جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

7 نکته برای طراحی وب سایت کسب و کار شما

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
7 نکته برای طراحی وب سایت کسب و کار شما

راه اندازی یک وب ‌سایت برای کسب ‌و کار، به ‌ویژه هنگامی ‌که تصمیم به شروع ‌ کاری دارید، می‌تواند تأثیر عمده‌ ای بر موفقیت و رشد آینده سازمان شما داشته باشد. اگر این کار به درستی و مطابق با اصول و قوانین انجام شود، می‌تواند نقش مهمی در معرفی شما و رشد و توسعه ی کسب و کار شما داشته باشد. زیرا امروزه حضور اینترنت و نقش پررنگ آن در تمامی عرصه ها مشهود است و برای موفق  بودن و ماندگار شدن باید خود را با فناوری روز عجین نمود و کسب و کار خود را مطابق با آن پیش برد، که گام اساسی و  نقطه آغازین شما برای فعالیت های آنلاین و جذب مخاطب بیشتر در سرتا سر کشور، بهره مندی از یک وب سایت می‌باشد و حتی می توان اصطلاح «کارت ویزیت آنلاین»، را بدان اطلاق نمود.

وب سایت شما می‌تواند در بردارنده ی اطلاعات جامعی در مورد کسب و کار و حیطه کاری شما باشد و نقش سخنگوی شما را ایفا کند و به مخاطبان تان اعلام کند شما چه کسی هستید و چه دیدگاه و روشی دارید، چه محصولات و خدماتی ارائه می‌دهید. و در نهایت یک مسیر ارتباطی بهینه برای برقراری ارتباط صحیح و مداوم شما با افراد باشد و شما را به عنوان یک انجمن  و پایگاه منحصر به فرد و دنبال کننده و پشتیبان برای نام و نشان تجاری یاری کند.

بیشتر بخوانید: چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟

در اینجا هفت نکته مهم در خصوص راه اندازی وب سایت از زبان هفت کارآفرین ارائه شده است که هر یک از آن‌ها، بهترین و ایده آل ترین موارد مربوط به طراحی و ایجاد یک وب‌ سایت قوی تجاری و بازرگانی ارائه داده اند. این موارد کلیدی ترین نکات در طراحی سایت و در عین حال ساده ترین آن‌ها می‌باشد و شما با بکارگیری هر یک از آن‌ها می‌توانید یک وب سایت بهینه راه اندازی کنید و در خلال آن هویت و اعتبار برند خود را برای مخاطبان و بازدید کنندگان منعکس کنید و در شمار جست و جوی افرادی که از طریق گوگل اقدام به کسب اطلاعات و رفع نیاز های خود می‌کنند، قرار بگیرید و دیده شوید تا از این طریق مشتریانی به دست آورده و با آن‌ها در ارتباط  باشید.

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت و استفاده از یک الگو

نکته‌ی اول در راه اندازی وب سایت، استفاده از یک الگو و قالب آماده می‌باشد که  اندرو سالادینو در این باره می‌گوید: اگر در آغاز راه هستید و سرمایه ی زیادی برای صرف هزینه راه اندازی وب سایت حرفه ای ندارید، می‌‌توانید از الگوها و قالب های آماده و رایگان وب ‌سایت که کاملاً کاربردی می‌باشد استفاده کنید. شما هم اکنون و تنها با یک جستجوی ساده در فضای اینترنت مشاهده می‌کنید که انواع بسیار متنوعی از قالب‌ های با کیفیت و رایگان در دسترس می‌باشد که می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خود هر یک از آن‌ها را انتخاب کرده و مراحل بعدی را طی کنید.

مهم است که شما بتوانید وب ‌سایتی راه اندازی کنید که تجربه ‌ای عالی و آسان برای کاربران تان ایجاد کند، نه اینکه از همان ابتدا، تلاش بر طراحی وب سایتی داشته باشید که خاص و منحصر به فرد بوده و حتی استفاده از آن دشوار باشد. به شما توصیه می‌شود به هیچ عنوان در استفاده از قالب‌ های پیش ‌ساخته و آماده تردید نداشته و نترسید. مطمئن باشید آنچه که برای برای کاربران شما اهمیت دارد، راحتی دسترسی و استفاده آسان از وب سایت شما می‌باشد و هیچ توجهی به شباهت وب سایت شما با دیگر وب سایت ها ندارند، در اینجا می‌توان گفت که قالب وب سایت اختصاصی برای شما اولویت ندارد و مهم کاربری آن است .

طراحی وب سایت و استفاده از رنگ‌های مناسب و مرتبط

مورد دوم در راه اندازی وب سایت، انتخاب رنگ مناسب و مرتبط با نوع فعالیت شما می‌باشد که دیوید هنزل در این باره می‌‌گوید: برخی از صاحبان مشاغل برای طراحی وب سایت، از رنگ‌ها و فونت ساده و روشن استفاده می‌کنند. ولی این انتخاب برای وب سایتی دیگر، گزینه ی انتخابی صحیحی نخواهد بود. بنابراین بهتر است رنگ و طرح وب سایت خود را متناسب با فعالیت و رنگ سازمانی تان انتخاب کنید.

هنزل توصیه می‌کند: اگر یک وب ‌سایت شلوغ با ظاهری آشفته و متن و محتوای طولانی و در هم و برهم و تعداد زیادی آیکون و منو، مضامین پیچیده و پلاگین ها و مجموعه‌ای از رنگ‌ ها و تصاویرساخته اید، بهتر است هم اکنون آن را متوقف کنید. شما  برای راه اندازی یک وب سایت موفق و مخاطب پسند باید از تصاویر ساده و مینیمالیستی و یک فونت جالب و واضح استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آنچه درباره بهینه سازی وب باید بدانید

طراحی وب سایت و استفاده درست از فضای موجود

مورد سوم در راه اندازی وب سایت، توجه به ابعاد و فضای موجود در صفحات می‌باشد که استفانی ولز در این باره می‌گوید: وجود فضای سفید که به ‌عنوان فضای نگاتیو نیز شناخته می‌شود در وب ‌سایت شما ضروری است، زیرا فرصتی برای نگاه کردن بهتر و دیده شدن راحت تر مطالب و بخش های مختلف وب سایت به بیننده می‌دهد.

وی همچنین می‌گوید درهنگام طراحی وب‌ سایت، باید دقت کافی داشت تا فضای لازم و مناسبی برای متن ها در نظر گرفته شود و از نظر ظاهری زیبا باشد. و اینکه تعبیه فضای کافی بین ستون ‌های محتوا برای بهبود خوانایی کاربران ضروریست. و اگر مخاطبان، وب سایت شما را باز ‌کنند و با ستوهایی های بزرگ و طولانی محتوا مواجه ‌شوند، بدون شک و به سرعت  سایت شما را ترک می‌کنند.

طراحی وب سایت و امکان دسترسی آسان به بخش ها

مورد چهارم در راه اندازی وب سایت، امکان دسترسی آسان به بخش های مختلف وب سایت می‌باشد و کلبی پیفوند در این باره می‌گوید: یک وب سایت خوب باید سهولت دسترسی به بخش های مختلف را دارا باشد. بنابراین اگر تجربه کمی در ساخت وب ‌سایت دارید و نمی‌توانید هزینه ‌ای برای انجام این کار به شخص دیگری بپردازید، و خودتان قصد راه اندازی وب سایت تان را دارید باید به این مورد توجه ویژه داشته و آن را در اولویت قرار دهید.

اگربه این مورد توجه نکنید، افرادی که به صفحه‌ی شما مراجعه می‌کنند دچار آشفتگی می شوند و راغب نیستند که در وب سایت شما باقی بمانند و از آن استفاده کنند، آن‌ها شما و خدمات تان را جدی نگرفته و فکر می‌کنند که شما به جزئیات توجه نمی‌کنید و دید روشن و واضحی برای خدمات آنلاین ندارید.

طراحی وب سایت و بهینه سازی با تلفن همراه

مورد پنجم در راه اندازی وب سایت، قابلیت بهینه شدن وب سایت با تلفن همراه مخاطبان می‌باشد و جارد اتکیسون در این باره می‌گوید: علاوه بر توجه به عناصر و عوامل مختلف در طراحی وب سایت، آنچه که امروز بسیار اهمیت دارد اینست که وب سایت شما باید برای کاربران تلفن همراه بهینه سازی شود، زیرا درصد زیادی از کاربران هستند که از طریق تلفن همراه خود اقدام به  انجام امورات خود کرده و ترجیح می دهند از طریق تلفن همراه خود با شما در ارتباط  باشند.

اتکیسون توصیه می‌کند، هیچ‌ چیزی بدتر از یک تجربه کاربری ضعیف برای تلفن همراه نیست، زیرا افرادی که متوجه شوند وب سایت شما برای تلفن همراه آن‌ها بهینه نشده، از ادامه فعالیت و ارتباط با شما انصراف می‌دهند. و این منجر به کاهش توجه مشتریان شما خواهد شد. پس بهینه سازی وب سایت با تلفن همراه را در نظر داشته باشید. 

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت و تولید محتوای مناسب

مورد ششم در راه اندازی وب سایت، توجه به متن و محتوای مناسب و جذاب می‌باشد و کریستین کیمبرلی در این باره می‌گوید: مهم‌ ترین عامل در طراحی وب سایت، متن و محتوایی  ست که در آن قرار داده می‌‌شود، زیرا زبان گویای شما در مقابل مخاطبان می‌باشد و عاملی برای برقراری ارتباط و جذب مشتری است و باید قابلیت این را داشته باشد که بازدید کنندگان شما را به مشتری تبدیل کند. با این شرط که محتوای شما متناسب با نوع فعالیت شما و نیاز های مخاطبان تهیه شده باشد تا بتواند آن‌ها را جذب کند. و به طور دقیق و شفاف شما و خدمات و محصولات شما را به مخاطب معرفی کند و حتی با توضیحات لازم و نوشتن متنی قوی در مورد ویژگی های محصولات، به مشتری در انتخاب تصمیم کمک کند.

توجه به متن و محتوا عاملی مناسب برای برقرای ارتباط و جذب مشتریان بیشتر هست و نتیجه ای که دریافت می‌شود، سود و کسب درآمد بیشتر است و در اینجا می‌توان گفت، محتوای سایت یک ابزار کلیدی برای بازاریابی آنلاین محسوب می‌شود.

طراحی وب سایت و امکان برقرای راه ارتباطی

مورد هفتم در راه اندازی وب سایت، توجه به امکاناتی برای برقرای ارتباط با مخاطب می‌باشد که در این باره، کالین کاسابف می‌گوید: اگر بازدید کنندگان نتوانند شماره تلفن، آدرس، و یا هر راه ارتباطی با شما را در وب سایت تان پیدا کنند، قطعا شما را ترک می‌کنند.

بنابراین، شما باید امکان برقراری ارتباط آسان و راحت مخاطب با خود را در نظر داشته باشید و هنگام طراحی وب سایت آن را فراهم کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید