جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گوشی شیائومی ردمی K50 گیمینگ

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
گوشی شیائومی ردمی K50 گیمینگ

در همین ابتدای صحبت از شما تقاضا داریم که تا آخر همراه ما باشید چرا که قصد داریم یکی از گوشی‌های گیمینگ شرکت شیائومی را به شما معرفی کنیم! برای مقدمه لازم است بدانید که مقر این شرکت چینی در پکن قرار دارد و متعلق به بخش خصوصی می‌باشد. شیائومی یا شائومی (Xiaomi) یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیک در زمینه طراحی، توسعه و فروش گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های تلفن همراه و لوازم مصرفی الکترونیک است. در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱، شیائومی با گذشتن از اپل، توانست به دومین فروشنده گوشی‌های هوشمند در دنیا تبدیل شود. این شرکت تاکنون بیش از ۳۰۰۰ کارمند، بطور عمده در چین، هند و سنگاپور استخدام کرده و در حال گسترش به کشورهای دیگر مانند روسیه و اندونزی است.

این برند و کمپانی بزرگ را که در طی سالیان اخیر اسمش را زیاد شنیده‌ایم، توسط تلاش‌های آقای لی جون به جایگاه فعلی و امروزی خود رسیده و در زمینه‌های مختلف، بازار را در دست خود گرفته است. کمتر شرکتی را می‌توان پیدا کرد که همانند برند شیائومی در مدت بسیار کوتاهی توانسته باشد، به سرعت رشد کند و سهم بزرگی از این بازار شلوغ را به خود اختصاص دهد. شاید برخی از ما فقط با تلفن‌های همراه این شرکت آشنا باشیم و در نهایت بتوانیم به بند‌های سلامتی و ساعت‌های هوشمند این شرکت اشاره کنیم؛ اما، حوزه فعالیت این شرکت به این موارد ختم نمی‌شود.

همان طور که گفته شد، زیرمجموعه‌های شیائومی گسترده بوده و زیربرندهای آن در حوزه‌های مختلف از لوازم خانگی و شبکه گرفته تا لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کنند. قبل از پرداختن به ادامه مطلب بد نیست اصطلاح زنجیره زیست محیطی شیائومی را توضیح دهیم. احتمالاً تاکنون با محصولاتی از شرکت شیائومی برخورد کرده‌اید که فروشنده ادعا می‌کند از این سازنده چینی است، ولی در عین حال هیچ نامی از آن به روی جعبه و هیچ قسمت محصول به چشم نمی‌خورد، اما داستان از چه قرار است؟ اگر با این اصطلاح مواجه شدید بدانید که محصول مورد نظر شما مستقیماً توسط خود شیائومی تولید نشده ولی توسط تیم این سازنده مورد سنجش قرار گرفته و این تیم کیفیت نهایی محصول را مورد تأیید قرار داده است.

گوشی شیائومی ردمی K50 گیمینگ

تلفن همراه و گوشی‌های هوشمند

احتمالاً شیائومی را با تلفن‌های همراه این شرکت می‌شناسید چرا که اولین محصولاتی که باعث محبوبیت این برند شدند، گوشی‌های شیائومی بود. در ابتدای کار، این شرکت گوشی‌های خود را تحت عنوان شیائومی روانه بازار می‌کرد، الان هم همین کار را می‌کند. فرقی که شیائومی امروز را با شیائومی چند سال پیش متفاوت می‌کند، زیربرندهای آن است. امروزه علاوه بر محصولات خود شیائومی مانند شیائومی ردمی نوت ۹ پرو، تلفن‌های همراه دیگری با نام‌هایی مانند پوکو و ردمی نیز روانه بازار می‌شوند. پوکو که از سال ۲۰۱۸ فعالیت‌های خود را آغاز کرد، امروزه یکی از زیربرندهای اصلی شیائومی در نظر گرفته می‌شود. از جمله گوشی‌های این زیربرند می‌توانیم به پوکو اف ۲ پرو (POCO F2) اشاره کنیم.

به غیر از برند پوکو، برندی دیگری که بین علاقه‌مندان به بازی محبوب است، برند بلک شارک (Black Shark) می‌باشد. این برند نیز جزء زیرمجموعه‌های شیائومی بوده و گوشی‌های گیمینگ جذابی را روانه بازار می‌کند. بلک شارک نیز مانند پوکو، در سال ۲۰۱۸ نخستین تلفن همراه خود را عرضه کرد و نشان داد که می‌تواند در دل گیمرها، جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. اکنون این شرکت نسل‌های جدیدتر بلک شارک را با نام‌های بلک شارک ۲ و بلک شارک ۳ روانه بازار کرده است. علاوه بر گوشی‌های گیمینگ، این شرکت ارائه‌دهنده تجهیزات گیمینگ مناسب برای تلفن‌های همراه نیز می‌باشد. از جمله این تجهیزات می‌توان به فن مخصوص گوشی برای استفاده در حین بازی‌کردن با گوشی و خنک‌کردن تلفن همراه اشاره کرد.

شیائومی جزء آن دسته از شرکت‌هایی است که رفته رفته بر تعداد زیربرندهای خود افزوده است. اگر بخواهیم دیگر زیرمجموعه‌های شیائومی را در عرصه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند به شما معرفی کنیم، می‌توان به 21KE، برند SUNMI، QIN و صد البته REDMI اشاره کرد. در این بین سری Redmi به عنوان یکی از ارزان ترین‌ها در بین انواع گوشی شیائومی، با ظاهری زیبا و متفاوت برای اقشاری که توانایی خرید سری‌های Mi و یا Mi Note ندارند ولی همان کیفیت و زیبایی را از تلفن همراه خود انتظار دارند، تولید شد.

بد نیست این را هم بدانید که در سال 2019، شرکت شیائومی، برند Redmi را مستقل کرد که همین امر سبب شد تا با آزادی عملی که این برند پیدا کرد، کمی از گیج‌کنندگی مدل‌های شیائومی کم کرده و به آن تنوع بخشد. اخیراً Redmi شروع به تولید انواع گوشی با مشخصات یک پرچم دار کرده است، مثلاً Redmi K40 Pro که پردازنده قوی‌ای همچون Snapdragon 888 دارد (دقیقاً همان پردازنده‌ای که Mi 11 به آن مجهز می‌باشد). و یا Redmi k50 نسخه بعدی K40 که قرار است در سال جدید میلادی عرضه شود و ما هم قصد معرفی مختصری از آن را داریم. به طور کلی سری ردمی مناسب افرادی است که با کمترین هزینه به دنبال یک گوشی مناسب و به روز هستند.

گوشی شیائومی ردمی K50 گیمینگ

میخواهیم شما را با یکی از محصولات برند ردمی از زیرمجموعه‌‌های شیائومی آشنا کنیم. ردمی که به‌ عنوان یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی شیائومی چند سالی است به ‌عنوان تولید کننده‌ی گوشی، ساعت هوشمند و سایر محصولات الکترونیکی مشغول به فعالیت است، به ‌زودی قرار است از سری گوشی‌های جدیدی تحت عنوان ردمی K50 گیمینگ رونمایی کند (بین ماه‌های فوریه تا آپریل سال 2022). این شرکت اگرچه به صورت مستقل در بازار فعالیت نمی‌کند اما آن‌قدری در بین کاربران محبوبیت پیدا کرده که بسیاری‌ شاید شیائومی را به خاطر نام این شرکت بشناسند. حتی معمولاً در جمع پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان، اگر قرار باشد نماینده‌ای از شیائومی حضور پیدا کند، آن قطعاً محصول ساخت ردمی خواهد بود.

این‌ طور که به نظر می‌رسد، فرایند تولید این گوشی مطابق برنامه پیش می‌رود چرا که مجوز قانونی آن به ‌تازگی در کشور چین صادر شده است. از طرفی این شرکت چینی در سال گذشته از گوشی‌های سری ردمی K40 رونمایی کرد اما کمی بعد، مدل گیمینگ این سری را هم روانه بازار کرد. محصولی که از تراشه‌ی قدرتمند Dimensity 1200 به ‌عنوان قلب تپنده بهره می‌برد و قادر بود تمام بازی‌های روز را با بالاترین کیفیت اجرا کند. اما این گوشی حدود ۴۰۰ دلار قیمت‌گذاری شد تا شاهد یکی از ارزان‌ترین و در عین حال باکیفیت‌ترین گوشی‌های گیمینگ تاریخ باشیم. دقیقاً به خاطر همین سیاست‌ها است که ردمی تاکنون توانسته به این اندازه محبوبیت بین کاربران گوشی‌های هوشمند دست پیدا کند. مشخصات گوشی‌های گیمینگ سری شیائومی ردمی K50 که تا به این لحظه لو رفته است!

اکنون که ما با شما صحبت می‌کنیم، اطلاعات دقیقی از مشخصات این محصول جدید وجود ندارد اما به برخی از مشخصات آن که تا به الان لو رفته است، اشاره خواهیم کرد. پیش‌بینی می‌شود که علاوه بر کلیدهای مکانیکی و طبق طراحی‌های قبلی در گوشی‌های گیمینگ، نمایشگر ردمی K50 گیمینگ نیز تخت باشد چرا که این نوع طراحی به نسبت نمایشگر منحنی مرسوم‌تر است. روی بالاترین بخش نمایشگر هم یک حفره‌ی بسیار کوچک دیده می‌شود که مطابق انتظار محل تعبیه‌ی دوربین سلفی است که از این لحاظ هم کاملا شبیه به گوشی نسل قبل خود است. طبق گفته‌های شرکت سازنده، این گوشی در زمینه‌ی پردازشی یکی از بهترین‌ها خواهد بود. حال چه مشخصاتی برای آن در نظر گرفته شده است، معلوم نیست.

گوشی شیائومی ردمی K50 گیمینگ

بیشتر بخوانید: مشخصات ظاهری شیائومی نوت 11 پرو

البته با توجه به اخبار گوناگونی که پیرامون این گوشی وجود دارد و زمزمه‌هایی که درباره آن به گوش می‌رسد، به نظر باید منتظر عرضه شدن دو مدل از گوشی ردمی K50 باشیم؛ استاندارد و پرو (گیمینگ) که مدل استاندارد به تراشه‌ی Dimensity 7000 و مدل پرو هم به تراشه‌ی Dimensity 9000 مجهز خواهند شد. تراشه‌ی اول از هشت هسته در دو دسته‌ی چهارتایی بهره می‌برد که چهار هسته‌ی اول از نوع Cortex-A78 و با فرکانس ۲٫۷۵ گیگاهرتز، چهار هسته‌ی دوم هم از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز هستند.

و اما مدل پرو این گوشی جزء اولین سری از دستگاه‌هایی به شمار می‌رود که قرار است از چیپست جدید یعنی تراشه‌ی Dimensity 9000 استفاده کند. تراشه‌ای که بر پایه‌ی لیتوگرافی ۴ نانومتری شرک TSMC و در حد و اندازه‌های اسنپدراگون ۸ نسل یک بوده و به گفته‌ی مدیاتک قرار است قلب تپنده‌ی پرچم‌دارهای قدرتمند سال ۲۰۲۲ را تشکیل دهد. این تراشه درست مانند نماینده‌ی کوالکام از هشت هسته در سه دسته‌ی ۱، ۳ و ۴تایی بهره می‌برد که هسته‌ی اول از نوع Cortex-X2 با فرکانس ۳.۰۵ گیگاهرتز، هسته‌های دوم از نوع Cortex-A710 با فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز و هسته‌‌های سوم هم از نوع Cortex-A510 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز هستند. حال باید دید در دنیای واقعی چه عملکردی را از این پردازنده‌ها شاهد خواهیم بود.

سری این محصول قرار است به همراه رابط کاربری MIUI 13 عرضه شود و بعضی مدل‌های آن، با سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر روانه بازار می‌شوند. برخی شایعات نیز به پشتیبانی از شارژ سریع ۱۰۰ واتی و دریافت گواهی IP68 جهت مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار توسط این سری اشاره می‌کنند؛ البته احتمالاً شاهد حضور این ویژگی‌ها در تمامی گوشی‌های این سری نخواهیم بود. همچنین شیائومی ماتیس که احتمالاً با اسم ردمی K50 معرفی می‌شود در سه مدل برای سه بازار مختلف، تولید شده است؛ چین، جهانی و هند. این خبر بر مبنای شماره مد‌ل‌هایی است که در پایگاه داده IMEI فاش شده و این گوشی‌ها را با شماره مدل‌های 21121210G، 21121210C و 21121210I دسته‌بندی کرده است.

نمایشگر، دوربین و باتری ردمی K50 گیمینگ شیائومی

اگر با محصولات برندهای مختلف آشنا باشید، احتمالاً می‌دانید که بیشتر گوشی‌‌های میان‌رده، از نرخ نوسازی 60 هرتزی بهره می‌برند. اما این گوشی در عین جذابیت ممکن است دارای یک پنل OLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز و یا حتی 144 هرتز باشد و از حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش بهره ببرد. در دوربین پشتی آن نیز لنز اصلی 64 مگاپیکسلی سونی IMX686 در کنار لنز اولتراواید 13 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 8 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی جای می‌گیرد. گفته می‌شود نسخه دیگری از این گوشی هوشمند با لنز اصلی 108 مگاپیکسلی HM2 سامسونگ عرضه خواهد شد. از طرفی با توجه به گیمینگ بودن این گوشی، شرکت شیائومی خبر از باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعتی در گوشی ردمی K50 می‌دهد.

طراحی داخلی و زمان عرضه گوشی REDMI K50

یکی از مهمترین ملاک افراد برای انتخاب گوشی همراه خود، طراحی داخلی آن است. این گوشی برخلاف نسخه قبلی یعنی ردمی k40 از طراحی داخلی متفاوت‌تری بهره می‌برد. یعنی شیائومی قرار است در ردمی k50 به دلیل این که یک گوشی گیمینگ می‌باشد، محل‌هایی را برای خنک نمودن در نظر بگیرد. در نظر گرفتن این قابلیت در بهبود عملکرد این گوشی تأثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. متأسفانه هنوز در رابطه با زمان دقیق عرضه ی گوشی گیمینگ redmi k50 اطلاعات دقیقی منتشر نشده است. اما با توجه به شایعات موجود، احتمال دارد تا در سه ماهه‌ی اول سال 2022 میلادی شاهد عرضه‌ی آن باشیم. همچنین ممکن است گوشی شیائومی redmi k50 gaming، کمی دیرتر از موبایل ردمی K50 معمولی در بازار دیده شود.

دیگر محصولات شرکت شیائومی

از بحث گوشی‌های تلفن همراه که خارج شویم، می‌توانیم به موارد مختلف دیگری از محصولات این کمپانی محبوب اشاره کنیم؛ از جمله:

1- ساعت هوشمند و دستبندهای سلامتی

2- تجهیزات خانه هوشمند شیائومی

3- کامیونیتی و ارتباطات

4- لوازم خانگی

5- لوازم امنیتی

6- محصولات زیبایی و مراقبت‌های بهداشتی

7- سیستم‌های روشنایی هوشمند

8- دوربین تصویربرداری

9- لوازم حمل و نقل. البته از دیگر برندهای زیرمجموعه‌ی شیائومی باز هم می‌توان به حوزه‌ی ورزش، سبک زندگی یا لایف استایل، باتری و شارژر، لوازم الکتریکی ماشین، غذا و نوشیدنی، محصولات مرتبط با کودکان و اکسسوری‌ها اشاره کرد.

کلام آخر

در این مقاله علاوه بر معرفی اجمالی کمپانی شیائومی و زیربرندهای آن، به برخی ویژگی‌های گوشی گیمینگی که در راه است، اشاره کردیم. به طور کلی یکی از مهم‌ترین مزایای گوشی‌های شیائومی نسبت به دیگر برندهای معتبر، ارزان ‌قیمت بودن این تلفن‌های همراه است. البته در کنار آن باید به معایب این گوشی‌ها هم توجه داشته باشیم تا به این نتیجه برسیم که آیا بهتر است بودجه‌ی خود را برای خرید یک گوشی با برند معتبرتر افزایش دهیم یا با خرید یک گوشی شیائومی در پول خود صرفه‌جویی کنیم؟ اما به هر حال چیزی که واضح است محبوبیت این برند نزد طرفدارانش در سراسر دنیا است. منتظر میمانیم Redmi k50 عرضه شود تا با هم به طور دقیق‌تر مزایا و معایب آن را بررسی کنیم!

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید