جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گوشی آیفون XS و XMax، نسل جدید آیفون های X

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
گوشی آیفون XS و XMax، نسل جدید آیفون های X

اپل در سال 2018 از مهمان های جدید خود XS و XMax رونمایی کرد. این رویداد در حالی اتفاق می افتاد که سال گذشته آیفون سه مدل از نسل خود را عرضه کرده بود. اکنون نیز آیفون سه مدل از نسل ششم خود را رونمایی کرد. گوشی های آیفون XS، XMax و XR سه نوع جدید گوشی های کمپانی اپل هستند که به ترتیب جایگزین مدل S، مدل پلاس و نسخه های اصلی (عادی) شده اند. به این صورت XS جانشین مدل های S شده که پیش تر با عنوان 6s و ... مشاهده میشد و XMax جانشین نسخه های پلاس آیفون است که قبل از آن با عنوان های 7 پلاس، 8 پلاس و ... آشنا شده بودیم. نسخه XR نیز که در این مقاله از آن صحبتی نرفته است، نسخه ضعیف تری از XS و XMax است و با نسخه های اصلی (عادی) قبلی مقایسه می‌شود.

گوشی هوشمند آیفون XS و آیفون XMax

بیشتر بخوانید: گوشی آیفون X، طفلی نوپا با مظهر انقلابی

نگاه تیزبینانه ای به مشخصات دو گوشی هوشمند آیفون XS و آیفون XMax

مشخصات کلی گوشی هوشمند آیفون XMax:

- سیستم عامل: IOS 12 (با مجوز آپدیت سریع IOS 14)

- صفحه نمایش: 6.5 اینچ

- رم: 4 گیگابایت

- حافظه داخلی: 64/256/512 گیگابایتی

- چیپست: A12 Bionic شش هسته ای

- دوربین پشت (اصلی): 12 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل

- دوربین جلو: 7 مگاپیکسل 1080p

- وزن: 208 گرم

- باتری: لیتیوم یونی

- رنگ: خاکستری - نقره‌ای - طلایی

- فروش با قیمت (گارانتی دار): 18.400.000 تومان (قیمت کنونی بازار در تاریخ 11 تیر 1399)

مشخصات کلی گوشی هوشمند آیفون XMax:

- سیستم عامل: IOS 12

- صفحه نمایش: 5.8 اینچ

- رم: 4 گیگابایت

- حافظه داخلی: 64/256/512 گیگابایتی

- چیپست: A12 Bionic شش هسته ای

- دوربین پشت (اصلی): 12 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل

- دوربین جلو: 7 مگاپیکسل 1080p

- وزن: 177 گرم

- باتری: لیتیوم یونی

- رنگ: خاکستری - نقره‌ای - طلایی

- فروش با قیمت (گارانتی دار): 15.300.000 تومان (قیمت کنونی بازار در تاریخ 11 تیر 1399)

طراحی کاملا مشابه آیفون XS با آیفون XMax با وزنی متفاوت

در کنار تفاوتی که گوشی هوشمند آیفون XS با آیفون XMax در حجم و اندازه دارد، تشابهات بسیاری را در ظاهر و شکل و شمایل آن دو می توان مشاهده کرد. حتی آیفون X به شدت مشابه آیفون XS است و به راحتی قابل تشخیص نخواهند بود. آیفون XS حجم و اندازه ای کاملا مشابه آیفون X دارد، ولی آیفون XMax حدود 0.7 اینچ بزرگ تر است. اگرچه آیفون XS از دید وزن 3 گرم سنگین تر از آیفون 10 است ولی آیفون XMax با 208 گرم وزن اختلاف دو چندانی را رقم زده است و خود را به کلی از دو نسخه کوچک تر جدا کرده است.

هر دو گوشی از شیشه و فلز ترکیبی ساخته شده اند و بدنه های خمیده ی اطراف، امکان سر خوردن گوشی ها را بالا می‌برند. با اینکه پشت گوشی به آثار انگشتان شما حساسند ولی مقاوم بودن ساختار و قالب گوشی از هر گونه خط و خش علی رغم بافت شیشه ای آن برای خود مثال زدنی است. لذا با دو گوشی قدرتمند و در عین حال خوش ساخت طرف هستیم. آیفون در نسل هفتم گوشی های خود نیز تصمیم به حذف ناچ نگرفته است و هم در آیفون XS و XMax شاهد وجود ناچ در بالای نمایشگر هستیم. محتویات ناچ هم که شامل اسپیکرها، فلش تکی و دوربین سلفی است به طور خیلی ریز در بخش بالایی صفحه نمایش گنجانده شده اند. اندازه ناچ در حد چند میلی متر بزرگ تر از قبل شده ولی هنوز هم مورد پسند عامه نیست و نخواهد بود. ا زجدیدترین طراحی های بدنه گوشی ها می توان به پشتیبانی آن ها از IP68 اشاره کرد که اجازه می‌دهد گوشی خود را تا عمق 2 متری آب فرو ببرید و تا 30 ثانیه از آن استفاده کنید.

در کنار حذف جک 3.5 میلی متری، شاهد حذف جایگاه هندزفری به صورت مجزا هستیم که از این به بعد هندزفری ها هم در کنار درگاه USB و با کمک درگاه لایتینگ جایگیری می‌شوند. با وجود پشتیبانی این دو گوشی از شارژ بی سیم، قادر خواهید بود تا در هنگام شارژ گوشی ها از هندزفری استفاده کنید.

در آیفون XMax شاهد یک صفحه نمایش بسیار بزرگ تر هستیم و علت آن هم قالب و اندازه بزرگ آن است. اندازه بزرگ آیفون XMax شما را مجاب می کند تا از هر دو دستتان برای استفاده از گوشی بهره بگیرید. تغییر کلیدها به کلی مشابه آیفون 10 است. کلید روشن کردن صفحه نمایش در سمت راست و در کنار اسلات سیم کارت و کلید های ولوم در سمت چپ قرار دارد. در این دو گوشی نیز برای خاموش و روشن کردن، می بایست از کلیدهای ولوم و روشن کردن صفحه نمایش استفاده کرد.

گوشی هوشمند آیفون XS و آیفون XMax

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی آیفون 8 پلاس، مهمان جدید گوشی های با نمایشگر بزرگ

نمایشگر OLED پیشرفته ی گوشی هوشمند آیفون XS

همانطور که در بخش مشخصات کلی مرور کردیم، صفحه نمایش گوشی هوشمند آیفون XS در اندازه 5.8 اینچ طراحی شده تا شباهت آن با آیفون 10 مثال زدنی باشد. برعکس آن ها، در آیفون XMax که جایگزین نسخه پلاس های قبلی آیفون شده، با 6.5 اینچ غول پیکرتر از همیشه به نظر می‌رسد اما ضخامت کمتری را دارد. چیزی که در این میان حائز اهمیت است کنار رفتن نسخه های قدیمی صفحه نمایش است. صفحه نمایش های جدید گوشی آیفون های XS و XMax از نمایشگرهای OLED پشتیبانی می کند که ظرفیت نوری آن ها بسیار چشمگیر است. این نمایشگرهای OLED به لطف وجود  HDR10 و Dolby Vision قدرت بازتاب نوری ممتازی را در دمادم بعد از ظهر و در زیر نور آفتاب دارند. لذا با این کارف آیفون آب سردی بر انتقادها ریخت و هرگونه نگرانی کاربران را نسبت به نوردهی صفحه نمایش رفع کرد. پیش از این هم از بالانس صفحه نمایش در نوردهی و کیفیت نور سفید صحبت شده بود که در گوشی های آیفون XS و آیفون XMax هم از تکنولوژی True Tone بهره گرفته شده است.

گوشی هوشمند آیفون XS به چیپست A12 Bionic مجهز شده است

چیپست های سری جدید گوشی هوشمند آیفون XS و نسخه Max یک پله بالاتر رفته اند. لذا عددی که در چیپست مشاهده می‌کنید فقط در رقم خلاصه نمی شود، بلکه شامل بهبود کارآیی هم می‌باشد. در چیپست A12 Bionic باز هم حدس زده شده که بیش از 15 درصد بهبود کیفیت را شاهد هستیم. البته تغییر چندانی در کارآیی گرافیکی به چشم نمی خورد مه هر آنچه می بینیم در آیفون 10 نیز بود. موتور عصبی موجود در چیپست A12، قادر است 6 تریلیون پردازش را در کسری از ثانیه انجام دهد. این پردازش تریلیونی، سر و گردن دوربین های گوشی را بالاتر از همیشه نگه می دارد. لذا انرژی کمتری مصرف می‌شود و در قسمت باتری هم تاثیر گذار خواهد بود. لذا باتری لیتیومی آیفون XS با اینکه تغییر گسترده ای در حجم و ظرفیت نداشته است ولی با وجود چیپست A12، توان مصرفی دو برابر پیدا کرده است.

هر دو گوشی آیفون XS و آیفون XMax با 4 گیگابایت رم در نسخه های 64/256/512  گیگابایتی عرضه شده اند و اکنون با دو نرخ 15 و 18 میلیون در کشور ما به فروش می‌رسند. خبری از پشتیبانی از کارت حافظه نیست و می‌توانید همزان از دو سیم کارت استفاده کنید.

گوشی هوشمند آیفون XS و آیفون XMax

رابط های کاربری موفق در گوشی هوشمند آیفون XS

گوشی هوشمند آیفون XS و XMax رابط های کاربری موفق تری از نسخه های پیشین را دارند. به مانند آیفون X (آیفون 10) این دو گوشی نیز در نسخه سیستم عامل دست نخورده باقی مانده و همان IOS 12 را پشتیبانی می کند، اما رابط کاربری بهتری به خود دیده است. اپل ادعا کرده است که رابط کاربری قدرتمند تری را در نسل جدید شاهد هستم. از جمله آن ها «سرعت رابط کاربری» است. آیفون XS 65 درصد سریع تر از گوشی های قبلی برنامه ها را اجرا می کند. این نمونه مثال را در بخش دوربین به وضوح می‌توان دید. سرعت بالا آمدن کیبود و تایپ، 50 درصد تسریع یافته و در هنگام اجرای 10 برنامه با هم، چیپست قادر است 2 برابر سرعت بیشتری را به سیستم عامل اضافه کند. تماس صوتی و تصویری از طریق «فیس تایم» دیگر گزینه بهبود رابط کاربری آیفون XS است که اکنون با بیش از 32 نفر به صورت همزمان می‌توانید تماس داشته باشید. نوتیفیکشن هایی از جمله «فایلز» کمک شایانی در جا به جایی فایل ها و مدیریت آن ها خواهد کرد. در بخش گالری قسمتی به نام «Fot You» اضافه شده که کار اشتراک گذاری و جست و جوی تصاویر را راحت کرده است. همچنین یک میانبر برای سیری در نظر گرفته شده تا سریع تر به آن دسترسی پیدا کنید.

دوربین های دوگانه ی گوشی هوشمند آیفون X با پشتیبانی از موتور عصبی

اگرچه دوربین های دوگانه گوشی هوشمند آیفون XS و آیفون XMax شامل تغییراتی در مقدار پیکسل نداشته ولی با وجود چیپست قدرتمند A12 بایونیک و پشتیبانی از موتور عصبی آن، ظرفیت تصویر برداری بهتری به خود گرفته است. اما چگونه؟ زاویه دید دوربین دوم (تله فو) بیشتر از قبل شده است. پس از زوم کردن، تصاویر بهتر از آیفون 10 دیده می شوند و در کنار روشن بودن آن ها مقدار پیکسل های آن ها نیز بهتر به چشم می‌آید. علت آن هم بزرگ شدن اندازه پیکسل های آن است. زمانی که یک دوربین پیکسل های بزرگ تری را داشته باشد، نور بیشتری را جذب کرده و در محیط های کم نور بهتر تصویربرداری می‌کند. برای مقایسه بهتر دو گوشی X و XMax را در شب بیرون ببرید. سپس از فضای پارک از هر دو گوشی عکس بگیرید. به خوبی متوجه موضوع خواهید شد که کیفیت آیفون XMax در شب بهتر از آیفون X خواهد بود. دیگر بخش های دوربین تفاوت چندانی را با نسخه قبلی رقم نمی‌زنند. تصویربرداری ها در هر دو دوربین 12 مگاپیکسلی است. فیلمبرداری با دوربین اصلی، با کیفیت 4k هم قابل انجام است و 360 فریم در ثانیه، به شما اجازه می دهد سوژه ها را با بالاترین کیفیت به صورت اسلوموشن فیلمبرداری کنید.

گوشی هوشمند آیفون XS و آیفون XMax

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید