جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

5‏‎ روش خلاقانه بازایابی و جذب مشتری بیشتر

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
5‏‎ روش خلاقانه بازایابی و جذب مشتری بیشتر

تقریبا تمامی کسب و کارهایی که در روند انجام فعالیت خود، رشد و شکوفایی و رونق چشمگیری را تجربه و مشاهده کرده‌اند، پیشرفت خود را به ویژگی ‌هایی مانند داشتن یک طرح بازاریابی هوشمند نسبت می‌دهند، این عده از صاحبان مشاغل به خوبی به اهمیت بازاریابی و تبلیغات و جذب مشتری پی  برده و برنامه های خود را بر اساس روش های بازاریابی دقیق و موشکافانه بنا نهاده اند و بدین شیوه توانسته اند گوی سبقت را از دیگران ربوده و در بین رقبا به موفقیت بیشتری دست یابند و همواره شاهد رشد و موفقیت کسب و کار خود در سطوح مختلف باشند. آنچه که در تبلیغات و بازاریابی اهمیت دارد، موقعیت ‌یابی درست، محصولات با کیفیت و مشتریان هستند که به صورت مستقیم بر میزان موفقیت شما موثر می‌باشند.

شما برای موفقیت کسب و کار خود نیاز به استفاده و بهره مندی از بهترین و موثرترین روش های بازاریابی دارید تا از این طریق بتواند مشتریان را مجذوب محصولات و خدمات خود نمایید، زیرا آنچه که به کسب و کار شما رونق و اعتبار می‌بخشد، وجود مشتری می‌باشد و اگر آن‌ها اعتقاد نداشته باشند که محصول شما ارزش زمان و صرف پولشان را دارد، کسب ‌و کار شما به ‌سرعت رو به نابودی می‌رود و به دست ‌و پا زدن می‌افتد.

البته، این نکته برای به دست آوردن این مشتریان اولیه کافی نیست. شما باید برای برقراری ارتباط موثر و تقویت روابط موجود سرمایه‌ گذاری نمایید، اگر امیدوار هستید که مشتریان خود را در مدت ‌زمان طولانی حفظ می‌کنید و آن‌ها  به مشتریان ماندگار و وفادار تبدیل می‌شوند سعی کنید برنامه هایی را در نظر بگیرید تا آن‌ها را تشویق کنید که به طرفداران برند شما تبدیل شوند.

در این مقاله در مورد تبلیغات و بازاریابی صحبت شده است و در خلال آن به پنج روش ‎خلاقانه بازایابی و جذب مشتری بیشتر اشاره شده است که مطالعه ی آن به تمامی افراد و صاحبان کسب و کار توصیه می‌شود زیرا هر یک از این روش ها نکات مهمی را برای چگونگی برقراری ارتباط با مشتری که رکن مهم کسب و کار تلقی می‌شود در بردارد و حتی می‌تواند به شما کمک کند تا ایده های جدید و بکر را بیابید و آن را در کسب و کار خود به کار بندید.

بازاریابی

بازاریابی به روش برگزاری یک رویداد ویژه

یکی از روش های موثر بازاریابی، برگزاری یک رویداد ویژه می‌باشد زیرا یک ‌راه عالی برای تقویت هویت برند شما در نزد دیگران هستند و منجر به این می‌شود که شما روابط چهره به چهره را با مشتریان خود برقرار سازید و به ‌سادگی از آن لذت ببرید. برگزاری رویدادهایی که ارزش هایی را برای مشتریان شما فراهم می‌کنند، راهی عالی برای نشان دادن قدردانی شما هستند.

یک رویداد ویژه می‌تواند یک‌ روش سرگرم ‌کننده و به ‌یاد ماندنی برای نشان دادن قدردانی مشتری باشد که به آن‌ها کمک می‌کند تا ارتباط نزدیک ‌تری با برند شما برقرار نمایند. البته، شما باید به مشتریانی که ممکن است شخصا قادر به حضور در رویداد شما نباشند، توجه داشته باشید و فرصتی را به صورت آنلاین برای پیوستن آن‌ها به رویداد برگزار شده فراهم کنید یا پیشنهاد دیگری را ارائه دهید تا هیچ یک از مشتریان و همکاران شما احساس نکنند که از آن جمع دور و یا خارج شده است.

بیشتر بخوانید: روش هایی برای سرمایه گذاری بهینه و کسب موفقیت

بازایابی به روش در نظر گرفتن مزایای منحصر به ‌فرد

به دلیل محیط و بازار رقابتی، شرکت‌ ها باید روش هایی را مبنی بر پیشنهاد بازاریابی منحصر به فرد نيز در نظر داشته باشند تا بتوانند گوی سبقت را از رقبای خود ربوده و افراد زیادی را به سمت خود جذب نمایند و هر شرکت بایستی با توجه به سیاست ها و اهدافی که برای خود در نظر دارد و همچنین در نظر گرفتن فعالیت رقبا و تحلیل و بررسی دقیق آن، برنامه‌ی تبلیغات و بازاریابی خود را طراحی و اجرا نماید تا بتواند یک گام از رقبا پیشی بگیرد.

در نظر گرفتن مزایای منحصر به ‌فرد يك مفهوم بازاريابي است كه شركت های مختلف در تبليغات يا پروموشن هاي خود از آن استفاده کرده و مزایای زیادی را به دست می آورند. ‌هر تبليغ بايد حاوي يك پيشنهاد فروش منحصر به فرد براي مشتری و مصرف ‌كننده باشد و جهت اثر گذاري اوليه، بايد به صراحت بگويد ‌اين محصول را با این ویژگی ها بخريد و از‌ اين موارد و مزایای منحصر به فرد بهره‌ مند شويد.

بازاریابی به روش ارائه خدمات عالی به مشتری

انتخاب و گزینش یک برنامه سرگرم‌ کننده برای مشتری می‌تواند به‌ عنوان یک رویداد تبلیغات و بازاریابی ویژه باشد و نقش بسیار موثری را ایفا کند و بهره مندی از روش بازاریابی  ارائه خدمات عالی به مشتری، به معنای داشتن ایده ای فراتر از یک تعهد مداوم به مشتری است.

در نهایت و با بررسی دقیق متوجه خواهید شد که آنچه برای مشتریان شما بیشتر اهمیت دارد این است که آیا شما خدمات را با همان کیفیتی که در ابتدا به آن‌ها وعده داده‌اید، ارائه می‌دهید. بسیاری از کسب و کارهای موفق به این امر پی برده‌اند که ارائه ی خدمات عالی و با کیفیت، بهترین راه برای فروش مداوم و نگهداشت مشتریان آن هاست.

بازاریابی به روش ایجاد برنامه وفاداری مشتری

راه اندازی و به کاربردن برنامه ‌های وفاداری مشتری در کسب‌ و کارهای کوچک و حتی شرکت ‌های بزرگ همواره اتخاذ شده و انجام می‌شود و باید گفت که یکی از روش های بازاریابی موثر می‌باشد و در طولانی مدت نتایج مثبتی به همراه دارد.

این روش ‌ها روابط مشتری را تقویت می‌کند و اعضای برنامه وفاداری مشتری نسبت به اعضای غیر عضو، بیشتر با شرکت  مورد نظر در ارتباط هستند و وقت صرف می‌کنند و این نشان از اثربخشی روش معرفی شده است. زیرا برای مشتری چگونگی برقراری ارتباط، مهم تر از صرفا تجربه ی خرید و یا فروش می‌باشد و اگر این امر، یعنی نحوه ی ارتباط به گونه ای موثر و صحیح انجام شود، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که مشتریان شما به مشتریان وفادار تبدیل شوند. پس سعی کنید تا از روش ایجاد برنامه وفاداری مشتری به طورت بهینه در برنامه بازاریابی و تیلیغات خود استفاده نمایید.

در حالی‌ که بسیاری از برنامه‌ های وفاداری از یک سیستم پاداش استفاده می‌کنند که برای هزینه ‌های پرداخت ‌شده امتیاز قائل می‌شود، ولی شما نیز درهنگام ایجاد برنامه وفاداری مشتری، تنها به فکر افزایش صندوق و فروش و درآمد نباشید بلکه سعی کنید روش های جایگزین را در نظر بگیرید که با استفاده از آن‌ها مشتریان بتوانند، از طریق عضویت در برنامه وفاداری مشتری، امتیاز کسب کنند و بدین شیوه، احساس رضایت بیشتری نسبت به شما کسب نمایند.

اتخاذ برنامه هایی همچون، فعالیت‌ های منجر به پاداش مانند ارتباط با دوستان یا به اشتراک ‌گذاری برند در رسانه‌ های اجتماعی می‌تواند در نهایت برای سود بلند مدت شما مفید باشد و یک وضعیت برد- برد را ایجاد کند. پاداش‌ های چند گانه با تخفیف‌ های منحصر به ‌فرد و یا هدایای ویژه می‌تواند مشتریان شما را تشویق نماید تا بیشتر به سمت شما جذب شده و هزینه کنند.

بازاریابی

بیشتر بخوانید: لیستی از ایده ها برای شروع کسب و کار اینترنتی از داخل اتاق خانه

بازاریابی به روش  ابراز قدردانی و اشتیاق به کار

تمامی کسب و کارها برای دستیابی به موفقیت باید برنامه های دقیق و مناسبی را برای کمک به مشتریان خود و دستیابی به نتایج عالی به کار بندند و این موضوع را باید در قالب یکی از روش های بازاریابی که همپوشانی دقیقی با اهداف تجاری داشته باشد به کار گرفته شود. توجه به این مورد و بازاریابی به روش ابراز قدردانی و اشتیاق به کار، شما را به یکی از بزرگ ‌ترین مشوق ‌های مشتریان تبدیل می‌کند. هنگامی‌ که مشتریان شما در می‌یابند که به کمک برنامه هایی که شما در نظر دارید، موفق می‌شوند، دلیل محکمی برای ماندگاری به آن‌ها خواهد داد و این موضوع منجر به رونق کسب و کار و تجارت شما می‌شود.  

شما با اتخاذ بازاریابی به روش  ابراز قدردانی و اشتیاق به کار اجازه می‌دهید که بهترین مشتریانتان در فرایند کسب موفقیت شما حضور داشته باشند و بخشی از داستان موفقیت شما شوند.

زمانی که شما برنامه تبلیغاتی خود را اجرا می‌کنید می‌توانید از مشتریان خود نیز کمک بگیرید به این شیوه که آن‌ها تجربه ی ارتباط با شما و برند شما را در قالب یک متن و نوشته و یا به صورت پست جذاب در شبکه های اجتماعی که عضو هستند منتشر کرده و معرفی کنند و در قبال این عمل آن‌ها، شما بایستی به ابراز قدردانی از آن ها بپردازید و امتیازاتی را برای آن‌ها در نظر بگیرید، با انجام این امور، در نهایت شما مشاهده خواهید کرد که آن‌ها بیشتراز قبل با شما ارتباط برقرار می‌کنند. به مشتریان موفق و وفادار خود نزدیک شوید تا علاقه‌ی آن‌ها را به این نوع فعالیت‌ های مهم و جذاب مشاهده کنید.

این موضوع نه ‌تنها قدردانی شما را به آن‌ها نشان می‌دهد، همچنین به‌ عنوان یک فرصت استثنایی و منحصر به فرد در نظر گرفته می‌شود چرا که در خلال فعالیت آن‌ها دیگران با شما و ویژگی های محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید آشنا می‌شوند و به سمت شما جذب می‌شوند به عبارتی می‌توان گفت شما برنامه‌ی بازاریابی گسترده‌ی خود را از طریق مشتریان راضی و وفادار خود انجام می‌دهید.

انتخاب هر یک از روش های بازاریابی بیان شده در حکم مرحله ی آغازین برای کسب و کار شما و یک شروع محکم و عالی است، اما باید در نظر داشته باشید که این فقط یک شروع است و اگر می‌خواهید بعد از قدم های اولیه و موفقیت خود، به سمت موفقیت و سودآوری بیشتر گام بردارید. مشتریان خود و نحوه ی برقراری ارتباط با آن‌ها را همواره در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید