جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو (Xiaomi 11T Pro )

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو (Xiaomi 11T Pro )

در همین ابتدای صحبت از شما تقاضا داریم که تا آخر همراه ما باشید چرا که قصد داریم یکی از جدیدترین محصولات شرکت شیائومی را به شما معرفی کنیم! برای مقدمه لازم است بدانید که مقر این شرکت چینی در پکن قرار دارد و متعلق به بخش خصوصی می‌باشد. شیائومی یا شائومی (Xiaomi) یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیک در زمینه طراحی، توسعه و فروش گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های تلفن همراه و لوازم مصرفی الکترونیک است. در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱، شیائومی با گذشتن از اپل، توانست به دومین فروشنده گوشی‌های هوشمند در دنیا تبدیل شود. این شرکت تاکنون بیش از ۳۰۰۰ کارمند، بطور عمده در چین، هند و سنگاپور استخدام کرده و در حال گسترش به کشورهای دیگر مانند روسیه و اندونزی است.

گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو (Xiaomi 11T Pro )

گوشی که قصد معرفی آن را داریم، جزء گوشی‌های جدید و بالا رده شیائومی می‌باشد که در سپتامبر 2021 معرفی شده و به زودی عرضه می‌شود. گوشی‌های بالا رده شیائومی همیشه جزء گوشی‌هایی بوده است که کیفیت بالایی دارد‌. شیائومی توانست با پشت کار خیلی زیاد سامسونگ را شکست دهد و رتبه اول تولید گوشی‌های هوشمند و فروش آن را به دست بیاورد. خب جدیدترین گوشی پرچم‌دار شیائومی اینجاست. 11T Pro را اینجا داریم که با مشخصات جذابی که دارد یک پرچم‌دار واقعی است. شیائومی تصمیم گرفته که پیشوند Mi را از گوشی‌های خودش حذف کند و به همین خاطر امسال این گوشی به همان نام ۱۱ تی پرو شناخته می‌شود.

به دلیل ویژگی‌های خاص و قیمت مناسب این گوشی و همچنین سورپرایز بی‌نظیری که کمپانی شیائومی برای هوادارانش در نظر گرفته است، کاربران بسیاری در سراسر دنیا منتظر این محصول جدید هستند. شما هم کنجکاو شده‌اید بدانید مشخصه‌ای که پیش از این نظیرش را ندیده‌ بودید و اکنون گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو آن را به دنیا عرضه کرده است، چیست؟ اگر عجله دارید می‌توانید نوآوری شیائومی را در قسمت باتری این گوشی ببینید! به ‌هرحال ما این پرچم‌دار را برایتان بررسی می‌کنیم تا با هم ببینیم ۱۱ تی پرو که از نظر یورو حدود قیمت ۶۵۰ یورو دارد و قیمت خیلی متناسبی هم نسبت به پرچم‌داران برندهای دیگر به‌ حساب می‌آید، تا چه اندازه ارزش خرید دارد.

گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو (Xiaomi 11T Pro )

طراحی 11T Pro و مشخصات ظاهری (بدنه) آن

در سر تا سر جهان، یکی از مهمترین و اصلی ترین ملاک افراد برای انتخاب گوشی همراه خود، مشخصات فنی و ظاهری آن است. هم اینک نگاهی به طراحی بدنه ۱۱ تی پرو می‌اندازیم. از قاب پشتی که به گوشی نگاه کنید شباهت زیادی بین ۱۱ تی پرو و دیگر اعضای خانواده می ۱۱ دیده می‌شود؛ به ‌خصوص در چیدمان لنزهای دوربین اصلی این شباهت بیداد می‌کند. البته تفاوتی هم در این بخش هست که در می ۱۱ ها دیده بودیم قابی که برای لنزهای دوربین اصلی در نظر گرفته شده به‌صورت بیضی است اما در ۱۱ تی پرو می‌بینیم که این قاب از حالت بیضی خارج شده و گوشه‌دار است که خیلی به شکل مستطیل شبیه‌تر شده و چینش بسیار زیبایی دارد.

اگر این گوشی را از نزدیک دیده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که از نظر صفحه جلو گوشی، هیچ تفاوتی بین آن و دیگر اعضای گوشی‌های شیائومی دیده نمی‌شود به‌ خصوص اینکه شیائومی تصمیم گرفته صفحه ‌نمایش را به‌ صورت تخت طراحی کند. اما در قاب پشتی که از شیشه ساخته شده ۱۱ تی پرو به ‌خوبی خودش را نشان می‌دهد و طراحی یونیک و خاصی دارد به‌ خصوص در رنگ آبی آسمانی این گوشی که شیائومی زمان معرفی در مراسم معرفی ۱۱ تی پرو خیلی روی این رنگ مانور هم داد.

یکی از متمایز‌ترین ویژگی‌های این گوشی این است که رنگ آن به طور دقیق و واضح قابل تشخیص نیست. به عبارتی در هر زمان و با هر زاویه که نور به آن می‌تابد رنگی متفاوت را از خودش بازتاب می‌کند اما واقعاً تحسین‌برانگیز و زیبا است. اثر انگشت و کثیفی روی قاب پشتی در رنگ آبی آسمانی (که طراحی مات دارد) می‌ماند اما خیلی خودش را نشان نمی‌دهد. شیائومی برای هر چه خوش ‌دست‌تر بودن 11T Pro، لبه‌های قاب پشتی را به ‌صورت خمیده در نظر گرفته که خمیدگی زیادی نیست اما به ‌هر حال در بهتر جای گرفتن گوشی در دست کاربر کمک کرده است.

همان طور که گفته شد، شیائومی سعی کرده است تا با ایجاد خمیدگی در قاب پشتی گوشی، آن را خوش ‌دست‌تر عرضه کند اما واقعیت این نیست چرا که وزن ۲۰۴ گرمی و ضخامت ۸.۸ میلی‌‌متری باعث شده‌اند تا ۱۱ تی پرو آن ‌چنان‌ که باید مانند پرچم‌داران دیگر خوش ‌دست نباشد. البته این گوشی تقریباً از اندازه‌های متناسبی استفاده می‌کند به طوری که طول آن ۱۶۴ میلی‌متر و عرض آن ۷۶ میلی‌متر می‌باشد. فریم دستگاه از آلومینیوم ساخته شده اما فریم بالا شیشه را روی خودش می‌بیند و فریم پایین برشی خورده که شبیه به طراحی بخش بالایی باشد؛ این‌ها کمک کرده‌اند که هم خبری از خط‌های آنتن روی فریم دستگاه نباشد و هم اینکه ظاهری جذاب را به همراه آورده شود.

بر خلاف فریم یکدست و خالی از آیتم سمت چپ گوشی، در قسمت سمت راست کلیدهای ولوم و پاور تعبیه شده است که کلید پاور سنسور اثر انگشت نیز می‌باشد. در فریم بالایی گوشی اسپیکر دوم را کنار میکروفون دوم و درگاه اینفرارد می‌بینیم و در نهایت فریم پایینی میزبان درگاه تایپ سی، اسپیکر اصلی و درگاه سیم‌کارت‌ها است. شیائومی در بخش محافظت نیز از گوریلاگلس ویکتاس در قسمت جلو و روی ۱۱ تی پرو برای محافظت صفحه‌‌ نمایش استفاده کرده است. 11T Pro در کنار اینکه به لایسنس IP53 هم مجهز شده تا در برابر پاشیده شدن آب مقاوم باشد اما ضد آب نیست و نباید آن را در آب غوطه‌ور کنید.

صفحه‌نمایش 11T Pro

اگر با محصولات برندهای مختلف آشنا باشید، احتمالاً می‌دانید که بیشتر گوشی‌‌های میان رده، از نرخ نوسازی 60 هرتزی بهره می‌برند. نمایشگر این گوشی در عین جذابیت از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند، ویژگی که در کمتر گوشی دیده شده است. اما شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی این صفحه ‌نمایش را که کمک کرده گوشی در رنج گوشی‌های پرچم‌دار قرار بگیرد پشتیبانی‌اش از دالبی ویژن دانست. این فناوری کمک می‌کند تا رنگ‌ها با دقت و جزئیات بیشتری تولید شوند. در بخش نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی شاهد نرخ نوسازی داینامیک هستیم؛ بدین معنی که گوشی بین ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ هرتز نرخ نوسازی صفحه را بر اساس محتوای نمایش ‌داده ‌شده روی صفحه تغییر می‌دهد تا در مصرف باتری هم صرفه‌ جویی شود.

یکی دیگر از بخش‌های جذاب این نمایشگر که سبب شده تا این گوشی به عنوان یک گوشی تمام عیار و در حد و اندازه یک پرچم‌دار شناخته شود، پنل به کار رفته در آن است. پنلی که برای صفحه ‌نمایش ۱۱ تی پرو مورد استفاده قرار گرفته، امولد است و اندازه ۶.۶۷ اینچی دارد. این پنل ۱۰ بیتی است به این معنی که توانایی نمایش ۱ میلیارد رنگ را دارد؛ نمایش ۱ میلیارد رنگ این قابلیت را برای گوشی به همراه می‌آورد که تفکیک رنگ‌ها به بهترین شکل ممکن انجام شود و بتوانید از یک رنگ گستره رنگی جذابی را مشاهده کنید.

از نظر روشنایی نیز لازم است بدانید که با اینکه این صفحه ‌نمایش روشنایی خوبی دارد اما باز هم میزان روشنایی‌اش از گوشی‌های پرچم‌دار کمتر است. با این حال در محیط بسته نیاز به استفاده از حداکثر روشنایی نیست و در محیط باز هم محتوایی تمیز و بدون مشکل را از صفحه گوشی دریافت می‌کنید. در بخش کیفیت هم هیچ ایرادی نمی‌توان به صفحه این گوشی گرفت زیرا هم رنگ‌ها زنده و جذاب نمایش داده می‌شوند هم اینکه عمق رنگ مشکی بالا باعث شده تا در محیط تاریک به ‌راحتی بتوانید محتوایی که بیشتر بخش‌های آن تاریک است را مشاهده کنید. از نظر شفافیت هم می‌توان گفت با صفحه‌ای کاملاً شفاف روبرو هستیم که همه چیز در آن تمیز و دوست ‌داشتنی نمایش داده می‌شود.

مشخصات شیائومی 11T Pro از نظر سخت‌افزار و گیمینگ

اگر گیمر حرفه‌ای باشید و یا از طرفداران بازی‌های گرافیکی سنگینی چون کال.آف.دیوتی، آسفات و غیره هستید، ۱۱ تی پرو گزینه پیشنهادی ما به شماست؛ چرا که بازی‌ها با کیفیت بالا و فریم ریت بالا روی 11T Pro اجرا می‌شود و از نرمی و روانی آن کاملاً لذت می‌برید در کنار اینکه خبری از لگ زدن در بازی طولانی هم نیست. به طور کلی در این بخش از نظر سخت‌افزاری همان چیپی را داریم که روی گوشی‌های می ۱۱ اولترا و می ۱۱ دیده بودیم. اسنپدراگون ۸۸۸ چیپی است که شیائومی برای این گوشی در نظر گرفته است. این چیپ روی خودش حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی را می‌بیند و حافظه رم هم در دو نسخه ۸ و ۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود.

امنیت 11T Pro

دو روش امنیتی در این گوشی به کار گرفته شده است که امروزه در تمامی گوشی‌های هوشمند می‌بینیم. سنسور اثر انگشت و تشخیص چهره این دو روش هستند. شیائومی به علت کاهش هزینه‌ها تصمیم گرفته تا سنسور اثر انگشت را داخل کلید پاور جای دهد. هر چند که محل سنسور اثر انگشت بد نیست و عملکرد بدی از خودش نشان نمی‌دهد اما قطعاً به ‌خوبی و تند و تیزی داخل صفحه‌ نمایش هم نیست و همین باعث می‌شود تا از گوشی‌های پرچم‌دار در این بخش عقب‌تر قرار بگیرد. تشخیص چهره در این گوشی که به کمک دوربین سلفی انجام می‌شود قطعاً شما را راضی نگه می‌دارد و هم در نور زیاد و هم در نور کم توانایی تشخیص را به‌خوبی دارد.

مشخصات شیائومی 11T Pro از نظر نرم‌افزار

سیستم عامل این گوشی اندروید ۱۱ با رابط کاربری می یو آی ۱۲.۵ می‌باشد. شرکت شیائومی وعده داده که برای ۱۱ تی و ۱۱ تی پرو به مدت ۳ سال آپدیت اندروید و ۴ سال آپدیت امنیتی عرضه می‌شود. خیلی در مورد رابط کاربری اینجا صحبت نمی‌کنیم به این خاطر که مفصل در موردش بارها صحبت کرده‌ایم اما این را بدانید که همه چیزهایی که روی رابط کاربری پرچم‌دارهای شیائومی می‌بینیم اینجا هم دیده می‌شود. در بخش تنظیمات و به‌خصوص تنظیمات صفحه‌ نمایش هم چند تنظیم دوست ‌داشتنی برای ارتقاء عملکرد صفحه ‌نمایش داریم.

اسپیکر 11T Pro

دو اسپیکر یکی پایین گوشی و دیگری در بالا تعبیه شده است؛ در ضمن اینکه خروجی صدای مخاطب هم به اسپیکر بالایی کمک می‌کند. مهم‌ترین مشخصه این اسپیکرها این است که توسط هارمن کاردن توسعه داده شده‌اند پس باید انتظار بالایی از آن‌ها داشته باشیم. این انتظار بی مورد هم نیست. بلندی صدا در حد کاملاً مطلوب است و در بخش کیفیت هم با یکی از بهترین اسپیکرهایی روبرو هستیم که روی یک گوشی هوشمند می‌توانید پیدا کنید. زمانی که موزیک پخش می‌شود یا زمانی که فیلم ببینید روی این گوشی صداها کاملاً مجزا و شفاف قابل درک کردن هستند.

گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو (Xiaomi 11T Pro )

بیشتر بخوانید: مشخصات ظاهری نوکیا G20

عمر باتری 11T Pro

باتری و طول عمر آن و صد البته مدت ذخیره شارژ، یکی از مهمترین نکاتی است که کاربر هنگام خرید گوشی به آن توجه می‌کند. شیائومی از باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بر روی ۱۱ تی پرو استفاده کرده که ظرفیتی معمول روی گوشی‌های هوشمند امروزی و به‌خصوص پرچم‌داران است. باتری این گوشی از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند اما نه شارژ سریع معمولی بلکه از شارژ سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند! شیائومی برای اینکه جلوی گرم شدن بیش از اندازه باتری در زمان شارژ کردن را بگیرد باتری دستگاه را به دو سلول تبدیل کرده که کمک می‌کند هم به این میزان شارژ سریع برسیم هم خیلی گوشی گرم نشود و در حقیقت خود آداپتور شارژ گرم‌تر از گوشی است.

به طور کلی این باتری عملکرد قابل قبولی از خودش نشان می‌دهد و می‌توانید با استفاده معمولی در حدود یک روز کامل، روی آن حساب کنید. می‌توان گفت عملکرد باتری در بخش شارژدهی متوسط رو به بالا است نه خیلی هیجان‌انگیز است و نه خیلی آزاردهنده. شیائومی در مراسم معرفی این محصول ادعا کرد که 11T Pro در زمان ۱۷ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود اما این ادعا چقدر صحت دارد؟ در تست‌هایی که ما انجام دادیم و چند بار گوشی را از صفر تا ‍۱۰۰ درصد شارژ کردیم در نهایت به میانگین زمان ۲۰ دقیقه رسیدیم که با آن چیزی که شیائومی ادعا کرده چند دقیقه‌ای فاصله دارد اما همین ۲۰ دقیقه هم خیلی جذاب و هیجان‌انگیز و البته وجدآور است.

دوربین 11T Pro

یکی دیگر از معیارهای مهم کاربران برای انتخاب گوشی همراه خود، دوربین عکاسی و فیلم ‌برداری گوشی هم از لحاظ زیبایی و هم کیفیت می‌باشد. در قاب پشتی 11T Pro، سه لنز برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده که در واقع این ۳ لنز برای یک گوشی هوشمند کافی هستند. لنز اصلی سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل ساخت سامسونگ را دارد که به‌صورت پیش‌ فرض با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی تصاویر را تهیه می‌کند. این عکس‌ها هر چند که در کلاس خودشان بهترین نیستند اما قابل قبولند. عکس‌هایی که در نور روز گرفته می‌شوند، رنگ‌های خوبی دارند در کنار اینکه جزئیات هم خوب ثبت می‌شود و کنتراست خوبی در تصاویر دیده می‌شود.

لنز بعدی، لنز اولتراواید با سنسور ۸ مگاپیکسلی و فوکوس ثابت ساخت سونی است که از حالت نایت مود هم پشتیبانی می‌کند. عکس‌های اولتراوایدی که توسط لنز اولتراواید گرفته می‌شوند خیلی بهتر از آن چیزی هستند که تصور می‌کنید. نویز خیلی کمی در تصاویر دیده می‌شود اما در کنار اینکه اصلاح به هم ریختگی‌ها در لبه‌ها خیلی خوب انجام می‌شود و در نوع خودش بهترین هستند، ثبت رنگ‌ها به‌ خوبی لنز اصلی نیستند. در نور شب در حالت عادی به‌صورت خودکار یک نایت مود مختصر را داریم که زمانی در حدود ۲ ثانیه را برای گرفتن عکس صرف می‌کند. در این حالت نوردهی به بخش‌های تاریک بیشتر انجام می‌شود و در کنار ثبت جزئیات، جلوه بهتری هم به ‌عکس می‌دهد.

در نهایت لنز سوم هم به نام لنز تلفوتو ماکرو (تل ماکرو) شناخته می‌شود که ساخت سامسونگ بوده و سنسور ۵ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار دارد؛ این لنز می‌تواند برای گرفتن عکس‌های ماکرو در فاصله بین ۳ تا ۷ سانتی‌متر عمل کند. 11T Pro در گرفتن عکس‌‌های ماکرو خیلی متبحر است و عکس‌هایی با جزئیات بالا و رنگ بسیار خوب تهیه می‌کند. همچنین دوربین سلفی گوشی سنسور ۱۶ مگاپیکسلی دارد که اگر نور کافی وجود داشته باشد می‌بینیم که تصاویر گرفته شده کاملاً شفاف و بدون نویز هستند و جزئیات و رنگ‌ها در آن‌ها خیلی خوب ثبت می‌شوند. در تصاویر سلفی پرتره عملکرد خوبی از گوشی می‌بینیم. تصاویر در این حالت ثبت جزئیات خوبی دارند در کنار اینکه برش تقریباً تمیزی در آن‌ها انجام می‌شود.

جمع‌بندی

در یک کلام باید گفت که این محصول جدید، گوشی دوست‌داشتنی‌ای با صفحه ‌نمایش با کیفیت، اسپیکرهای بسیار جذاب، سخت‌افزار قدرتمند و از همه این‌ها مهم‌تر باتری با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی می‌باشد که تنها در مدت حدود ۲۰ دقیقه گوشی را تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌کند. در کنار برچسب قیمتی مناسبی که نسبت به پرچم‌دارها دارد، 11T Pro را به یکی از محصولات با ارزش خرید بالا تبدیل کرده است. اما خب این گوشی قاتل پرچم‌دار بدون شک بدون نقص نیست؛ پشتیبانی نکردن از شارژ بی‌سیم، مجهز نبودن به لایسنس IP68 و نبود OIS روی دوربین در کنار ناتوان بودن در زوم از جمله بخش‌هایی هستند که این گوشی را پایین‌تر از پرچم‌داران قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید