاپیکسل 2.2 فریم

- وزن: 202 گرم

- باتری: لیتیوم یونی 2.691 میلی آمپری (غیرقابل تعویض)

- رنگ: خاکستری فضایی - نقره‌ای - طلایی

گوشی آیفون 8

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید گوشی آیفون در سال 2020

گوشی هوشمند آیفون 8 پلاس با 15 گرم وزن اضافه

اپل، ظاهر گوشی هوشمند آیفون 8 پلاس را چگونه طراحی کرده است؟ چندسالی بود که انتقادهای زیادی از سبک و ظاهر تکراری گوشی های آیفون دیده میشد، تا اینکه کمپانی موفق شد موبایلی را عرضه کند که نسبت به نسخه های اصلی و پلاس متفاوت تر باشد. اپل این گوشی را با نام آیفون X روانه بازار کرد. آیفون X دارای طراحی متفاوتی نسبت به قبل بود. اما کماکان آیفون های پلاس در طراحی و ظاهرشان مشابه نسل قبلی به سر می‌برند. حواشی گوشی همان گردی سابق دارد و دوربین نیز به مانند قبل از حدقه بیرون زده است. جلو و پشت گوشی تفسیر خاصی را محتاج نیست و کافی است نگاهی به آیفون 7 پلاس در همین سایت بیندازید. پهنای آیفون 8 پلاس دو میلی متر کوچک تر شده و طول و ضخامت آن نیز افزایش پیدا کرده است. این نوع طراحی معمولا مورد شوق و ذوق کاربران قرار نمی‌گیرد و آن ها بیشتر علاقه مند به گوشی های خوش دست هستند. البته نسخه پلاس آیفون 8 به کاربرانی که اهمیت زیادی به صفحه نمایش های بزرگ می‌دهند کمک می‌کند.

علی رغم طول و عرض بزرگ گوشی آیفون 8 پلاس، وزن آن نیز 15 گرم نسبت به نسخه قبلی خود افزایش پیدا کرده است که بیشترین علت آن را اضافه شدن یک باتری بزرگ تر می‌دانند. با در دست گرفتن آیفون 8 پلاس مطمئناً وزن 202 گرمی گوشی را احساس خواهید کرد. چنین وزنی برای یه صفحه نمایش 5.7 اینچی مناسب نیست و نخواهد بود.

اما اگرچه تغییر چندانی در طراحی این گوشی دیده نمی شود ولی تحولاتی را در سازه های گوشی می‌توان مشاهده کرد. نمونه ی آن استفاده اپل از ترکیب شیشه ای و فلزی قاب پشتی گوشی است. اپل این ترکیب را بعد از 4s تقریباً فراموش کرده بود. اما برای برگرداندن شارژ بی سیم مجددا این سازه را در دستور کار خود قرار داده است. فریم و نوارهای اطراف دستگاه از آلومینوم طراحی شده و این ساختار، موجب مقاوم شدن اطراف و پشت گوشی می‌شود. البته فریم آلومینیومی و سازه‌ی ترکیبی شیشه و فلز کار خَش افتادن بر پشت گوشی را راحت تر می‌کند. همچنین جای انگشتان شما بر پشت گوشی نمایان خواهد بود که البته با یک دستمال قابل تمیز شدن است. پس از اینکه اپل تصمیم گرفته از شیشه برای قاب پشتی استفاده کند خطوط آنتن در قسمت بالا به کلی فراموش شده اند و دیگر نیازی به آن ها نیست.

نمایشگر گوشی هوشمند آیفون 8 پلاس، هم رخ رقبا

کار نمایشگر گوشی هوشمند آیفون 8 پلاس با یک نمایشگر 5.5 اینچی شروع می شود. نمایشگر فول اچ دی آیفون 8 پلاس بیش از 400 پیکسل را در صفحه نمایش خود به نمایش می‌گذارد اما چینش آن ها به گونه ای است که با چشم قابل دیدن نیست. نمایشگر 5.5 اینچی آیفون 8 پلاس همچنان از صفحه نمایش های ال سی دی گذشته استفاده می‌کند و خبری از نمایشگرهای OLED در آن نیست. اما همین ال سی دی آیفون نیز از بهترین نمایشگرهای بازار هستند. جالب توجه است که روشنایی صفحه نمایش گوشی در روزهای روشن از 600 نیت هم عبور می‌کند و بی شک از قدرتمندترین صفحه نمایش های بزرگ اپل را داراست. این روشنایی زیادف رفلکس صفحه را نیز بیشتر می‌کند و در محیط های با نور کم و زیاد به خوبی روشنایی تغییر می‌یابد.

این صفحه نمایش نیز به مانند آیفون 8 از ویژگی True Tone بهره می‌برد که ضمن فعالسازی آن، رنگ نمایشگر را متناسب با محیط آن تنظیم می‌نماید.

گوشی آیفون 8

چیپست A11 Bionic به کار رفته در گوشی هوشمند آیفون 8 پلاس

پیشرفت دو چندان رقبا در سخت افزار، اپل را واداشت تا برای گوشی هوشمند آیفون 8 پلاس نیز از چیپست A11 Bionic استفاده کند. این چیپست قدرتمند به خوبی از پس سخت افزارهای غول اپل برمی آید. 3گیگابایت رم LPDDR4 کارآیی گوشی را قوی تر از همیشه می‌کند. چیپست A11 بایونیک دارای 6 هسته ی مرکزی است که 4 هسته‌ی آن به شدت فعال هستند و دو هسته‌ی قدرتمند دیگر با همکاری باتری لیتومی، مصرف انرژی گوشی را بهینه نگه می‌دارند.

پردازنده گرافیکی این گوشی نیز برای اولین بار توسط خود اپل طراحی شده است؛ چرا که اپل پس از سال 2017 با کمپانی Imagination Technologies قطع همکاری کرد.

اپل چیپست قدرتمند A11 بایونیک را کوچک ولی در عین حال قدرتمند ساخته که تا علی رغم کم تر اشغال کردن فضا، بتواند سرعت انتقال داده ها را بیشتر کند. حتی پس از بررسی های انجام شده در زمان خود، آیفون 8 پلاس در بنچمارک در صدر جدول قرار گرفت و گلکسی نوت 8 سامسونگ به همراه گلکسی ای 8 پلاس جایگاه های دوم و سوم را در اختیار گرفتند. این گوشی در دو نسخه 64 و 256 گیگابایتی عرضه می شود که نسخه 256 گیگابایتی اختلاف قیمتی زیادی با نسخه 64 گیگابایتی دارد.

اسپیکر: اپل از دو اسپیکر استریو در گوشی های خودش بهره می برد که یکی از آن ها در زیر گوشی و دیگری در بالای نمایشگر دیده می‌شود. در نسخه قبلی پس از حذف جک 3.5 میلی متری اشکالات بسیار ریزی در کیفیت صدا وجود داشت که اپل ادعا کرده در این نسخه به طور کامل رفع شده و صداها به صورت کاملا واضح و بلند شنیده می‌شوند.

باتری: 2691 میلی آمپری لیتومی به کار رفته در این گوشی کوچک تر از قبل ولی در عین حال قوی تر شده است. تنها علت آن هم وجود چیپست A11 بایونیک است که 2 هسته مرکزی خود را درگیری این باتری قدرتمند کرده است. در قسمت های بالا هم از وجود قابلیت شارژ سریع سخن گفته شد که اپل در نسخه های جدید نسل پنجم خطوط آنتن را حذف کرده تا جا برای شارژ سریع باز کند.

بیشتر بخوانید: بررسی تخصصی آیفون 7 پلاس؛ اولین گوشی دوگانه آیفون

گوشی هوشمند آیفون 8 پلاس و رابط کاربری مفید آن

رابط کاربری در گوشی هوشمند آیفون 8 پلاس با وجود IOS 11 پیشرفت های زیادی کرد. پشتیبانی از لمس سه بعدی بزرگ ترین تغییری بود که در سیستم عامل IOS 11 شاهد بودیم. تغییراتی در ظاهر سیستم عامل دیده نمی‌شود و حتی رابط کاربری دوربین هم ساده طراحی شده است. برخی از اپلیکیشن های موجود مجددا طراحی شده اند تا باگ های موجود رفع شوند. بیشترین بازطراحی ها در اپ استور دیده می‌شود و جدیدترین موردی که به سیستم عامل جدید اضافه شده است اپلیکیشن Files است. اپلیکیشن Files مهم ترین اپی است که دسترسی به فایل های غیر قابل دسترس قبلی آیفون را امکان پذیر می کند. اما علی رغم وجود اپلیکیشن Files کماکان آزادی عمل اندروید را ندارید.

دوربین دوگانه گوشی هوشمند آیفون 8 پلاس با چینش افقی

قبل از معرفی بدنه گوشی هوشمند آیفون 8 پلاس سخنانی در مورد آیفون X به میان آوردیم. اما نکته ی جالبی این وسط فراموش شد که دوربین آیفون X نیز به مانند دوربین آیفون 8 پلاس مشکل بیرون زدگی را دارد. پس فقط آیفون 8 پلاس از این قاعده مستثنی نیست. اپل تا آن زمان هنوز هم نتوانسته بوده که لنز دوربین های گوشی خود را درون بدنه قرار دهد. اما چیزی که توجهات ما را به خود معطوف می دارد، دو گانه بودن دوربین های آیفون های پلاس است. تجهیز آیفون 8 پلاس به دو سنسور 12 مگاپیکسلی، چیز جدیدی نیست. پیش از این هم دو سنسور را در آیفون 7 پلاس دیده ایم. سنسور اصلی 12 مگایپسکلی با دریچه دیافراگم 1.8 فریم بهترین کارآیی را دارد و سنسور دیگر یعنی تله فو، دارای دریچه دیافراگم 2.8 فریم است که گشادگی خوبی را ندارد و صرفاً برای ثبت سوژه های دقیق تر با زوم بیشتر طراحی شده است.

با اینکه دوربین آیفون 8 پلاس مشخصاتی مشابه آیفون 7 پلاس دارد ولی کارآیی بهتری پیدا کرده است. تصاویر با کمترین نویز تصویربرداری می‌شوند. در این دوربین ها جزئیات با دقت بیشتری ثبت و ضبط می‌شوند و تصاویر پرتره عملکرد رنگی بهتری پیدا کرده اند. شما به خواندن این مطلب بسنده نکنید؛ حتما این مورد را تست کنید و مقایسه کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. به همین علته که آیفون همیشه پرچمدار بوده

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید