جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

10 ماشین سوپر اسپرت برتر سال 2020

author منتشر کننده
نظرات (1) 6 0
10 ماشین سوپر اسپرت برتر سال 2020

تعریف ماشین سوپر اسپرت در دو دهه احتمالا تغییر کرده است، اما این باعث نمی‌شود از شور و اشتیاقی که به این موضوع داریم کم شود.

در اینجا به بررسی برترین ماشین های سوپر اسپرت سال 2020 که موتور آن ها در وسط ماشین قرار دارد می‌پردازیم. ممکن است این ماشین ها بهترین عملکرد را در بازار خودرو ها نداشته باشند اما با اطمینان می‌توان گفت که وقتی از ماشین های مدرن فراری، مک لارن و لامبورگینی صحبت می‌کنیم به یاد این ماشین ها می‌افتیم.

1- ماشین سوپر اسپرت مک لارن 720S

این ماشین انتظارات ما را از یک مدل سوپر اسپرت با سطح جهانی برآورده کرد، چیزی که مدل های قدیمی تر آن (650S و MP4 12C) نتوانستند برآورده کنند.

سوابق کمی وجود دارد که ماشین های سوپر اسپرت بتوانند در این سطح از رقابت و عملکرد در بازار خودرو ها، با داشتن شتاب سریعتر، زمان کوتاه تر به ثبت رساندن و فرمان پذیری هر چه بهتر، جایگاه خود را در محکم کنند، چرا که تغییرات ماشین های سوپر اسپرت فراتر از این سه مورد می‌باشد. اما مک لارن 720S توانسته با این سه ویژگی گفته شده این کار را انجام دهد.

در خیلی از سایت ها، بنچ مارک و عملکرد این ماشین سوپر اسپرت 720 اسب بخاری پر قدرت به عنوان نمونه ای از ماشین های هایپر اسپرت معرفی شده است که این یکی از مزیت های این ماشین نسبت به دیگر ماشین های سوپر اسپرت هم رده خود می باشد. این در حالی است که رانندگی با این ماشین بسیار ساده و لذت بخش می‌باشد. همچنین ارگونومی بالا و سیستم جهت یابی منحصر به فرد آن آن از دیگر ویژگی های این ماشین سوپر اسپرت می‌باشد.

ماشین سوپر اسپرت مک لارن 720S

بیشتر بخوانید: رونمایی از نمونه پیشرفته فورد F150 ونوم با قدرت 775 اسب بخار

2- ماشین سوپر اسپرت فراری F8 تریبیوت

شرکت فراری گفته است این مدل جایگیزین مناسبی برای مدل 488 GTB می‌باشد، اما واقعیت این طور نیست. موتور این ماشین بهبود یافته موتور مدل مسابقه ای 488 PISTA است که این تنها تشابه این دو مدل می‌باشد.

دو موتور توربو شارژ مدل V8 که 720 اسب بخار تولید می‌کند و 300 کیلوگرم وزن دارد اما به طرز عجیبی تاثیری در سرعت زیاد این ماشین سوپر اسپرت ندارد!!. دیگر تغییری که در این مدل انجام شده است، استفاده از لوله طنین انداز برای اگزوز می باشد تا کمی از صدای لذت بخش موتور فراری وارد اتاقک شود، تا راننده بیش از پیش از سواری خود لذت ببرد. فراری این مدل را طوری طراحی کرده است تا هنگام شتاب گرفتن، تغییرات به تدریج احساس کنید انگار که موتور توربو شارژی وجود ندارد! اما از شتاب و سرعت بالای آن جلوگیری نمی‌کند.

جذبه اصلی این ماشین شاسی آن می‌باشد که باعث می‌شود موتور بتواند از حداکثر توان خود استفاده کند و ماشین بتواند چابکی غیر قابل تصوری پیدا کند. مقایسه ماشین های سوپر اسپرت کار دشواری است، به عنوان مثال برای اینکه تشخیص بدیم این مدل فراری می‌تواند مک لارن 720S را شکست بدهد یا نه، بررسی ها و آزمایشات زیادی در زمینه های مختلف لازم است.

ماشین سوپر اسپرت فراری F8 تریبیوت

3- ماشین سوپر اسپرت لامبورگینی هوراکن اوو

به جرعت می‌توان گفت تنها سازندگان گران ترین و بهترین ماشین های ساخته دست دنیا می‌توانند با شرکت لامبورگینی رقابت کنند، چرا که وقتی بحث از طراحی ماشین های زیبا و خوش ساخت می‌شود، این شرکت لامبورگینی می‌باشد که با ماشین های زیبا توجه همه را در پشت چراغ قرمز به ماشین های خود جلب میکند!

مدل هوراکن ممکن است مانند یه مدل اولیه به نظر برسد، اما طراحی زیبا و هیجان برانگیز آن باعث می شود که نیازی به تغییر در آن نباشد. امروزه علاوه بر مشخصات موتور و عملکرد، طراحی و بدنه زیبا نیز یکی از عوامل اصلی مقایسه ماشین های سوپر اسپرت با یکدیگر می‌باشد. طراحی این ماشین بسیار زیبا و به طرز عجیبی چالش برانگیز است. موتور این ماشین از نوع V10 می‌باشد، موتوری که بیش از حد انتظارمان به ما سرعت، چالاکی و پایداری بهتری می‌دهد.

لامبورگینی هوراکن قابلیت این را دارد که بتوانیم با فرمان چرخ های عقب را نیز کنترل کنیم، که این باعث می‌شود در رقابت با مک لارن و فراری عقب نیافتد. همچنین قدرت 640 اسب بخاری موتور این ماشین سوپر اسپرت آن را به یه رقیب جدی تبدیل کرده است.

ماشین سوپر اسپرت لامبورگینی هوراکن اوو

4- ماشین سوپر اسپرت فورد GT

افسانه سری فورد GT از وقتی که سری اول این مدل مسابقه مانس را در فرانسه برد هنوز هم ادامه دارد. سری جدید این مدل بهبود یافته مدل سال 2005 می‌باشد که ظاهری تقریبا یکسان دارند اما در باطن کار ما یک شاهکار را داریم. شاسی بی نظیر و سیستم تعلیق آن بسیار بهتر از دیگر ماشین های سوپر اسپرت دنیا می‌باشد، همچنین موتور آن نیز بهبود یافته مدل فورد 150 می‌باشد.

ممکن است اگر این ماشین را از نزدیک ببینید فکر کنید اندازه این ماشین سوپر اسپرت کمی بزرگ تر از حد معمول رقبای خود به نظر می‌رسد اما هیچ تغییری در رانندگی آسان و لذت بخش آن ایجاد نمی‌کند. موتور این ماشین شاید به اندازه یک موتور V12 ایتالیایی زوزه نکشد اما همچنان با  یک مدل از نوع V6 و 656 اسب بخار شما را به همان اندازه راضی خواهد کرد. این ماشین سوپر اسپرت از آن دسته از ماشین هایی است که ممکن هست هیچ وقت مشابه آن را نبینید!

ماشین سوپر اسپرت فورد GT

5- ماشین سوپر اسپرت لامبورگینی اونتادور SVJ

سواری در یک ماشین 12 سیلندرِ موتور وسط و پرچم دار چیزی است که شما هیچ وقت فراموش نخواهید کرد. تاریخچه اونتادور به سری های قبل آن لامبورگینی مورسلگو، دیابلو و میورا افسانه ای بر می‌گردد. بدنه و طراحی اونتادور ظاهری خیره کننده و هیجان برانگیز دارد که با نگاه کردن به آن احساس غرور خواهید کرد. حتی می توان گفت در مقایسه ماشین های سوپر اسپرت لیست ما برترین طراحی و بدنه را دارد، و همین باعث شده است تا آن را به مرکز توجه جهان تبدیل کند.

موتور این ماشین قابلیت تولید 770 اسب بخار و 8500 دور بر دقیقه را دارد. این ماشین در خیابان به طرز قابل توجهی عریض می‌باشد اما این باعث نمی‌شود که از ظرافت و زیبایی آن کم شود هم چنین رانندگی با آن راحت و بسیار لذت بخش می‌باشد.

ماشین سوپر اسپرت لامبورگینی اونتادور SVJ

بیشتر بخوانید: تکنولوژی‌های برتر جهان خودرو

6- ماشین سوپر اسپرت نوبل M600

این ماشین سوپر اسپرت دست ساز بریتانیایی، نام مرد به یاد ماندنی اواخر سال 1990، به نام نوبل را با خود حمل می‌کند. طراحی این ماشین به طرزز عجیبی ساده و سبک می‌باشد، گیربکس دستی آن به همراه قابلیت کنترل چرخ های عقب از دیگر ویژگی های این ماشین سوپر اسپرت می‌باشد. این ماشین مانند رقبای خود ترمز ضد قفل یا سیستم الکترونیکی کمک رسانی ندارد و مخصوص افرادی است که ماشین خود را ساده و در حین حال اسپرت و هیجان برانگیز دوست دارند.

موتور این ماشین از نوع V8 یاماهو توربو با قدرت 660 اسب بخار می‌باشد. شاید از روی نقشه طراحی و مشخصات آن بگوییم که رقابت را به رقبای هم سطح خود باخته است اما عملکرد آن در جاده به طرز بسیار عجیبی بالا است. شتاب بسیار بالا ، فرمان پذیری در سرعت های بالا، ارگونومی و طراحی ساده آن باعث می‌شود همچنان در رقابت باقی بماند.

ماشین سوپر اسپرت نوبل M600

7- ماشین سوپر اسپرت آستون مارتین ونکوییش

آستون با عرضه مدل جدید ونکوییش توانست نام این مدل و شرکت را در عرصه رقابت ماشین های سوپر اسپرت دوباره زنده کند. سری جدید این ماشین در نمایشگاه Motor Show 2019 (یکی از برترین نمایشگاه های معرفی ماشین های سوپر اسپرت) ژنو رونمایی شد و همان طور که انتظار می‌رفت از موتور مدل V6 در آن استفاده شد، که به طور اختصاصی در خود انگلستان ساخته می‌شود. یکی از تغییرات ماشین های سوپر اسپرت در دهه اخیر طراحی آیرودینامیک و استفاده از بدنه های هر چه سبکتر می‌باشد که به عنوان مثال، در بدنه این ماشین از آلومینیم استفاده شده که علاوه بر کاهش وزن قابل توجه استحکام آن نیز بیشتر شده است.

انتظار می‌رود که تولید این سری توسط شرکت آستون مارتین در سال 2022 شروع شود و گفته می‌شود که قیمت این ماشین حدود 250 هزار یورو می‌باشد.

ماشین سوپر اسپرت آستون مارتین ونکوییش

8- ماشین سوپر اسپرت فراری SF90 استرادل

از این مدل به عنوان وارث مدل Ferrari LaFerrari یاد می‌شود. این ماشین سوپر اسپرت قرار است به پر شتاب ترین و پر قدرترین ماشین سوپر اسپرت در تاریخ این شرکت ایتالیایی تبدیل شود. از عوامل مهم در مشخصات ماشین های سوپر اسپرت شتاب، سرعت و موتور آن ها می‌باشد که فراری SF90 استرادل همه این مشخصات را دارد. در این مدل از موتور تقویت شده مدل 488 PISTA استفاده شده است که 3 لیتری و از سری موتور های V8  بوده و شامل دو توربین دوقلو می‌باشد، که علاوه بر موارد ذکر شده از سه موتور الکتریکی کمکی استفاده می‌کند. در نهایت این مدل 1000 اسب بخار تولید می‌کند! که 0 تا 100 را در زمان 2.5 ثانیه ثبت کرده است.

با این که فراری SF90 استرادل قدرت و عملکرد یکسانی با LaFerrari دارد اما شرکت فراری گفته است قیمت این ماشین کمتر از آن خواهد بود، در حقیقت آن ها اعلام کرده اند قیمت این مدل از سری ماشین های هایپر اسپرت V12 کمتر ولی از مدل 812 Superfast بیشتر خواهد بود، بنابراین ما قیمت احتمالی این ماشین سوپر اسپرت را بین 500 تا 750 هزار یورو حدس می‌زنیم.

ماشین سوپر اسپرت فراری SF90 استرادل

9- ماشین سوپر اسپرت آستون مارتین والهالا

شرکت آستون مارتین از این مدل به عنوان پسر مدل Aston Martin Valkyrie یاد می‌کند، اما این باعث نمی شود که این ماشین سوپر اسپرت را دست کم بگیریم.

ممکن است مدل والهالا مانند مدل والکری از موتور V12 تقویت شده استفاده نکند، اما دارای موتور V6 هایبرید می باشد که انتظار می‌رود برای سری جدید ونکوییش نیز از این موتور استفاده شود. این موتور حدود 1013 اسب بخار تولید می‌کند که واضح است شرکت آستون مارتین در تعقیب سری SF90 فراری می‌باشد.

مدل والهالا از بدنه فیبروکربن یکسانی مانند مدل والکری استفاده می‌کند، که سیستم تعلیق و آیرودینامیک آن نیز مشابه است. شرکت آستون مارتین اعلام کرده که این ماشین سوپر اسپرت برای استفاده روزمره نیز قابل استفاده خواهد بود بر خلاف مدل والکری. ساخت این مدل از اواخر سال 2021 شروع خواهد شد و آزمایشات زیادی در جاده منتظر آن خواهد بود.

ماشین سوپر اسپرت آستون مارتین والهالا

10- ماشین سوپر اسپرت بی ام دبلیو M1

41 سال از ساخت سری قبلی M1 می‌گذرد، اما مونیخ تصمیم گرفته تا وارثی برای این مدل تولید کند. در نمایشگاه ماشین های اسپرت امسال فرانکفورت از مدل اولیه Vision M Next Concept رونمایی شد و شرکت بی ام دبلیو اعلام کرد که «به آنچه که قول دادیم عمل خواهیم کرد» که یعنی این شرکت مصمم به تولید این مدل می‌باشد. منابع داخلی گفته اند که این مدل جلوتر از مدل i8 رونمایی خواهد شد.

این ماشین سوپر اسپرت شامل موتور 4 سیلندری می‌باشد که در پشت راننده نصب شده است. علاوه بر آن 2 موتور الکتریکی کمکی نیز وجود دارد که قدرت نهایی این ماشین را به 600 اسب بخار می‌رساند و 0 تا 100 را در مدت زمان 3 ثانیه طی می‌کند.

ماشین سوپر اسپرت بی ام دبلیو M1

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. به نظر من بهترین خودروی اسپرت بی ام دابلیوm1 و بعدش مک لارن و فورد و هوراکان اند

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید